Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCelstraf voor zwartmaken op internet

Celstraf voor zwartmaken op internet

20 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ohja, die pedojaagster. Vond ik sowieso een beetje n eng, fanatiek type.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Uit de Telegraaf, 08-05-2008:

Celstraf voor zwartmaken op internet

DEN HAAG - Dat het zomaar zwartmaken van iemand op internet niet onbestraft blijft, bleek vrijdag voor het gerechtshof in Den Haag. Het hof veroordeelde een vrouw tot vier maanden gevangenisstraf, waarvan twee voorwaardelijk, voor het plaatsen van een ongegronde aantijging op een site.


Volgens het hof beschuldigde de vrouw de man op internet ten onrechte van een erotische chat met een minderjarige. Daarbij plaatste zij ook zijn adres en foto.

Het hof zei dat niet is gebleken dat de man schuldig was. Bovendien was de chat die de vrouw als voorbeeld gaf, niet erotisch.

Het hof tilt zwaar aan dit ongegrond op internet aan de schandpaal nagelen. Zo'n beschuldiging kan iemand lang achtervolgen, aldus het hof. Daarbij werd gesteld dat de wens om kinderseks te stoppen geen vrijbrief is om een andere misdaad te plegen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik wet toegepast zie op het internet krijg ik spontaan moordneigingen.. Wanneer komen er nou eens radicale /i/nsurgents die een terroristengroep vormen om dit soort dingen tegen te gaan :grin: .
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#5
dus als je Nick de Neger gaat pesten moet je de cel in?
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is moeilijk, aan het ene kant blijft het 'het internet', maar aan de andere kant is het internet nu zo geintegreerd in het dagelijks leven dat het wel degelijk ernstige schade aan iemand's leven kan berokkenen. En daarnaast zijn die anti-pedo fanatiekelingen ook schijt irritant.

Ik erger me er dood aan dat kinderporno een soort internet terrorisme is geworden. De meest debiele voorstellen worden aangenomen door de mensen 'omdat het tegen kinderporno is'... Kinderporno is erg maar om dan opeens totaal irrationeel te gaan reageren X_X
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
shokora zei:
Het is moeilijk, aan het ene kant blijft het 'het internet', maar aan de andere kant is het internet nu zo geintegreerd in het dagelijks leven dat het wel degelijk ernstige schade aan iemand's leven kan berokkenen. En daarnaast zijn die anti-pedo fanatiekelingen ook schijt irritant.

Ik erger me er dood aan dat kinderporno een soort internet terrorisme is geworden. De meest debiele voorstellen worden aangenomen door de mensen 'omdat het tegen kinderporno is'... Kinderporno is erg maar om dan opeens totaal irrationeel te gaan reageren X_X
Klik om te vergroten...

...en iemand met wat verstand van het internet kan alsnog met de mantel der anonimiteit fappen op kinderporno.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#8
Angramar Temenos zei:
Als ik wet toegepast zie op het internet krijg ik spontaan moordneigingen.. Wanneer komen er nou eens radicale /i/nsurgents die een terroristengroep vormen om dit soort dingen tegen te gaan :grin: .
Klik om te vergroten...
We weten allemaal dat jouw idealisatie van de wet en jouw interpretatie van ethiek op zijn zachtst gezegd een beetje vreemd is.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#9
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mooie naam, Damien.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
deadlock zei:
Angramar Temenos zei:
Als ik wet toegepast zie op het internet krijg ik spontaan moordneigingen.. Wanneer komen er nou eens radicale /i/nsurgents die een terroristengroep vormen om dit soort dingen tegen te gaan :grin: .
Klik om te vergroten...
We weten allemaal dat jouw idealisatie van de wet en jouw interpretatie van ethiek op zijn zachtst gezegd een beetje vreemd is.
Klik om te vergroten...

