#1
Van het weekend (9MEI15) een heel katern van de Volkskrant over drugs: Laten we het eens over drugs hebben.
Loes
Altijd afwachten hoe de media dit onderwerp benadert, maar dit keer is het uitzonderlijk realistisch en met kennis van zaken. Alleen de uitspraak al, ‘zet drugs niet weg als troep’. Precies, het is is van alle tijden en wordt beleefd op vele manieren, ook goede. Zeer lezenswaardig. (Complimenten voor Loes Reijmer)
Haroon
Het artikel van Haroon Ali, is een beetje ongeloofwaardig, de journalist beschrijft hoe hij twee maanden geen alcohol neemt, maar wel alle andere drugs. Die andere drugs zijn dan mdma, coke en wat weed. Is mdma nou daadwerkelijk een alternatief voor twee maanden geen alcohol? Het is een persoonlijk verhaal, maar het is mij te beperkt, en ik mis toch de lage dosering psychelishe middelen als alternatief, (lsd, 2c-b en zoveel meer). Mdma is echt te verwoestend om twee-drie wekelijks te gebruiken (mijn moraal!).
Pieter
En dan Prof Mr van Vollenhoven die de knuppel in het hoenderhok gooit en hard weg loopt. Prachtig. Hij heeft gelijk dat wij moeten kiezen met dat rare gedoogbeleid, legalisering – nu. Maar dat zegt hij helaas niet. Nu maar hopen dat er genoeg politieke wil ontstaat om dat wel te bewerkstelligen.
Peter
Drugsprofessor Peter Cohen kende ik nog niet, maar die doet rake uitspraken. Daar moet ik eens iets meer van lezen.
Kortom, lezen zou ik zeggen.![:)]()
Loes
Altijd afwachten hoe de media dit onderwerp benadert, maar dit keer is het uitzonderlijk realistisch en met kennis van zaken. Alleen de uitspraak al, ‘zet drugs niet weg als troep’. Precies, het is is van alle tijden en wordt beleefd op vele manieren, ook goede. Zeer lezenswaardig. (Complimenten voor Loes Reijmer)
Haroon
Het artikel van Haroon Ali, is een beetje ongeloofwaardig, de journalist beschrijft hoe hij twee maanden geen alcohol neemt, maar wel alle andere drugs. Die andere drugs zijn dan mdma, coke en wat weed. Is mdma nou daadwerkelijk een alternatief voor twee maanden geen alcohol? Het is een persoonlijk verhaal, maar het is mij te beperkt, en ik mis toch de lage dosering psychelishe middelen als alternatief, (lsd, 2c-b en zoveel meer). Mdma is echt te verwoestend om twee-drie wekelijks te gebruiken (mijn moraal!).
Pieter
En dan Prof Mr van Vollenhoven die de knuppel in het hoenderhok gooit en hard weg loopt. Prachtig. Hij heeft gelijk dat wij moeten kiezen met dat rare gedoogbeleid, legalisering – nu. Maar dat zegt hij helaas niet. Nu maar hopen dat er genoeg politieke wil ontstaat om dat wel te bewerkstelligen.
Peter
Drugsprofessor Peter Cohen kende ik nog niet, maar die doet rake uitspraken. Daar moet ik eens iets meer van lezen.
Kortom, lezen zou ik zeggen.
