Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDino Soerel opgepakt

Dino Soerel opgepakt

7 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
Dino Soerel, één van meest gezochte criminelen van Nederland, is door een arrestatieteam opgepakt aan de Rozengracht in Amsterdam. De arrestatie ging gepaard met scherpschutters op de daken en met een helikopter.

Soerel is in december bij verstek veroordeeld in Haarlem tot acht jaar cel wegens leiding geven aan internationale drugsbende.
Hij staat op de nationale opsporingslijst van de politie. Justitie beschouwt de 49-jarige Soerel, die van Surinaamse afkomst is, als rechterhand van topcrimineel Holleeder.

Liquidatieproces
Daarnaast is hij één van de hoofdverdachten in het liquidatieproces. Hij wordt verdacht van meerdere liquidaties of van het geven van opdrachten daartoe. De vermoorde Willem Endstra noemde Soerel eens de 'koning van de onderwereld'.
De politie zou al jaren vele tips over Soerel hebben binnengekregen die alle zonder resultaat bleven. Aangenomen wordt dat Soerel plastische chirurgie heeft ondergaan.bron nu
Klik om te vergroten...

Toch gevonden dus!
t
tomz0rLid
Ik had eens een boek over Holleeder gelezen en daar stond ook heel veel over hem beschreven. Hij werkte nauw samen met Holleeder. Mooi dat hij gepakt is.
F
FlameonLid
Dino was en is inderdaad een heel grote hoofdrolspeler in de onderwereld / drugshandel (geweest). Of het goed is dat hij gepakt is, tsja opzich wel. Maar ik vind het dan wel weer heel slim dat hij zich zolang uit handen van de politie heeft weten te houden, en ik verbaas me dan ook wel weer hoe het kan dat ze hem nu gevonden hebben. Verilnkt voor veel geld?
k
kaasbaasLid
Flameon zei:
Dino was en is inderdaad een heel grote hoofdrolspeler in de onderwereld / drugshandel (geweest). Of het goed is dat hij gepakt is, tsja opzich wel. Maar ik vind het dan wel weer heel slim dat hij zich zolang uit handen van de politie heeft weten te houden, en ik verbaas me dan ook wel weer hoe het kan dat ze hem nu gevonden hebben. Verilnkt voor veel geld?
Klik om te vergroten...

Zal inderdaad wel een dealtje of 2 van toepas zijn geweest.
F
FlameonLid
Zo'n zaken vind ik dan wel weer altijd leuk om te volgen. Knap hoe dinosaurus zolang uit handen van de politie is gebleven en dan ook weer een goeie en mooie actie van justitie om hem de handboeien om de polsen te slaan
O
Oom KlaasLid
'k Had 't op het nieuws gezien, filmpje van hoe ze binnenkwamen zag er ook wel leuk uit :grin:
Flashbang naar binnen en goan, ik hou altijd wel van zulk soort acties :sunglasses:
F
FlameonLid
Laatste nieuws:

DRIEBERGEN - Dino S. heeft zich langere tijd schuilgehouden in de woning aan de Amsterdamse Rozengracht waar hij vrijdagavond door een arrestatieteam van de politie is gearresteerd.
Nationale Recherche heeft zich enkele weken intensief beziggehouden met het onderzoek alvorens tot actie over te gaan. Het onderzoek kwam voort uit informatie die enige tijd geleden bij de politie is binnengekomen en na analyse zeer betrouwbaar leek.
Dit zei Jan Boersma, chef opsporing van de Nationale Recherche, zaterdag tijdens een persconferentie over de spectaculaire aanhouding. S. werd beschouwd als de meest gezochte zware crimineel van Nederland.

Drugszaak
Hij is aangehouden in het kader van een grote drugszaak, waarvoor hij eind vorig bij verstek is veroordeeld tot acht jaar gevangenisstraf. Volgens Boersma is de arrestatie een belangrijk succes.
De kleine bovenwoning was volgens Boersma echt ingericht als schuilplaats. S. (49) had de vierde en vijfde verdieping van het pand in gebruik, waarbij de vijfde (een zolderkamertje) in gebruik was als fitnessruimte.
De zolder bood toegang tot een dakterras, dat in verbinding stond met daken van omliggende panden. Deze constructie zou S. een vluchtweg hebben kunnen bieden.

Handlangers
De grondig voorbereide arrestatie is zonder problemen verlopen. Nadat het zwaarbewapende arrestatieteam de woning was binnengevallen, gaf S. zich direct over. De politie arresteerde twee mogelijke handlangers van S. Een van die arrestaties werd op straat verricht.
In de woning zijn geen wapens gevonden. Wel stuitte de politie op meerdere valse paspoorten met de beeltenis van S.

Vermomming
Ook werd vermommingsmateriaal gevonden, waaronder een grote hoeveelheid brillen. De politie neemt aan dat S. zich daarmee op straat heeft gewaagd.
Dino S. zit momenteel vast op een politiebureau. De basis voor zijn arrestatie vormt een bevel tot gevangenneming dat de rechtbank Haarlem heeft afgegeven in het kader van de drusgzaak. In die zaak hebben zowel de advocaat van S. als het Openbaar Ministerie hoger beroep aangetekend.

Liquidaties
Vrijdag liet het Amsterdamse parket weten dat op afzienbare termijn zal worden beslist of S. vervolgd gaat worden in het kader van het onderzoek Passage, dat is gericht op een reeks liquidaties in de onderwereld.
In dat mega-onderzoek wordt S. veelvuldig genoemd als opdrachtgever.

© ANP
Klik om te vergroten...

Ik snap niet dat dino zo lang heeft kunnen onderduiken in hartje adam, vlakbij een politiebureau. Das toch ook wel lef zeg!
d
deadlockLid
Een kennis van me woont tegenover en heeft nog mooie foto's getweet van agenten op het dak van het pand ernaast :cool:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."