Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPetitie tegen Kraakverbod

Petitie tegen Kraakverbod

16 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wij,voorstanders van kraken als middel tegen leegstand en woningnood,

constateren
dat het wetsvoorstel Kraken en Leegstand (ingediend op maandag 9 februari 2009 door de parlementsleden Ten Hoopen, Slob en Van der Burg) vastgoedeigenaren op onredelijke wijze bevoordeelt. Wij zijn het niet eens met het strafbaar stellen van kraken, noch met de genoemde maatregelen tegen leegstand. De indieners hebben zichzelf slecht geïnformeerd over de feiten rond leegstand, woningnood en kraken, en pogen een strenge norm in te stellen die echter in daad tekortschiet om leegstand en woningnood echt aan te pakken. Daarom pleiten wij ervoor dat de Tweede en Eerste Kamer het wetsvoorstel zullen afkeuren;

en verzoekende leden van de Staten Generaal:

- om kraken van langdurig leegstaand vastgoed niet onder de strafwet te brengen;
- om bij de invoering van wetgeving ernstig rekening te houden met de mensen die daardoor hun woonruimte zullen verliezen;
- om het beleid ter bestrijding van leegstand te enten op de woningnood;
- om kraken niet als een onoverkomelijk probleem te zien voor ondernemers, maar leegstand en woningnood als een groot probleem voor de samenleving.

http://www.petities.nl/petitie/petitie_tegen_het_kraakverbod/
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Done.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Signed, al komt er waarschijnlijk toch wel een kraakverbod wanneer mensen daadwerkelijk massaal op de pvv stemmen.
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#4
duidelijk :grin:

signed :)
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#5
Signed :)
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#6
Signed.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
ExceptionalInsight zei:
Done.
Klik om te vergroten...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
De tijd voor petities en demonstraties is voorbij, we moeten gewoon de hele krakersbeweging, de hele AFA, alle mensen uit ruigoord, alle communisten, en alle anarcho/punk jongeren optrommelen, den haag binnenvallen, de hele rechtse top & christelijke ophangen op het binnenhof en een anarcho-socialistische staat uitroepen.

:rockband: :rockband: :rockband:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kijk alvast uit naar de reacties die gaan komen.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#10
Angramar Temenos zei:
De tijd voor petities en demonstraties is voorbij, we moeten gewoon de hele krakersbeweging, de hele AFA, alle mensen uit ruigoord, alle communisten, en alle anarcho/punk jongeren optrommelen, den haag binnenvallen, de hele rechtse top & christelijke ophangen op het binnenhof en een anarcho-socialistische staat uitroepen.

:rockband: :rockband: :rockband:
Klik om te vergroten...
Sounds like fun :tongueout:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Angramar Temenos zei:
De tijd voor petities en demonstraties is voorbij, we moeten gewoon de hele krakersbeweging, de hele AFA, alle mensen uit ruigoord, alle communisten, en alle anarcho/punk jongeren optrommelen, den haag binnenvallen, de hele rechtse top & christelijke ophangen op het binnenhof en een anarcho-socialistische staat uitroepen.

:rockband: :rockband: :rockband:
Klik om te vergroten...

Om dan vervolgens een week later weer in chaos aangevallen te worden om het vervolgens weer tot kapitalistische staat uit te roepen.

Een revolutie op die manier zal nooit werken, je vernietigd misschien het zichtbare systeem maar het systeem bestaat uit mensen en die verander je er niet mee. Het is veel tactischer om een nieuwe samenleving van binnen uit op te bouwen en zo het kapitalisme langzaam over de rand te flikkeren.
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#12
shokora zei:
Angramar Temenos zei:
De tijd voor petities en demonstraties is voorbij, we moeten gewoon de hele krakersbeweging, de hele AFA, alle mensen uit ruigoord, alle communisten, en alle anarcho/punk jongeren optrommelen, den haag binnenvallen, de hele rechtse top & christelijke ophangen op het binnenhof en een anarcho-socialistische staat uitroepen.

:rockband: :rockband: :rockband:
Klik om te vergroten...

Om dan vervolgens een week later weer in chaos aangevallen te worden om het vervolgens weer tot kapitalistische staat uit te roepen.

