Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVrouw blijft rijden met epilepsie.

Vrouw blijft rijden met epilepsie.

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
http://www.ad.nl/binnenland/vrouw-d...dreed-is-een-gewetenloze-moordenaar~a9c97689/

Dit verontrust mij flink. Dat het zo makkelijk is een arts om te lullen, het cbr te flessen, puur en alleen omdat madammeke wil rijden. Ze is in mijn ogen idd een moordenaar. Als je moedwillig gaat rijden na dit soort dingen en alles in haar verleden, dan neem je bewust risico.
En hoe het kan ? Mijn ex vriendin heeft epilepsie en zij is nooit 2 jaar aanvalsvrij geweest. Zij heeft dus geen rijbewijs meer daarom. Zij moet BEWIJZEN dat ze al zo lang aanvalsvrij is. Is ze dat niet dan krijgt ze echt geen rijbewijs.
Alles valt maar te flessen, om te lullen etc. Dit wijf zou zelf zo helder van geest moeten zijn dat ze nooit meer achter het stuur stapt!
Ik zeg de bak in en nooit meer ee rijbewijs.

Wat is jullie mening over autorijden met ziektes of aandoeningen? Of met medicijngebruik?
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het feit dat ze 4 dagen daarna weer doodleuk naar d'r werk rijdt, meerdere ongelukken heeft veroorzaakt en zo vrolijk in de tuin staat te lachen zegt mij dat er meer aan de hand is met haar dan epilepsie.

Autorijden met ziektes of aandoeningen is hetzelfde als autorijden zonder ziektes of aandoeningen: van tevoren inschatten of je je goed genoeg voelt om te rijden. Je mag officieel ook niet rijden als je heel erg ziek bent (als je moet overgeven of koorts hebt bijv.).

Een mening over autorijden met medicijngebruik heb ik niet specifiek, dat staat gewoon in je bijsluiter of je dat wel of niet mag en dat moet je gewoon opvolgen. Als je dat niet opvolgt ben je even dom als wanneer je met te veel alcohol op achter het stuur kruipt.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
ZERO- zei:
Het feit dat ze 4 dagen daarna weer doodleuk naar d'r werk rijdt, meerdere ongelukken heeft veroorzaakt en zo vrolijk in de tuin staat te lachen zegt mij dat er meer aan de hand is met haar dan epilepsie.

Autorijden met ziektes of aandoeningen is hetzelfde als autorijden zonder ziektes of aandoeningen: van tevoren inschatten of je je goed genoeg voelt om te rijden. Je mag officieel ook niet rijden als je heel erg ziek bent (als je moet overgeven of koorts hebt bijv.).

Een mening over autorijden met medicijngebruik heb ik niet specifiek, dat staat gewoon in je bijsluiter of je dat wel of niet mag en dat moet je gewoon opvolgen. Als je dat niet opvolgt ben je even dom als wanneer je met te veel alcohol op achter het stuur kruipt.
Klik om te vergroten...
Je slaat de spijker op de kop
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Echt te bizar voor woorden dat zo iemand nog vrij rondloopt.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik moet direct aan een psychopaat denken. Ze zegt zelf geen emoties te voelen, ze weet het cbr om te tuin te praten, ondanks de vele ongelukken en auto's en haar ziekte krijgt ze het steeds voor elkaar om haar rijbewijs te houden, geen excuses aan de familie van haar slachtoffers, door blijven rijden ondanks dat ze weet slachtoffers te kunnen maken (dus geen geweten?)
Een normaal mens zou heel anders reageren. Alleen een psychopaat of narcist kan weer achter het stuur kruipen zonder enig gevoel van verantwoording. Misschien dat narcist beter is dan een psychopaa want een narcist denkt niet (minder) na over de gevolgen van zijn acties waar een psychopaat dat wel zou doen.

Ik zeg ook dood door schuld, alleen denk ik niet dat deze mevrouw dat ooit zo zal gaan zien. Ieder weldenkend mens begrijpt dat deze vrouw schuld heeft. Het steekt me ook dat ze zegt ineens 2 mensen voor haar auto te zien. Had ze dan even 2 sec. pauze in haar aanval? Ik heb geen idee hoe zo'n aanval verloopt maar het klinkt me raar.

Ieder mensen met verantwoordingsgevoel en empatie zal niet in de auto stappen als hij weet niet fit genoeg te zijn. Hetzij door gebrek aan slaap, drugs op, aandoening etc. Ik vind het heel moeilijk om hier een directe kant en klare mening over te hebben. Er zijn regels opgesteld wanneer je wel en niet mag rijden, er zullen altijd mensen zijn die daartussen vallen en onverantwoord in de auto stappen helaas.

Dat ze vrij rondloopt vind ik niet het meest bizarre, maar dat ze weer een rijbewijs gekregen heeft. Die vrouw is goed met de menselijke psyche, ik zou best een keer een gesprek met haar willen. Dat lijkt me onwijs interessant.
B
BramBoterhamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gelukkig heeft mevrouw een gevangenisstraf van 2 jaar gekregen en een rijontzegging van 5 jaar.

Je bent ook wel van de zotte wanneer je achter het stuur kruipt met zo'n verleden. Trouwens ook onbegrijpelijk vanuit overheid, cbr en dergelijke dat de richtlijnen schijnbaar zo vaag zijn dat mensen met zulke aandoeningen überhaupt nog mogen rijden.

Afin straf valt hoger uit dan de eis van het OM dus wie weet: misschien is dit een signaal voor strikter beleid
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er rijdt wel meer tuig op de weg , geloof me maar !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."