Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpgepast: de EU-belastingen komen er aan!

Opgepast: de EU-belastingen komen er aan!

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Opgepast! Zet beter wat centen op zij; de Europese belastingen komen eraan.

Waarvoor we al lang geleden gewaarschuwd hebben, gaat nu gebeuren: een directe EU-belasting, buiten de afzonderlijke staten om. En Jan Peter Balkenende zit deze week in Brussel om dat verder te verwezenlijken. Dit hoort bij het ritselen over de mooie baantjes. En ook daarvoor moet eerst het verraad van Lissabon er door geperst worden.

Op zich een spannende happening. Wie is de beste ritselaar? Hoe verwezenlijk je politieke doelpunten buiten de democratie om?

Doelpunten zijn:
–1. Het Verraad van Lissabon op ondemocratische wijze aan de Europeanen opleggen.
–2.Dan leuke baantjes zien te krijgen, waarvan je bij het doorpersen van het Verraad van Lissabon aan het volk hebt wijs gemaakt, dat ze verdwenen waren uit de door het volk overtuigend afgestemde EU-grondwet. Leugen en bedrog zijn in dit politieke geritsel gewoon toegestaan. Door wat woordverdraaiingen maak je dan het volk weer wijs dat je het zo goed gedaan hebt en dat bvb “Nederland” een hoge EU-functie gekregen heeft!!! Vraag je dan af wat JIJ daar dan mee opschiet!

–3. Het volk verder arm maken door nieuwe Milieulasten in Kopenhagen af te spreken. Belkenende en consorten lopen in de EU voorop om deze belastingen in te voeren
–4.Daarbij wordt het dan ook gemakkelijk als de EU uit de Europeanen rechtstreeks, buiten de lokale regeringen om, belastinggeld kan zuigen.

Uit een uitgelekt document van de Europese Commissie blijkt dat Brussel werk wil maken van een directe Europese belastingen. Brussel wil zo de bevoegdheid verwerven om direct in de zakken van de Europese belastingbetalers te kunnen zitten in plaats van het huidige model waarin nationale bijdragen zijn gebaseerd op het bruto nationaal inkomen (BNI). Het document suggereert de EU-begroting moet worden gespijsd met heffingen op telefoongesprekken, vluchten, financiële transacties of koolstof-uitstoot … Het gelekte Doccument van de Europese Commissie

Well, zucht, “we told you so”!

Als je nog niet voldoende geĂŻrriteerd bent, ga dan ook nog even naar Open Europe en je kunt je masochistische behoefte verder bevredigen door te lezen wat er met jouw belastinggeld voor leuke dingen gebeuren.

Kort leve de EU! Hoe komen we er van af?

Met dank aan Paul Vreymans voor de gegevens
Klik om te vergroten...



Bron: Vrijspreker.nl
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat gaat niet gebeuren nee..

Maar van de EU komen we toch niet meer af en daar kunnen we niks aan veranderen. In principe is het ook wel logisch dat er over bepaalde problemen (zoals het milieu) op Europees niveau afspraken worden gemaakt. Een logisch gevolg is dan ook dat wij met zn allen voor die kosten moeten opdraaien.

Ze moeten alleen wel zorgen dat wij als Europeanen er geen miljarden in gaan stoppen, terwijl landen als China, Brazilië en India vrijwel niets aan de milieuproblematiek doen. Anders is het dweilen met de kraan open.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ze dan gelijk nationale belastingen afschaffen, regeringen opheffen en allemaal in brussel gaan zitten zijn we er gelijk vanaf, hoeven we ook geen 10-20 jaar leugens aan te horen dat dat niet de richting is die ze op willen gaan.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat is ook niet de richting die ze willen gaan. Wie zegt er dat ze de nationale belastingen gaan afschaffen ? :)
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wacky zei:
Dat is ook niet de richting die ze willen gaan. Wie zegt er dat ze de nationale belastingen gaan afschaffen ? :)
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde natuurlijk door ze te vervangen door nog meer europese belastingen :P
Maar inderdaad, elke kans die ze krijgen om centen te pikken vatten ze.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ImmortalTech zei:
Een logisch gevolg is dan ook dat wij met zn allen voor die kosten moeten opdraaien.
Klik om te vergroten...

Oh ja...dat doen we nu nog niet?? :rolleyes:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#7
3970 zei:
ImmortalTech zei:
Een logisch gevolg is dan ook dat wij met zn allen voor die kosten moeten opdraaien.
Klik om te vergroten...

