Ik geloof 't wel hoor, ik merk ook hoe rommelig 't bij de dokterspraktijk gaat waar ik naar toe ga. Eigenlijk worden de meeste fouten nog wel gemaakt door té voorzichtig zijn in mijn beleving.
kaasbaas zei:Ik geloof 't wel hoor, ik merk ook hoe rommelig 't bij de dokterspraktijk gaat waar ik naar toe ga. Eigenlijk worden de meeste fouten nog wel gemaakt door té voorzichtig zijn in mijn beleving.
Flameon zei:Daarom is bij ons ook dubbelcheck. Kost meer tijd, maar ik werk wel met medicatie waar een pilletje fout kan vallen end an ben je verder van huis
Flameon zei:Tegenwoordig wordt medicatie ook steeds vaker aangeleverd via blister. Dan maakt de apotheek de medicatie klaar en krijgt de verpleegkundige een rol met zakjes en moet die verdelen. Heel handig, maar worden heel veel fouten mee gemaakt. Mede ook omdat je moeilijk kan controleren of dat roze pilletje nu dat of dat is.
Sublimo zei:kaasbaas zei:Ik geloof 't wel hoor, ik merk ook hoe rommelig 't bij de dokterspraktijk gaat waar ik naar toe ga. Eigenlijk worden de meeste fouten nog wel gemaakt door té voorzichtig zijn in mijn beleving.
Nee, de meeste fouten worden gemaakt doordat de mensen niet voorzichtig genoeg zijn.
OT: Het percentage fouten ligt veel te hoog, ze zijn geen snoepjes aan het uitdelen he... Het gaat hier vaak over serieuze, noodzakelijke medicatie. Als bij het toedienen ervan fouten worden gemaakt, kan dat serieuze gevolgen hebben.
kaasbaas zei:In mijn beleving word het door onvoorzichtigheid bij mij veroorzaakt. Je komt met een serieus probleem bij de dokter, ze zijn te voorzichtig en schrijven 1 of ander mild medicijn voor dat voor geen meter werkt. Daarna kom je huilend terug omdat je alle hoop hebt opgegeven omdat het niet werkt en dan beginnen ze opeens paniekerig iets lomps uit te schrijven.
Ik merk dat dat in ieder geval bij mijn dokterspraktijk gebeurt.
Chris Pontius zei:Maar daar hebben ze het niet over in dit onderzoek.
kaasbaas zei:Niet exclusief nee, maar het is 1 van de manieren waarop ik merk dat verpleegkundigen fouten maken met medicatie. Het geven van de verkeerde medicatie.
Chris Pontius zei:kaasbaas zei:Niet exclusief nee, maar het is 1 van de manieren waarop ik merk dat verpleegkundigen fouten maken met medicatie. Het geven van de verkeerde medicatie.
Dat begrijp ik, maar volgens mij discussiëren jullie nu dus over 2 verschillende dingen![]()
Flameon zei:De helft vind ik wel heel erg veel, maargoed het zou best kunnen.
Bij ons is de controle op medicatie wel streng (een deelt uit, ander kijkt hem na).
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."