#1
Interessant, thanks. ![:)]()
Idd, dankzij dit soort onderzoeken kunnen weer effectievere behandelingen ontwikkeld worden. Er is een reden dat medicijnen vooral op mannen getest worden, namelijk dat vrouwen gesteriliseerd moeten zijn of in de overgang moeten zitten om aan een medicijnenonderzoek mee te mogen doen. Dat komt doordat medicijnen gevolgen kunnen hebben voor ongeboren kinderen (ook als die enige tijd later pas verwekt worden). Maar het zorgt er wel voor dat veel vrouwen niet mee mogen doen aan die onderzoeken en doordat er vaak een maximumleeftijd aan onderzoeken vast zit, vallen veel vrouwen in de overgang ook weer af.Psychedelibee zei:Interessant! En erg goed dat dit soort onderzoek gedaan wordt. Hoorde laatst ook iets over verschillen tussen hoe mannen en vrouwen op medicijnen reageren. Probleem daarbij was dat medicijnen vaak getest worden op mannen en dan niet altijd even goed aanslaan bij vrouwen.
Vanuit medisch oogpunt dus toch goed denk ik om onderscheid tussen mannen en vrouwen te maken, zodat beide groepen even effectief behandeld kunnen worden bij aandoeningen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."