Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJohn Frusciante uit Red Hot Chili Peppers

John Frusciante uit Red Hot Chili Peppers

19 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wilde graag even zeggen dat die hele RHCP, met of zonder die gast, mij gestolen kunnen worden.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#2
deadlock zei:
Wakkoe zei:
Vooral musicaal was het gewoon heeeel goed..dankzij john frusciante, wat gitaarspelen betreft echt een held, jammer dat ie bij de peppers stopt, maar ik ben benieuwd naar zn nieuwe solo werk:)
Klik om te vergroten...
Het gitaarwerk stelt echt geen ruk voor en ze waren echt niet vernieuwend. Ze maakten alleen nummers waar tienermeisjes én jongens van gingen glijden omdat ze zich er zo goed mee kunnen identificeren *boo fucking hoo*
Klik om te vergroten...

Hoezo het stelt geen ruk voor? Frusciante is misschien niet de technischste en snelste gitarist ever ofzo maar hij legt in ieder geval genoeg emotie in zijn gitaarwerk! En samen met Anthony Kiedis zijn stem kan dat voor hele toffe nummers zorgen zoals Scar Tissue en Under the Bridge :)
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#3
Andrew zei:
Hoezo het stelt geen ruk voor? Frusciante is misschien niet de technischste en snelste gitarist ever ofzo maar hij legt in ieder geval genoeg emotie in zijn gitaarwerk! En samen met Anthony Kiedis zijn stem kan dat voor hele toffe nummers zorgen zoals Scar Tissue en Under the Bridge :)
Klik om te vergroten...
Het stelt geen ruk voor omdat het allemaal echt niet zo heel erg gecompliceerd is. En Jan Vayne legt ook emotie in zijn pianowerk maar dat betekent allesbehalve dat het een pianist van wereldklasse is.

Juist die stem is dus hetgene wat ik zo godvergeten irritant vind. Dat kattengejammer. Als mijn hond viool speelt klinkt dat beter.
W
WakkoeLid
01-01-2024, 00:00
#4
deadlock zei:
Andrew zei:
Hoezo het stelt geen ruk voor? Frusciante is misschien niet de technischste en snelste gitarist ever ofzo maar hij legt in ieder geval genoeg emotie in zijn gitaarwerk! En samen met Anthony Kiedis zijn stem kan dat voor hele toffe nummers zorgen zoals Scar Tissue en Under the Bridge :)
Klik om te vergroten...
Het stelt geen ruk voor omdat het allemaal echt niet zo heel erg gecompliceerd is. En Jan Vayne legt ook emotie in zijn pianowerk maar dat betekent allesbehalve dat het een pianist van wereldklasse is.

Juist die stem is dus hetgene wat ik zo godvergeten irritant vind. Dat kattengejammer. Als mijn hond viool speelt klinkt dat beter.
Klik om te vergroten...

Mja, sommige dingen klinken idd simpel, en soms ziet t er makkelijk uit om te spelen, maar om even een voorbeeldje te noemen..hij speelt eigenlijk alles op de funk manier speelt, dus bijna altijd alle snaren aanslaan, alleen de snaren dempen die je niet wil horen,dan wordt het ineens al stukken lastiger. En hij doet dat dus voor , zoals hij zelf zegt, "the rhytmic attack"

Neem under the bridge, klinkt simpel, maar is alles behalve dat
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#5
John Frusciante is uit de Red Hot Chili Peppers. De gitarist stapte ruim een jaar geleden al uit de band maar plaatste gisteren een bekendmaking op zijn website.

Er gingen al langer geruchten dat het lange dienstverband van de gitarist bij de Peppers ten einde liep. Frusciante schrijft op zijn website dat zijn muzikale interesses niet langer bij het maken van muziek in een rockband liggen. Hij gaat solo verder.

De gitarist vierde grote successen met de band. Hij kwam er in 1988 op 18-jarige leeftijd bij, maar raakte na het overweldigende succes van Blood Sugar Sex Magik (1991) verslaafd aan drugs en stapte uit de band. Na een langdurig afkickproces kwam hij er in 1999 weer bij voor het album Californication. In 2003 zette het Amerikaanse muziekblad Rolling Stone hem op nummer achttien op de lijst van beste gitaristen ooit.

