#1
“Doodswaarschuwing op pakje doet net méér roken”
Dit is een nieuwskop die ik net op een site las.
Blijkt dus dat rokers zich niet veel aantrekken van de deprimerende teksten op de pakjes, de “Waarschuwingen”.
Rokers zouden bij het zien van de waarschuwing meer beseffen dat ze ooit de pijp uit gaan.
Stel je voor : Je stapt de Albert Heijn ( of C1000 ) binnen
en koopt daar een pakje L&M ( of Marlboro als je L&M niet aankan ).
Je betaalt 6 euro ( te veel voor wat nicotine ) en eenmaal uit de winkel wil je eentje roken.
Je denkt van “Zou ik nu wel roken? Straks word nog ik een rimpelkut” dan lees je het pakje “Rokers sterven jonger”
Plots verander je van gedachten “ Ochja ik ga toch dood voor ik die rimpels krijg”
Dan draai je het pakje om en lees je; “Roken kan het sperma beschadigen en vermindert de vruchtbaarheid”
Ziezo, nu hoeven jij en je partner al geen condooms meer te kopen.
En de waarschuwing “Roken tijdens de zwangerschap is slecht” heeft dan ook niet meer zoveel betekenis.
Maar eerlijk, alles dat op die pakjes staat weten we al.
”Roken is dodelijk” Ja natuurlijk, maar zeuren over rokers ook.
Want je kan je zo blijven opwinden over rokers en hun drakenadem tot je sterft aan een hartaanval.
Alhoewel, is roken dan ook niet de doodsoorzaak ?
Ik vind dat ze gewoon de waarschuwingen op de pakjes gewoon een beetje moeten aanpassen.
In plaats van als mietjes “Roken kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood” op een pakje te zetten
schrijven ze beter; “Als u niet stopt met roken, bezorgen wij u een langzame, pijnlijke dood”
Of gewoon vlakaf “Wie dit leest is een vuile roker !”
Als afsluiter wil ik nog even mijn mening geven over een andere nieuwskop.
”Nijntje mag geen cocaïne snuiven en niet vloeken”
Ik ben het daar volledig mee eens.
Als wij het niet mogen, mag Nijntje het ook niet.
PS: Ik rook zelf ook, dus ben geen Anti-roker ofzo
Dit is een nieuwskop die ik net op een site las.
Blijkt dus dat rokers zich niet veel aantrekken van de deprimerende teksten op de pakjes, de “Waarschuwingen”.
Rokers zouden bij het zien van de waarschuwing meer beseffen dat ze ooit de pijp uit gaan.
Stel je voor : Je stapt de Albert Heijn ( of C1000 ) binnen
en koopt daar een pakje L&M ( of Marlboro als je L&M niet aankan ).
Je betaalt 6 euro ( te veel voor wat nicotine ) en eenmaal uit de winkel wil je eentje roken.
Je denkt van “Zou ik nu wel roken? Straks word nog ik een rimpelkut” dan lees je het pakje “Rokers sterven jonger”
Plots verander je van gedachten “ Ochja ik ga toch dood voor ik die rimpels krijg”
Dan draai je het pakje om en lees je; “Roken kan het sperma beschadigen en vermindert de vruchtbaarheid”
Ziezo, nu hoeven jij en je partner al geen condooms meer te kopen.
En de waarschuwing “Roken tijdens de zwangerschap is slecht” heeft dan ook niet meer zoveel betekenis.
Maar eerlijk, alles dat op die pakjes staat weten we al.
”Roken is dodelijk” Ja natuurlijk, maar zeuren over rokers ook.
Want je kan je zo blijven opwinden over rokers en hun drakenadem tot je sterft aan een hartaanval.
Alhoewel, is roken dan ook niet de doodsoorzaak ?
Ik vind dat ze gewoon de waarschuwingen op de pakjes gewoon een beetje moeten aanpassen.
In plaats van als mietjes “Roken kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood” op een pakje te zetten
schrijven ze beter; “Als u niet stopt met roken, bezorgen wij u een langzame, pijnlijke dood”
Of gewoon vlakaf “Wie dit leest is een vuile roker !”
Als afsluiter wil ik nog even mijn mening geven over een andere nieuwskop.
”Nijntje mag geen cocaïne snuiven en niet vloeken”
Ik ben het daar volledig mee eens.
Als wij het niet mogen, mag Nijntje het ook niet.
PS: Ik rook zelf ook, dus ben geen Anti-roker ofzo