Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMarijuana halveert de groeisnelheid van longkanker

Marijuana halveert de groeisnelheid van longkanker

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#1
tomz0r zei:
nicolai zei:
nee inderdaad...want stel je voor dat we dicht bij onze natuur blijven, dat zou wel een ramp zijn.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Wat een reactie.
Ga jij maar lekker blowen als je kanker hebt.
Klik om te vergroten...

Want dat mensen die een chemokuur ondergaan positieve effecten ondervinden van een jointje is natuurlijk ook onzin.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gewoon honger hebben door het blowen is voor die mensen al een fantastische verbetering. Natuurlijk roken ze wiet naast al die farmaceutische kankertroep die ze binnenkrijgen, ik verklaar elke (terminale) kankerpatient die het niet doet pertinent voor gek.
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#3
The active ingredient in marijuana cuts tumor growth in common lung cancer in half and significantly reduces the ability of the cancer to spread, say researchers at Harvard University who tested the chemical in both lab and mouse studies.
link
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
PipstothePoX zei:
The active ingredient in marijuana cuts tumor growth in common lung cancer in half and significantly reduces the ability of the cancer to spread, say researchers at Harvard University who tested the chemical in both lab and mouse studies.
link
Klik om te vergroten...

1-0 voor de blowers
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#5
Met die dubbel zo grote kans op teelbalkanker is het 1:1. Haha, ik draai nog maar es een jointje dan he. :stoned:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#6
Er zijn betere middelen om de kanker zich veel minder snel verder te laten ontwikkelen.
Het is de vraag in hoeverre dit onderzoek te vertrouwen is, maar mocht dit zo zijn is het vrij nutteloos. Ze gaan iemand met longkanker heus geen cannabis toedienen in plaats van een chemokuur.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#7
nee inderdaad...want stel je voor dat we dicht bij onze natuur blijven, dat zou wel een ramp zijn.
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#8
tomz0r zei:
Er zijn betere middelen om de kanker zich veel minder snel verder te laten ontwikkelen.
Het is de vraag in hoeverre dit onderzoek te vertrouwen is, maar mocht dit zo zijn is het vrij nutteloos. Ze gaan iemand met longkanker heus geen cannabis toedienen in plaats van een chemokuur.
Klik om te vergroten...

daar gaat het ook niet om.. ik maakte de post omdat elk bericht over wiet BS is, inclusief de teelbalkanker.Het gaat mij om het feit dat onderzoekjes tegenwoordig de munitie lijken te zijn van mensen die sterk voor, of sterk tegen wiet zijn. Dit onderzoek is wel echt en erkent, maarja.. vitamine c werkt idd net zo goed of beter..
het is gewoon zo makkelijk, ben ik tegen, en heb ik geld en zin om blowers te bashen, dan contractueer ik een erkent onderzoeksteam en zeg.. stel voor mij vast wat de kans is dat je van wiet
-ongelukkig wordt
-eenzaam wordt
-dom wordt
etcetcetc
Zelfs bij de meest evidente afwezigheid is er een statistische aanwezigheid, en hoe klein deze ook is, het blijft een valide nieuwsbericht
Onderzoek wijst uit dat blowers meer kans hebben op ongeluk/eenzaamheid, bla dit, bla dat.

Maargoed, omgekeerd wordt dus precies dezelfde strategie gehanteerd waardoor alle research hieromtrent volkomen BS is.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ok, dus het halveert de groeisnelheid van longkanker, maar ondertussen vergroot je dan wel weer de kans op teelbalkanker (zie ander bericht in dit forumgedeelte).

Wat een gelul allemaal!
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
PipstothePoX zei:
tomz0r zei:
Er zijn betere middelen om de kanker zich veel minder snel verder te laten ontwikkelen.
Het is de vraag in hoeverre dit onderzoek te vertrouwen is, maar mocht dit zo zijn is het vrij nutteloos. Ze gaan iemand met longkanker heus geen cannabis toedienen in plaats van een chemokuur.
Klik om te vergroten...

daar gaat het ook niet om.. ik maakte de post omdat elk bericht over wiet BS is, inclusief de teelbalkanker.Het gaat mij om het feit dat onderzoekjes tegenwoordig de munitie lijken te zijn van mensen die sterk voor, of sterk tegen wiet zijn. Dit onderzoek is wel echt en erkent, maarja.. vitamine c werkt idd net zo goed of beter..
het is gewoon zo makkelijk, ben ik tegen, en heb ik geld en zin om blowers te bashen, dan contractueer ik een erkent onderzoeksteam en zeg.. stel voor mij vast wat de kans is dat je van wiet
-ongelukkig wordt
-eenzaam wordt
-dom wordt
etcetcetc
Zelfs bij de meest evidente afwezigheid is er een statistische aanwezigheid, en hoe klein deze ook is, het blijft een valide nieuwsbericht
Onderzoek wijst uit dat blowers meer kans hebben op ongeluk/eenzaamheid, bla dit, bla dat.

