#1
Bron; Telegraaf za 18 okt 2008, 10:16
Drugslab ontdekt bij brand Breda
BREDA - Bij een brand in een loods in Breda is in de nacht van vrijdag op zaterdag een amfetaminelaboratorium ontdekt. De brandweer vond in het pand vaten met chemicaliën en productiefaciliteiten.
Volgens een woordvoerder van de politie was er geen ontploffingsgevaar. De brand woedde op zolder en het lab lag eronder. De brand was snel geblust. Wel raakte een brandweerman lichtgewond.
De politie doet het hele weekeinde onderzoek in de loods aan het Laagsteen. Ze heeft nog niemand aangehouden.
De brandweer blijft op de achtergrond aanwezig om te kunnen helpen als er mogelijke chemische reacties optreden bij de ontmanteling. Over de oorzaak van de brand is nog geen duidelijkheid. De politie onderzoekt nog wie de eigenaar dan wel huurder van het pand is.
De Milieudienst bekijkt in hoeverre er chemische stoffen in het riool terechtgekomen zijn. Er was volgens de politie geen gevaar voor de volksgezondheid. Burgemeester Peter van der Velden liet zich ter plekke informeren over de brand en het aantreffen van van het laboratorium.
==========================
Damn...en het was al zo slecht gesteld met de beschikbaarheid van (goede) speed![:(]()
Drugslab ontdekt bij brand Breda
BREDA - Bij een brand in een loods in Breda is in de nacht van vrijdag op zaterdag een amfetaminelaboratorium ontdekt. De brandweer vond in het pand vaten met chemicaliën en productiefaciliteiten.
Volgens een woordvoerder van de politie was er geen ontploffingsgevaar. De brand woedde op zolder en het lab lag eronder. De brand was snel geblust. Wel raakte een brandweerman lichtgewond.
De politie doet het hele weekeinde onderzoek in de loods aan het Laagsteen. Ze heeft nog niemand aangehouden.
De brandweer blijft op de achtergrond aanwezig om te kunnen helpen als er mogelijke chemische reacties optreden bij de ontmanteling. Over de oorzaak van de brand is nog geen duidelijkheid. De politie onderzoekt nog wie de eigenaar dan wel huurder van het pand is.
De Milieudienst bekijkt in hoeverre er chemische stoffen in het riool terechtgekomen zijn. Er was volgens de politie geen gevaar voor de volksgezondheid. Burgemeester Peter van der Velden liet zich ter plekke informeren over de brand en het aantreffen van van het laboratorium.
==========================
Damn...en het was al zo slecht gesteld met de beschikbaarheid van (goede) speed