Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNederland blijft belangrijkste producent xtc

Nederland blijft belangrijkste producent xtc

7 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
S
Scooby-DooLid
01-01-2024, 00:00
#1
Uitgegeven: 10 september 2008 08:21
Laatst gewijzigd: 10 september 2008 10:42

NEW YORK - Nederland is nog steeds de belangrijkste producent van amfetamine en xtc, hoewel de hoeveelheid geproduceerde drugs de afgelopen jaren is afgenomen.

Ook wijken de makers van xtc en amfetamine steeds vaker uit naar andere landen.

Dat blijkt uit een rapport van het VN-bureau voor de bestrijding van drugs en criminaliteit (Unodc) over de wereldwijde drugsproductie.

De onderzoekers zien dat de laboratoria langzaam maar zeker West-Europa verlaten en inruilen voor Zuidoost-Azië, Australië, Noord-Amerika en Oost-Europa.

Praktijken

Het aantal laboratoria neemt in Nederland af, wel worden de resterende praktijken groter. Daardoor kan de politie minder laboratoria opdoeken, maar slaan de agenten wel een grotere slag als ze een lab vinden, aldus het rapport.

In Nederland werden in 2001 zeker 35 laboratoria voor amfetamines en xtc opgerold, in 2005 en 2006 waren dat er zestien. De meeste laboratoria bevinden zich in het westen en zuiden van het land.

(c) ANP
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#2
nederlandse drugs is de beste drugs blijkt maar weer. wiet, xtc en febo snacks
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk stukje :)
Wist niet dat er zo weinig xtc-labs opgerold werden. Moet je kijken hoeveel verschillende pillen er zijn. Pakkans is heel klein dus lijkt me.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een oom van een vriend van me heeft een xtc lab, hij deelt de snoepjes uit en af en toe gooit hij het in de gang van een jeugdgevangenis
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
Welhallodaar zei:
Een oom van een vriend van me heeft een xtc lab, hij deelt de snoepjes uit en af en toe gooit hij het in de gang van een jeugdgevangenis
Klik om te vergroten...

Jij bent zeker net 16.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ben hier wel trots op! :)
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#7
-spaceman- zei:
ik ben hier wel trots op! :)
Klik om te vergroten...
Zo is dat, de VOC-mentaliteit !
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#8
jammer,want ik wou dat het belgîë was :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."