Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Drugsbeleid dancefeesten is gevaarlijk'

'Drugsbeleid dancefeesten is gevaarlijk'

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#1
je ziet vaak genoeg dat mensen al fokking strak staan voordat ze zelfs al binnen zijn :tearsofjoy:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#2
En dat is dus wat je met dit christen-beleid bereikt.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#3
En dan krijg je zo'n kop zoals op jouw foto's Lauu :grin:

Nuja, ik vind zerotolerance echt onzin, dat ze dan een maximum van een pilletje of 2 toelaten, samen met voorlichting lijkt mij dat toch wel de beste, if not enige, oplossing...
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
En leg mij ook eens uit waarom er op een feest met een zerotolerance beleid (ik weet niet meer precies waar het was, jaren geleden) je dan binnen toch ineens een standje tegenkomt waar je je pillen kan laten testen. Ik bedoel, ben ik dan de enige die hier ff de logica mist? Dan ben je jezelf als organisator zijnde toch voor de gek aan het houden? Dan geef je imo eigenlijk aan dat je geen vertrouwen hebt in het beleid dat je voert. Lijkt mij dat het dan puur een beleid is dat op papier staat om de gemeente zoet te houden.
Ik heb zelf ook feesten georganiseerd en weet dus dat het niet altijd even makkelijk is om zo'n beleid te handhaven, je kunt moeilijk iedereen tot in de onderbroek laten fouilleren. Maar hou dan tenminste gewoon je ogen dicht en doe net alsof je stom bent. Maar ga dan niet lopen roepen; 'kom hier je pillen laten testen die je eigenlijk niet mee naar binnen mocht nemen'. Beetje hypocriet toch?
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#5
^haha, mooie balkenendepolitiek is dat ja.
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toch blijft het altijd de schuld van de gebruiker als die zo veel mogelijk vooraf gaande aan het feest neemt. En dat gaat toch allemaal om drugs die je normaal ook niet mee naar binnen mag nemen.

Het gaat er mij om dat ik tijdens een festival lekker even uit kan rusten met een jointje erbij. Dat kan dus niet. Pillen mocht je toch al niet mee naar binnen nemen.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zerotolerancebeleid of niet.
Het gebruik zal er zeker niet van gaan dalen.
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#8
Immo zei:
Zerotolerancebeleid of niet.
Het gebruik zal er zeker niet van gaan dalen.
Klik om te vergroten...

Het gevaarlijk gebruik echter wel.. Kan er met de pet niet bij.. die zero-tolerance acties.. :confused: Je zou je eigenlijk eens (volkomen nuchter uiteraard) heel verdacht op moeten stellen.. en dan een flinke discussie aangaan met deze heren.. Volgensmij heb je ze zo vast geluld.

Offtopic:
Heb ooit eens op een groot techno-feest een of andere NSB-er die mij om 'een snoepje' vroeg, ook daadwerkelijk een snoepje in zijn handen gedrukt.. De teleurstelling op zijn gezicht zal ik nooit vergeten :hearteyes: ..
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#9
mellowWw zei:
Immo zei:
Zerotolerancebeleid of niet.
Het gebruik zal er zeker niet van gaan dalen.
Klik om te vergroten...

Het gevaarlijk gebruik echter wel.. Kan er met de pet niet bij.. die zero-tolerance acties.. :confused: Je zou je eigenlijk eens (volkomen nuchter uiteraard) heel verdacht op moeten stellen.. en dan een flinke discussie aangaan met deze heren.. Volgensmij heb je ze zo vast geluld.
Klik om te vergroten...
Waarom?
Je mocht al alleen wiet meenemen, dus in welk opzicht moet je nu ineens vooraf meer drugs in gaan nemen. Het is makkelijk mee binnen te krijgen (kleine hoeveelheid dan), dus zie het probleem niet. Alleen dat het doodzonde is dat je bniet lekker op een festival een jointje meer mag roken. Dat is belachelijk en schiet niemand iets mee op.

En wil je een discussie aangaan met de security op een feest? Die weten niet eens wat zero en tolerance betekend in het Nederlands. :mrgreen:
P
PsychedelicTeacherLid
01-01-2024, 00:00
#10
whahaha :grin: ben ik de enige hier die ''kamikaze-gebruik'' grappig vind? :grin:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het 'zerotolerancebeleid' voor drugs op grote dancefestivals leidt tot 'kamikazegebruik'. Bezoekers nemen al vóór de ingang een grotere hoeveelheid aan genotmiddelen in dan normaal. Dat zegt Charles Dorpmans van Novadic-Kentron, een instelling voor verslavingszorg in Noord-Brabant.

Ook zouden bezoekers grotere gezondheidsrisico's nemen. Als zij zich door de drugs niet goed voelen, melden de gebruikers zich minder snel bij een EHBO-post. 'Ze zijn vaak bang om opgepakt te worden', zegt Dorpmans, die op dancefeesten voorlichting geeft over drugs.

Een VU-promovendus die onderzoek doet naar drugsgebruik bij dancefeesten is het met Dorpmans eens. De promovendus, Jan Krul, onderzoekt sinds 1995 drugsgerelateerde incidenten.

'Die liepen de afgelopen jaren dankzij goede voorlichting juist terug. Ik ben bang dat het ingevoerde zerotolerancebeleid die dalende lijn zal doorkruisen.' Het is een cultureel gegeven dat op dancefeesten drugs worden gebruikt, zegt Krul. 'Vanuit gezondheidsoverwegingen is een zerotolerancebeleid echt onzin.'

Zorgen over de gezondheid zijn volgens Dorpmans van Novadic-Kentron niet de voornaamste reden waarom gemeente, politie en justitie vaker kiezen voor een zerotolerancebeleid. 'Het heeft alles te maken met de uitstraling naar buiten toe. Op zulke grootschalige evenementen scoort de politie gemakkelijk publiciteit.'

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."