Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJihad lab

Jihad lab

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Meer risico betekent ook meer geld verdienen hé.
Klik om te vergroten...

Dat is waar, daar had ik nig niet aan gedacht.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
Typisch telegraaf bericht weer dit.

Allereerst is nog helemaal niet zeker of de pillen voor IS bestemd zijn, alhoewel het vermoeden wel groot is.

Ten tweede is captagon helemaal geen combinatie van amfetamine en cafeïne. Het bevat de stof Fenethylline, die in het lichaam opbreekt in amfetamine en Theophylline.
Klik om te vergroten...

Hetzelfde werd in het NOS journaal verteld. Maar idd is de Telefraaf nou niet de meest goede krant.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dunnetjess33 zei:
Hetzelfde werd in het NOS journaal verteld. Maar idd is de Telefraaf nou niet de meest goede krant.
Klik om te vergroten...

http://nos.nl/artikel/2172435-captagon-waarschijnlijk-niet-voor-nederlandse-markt-bestemd.html

Ze praten over een ''amfetamine-achtige stof''.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Elpee zei:
http://nos.nl/artikel/2172435-captagon-waarschijnlijk-niet-voor-nederlandse-markt-bestemd.html

Ze praten over een ''amfetamine-achtige stof''.
Klik om te vergroten...

Het journaal op tv vanmorgen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dunnetjess33 zei:
Het journaal op tv vanmorgen.
Klik om te vergroten...
Toen ik vanochtend het journaal zag zeiden ze enkel dat het vermoedelijk voor IS bestemd is. Daarna op goedemorgen Nederland of hoe dat programma ook heet zeiden wel dat het echt voor IS was. Ik zag dit echt kort na elkaar, daarom viel het me ook zo op.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Toen ik vanochtend het journaal zag zeiden ze enkel dat het vermoedelijk voor IS bestemd is. Daarna op goedemorgen Nederland of hoe dat programma ook heet zeiden wel dat het echt voor IS was. Ik zag dit echt kort na elkaar, daarom viel het me ook zo op.
Klik om te vergroten...

Oh dan zal ik dat gezien hebben. Vreemd is dat, zo twijfelachtig. Waarom zouden ze dat hier in Nederland doen? En niet bv in een of andere hut in de bush bush van een land in de buurt van het midden-oosten/Azië?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dunnetjess33 zei:
Oh dan zal ik dat gezien hebben. Vreemd is dat, zo twijfelachtig. Waarom zouden ze dat hier in Nederland doen? En niet bv in een of andere hut in de bush bush van een land in de buurt van het midden-oosten/Azië?
Klik om te vergroten...
Geen idee, het enige dat ik kan bedenken is dat Nederland al een grote producent van clandestine amfetamine is. Maar tegelijk is amfetamine nou niet echt heel ingewikkeld om te maken.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dunnetjess33 zei:
Oh dan zal ik dat gezien hebben. Vreemd is dat, zo twijfelachtig. Waarom zouden ze dat hier in Nederland doen? En niet bv in een of andere hut in de bush bush van een land in de buurt van het midden-oosten/Azië?
Klik om te vergroten...

Denk om veel redenen... De ervaring hier van het vervaardigen van amfetamines. Er zijn in nederland wrs al zoveel labos dat ze dachten die van hen zal ook niet opvallen...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsyTekZ zei:
Denk om veel redenen... De ervaring hier van het vervaardigen van amfetamines. Er zijn in nederland wrs al zoveel labos dat ze dachten die van hen zal ook niet opvallen...
Klik om te vergroten...

Dat klinkt logisch. Er is wel een risico in transport. Het lijkt mij meer risico om gepakt te worden. Naja ze zullen er wel over nagedacht hebben denk ik..
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dunnetjess33 zei:
Er is wel een risico in transport.
Klik om te vergroten...
Meer risico betekent ook meer geld verdienen hé.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lekker spulletje dus. Het worden dan gewoon moordmachines! En als die moordmachines idd alaap tekort krijgen en helemaal wappie worden zal dat niet bevordelijk zijn voor de oorlog/soldaat. Wel zullen ze misschien een minder pijnlijke dood sterven door die pil.
Interessant eigenlijk wel.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
http://www.telegraaf.nl/binnenland/28132413/__Jihad-lab_in_Limburg__.html

Wat voor pil is dit precies? Is het een soort speed? Hoe werkt deze rommel dan precies? Zoiets gebruikten (buitenlandse) soldaten in WO2 toch ook?
Ook apart dathet in Nederland word gefabriceerd dit.
Wel zielig trouwens dat IS dat gebruikt, van Allah mag je geen enkel genotsmiddel hebben gebruikt. Daar gaan hun 70 maagden en eeuwige roem. :lolol:
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#13
''De pillen die zijn ontdekt in de schuur in Brunssum waren samengesteld uit cafeïne en amfetamine.''