Maargoed, omgekeerd wordt dus precies dezelfde strategie gehanteerd waardoor alle research hieromtrent volkomen BS is.
Klik om te vergroten...

Het onderzoek dat 1 op de 10 blowers verslaafd raakt is geen bullshit. En dat een flink deel van de verslaafde mensen eenzamer en ongelukkiger wordt ook niet.

Bijeffecten als huidsveroudering, ongezonder eten en kans op longkanker ook niet.
Natuurlijk zit er bullshit tussen, maar duidelijk is dat wiet zeker voor problemen kan zorgen die bij bepaalde mensen zelfs desastreus kunnen zijn. Zeker jonge mensen die hun school nog niet af hebben gemaakt.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#11
nicolai zei:
nee inderdaad...want stel je voor dat we dicht bij onze natuur blijven, dat zou wel een ramp zijn.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Wat een reactie.
Ga jij maar lekker blowen als je kanker hebt.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#12
tomz0r zei:
Er zijn betere middelen om de kanker zich veel minder snel verder te laten ontwikkelen.
Het is de vraag in hoeverre dit onderzoek te vertrouwen is, maar mocht dit zo zijn is het vrij nutteloos. Ze gaan iemand met longkanker heus geen cannabis toedienen in plaats van een chemokuur.
Klik om te vergroten...

Als je het hele artikel had gelezen had je geweten dat die bepaalde vorm van kanker zeer agressief is en resistent tegen chemokuur. Heb je trouwens iemand gezien die chemokuur ondergaat, wat een fokking hell is dat.

Quote "Lung cancers that over-express EGFR are usually highly aggressive and resistant to chemotherapy. "

Ik denk ook dat je dit onderzoek echt niet zo af kunt doen van dat het allemaal bulshit is of dat ze meteen wiet aan lonkanker patienten willen geven. Ik denk eerder dat ze in eerste instantie precies willen uitzoeken hoe dat werkt, daarna proberen ze een stofje te maken wat misschien wel beter werkt en waar je niet high van wordt, wat je dus dan wel aan longkanker patienten kunt geven.
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#13
tomz0r zei:
Het onderzoek dat 1 op de 10 blowers verslaafd raakt is geen bullshit. En dat een flink deel van de verslaafde mensen eenzamer en ongelukkiger wordt ook niet.

Bijeffecten als huidsveroudering, ongezonder eten en kans op longkanker ook niet.
Natuurlijk zit er bullshit tussen, maar duidelijk is dat wiet zeker voor problemen kan zorgen die bij bepaalde mensen zelfs desastreus kunnen zijn. Zeker jonge mensen die hun school nog niet af hebben gemaakt.
Klik om te vergroten...
Weet je..er zijn vast voorbeelden aan te halen waarbij jouw veronderstellingen correct zijn...

Echter...\\

Zolang dingen niet in context staan kun je roepen wat wil, maar betekent het helemaal Niets.
Slapen.. er gaan mensen dood in hun slaap.. ze stikken, krijgen hartstilstand, weetikveul..hun huis vliegt in brand.. lang verhaal kort.. er is een substantieel aantoonbaar risico verbonden aan slapen in bed...niemeerdoendus..

Losstaand maakt het indruk.. want wie wil er nu risico lopen.. in verhouding tot andere bezigheden blijft er van het risico echter niets over.

en jijzelf maakt ook een paar mooie voorbeelden van een dergelijke bewust of onbewuste misleidingen. bv
tomz0r zei:
Het onderzoek dat 1 op de 10 blowers verslaafd raakt is geen bullshit
Klik om te vergroten...

laten we daar eens wat context omheen bouwen om er de bullshit van aan te tonen:
bedoel je "raakt verslaafd aan drugs in het algemeen?
ruim 20% van Nederland is ooitgebruiker dus ruim 2% van Nederland is verslaafd aan drugs?!..Absurd! (tenzij je alcohol meetelt). Je bedoeld dus waarschijnlijk "raakt verslaafd aan wiet"..dat percentage is in werkelijkheid echter zon 400% lager. (aanschouw mijn manipulatief beeldvormend percentage gebruik :wink: Maargoed. De doelbewust gekozen catchy one-liner "1 op de 10 blowers raakt verslaafd aan wiet" zal dan wel beperkt zijn tot recent of zelfs actueel gebruikers, althans, alleen zo kloppen de cijfers een beetje, waarmee het manipulatief iedereen die er mee is gestopt buiten beschouwing laat, wat dus een onjuiste weergave van de werkelijkheid is. Een compleet loze stelling dus.. op naar de volgende:

