Marla Singer zei:Er is bij dit kersverse verbod gewoon totaal weer niet gekeken naar wat er werkelijk speelt en wie er nou echt schuldig zijn. KUT KUT KUT KABINET!!!![]()
Klinkt bekend toch? Paddoverbod heeft hetzelfde ondervonden, maar ik vind dit toch wel meermalen erger. Het is wel weer duidelijk dat het kabinet er alleen voor z'n eigen agenda is, welke wss een grotere kloof tussen de rijken en de minder financieel gelukkige zal creeeren. De 17000 handtekeningen die verzameld waren met de online petitie, het protest en de vele overheidsinstanties en gemeentes die het verbod als een 'stom idee' (zacht uitgedrukt) bekritiseerde hebben voor de 2e kamer, de gore geldwolven, niks uitgemaakt.
Het wetsvoorstel is niks vernderd van de huidige situatie, behalve dat 't recht tot kraken eruit gehaald is. Blijkbaar denkt 't kabinet er tegenwoordig zo makkelijk over dat even backspace ingesrukt houden de problemen met leegstand en woningnood (voornamelijk in A'Dam) te verhelpen. Alhoewel ze zelf hopelijk niet zo stom zijn dat ze het daadwerkelijk geloven. Dat een groot deel van de Nederlandse burgers er zo makkelijk over denkt, valt weinig tegen te doen. Dit is simpel weg een goed voorbeeld van hoe pseudo-vrije media en sluw gespeelde onzin verhalen verzonnen door rechts georienteerde politieke partijen de goedgelovige menigte beinvloed. 'Het is op 't nieuws, het moet wel waar zijn!' 'De overheid zegt 't, dus moet 't wel waar zijn.'
Ik ben het spuugbeu met al die politieke kutgeintjes. Ik dacht dat de overheid er voor de mensen zou horen te zijn. Als een ondersteunend, geen een manipulatief fenomeen.
Sinds Balkenende premier is geworden heb ik Nederland stelselmatig alleen naar de tering zien gaan. Mensen moeten wakker worden en kiezen voor hun rechten, niet voor hun plichten. Het wordt ook wel weer eens tijd dat 't kabinet valt dan maar een jaartje een tering zooi, beter dan elke maand weer een goed recht te verliezen!
P.S.:
Excuses voor het bashe van eventuele tegenstanders. Maar kvind 't zo triest tegenwoordig.