Spreekt voor zich toch?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
http://www.welingelichtekringen.nl/...oor-feest-en-oorlog-in-het-midden-oosten.html

"In 1961 werd Captagon ontwikkeld voor ADHD’ers, maar in 1986 werd het verboden wegens de verslavende werking ervan"

In dit artikel van 2 j geleden staat meer info over het product zelf. Ze spreken ook van een mix van amfetamine en caffeine samen.

Goed dat het opgedoekt is. Laat die IS mongolen maar zelf hun pillen drukken met de handpers en liefst van al met een dodelijke dosis PMA/PMMA !!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
PsyTekZ zei:
http://www.welingelichtekringen.nl/...oor-feest-en-oorlog-in-het-midden-oosten.html

"In 1961 werd Captagon ontwikkeld voor ADHD’ers, maar in 1986 werd het verboden wegens de verslavende werking ervan"

In dit artikel van 2 j geleden staat meer info over het product zelf. Ze spreken ook van een mix van amfetamine en caffeine samen.

Goed dat het opgedoekt is. Laat die IS mongolen maar zelf hun pillen drukken met de handpers en liefst van al met een dodelijke dosis PMA/PMMA !!
Klik om te vergroten...

Hahaha ja heel veel pma/pmma! :wink:
Er staat ook dat ze hallucineren van die pillen. Klopt dat? Als het speeds-achtig is ga je toch niet hallucineren? Of wel bij hoge dosering?
Wel link trouwens dat het dus zo veel gebruikt word door chauffeurs en in andere werkzaamheden.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik weet het niet als het klopt, staat ook niet als neveneffect beschreven.

What is Captagon?

Captagon is one of several brand names for the drug compound fenethylline hydrochloride. Captagon is not a new drug. The Pharmaceutical Manufacturing Encyclopedia places its debut in 1961, when it was manufactured by Chemiewerk Homburg, a subsidiary of specialty chemicals company Degussa. The patent for its production dates to 1962, according to the Merck Index.

How does Captagon work?

Captagon is in the family of drugs known as amphetamines. These drugs are human-made but are chemically related to natural neurotransmitters like dopamine and epinephrine (aka adrenaline). When a person takes Captagon, their metabolism breaks the drug down to amphetamine itself, as well as to theophylline, a molecule that naturally occurs in small amounts in tea and that also has cardiac stimulating activity

(Bron: https://www.google.be/amp/s/www.for...gon-the-drug-of-choice-in-war-torn-syria/amp/ )

Kan me natuurlijk wel voorstellen als het bv. met mdma gemixt word dat het een hallucinerend effect geeft maar het stofje op zich word in je lichaam omgezet tot amfetamine en daar ga je niet van hallucineren.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dunnetjess33 zei:
Er staat ook dat ze hallucineren van die pillen. Klopt dat? Als het speeds-achtig is ga je toch niet hallucineren? Of wel bij hoge dosering?
.
Klik om te vergroten...

Als je lang genoeg wakker bent ga je vanzelf hallucineren
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
oortjes zei:
Als je lang genoeg wakker bent ga je vanzelf hallucineren
Klik om te vergroten...

Had nog niet zo ver gedacht maar als ze spreken van meerdere nachten wakker blijven is dit heel goed mogelijk..
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
IMG_1081.PNG Wat oortjes zegt door slaap te kort na 48 uur ga je echt dingen horen en zien.
Wat me btw niet handig lijkt in een oorlog :sweatsmile:

Wel apart dat de pvv de meeste stemmen had in brunssum :joycat:

Waarom staan die foto's altijd boven aan?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Liefhebbertje
Dacht dat als je een bericht maakt het plaatje kan toevoegen waar je wilt , tenminste zo werkt het hier.
Eerst bericht maken en dan het plaatje.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."