#1
Die cijfers kunnen toch sws niet kloppen. Als er effectief 20% nederland in gaat dan gaat er nog een heel deel van richting lokale en buitenlandse verkoop.
Op basis van in beslag genomen grondstoffen (de chemicaliën BMK en PMK) wordt de totale productie van amfetamine en xtc geschat in Nederland. Ze zeggen zelf steeds de voorzichtigste schatting te nemen.
Daaruit blijkt dat Nederlandse criminelen in het afgelopen jaar 614 miljoen gram (614 ton) amfetamine produceerden en 972 miljoen xtc- pillen. De onderzoekers schatten dat hiervan 20 procent in Nederland werd geconsumeerd. Dat komt neer op zo’n 123 duizend kilo amfetamine en 194 miljoen xtc-pillen in één jaar. Zulke enorme hoeveelheden zetten ons aan het denken. Want hoe realistisch zijn deze cijfers?
Volgens de officiële schattingen zijn er in Nederland 180.000 personen van 18 jaar en ouder die in het afgelopen jaar amfetamine hebben gebruikt. Met de cijfers uit het rapport zouden zij op jaarbasis gemiddeld elke dag bijna twee gram speed hebben gebruikt. Daarnaast zijn er ongeveer 390.000 volwassen Nederlanders die in het afgelopen jaar xtc hebben genomen. Met de cijfers van het rapport zouden zij op jaarbasis gemiddeld ongeveer 500 pillen hebben geslikt, zeg: elke week tien stuks.
Shit, ik zit pas op een halve gram speed en 1 xtc pil vandaag. Moet nog even flink doorsnuiven wil ik mijn quotum halen voor bedtijd.![]()
Wellicht lopen er een paar gelijksoortige gevallen rond in Nederland? Dan halen we het wel lol.
https://www.theguardian.com/society/2006/apr/04/drugsandalcohol.drugs1
Ze weten de marktprijs ook al niet van speed en xtc. Als ik de genoemde aantallen geproduceerde drugs vermenigvuldig met de duurste prijs voor die drugs per gram/stuk kom ik nog maar aan 10 miljard ipv 20 miljard.
Wellicht lopen er een paar gelijksoortige gevallen rond in Nederland? Dan halen we het wel lol.
https://www.theguardian.com/society/2006/apr/04/drugsandalcohol.drugs1
Hilarisch!!!!"Jantje, eerst je bord leegsnatsen. Anders krijg je geen vla."
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."