Een revolutie op die manier zal nooit werken, je vernietigd misschien het zichtbare systeem maar het systeem bestaat uit mensen en die verander je er niet mee. Het is veel tactischer om een nieuwe samenleving van binnen uit op te bouwen en zo het kapitalisme langzaam over de rand te flikkeren.
Klik om te vergroten...

precies, laten we niet dezelfde fout maken als in de jaren 60
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
timmaniac zei:
shokora zei:
Angramar Temenos zei:
De tijd voor petities en demonstraties is voorbij, we moeten gewoon de hele krakersbeweging, de hele AFA, alle mensen uit ruigoord, alle communisten, en alle anarcho/punk jongeren optrommelen, den haag binnenvallen, de hele rechtse top & christelijke ophangen op het binnenhof en een anarcho-socialistische staat uitroepen.

:rockband: :rockband: :rockband:
Klik om te vergroten...

Om dan vervolgens een week later weer in chaos aangevallen te worden om het vervolgens weer tot kapitalistische staat uit te roepen.

Een revolutie op die manier zal nooit werken, je vernietigd misschien het zichtbare systeem maar het systeem bestaat uit mensen en die verander je er niet mee. Het is veel tactischer om een nieuwe samenleving van binnen uit op te bouwen en zo het kapitalisme langzaam over de rand te flikkeren.
Klik om te vergroten...

precies, laten we niet dezelfde fout maken als in de jaren 60
Klik om te vergroten...

Ik geloof dat de fout in de jaren zestig vooral was dat mensen ouder werden en hun idealen verloren, toch vrouw en kinderen kregen, en ja, als je netjes in pak naar je werk moet gaat demonstreren op de baricades en blowen op woodstock niet meer..

Als ik de charisma ervoor had zou ik zeker een socialistische revolutie ontketenen, maar dat heb ik helaas niet, ik ben te slecht in mensen winnen voor m'n zaak, ik kan m'n ideeën heel slecht verwoorden op een manier dat een gemiddeld iemand er wat in ziet.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
timmaniac zei:
shokora zei:
Angramar Temenos zei:
De tijd voor petities en demonstraties is voorbij, we moeten gewoon de hele krakersbeweging, de hele AFA, alle mensen uit ruigoord, alle communisten, en alle anarcho/punk jongeren optrommelen, den haag binnenvallen, de hele rechtse top & christelijke ophangen op het binnenhof en een anarcho-socialistische staat uitroepen.

:rockband: :rockband: :rockband:
Klik om te vergroten...

Om dan vervolgens een week later weer in chaos aangevallen te worden om het vervolgens weer tot kapitalistische staat uit te roepen.

Een revolutie op die manier zal nooit werken, je vernietigd misschien het zichtbare systeem maar het systeem bestaat uit mensen en die verander je er niet mee. Het is veel tactischer om een nieuwe samenleving van binnen uit op te bouwen en zo het kapitalisme langzaam over de rand te flikkeren.
Klik om te vergroten...

precies, laten we niet dezelfde fout maken als in de jaren 60
Klik om te vergroten...

De jaren 60 is op zich niet het probleem waar ik over praat. Sterker nog, de meeste dingen die in de jaren 60 gebeurt zijn, waren juist het opbouwen van een nieuwe civilisatie die de oude zal verplaatsen. Het probleem is alleen dat een groot deel van de mensen zo gedesillusioneerd raakten dat ze zich afzonderden of er gewoon mee stopten en zich conformeerde aan de culturele hegemonie.

Ik bedoel meer dat het simpelweg met geweld vernietigen van de instituten die de huidige overheidsvorm (niet de maatschappij zelf dus) ondersteunen niet helpt. Helemaal omdat we nu geen echte opressieve overheid hebben, maar de onderdrukking juist komt vanuit de culturele hegemonie. Daarom is het ook redelijk goed bestand tegen aanvallen van kleine groepjes mensen, omdat het niet gecentraliseerd is.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#15
Had 'm via ergens anders al getekend.. Zolang krakers zich gedragen vind ik het allemaal prima, ontzettend prima!
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Krakers is links tuig met hun dreadlocks koppen! Gewoon lekker betalen voor je woning!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Conjo zei:
Krakers is links tuig met hun dreadlocks koppen! Gewoon lekker betalen voor je woning!
Klik om te vergroten...

Je vond deze reactie zelf inhoudelijk van een zodanig hoog niveau dat je het nodig vond om er een topic uit 2009 voor te heropenen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."