Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWij stoppen met roken en Nijntje moet stoppen met coke

Wij stoppen met roken en Nijntje moet stoppen met coke

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
U
UnknownLeprechaunLid
01-01-2024, 00:00
#1
“Doodswaarschuwing op pakje doet net méér roken”
Dit is een nieuwskop die ik net op een site las.
Blijkt dus dat rokers zich niet veel aantrekken van de deprimerende teksten op de pakjes, de “Waarschuwingen”.
Rokers zouden bij het zien van de waarschuwing meer beseffen dat ze ooit de pijp uit gaan.

Stel je voor : Je stapt de Albert Heijn ( of C1000 ) binnen
en koopt daar een pakje L&M ( of Marlboro als je L&M niet aankan ).
Je betaalt 6 euro ( te veel voor wat nicotine ) en eenmaal uit de winkel wil je eentje roken.
Je denkt van “Zou ik nu wel roken? Straks word nog ik een rimpelkut” dan lees je het pakje “Rokers sterven jonger”
Plots verander je van gedachten “ Ochja ik ga toch dood voor ik die rimpels krijg”
Dan draai je het pakje om en lees je; “Roken kan het sperma beschadigen en vermindert de vruchtbaarheid”
Ziezo, nu hoeven jij en je partner al geen condooms meer te kopen.
En de waarschuwing “Roken tijdens de zwangerschap is slecht” heeft dan ook niet meer zoveel betekenis.

Maar eerlijk, alles dat op die pakjes staat weten we al.
”Roken is dodelijk” Ja natuurlijk, maar zeuren over rokers ook.
Want je kan je zo blijven opwinden over rokers en hun drakenadem tot je sterft aan een hartaanval.
Alhoewel, is roken dan ook niet de doodsoorzaak ?

Ik vind dat ze gewoon de waarschuwingen op de pakjes gewoon een beetje moeten aanpassen.
In plaats van als mietjes “Roken kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood” op een pakje te zetten
schrijven ze beter; “Als u niet stopt met roken, bezorgen wij u een langzame, pijnlijke dood”
Of gewoon vlakaf “Wie dit leest is een vuile roker !”

Als afsluiter wil ik nog even mijn mening geven over een andere nieuwskop.
”Nijntje mag geen cocaïne snuiven en niet vloeken”
Ik ben het daar volledig mee eens.

Als wij het niet mogen, mag Nijntje het ook niet.

PS: Ik rook zelf ook, dus ben geen Anti-roker ofzo
E
EendagsvliegLid
01-01-2024, 00:00
#2
Laat velen mensen maar lijden aan stress, verslavingen, slaaptekort, junkfood als ontbijt, obesitas, en een ziekelijke luiheid. Gelukkig heb ik jaren geleden mijzelf ontkoppeld van deze gang van zaken, en zie ik nu veel mensen lijden aan hun levensstijl.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat een klote artikel.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#4
hahahahaha geweldig !!!!!!!!!!!! ik vind dat je helemaal gelijk heb

ze kunnen er beter opzetten:

"roken is geldverspilling en spekt de overheidspot"
U
UnknownLeprechaunLid
01-01-2024, 00:00
#5
Winehouse zei:
ze kunnen er beter opzetten:

"roken is geldverspilling en spekt de overheidspot"
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: Dat onderstreepte gedeelte zou mij al bijna doen stoppen ! =P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Walldac zei:
Winehouse zei:
ze kunnen er beter opzetten:

"roken is geldverspilling en spekt de overheidspot"
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: Dat onderstreepte gedeelte zou mij al bijna doen stoppen ! =P
Klik om te vergroten...

Het is dan ook een groot feit, zonder de rokers zou de overheid al lang geleden failliet zijn verklaard.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind 't wel leuk geschreven!
U
UnknownLeprechaunLid
01-01-2024, 00:00
#8
Arthur King zei:
Ik vind 't wel leuk geschreven!
Klik om te vergroten...
Ik dank u
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#9
Iedere keer dat ik denk dat het rock bottom is blijkt het tĂłch nog lager te kunnen. Vermakelijk.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jouw opa heeft zeker ook z'n hele leven gerookt en is er negentig mee geworden?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
Jouw opa heeft zeker ook z'n hele leven gerookt en is er negentig mee geworden?
Klik om te vergroten...

87 volgens mij. Alsnog niet verkeerd :grin:
U
UnknownLeprechaunLid
01-01-2024, 00:00
#12
deadlock zei:
Iedere keer dat ik denk dat het rock bottom is blijkt het tĂłch nog lager te kunnen. Vermakelijk.
Klik om te vergroten...

Sorry, maar heb je het nu over hetgeen ik geschreven heb ?
Vraag het maar omdat ik dit poste om ook eens te horen wat anderen er van vinden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."