Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBelangrijk bericht aan alle Juristen

Belangrijk bericht aan alle Juristen

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1


In het bijzonder aan juristen in Brussel, Groningen en werkzaam in context van het Onderwijs (of beiden).
Ook speciale dank aan alle politici die ons juridisch systeem mogelijk maken waaronder Fred Tevens en Sander Dekker.

Volgend punt op de agenda:
Sociaal advocaten voortaan uitbetalen aan de hand van leningen opgehoest door de meest kwetsbare bevolkingsgroepen.

Aan jullie ieder sieg heil en nog een prettige dag gewenst.

Spoiler
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goh nou heb je op 1 dag al iets raars over joden gezegd en nu weer sieg dat....gaat alles wel helemaal goed?
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Normaal ben ik niet zo'n forummer, maar ach ik ben gestopt met blowen dus moet iets 🤗
Ik kijk graag naar Arjan. Maar wat betreft sociale advocatuur slaat hij een klein beetje de plank mis. Ik ben zeker voorstander van mensen rechtsbescherming bieden die het zelf niet kunnen betalen. Maar het probleem is ook een beetje dat het te goedkoop is. De eigen bijdrage die men moet betalen aan de raad voor rechtsbijstand wordt vaak nog vergoedt vanuit gemeenten. Waardoor het dus niets kost. Vervolgens worden gemeenten en andere overheidsinstanties doodgegooid met processen waarvan eigenlijk al op voorhand duidelijk is dat dit zinloos is. Procederen om het procederen dus met daarbij een hoop weggegooid geld...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fyrckant zei:
iets raars over joden gezegd
Klik om te vergroten...
Heb ik iets raars over joden gezegd?

Voorafgaand aan mijn huidige relatie had ik een joods scharrel, die liet zich graag choken, daar heb ik hele leuke tijden mee ervaren en nog altijd goed contact mee. Op mijn opleiding in Antwerpen had ik ook een joods klasgenoot, die vertelde dat opioïden onder de joods Antwerpse dames relatief populair zijn en amfetamine en psychedelica onder joods Antwerpse mannen relatief populair zijn. Ik denk dat het heel open minded mensen, je moet je ook niet stuk kijken op die pijpenkrullen. Als je er naar kijkt alsof het carnaval gangers zijn zal denk ik ieder er achter komen dat het bijzonder gezellige mensen zijn. Zou iemand mij een pistool tegen het hoofd houden en zeggen dat ik een favoriet moest kiezen tussen een moslim, christen en een jood, dan denk ik dat ik voor de jood zou kiezen. Het zou mij oprecht verbazen als je mij iets raars over joden hoort zeggen.

Al dat religieuze is ook veel te zweverig om überhaupt iets raars over te kunnen zeggen. Juristen, daar kun je wel rare dingen over zeggen. Dat valt namelijk in het straatje enkel zwart op wit redeneren en je elke dag bezig houden met andere mensen regels opleggen. Als je een jurist en hebzucht in dezelfde kamer zet zal daar dan ook altijd fascisme uit voortkomen. Iedereen weet hoe het met Thomas More is afgelopen, die werd gemarteld en vermoord omdat hij een jurist was en daar koos hij ook bewust voor juist om die reden. Dat is dan ook een jurist waar iedereen van houdt en om die reden is Thomas More de geschiedenisboeken in gegaan.

Dat is toch niet zo raar om te zeggen?

Ik ben van mening dat het onderwijs onder het mom van efficiëntie fundamenteel fascistisch is, dat is niet raar, dat is juist heel bijzonder.
Lizzybizzy zei:
Maar het probleem is ook een beetje dat het te goedkoop is.
Klik om te vergroten...
Het enige waar de vrije marktwerking goed voor is en zelfs daar gaat het dus verkeerd.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het was iets in de trand van “alles beter dan een A&O jood” ofzoiets. Geen idee wat de context ook weer was of wat dat precies betekent. Ik moet toegeven dat ik deze post inhoudelijk niet eens echt bekeken heb maar toen ik eronder “sieg heil” en een filmpje van Hitler zag staan dacht ik wel ff huh 🤔 wat krijgen we nu? Of mis ik de ironie?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fyrckant zei:
Het was iets in de trand van “alles beter dan een A&O jood” ofzoiets. Geen idee wat de context ook weer was of wat dat precies betekent.
Klik om te vergroten...
Ander topic in andere context inderdaad, iets dat ook gezegd is in een besloten Telegram groep buiten dit forum natuurlijk.

Als je iets wilt zeggen moet je het gewoon zeggen natuurlijk.
Spoiler

DrugsForum: Inloggen

drugsforum.info drugsforum.info
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jmths zei:
Als je iets wilt zeggen moet je het gewoon zeggen natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je precies? Ik snap dat we hier op DF ruimdenkend zijn maar publieke Hitler quotes vind ik toch meer voor andere fora. Strikt genomen kun je hiervoor in Nederland vervolgd worden.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fyrckant zei:
Strikt genomen kun je hiervoor in Nederland vervolgd worden.
Klik om te vergroten...
Dat zou mij vrij vermakelijk lijken, mocht het ooit zover komen dan verantwoord ik mij graag natuurlijk.
Tegen het salaris van de gemiddelde jurist bij voorkeur, het moet immers wel een beetje efficiënt blijven.

Dat gezegd hebbende ben ik wel voor minder juridisch vervolgd gefinancierd door overheidsgeld. Dan blijft het niet bij één jurist maar dan krijg je meteen het hele kartel achter je aan. Procederen op centjes van de overheid is immers een lucratieve handel. Dan komen zogezegd direct alle moslimkoekjes met lange vingers op de bandwagen gesprongen met een insteek waar zelfs Russische importbruiden van gaan blozen.
Fyrckant zei:
Wat bedoel je precies?
Klik om te vergroten...
Dat Brussel, Groningen, juristen, het onderwijs en de rechtstaat fascistische tendens vertonen en dit vanuit de politiek bewust wordt gestimuleerd.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ok ik gooi het dan maar op ironie in de context van een inhoudelijke discussie die geheel aan me voorbij is gegaan. Bedankt voor de uitleg 🙂
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fyrckant zei:
Bedankt voor de uitleg 🙂
Klik om te vergroten...
Ik was niet zo vurige geweest met mijn woorden had ik niet het een en ander voorbij zien komen in ieder geval. Ik ging er inderdaad iets te lomp over maar ik ben allang blij dat het iemand opvalt. Als ik de kans krijg benoem ik het, los daarvan is mijn enige verdediging dat ik er nooit aan verdient heb. Ik geloof oprecht dat het uiteindelijk slechts om geld draait hoe oppervlakkig dat op sommige mensen wellicht mag over komen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jmths zei:
Ik was niet zo vurige geweest met mijn woorden had ik niet het een en ander voorbij zien komen in ieder geval. Ik ging er inderdaad iets te lomp over maar ik ben allang blij dat het iemand opvalt. Als ik de kans krijg benoem ik het, los daarvan is mijn enige verdediging dat ik er nooit aan verdient heb. Ik geloof oprecht dat het uiteindelijk slechts om geld draait hoe oppervlakkig dat op sommige mensen wellicht mag over komen.
Klik om te vergroten...
Alles draait ook om geld.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Alles draait ook om geld.
Klik om te vergroten...

Het draait om zo veel mogelijk geld van de bodem van de samenleving te extraheren en het zo ver mogelijk omhoog te pompen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."