tomz0r zei:
En dat een flink deel van de verslaafde mensen eenzamer en ongelukkiger wordt ook niet.
Klik om te vergroten...
hmmz..
-de suggestie dat alle verslavingen gelijk zijn. chronisch wiet gebruik is iets heel anders dan chronisch pillen slikken. Ik ben behoorlijk wiet verslaafd, en dolgelukkig en best sociaal :openmouth:
-het achterwege laten van het feit dat de maatstaf van afhankelijkheid al bij iets van een jointje per dag ligt)
-de suggestie dat iedereen die eenzaam of ongelukkig is en chronisch blowt, dit is door hun gebruik...Bsssss...
en uiteraard de context, want..laat me eens zien..
1 op de 10 mensen zijn computer verslaafd..16000000 mensen in nederland gebruiken weleens een computer, dus 1.6 Miljoen mensen maken hun gezin kapot door hun verslaving!, owja..en zijn eenzaam en ongelukkig. (zie ook hier het strategische verschil in woordkeuze tbv een manipulatieve quote...naja.. needless to say.. zonder context, of kennis van bron zijn dit soort berichten gewoon compleet waardeloos.
en trouwens, dat wat jij zojuist sneaky gelijk trok aan verslaving kan ik ook omdraaien. al is er geen officieel onderzoek naar gedaan zover ik weet, ik weet zeker dat van alle blowers, toch zeker een dikke 75% er hele leuke contacten en zelfs vrienden aan over heeft gehouden.
ff kijken, had je nog meer?..
ah:
tomz0r zei:
Bijeffecten als huidsveroudering, ongezonder eten en kans op longkanker ook niet.
Klik om te vergroten...

die huidveroudering kan ik mij nog enigszins in bevinden, al vermoed ik dat nicotine zelf ook nog weleens een factor hierin kan zijn binnen de gangbare sigaretclaim hieromtrent.. ik weet dus niet of er idd sprake is van helemaal copieerbare validiteit, want ik neem aan dat je hier een tabaksonderzoek crossrefereert... maar ook hier geld natuurlijk dat fijnstof, een bakje koffie, of een altijd maar krijzende buurvrouw naast je dit effect ook op je heeft.. ongezonder eten..tja..er zijn mensen die dat doen ja, zoetigheid is lekker.. maar fruit is ook zoet.. magos, perzikken of druifjes...jummiejummie.. beetje stereotype dus, ipv "onderzoek"..
en longkanker..ach..kanker is doodsoorzaak no1 in de wereld, de laatste jaren is dat als een gek de pan uit gestegen.. wiet daarintegen bestaat al eeeeeeuwen.. dus die stijging zal wel liggen aan factoren die verhoudingsgewijs toch net iets slechter zijn. maargoed.. je hebt gelijk waarschijnlijk....roken -> kanker..lekker vappen dus :)

tomz0r zei:
maar duidelijk is dat wiet zeker voor problemen kan zorgen die bij bepaalde mensen zelfs desastreus kunnen zijn.
Klik om te vergroten...
ow?..is dat duidelijk?...tja.. het strategisch gebruik van het woordje "kan", dat de emotionele lading van de kop intakt houdt, maar een berichtswaarde van practisch 0 kan reprecenteren is idd leuk voer om mee te strooien.
-het is duidelijk dat slapen tot overleiden KAN leiden
-ook is het duidelijk dat de wereld morgen KAN ontploffen...w.e.
opinie trimbos zei:
Cannabisgebruik hangt samen met probleemgedrag, zoals agressief en crimineel gedrag, gebruik van andere drugs en schoolproblemen. Dat wil niet zeggen dat cannabisgebruik de oorzaak is van deze problemen. Vaak gaan gedragsproblemen vooraf aan het cannabisgebruik, of zijn beide onderdeel van een breder patroon van afwijkend gedrag. Een andere mogelijkheid is een overlap van risicofactoren die zowel cannabisgebruik als probleemgedrag veroorzaken.36;37
Klik om te vergroten...
dus tja..duidelijk..


tomz0r zei:
Zeker jonge mensen die hun school nog niet af hebben gemaakt.
Klik om te vergroten...
..dan zou ik maar wat eenzaam zijn geworden, maar om het """tegendeel""" (tussen haakjes want het is natuurlijk allemaal BS) te bewijzen haal ik er wat """onderzoeken"""" bij:
Van wiet groeien je hersencellen
Blowen heeft geen negatieve gevolgen voor hersenen van jongeren
Wiet is het meest effectieve geneesmiddel tegen ADHD
ook als je ouder bent moet je vooral smoken:Wiet helpt tegen alzheimer en dementie
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#14
en die huidproblemen waarover je het had werk je gewoon weg met een cannabiszalfje
en als je je even wat minder voelt, weet dan, dat wiet een wonder antibioticumpje is

..althans, aldus al het geloofwaardige research..

lang verhaal kort.. de meeste wiet research dient geen ander doel dan legalisatie- of verbod propaganda..maarja.. aangezien jij waarschijnlijk ook wel van een jointje houdt, had je die conclusie al wel zien aankomen :P

ZoefZoef naar de supermarkt , op naar dat lekkere fruit waarover ik het mij zojuist zo lekker heb gemaakt :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."