De rest van de Red Hot Chili Peppers zijn inmiddels druk bezig met het opnemen van een nieuw album. Wie Frusciante gaat vervangen is nog niet bekend.
------------------------------------
Deja Vu...
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik las het vorige week ofzo op ultimate-guitar.com. Balen.. maarja, ik ben niet zo'n peppers fan maar frusciante is cool
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik luister toch niet naar de chillie poepers :3
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#8
wobble zei:
ik luister toch niet naar de chillie poepers :3
Klik om te vergroten...

Waarom dan posten?
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik lees het bericht nu pas, maar dat is zeker zuur voor the RHCP, zonder Frusciante maken ze baggermuziek. :cry:
Misschien kunnen ze nu beter helemaal stoppen, goeie platen zullen ze niet meer maken.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Arthur King zei:
Ik lees het bericht nu pas, maar dat is zeker zuur voor the RHCP, zonder Frusciante maken ze baggermuziek. :cry:
Misschien kunnen ze nu beter helemaal stoppen, goeie platen zullen ze niet meer maken.
Klik om te vergroten...

Voordat hij er nogmaals uit stapte maakte ze al bagger. De ouwe platen en CD's waren goed. Vanaf Californication is het snel downhill gegaan. En Californication vond ik al een stuk minder.
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Arthur King zei:
Ik lees het bericht nu pas, maar dat is zeker zuur voor the RHCP, zonder Frusciante maken ze baggermuziek. :cry:
Misschien kunnen ze nu beter helemaal stoppen, goeie platen zullen ze niet meer maken.
Klik om te vergroten...

Dat is niet waar, met Hillel Slovak maakte ze ook geniale muziek! maar dat was vroeger, zo te zien is het over met de peppers, niet dat we dat niet al wisten. :wave:
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goed voor hem, ik vind zijn solo albums vele malen beter dan rhcp. Hij ontplooit zich beter als muzikant zonder vaste bandleden. Veel creatiever/origineler.
Wel spijtig dat ze nu zonder hem zitten.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ilyas zei:
Goed voor hem, ik vind zijn solo albums vele malen beter dan rhc.
Klik om te vergroten...

Klopt!

Zowiezo vind ik de recentere RHCP niet om over naar huis te schrijven. Z'n solostuff raakt me nog wel..
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Er was een tijd geleden een documentaire over de peppers op tv:
http://www.monova.org/details/1611020/R ... VI%09.html

Ik probeer hem nu te downloaden, maar er zijn weinig seeders. :(
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wát?!? Ik lees dit nu pas.. such a shame.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#16
RHCP is een grotere emozeikcoreband dan Tokyo Hotel dus de care is nihil.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Deranged zei:
Ik wilde graag even zeggen dat die hele RHCP, met of zonder die gast, mij gestolen kunnen worden.
Klik om te vergroten...

Mij eigenlijk ook, heb er nooit naar geluisterd.
W
WakkoeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vooral musicaal was het gewoon heeeel goed..dankzij john frusciante, wat gitaarspelen betreft echt een held, jammer dat ie bij de peppers stopt, maar ik ben benieuwd naar zn nieuwe solo werk:)
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#19
kenny zei:
Arthur King zei:
Ik lees het bericht nu pas, maar dat is zeker zuur voor the RHCP, zonder Frusciante maken ze baggermuziek. :cry:
Misschien kunnen ze nu beter helemaal stoppen, goeie platen zullen ze niet meer maken.
Klik om te vergroten...

Dat is niet waar, met Hillel Slovak maakte ze ook geniale muziek! maar dat was vroeger, zo te zien is het over met de peppers, niet dat we dat niet al wisten. :wave:
Klik om te vergroten...
Ze hebben al een nieuwe gitarist gevonden hoor..
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wakkoe zei:
Vooral musicaal was het gewoon heeeel goed..dankzij john frusciante, wat gitaarspelen betreft echt een held, jammer dat ie bij de peppers stopt, maar ik ben benieuwd naar zn nieuwe solo werk:)
Klik om te vergroten...
Het gitaarwerk stelt echt geen ruk voor en ze waren echt niet vernieuwend. Ze maakten alleen nummers waar tienermeisjes én jongens van gingen glijden omdat ze zich er zo goed mee kunnen identificeren *boo fucking hoo*

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."