Ethiek en wet zijn twee dingen die niet op het internet thuishoren.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat was misschien 10 jaar geleden nog zo Damien. In deze tijd zijn virtuele contacten voor sommige mensen net zo belangrijk als directe, persoonlijke, tastbare contacten.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mooie naam, Damien.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#14
Angramar Temenos zei:
Ethiek en wet zijn twee dingen die niet op het internet thuishoren.
Klik om te vergroten...
Het is maar goed dat jouw mening de praktijk niet is. Dat heb je al meerdere keren bewezen. Je hebt geen flauw idee van wat jouw wensen voor praktische implicaties hebben. Ga daar eerst eens over nadenken voordat je schreeuwt.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
deadlock zei:
Angramar Temenos zei:
Ethiek en wet zijn twee dingen die niet op het internet thuishoren.
Klik om te vergroten...
Het is maar goed dat jouw mening de praktijk niet is. Dat heb je al meerdere keren bewezen. Je hebt geen flauw idee van wat jouw wensen voor praktische implicaties hebben. Ga daar eerst eens over nadenken voordat je schreeuwt.
Klik om te vergroten...

Waarom neem je aan dat ik het niet weet? Waarom neemt iedereen altijd aan dat, als iemand iets wil wat op grote schaal enorme schade zou berokkenen aan de maatschappij, die persoon niet beseft dat dat zo is? :confused: Misschien moet jij er eerder over nadenken waarom ik dat vind, in plaats van dat je meteen aanneemt dat ik een domme puber bent die niet beseft wat voor gevolgen dingen hebben.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#16
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#17
Angramar Temenos zei:
Klik om te vergroten...
Jammer dat de background niet transparant is anders zou het nog mooier zijn, haha. :tearsofjoy:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#18
Angramar Temenos zei:
Waarom neem je aan dat ik het niet weet? Waarom neemt iedereen altijd aan dat, als iemand iets wil wat op grote schaal enorme schade zou berokkenen aan de maatschappij, die persoon niet beseft dat dat zo is? :confused: Misschien moet jij er eerder over nadenken waarom ik dat vind, in plaats van dat je meteen aanneemt dat ik een domme puber bent die niet beseft wat voor gevolgen dingen hebben.
Klik om te vergroten...
Simpelweg gezegd; Juist vanwege de implicaties zoals identiteitsdiefstal moet er weldegelijk een bepaalde vorm van controle op internet zijn.

Anders dan kunnen we ook in het echt de wet wel afschaffen en in Somalië kan je precies zien waar dat toe heeft geleid.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Andrew zei:
Jammer dat de background niet transparant is anders zou het nog mooier zijn, haha. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

S
StarsbestLid
01-01-2024, 00:00
#20
NIJMEGEN - De bijna negenduizend vrouwen die 17 mei meedoen aan de Marikenloop , testen tegelijk vier verschillende tijdregistratiesystemen. De loopsters hebben de bekende gele chip aan hun veter voor de juiste tijd.

Daarnaast lopen ze met andere technologieлn op het gebied van tijdregistratiesystemen waar concurrenten ook mee pionieren. ChampionChip , het Nijmeegse bedrijf dat wereldwijd furore maakt met de gele loopchip, wil weten wat andere spelers op de markt brengen.

Een van de concurrenten levert bijvoorbeeld een tijdregistratiesysteem waarbij een chip in het startnummer is verwerkt. "Dan moet je wel zeker zijn dat het signaal van de chip wordt opgepikt door meetapparatuur op de grond. En dat het signaal op het juiste moment doorkomt, dus niet driehonderd meter vууr de finish, zoals nu bij concurrerende systemen soms het geval is", zegt Bas van Rens van ChampionChip.

Het Nijmeegse bedrijf wil vooral ervaring opdoen met andere systemen. ChampionChip werkt zelf aan een groene chip. Die is bedoeld voor lopers die maar een enkele keer per jaar de loopchip gebruiken. Jaarlijks betalen zij een bedrag voor het gebruik er van. Gekozen is voor de Marikenloop als testwedstrijd omdat het dichtbij is. De fusie van ChampionChip met het Haarlemse AMB, vorig najaar, heeft bovendien de ontwikkelingssnelheid van tijdregistratiesystemen opgevoerd, aldus Van Rens.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."