#1
Ja?Sublimo zei:Ik ben een Nederlander.![]()
Verhaaltjesmoppen zijn stom, want ze kosten altijd te veel tijd in vergelijking met wat je ervoor terugkrijgt.
Nouja, eentje dan. Het verbaast me dat ik 'm nog weet. Volgens mij heeft m'n vader deze een keer verteld toen ik nog geen tien jaar oud was.
Een Nederlander, een Belg en een Duitser zitten in de dodencel. Op de dag van hun executie mogen ze kiezen hoe ze dood gaan. Er zijn drie mogelijkheden:
- Galg
- Fusilleren
- Elektrische stoel
De Duitser mag eerst en de galg lijkt hem vervelend en fusilleren geeft zo'n puinhoop. Hij kiest voor de stoel. Moment of truth; De stoel werkt niet en de Duitser gaat vrijuit.
Enfin, stoel weer gerepareerd, Nederlander aan de beurt. Deze kiest ook voor de stoel in de hoop dat hij het weer niet doet. En wat denk je? Weer niks. De Nederlander is ook vrij.
Als laatste is de Belg aan de beurt: "Geef mij de galg maar, want die stoel doet het toch niet."
