Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsvangst: 5500 kilo Cocaine

Drugsvangst: 5500 kilo Cocaine

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
Een Brits marineschip heeft ruim 5500 kilo cocaïne met een straatwaarde van 260 miljoen euro in beslag genomen op een vissersschip voor de kust van Zuid-Amerika. Het gaat om de grootste drugsvangst van de Britse marine ooit, meldde de BBC vannacht.

Het vissersschip werd aangehouden nadat het was gespot door een marinehelikopter. Bij de actie was ook de Amerikaanse kustwacht betrokken.

Volgens de BBC duurde het meer dan een etmaal voordat de drugs op het vissersschip werden gevonden. De 212 balen met ieder 26 kilo cocaïne waren verstopt onder een betonnen vloer die eerst moest worden verwijderd. De boot werd nadien tot zinken gebracht.

De Britse onderminister van Buitenlandse Zaken, Bill Rammell, prees de operatie. Die is "schadelijk geweest voor de handel in dit ellendige spul".
H
HislordshipLid
Wow... Dat is nog eens een hoeveelheid :openmouth:
F
Flip TripLid
Wat hebben britten en amerikanen te maken met de wateren voor Zuid Amerika ?
W
WackyLid
Uh, das toch niet nieuw ? Niet alleen water hoor, ze voeren hun oorlog tegen drugs net zo hard op land dat niet van henzelf is.
D
Deep BlueLid
Flip Trip zei:
Wat hebben britten en amerikanen te maken met de wateren voor Zuid Amerika ?
Klik om te vergroten...

America for the Americans
F
Funky MonkeyLid
Wacky zei:
Uh, das toch niet nieuw ? Niet alleen water hoor, ze voeren hun oorlog tegen drugs net zo hard op land dat niet van henzelf is.
Klik om te vergroten...
Yeah! Daarom zijn de meeste papaver planten in Afghanistan nu ook verdwenen! Echter wel vrij frappant dat de straat waarde van heroïne in Amerika ineens een stuk is gedaald?

Geen idee of het klopt, ik quote alleen discovery channel =)
T
Token_White_GuyLid
Een snel rekensommetje leert dat de waarde van de coke op ruim € 47.000 per kilo wordt geschat.
Volgens mij doet een kilootje hooguit € 35.000 maar correct me if I'm wrong.
W
WackyLid
straatwaarde betekend volgens mij de prijs die de gebruiker ervoor betaald. En het is niet zo gek dat daarmee gerekend word, want dat is immers het totaal bedrag dat er door de hele mafia keten voor gevangen word, en dat is dus de winst die de drugs bestrijders zich rijk rekenen aan vangst. En zelfs als ze zich niet zo rijk rekenen, hebben ze toch een mooi bedrag om mee op te scheppen in de krant.

Wanneer het over zulke hoeveelheden gaat zullen de groothandelsprijzen wel niet meer dan hooguit enkele duizenden euros per kilo zijn. Zeker daar in zuid amerika zal het wel niet eens 1000 euro per kilo zijn bij vele kilos aangezien 1 gram daar net zoveel kost als hier een gram wiet of pep.

Ik vraag me wel af hoe dat bootje eruit gezien moet hebben. Een betonnen vloer is volgens mij al niet zo standaard in een boot, en dan 5,5 ton eronder nog. Dan moet het bootje volgens mij haast onder water gelegen hebben en best wel opvallen :)
T
Token_White_GuyLid
Dan nog... Stel dat deze coke zuiver was, en in de haven voor het gemak voor €30k de kilo weggaat. Dan is de straatwaarde per kilo vele malen hoger dan de hier berekende €47k.

Als de eindgebruiker overall het geluk heeft dat de zuiverheid slechts halveert en een gram voor €50,- verkocht wordt kom je alsnog uit op een kleine €100k per kilo, en dus niet de €47k waar hier van uit wordt gegaan (kunt u mij nog volgen?)

Ik vraag me dan ook af hoe de berekening van de straatwaarde tot stand komt.
W
WackyLid
En daarom worden coca boeren in colombia besproeid met bestrijdingsmiddelen uit amerkaanse vliegtuigjes.
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
Zo'n redenering moet je er helemaal niet achter zoeken man. Die journalisten rekenen gewoon 50 euro de gram en pakken dan de rekenmachine erbij.
F
FlameonLid
Tering wat een hoeveelheid, knap uitgedokterd maar helaas gepakt
W
WackyLid
Flameon zei:
knap uitgedokterd
Klik om te vergroten...
Vind je ? Als ik een waarde van 260 miljoen (of al is het voor hen daar dus een 20e daarvan ofzo) moest verstoppen zou ik vast iets beters uitdokteren dan een betonnen vloer in een vissersbootje :confused:

En naast die waarde natuurlijk hun leven in de bak zitten, maar degene die dit heeft uitgedokterd en geregeld zal wel niet zelf op het bootje zitten.

Nee, pakketjes onder aan zeeschepen plakken vind ik dan nog een stuk slimmer.
Z
ZoekendezoekerLid
Je zult er vebaasd van staan hoeveel schepen er wel doorkomen met simpele plekken als bijvoorbeeld in de mast van een zeilboot stoppen, of een van de dieseltanks volproppen met pakketjes.. Via een schip smokkelen is nog wel de makkelijkste mannier om het doen volgens mij!
J
Jowdy37Lid
Token_White_Guy zei:
Dan nog... Stel dat deze coke zuiver was, en in de haven voor het gemak voor €30k de kilo weggaat. Dan is de straatwaarde per kilo vele malen hoger dan de hier berekende €47k.
Klik om te vergroten...

Stel dat het spul zuiver is, dan kunnen ze het nog makkelijk 3x versnijden en zullen de meeste mensen het goeie coke vinden. Volgens mij kan die waarde dan best wel kloppen... maar of hij zuiver is, daar kan je natuurlijk aan twijfelen als hij hier aan komt :)

//edit: whooooooooops, had je post helemaal anders gelezen I guess, merk nu dat mijn posts werkelijk op niets slaagt :tongueout: of mss verkeerde gequote, no idea
D
DrippToneLid
Kijk eens aan, toch nog eens goed nieuws.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."