Oh ja...dat doen we nu nog niet?? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Nouja een deel van ons belastinggeld gaat inderdaad al naar het verbeteren van het milieu. Dit wordt dan in de toekomst via de EU-belastingen geĂŻnd en dat zal best wel weer hoger worden.

Ik zie dan ook wel weer gebeuren dat onze nationale belasting dan niet lager wordt en er wel Europese belasting bijkomt. Niks nieuws onder de zon volgens mij. Elk jaar betalen we steeds meer en dat wordt dan heel geleidelijk doorgevoerd.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het lijkt me logisch dat de nationale afdracht van de lidstaten op termijn vervangen wordt door een belasting. Dat is veel eerlijker.

Het is goed voor Europa als we uiteindelijk een soortement van confederale staat wordt.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#9
ImmortalTech zei:
Ze moeten alleen wel zorgen dat wij als Europeanen er geen miljarden in gaan stoppen, terwijl landen als China, Brazilië en India vrijwel niets aan de milieuproblematiek doen. Anders is het dweilen met de kraan open.
Klik om te vergroten...


Wij vervuilen echtwel meer als die landen die jij daar noemt, daarnaast moet je de opkomende landen ook een kans geven om de welvaart te bereiken die wij al jaren hebben.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flip Trip zei:
ImmortalTech zei:
Ze moeten alleen wel zorgen dat wij als Europeanen er geen miljarden in gaan stoppen, terwijl landen als China, Brazilië en India vrijwel niets aan de milieuproblematiek doen. Anders is het dweilen met de kraan open.
Klik om te vergroten...


Wij vervuilen echtwel meer als die landen die jij daar noemt, daarnaast moet je de opkomende landen ook een kans geven om de welvaart te bereiken die wij al jaren hebben.
Klik om te vergroten...

Meer dan China dus absoluut niet. Kweet nie waar jij met je hoofd zit, maar china is toch zeker wel het grootste productie land van chemische onderdelen voor elektronica. Denk hierbij aan dingen zoals PCB, capacitators, etc. etc.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#11
TeKNoZem zei:
Flip Trip zei:
ImmortalTech zei:
Ze moeten alleen wel zorgen dat wij als Europeanen er geen miljarden in gaan stoppen, terwijl landen als China, Brazilië en India vrijwel niets aan de milieuproblematiek doen. Anders is het dweilen met de kraan open.
Klik om te vergroten...


Wij vervuilen echtwel meer als die landen die jij daar noemt, daarnaast moet je de opkomende landen ook een kans geven om de welvaart te bereiken die wij al jaren hebben.
Klik om te vergroten...

Meer dan China dus absoluut niet. Kweet nie waar jij met je hoofd zit, maar china is toch zeker wel het grootste productie land van chemische onderdelen voor elektronica. Denk hierbij aan dingen zoals PCB, capacitators, etc. etc.
Klik om te vergroten...

Als hun iets produceren wat wij gebruiken dan is het dus hun vervuiling, daarnaast moet je niet in absolute getallen kijken maar procentueel.

Om maar eens met een paar getallen te komen, vraag me niet hoe betrouwbaar ze zijn, maar een goeie indicatie lijkt het me wel.

http://www.nationmaster.com/graph/env_co2_emi_percap-environment-co2-emissions-per-capita

Hier staat nederland dus op plaats 18 en china op plaats 80. En daarmee wil ik niet zeggen dat CO2 emissies de enige vorm van vervuiling is, maar wel een erg belangrijke.

En hier nog een foto van de lichtvervuiling, iets waar ik me trippend al best vaak over heb opgereegd.

http://www.lightpollution.it/worldatlas/pages/fig1.htm
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nu zullen we misschien nog wel voor minder milieuvervuiling zorgen, maar daar gaat snel verandering in komen.

En die landen zullen inderdaad zelf ook vinden dat ze de kans moeten krijgen om zelf welvaart te bereiken. Ik geef ze groot gelijk. Maar dat betekent wel dat het nutteloos wordt om miljarden te besteden aan het tegengaan van milieuvervuiling terwijl andere opkomende landen zoals China, India en Brazilië hier gaan aandacht aan besteden. Het is een wereldwijd probleem waar de hele wereld aan mee moet helpen om resultaat te boeken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."