Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsShulgin's herbouwde laboratorium!

Shulgin's herbouwde laboratorium!

22 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Legio Patria Nostra zei:
Niet, dat ik zo gelovig ben, maar deze man uit Nazareth, dat is er maar één.
Klik om te vergroten...
De kans is aanwezig dat het verhaal van Alexander Shulgin minder opgeblazen is dat van Jezus Christus echter, je kunt zeggen wat je wilt maar het blijft een zwerver en een zwetser. :smirk:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
benzzzy zei:
SASHA SHULGIN
Klik om te vergroten...
IN DE NAAM VAN SASHA SHULGIN U ZULT NORMAAL DOEN AAAAAAAAAAAAAAMEN
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
benzzzy zei:
NEE 100MG 2CB RECTAAL NU
Klik om te vergroten...
LEKKAAH MAN!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Erg interessante documentaire, ben groot fan van zijn boeken en vind het een inspirerend persoon, maar er wordt hier gedaan alsof het een of andere messias is. Het is een geleerde scheikundige dat weet hoe hij bepaalde stoffen kan maken om ons brein tijdelijk in extatische en hallucinerende staat te brengen en weet hier meer van af dan menig drugsforum bezoeker, maar gaat hij wereldproblemen oplossen? Ik denk het niet.

Het is gewoon een hele toffe opa die alles weet van scheikunde en meer drugs heeft geprobeerd dan willekeurig studentencorps bij elkaar. Maar laten we niet doen alsof hij gods geschenk aan de mensheid is.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hij is god
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fack , ik wil mee praten over onze God , maar men vingers en ogen willen niet mee, enkel autocorrect.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
F
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
benzzzy zei:
Hij is god
Klik om te vergroten...
Geweldige argumenten, en je brengt het zo mooi. Ik moet alles even overdenken. Misschien was ik te snel met oordelen. Ik zie aan je reactie dat je geleerd bent en weet waar je het over hebt. Hopelijk deel je morgen weer wat van je geniale gedachtes.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Godelijk is het niet
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
benzzzy zei:
Godelijk is het niet
Klik om te vergroten...
Dan lijkt God het niet te zijn ?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
God is dood hellaas
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Het is een geleerde scheikundige dat weet hoe hij bepaalde stoffen kan maken om ons brein tijdelijk in extatische en hallucinerende staat te brengen en weet hier meer van af dan menig drugsforum bezoeker, maar gaat hij wereldproblemen oplossen?
Klik om te vergroten...
Het gevangenissysteem en arbitraire hebzucht gemotiveerde denken binnen overheidsinstanties is waar hij zich toen ik fel tegen uit sprak. In de recent media hoor je mensen geëmotioneerd over buiten proportioneel geweld binnen een macht monopolie. Daar was Alexander Shulgin ze al minstens 50 jaar voor.
Dirkjan zei:
Het is gewoon een hele toffe opa die alles weet van scheikunde en meer drugs heeft geprobeerd dan willekeurig studentencorps bij elkaar. Maar laten we niet doen alsof hij gods geschenk aan de mensheid is.
Klik om te vergroten...
Ik kan je het boek Brave New World van Aldous Huxley aanraden. Zo groots verwoorden zoals jij dat doet dat Alexander Shulgin Gods geschenk is, die woorden gaan uiteraard enkel voor mij op. Maar Alexander Shulgin heeft zich ook absoluut uitgesproken in woorden als de humanist die hij was, als je het mij vraagt is dat een veel groter deel van wie Shulgin is dan waar de spannende verhaaltjes vaak over gegaan. Alexander Shulgin heet de wereld niet overspoeld met vrachtwagens vol met drugs, hij deelde kennis en dat is waar hij in geloofde.

Waar Jezus Christ tekort schoot hielp Alexander Shulgin belangeloos slechts een handje. Ik wacht eerlijk gezegd nog een dag dat religieuze instellingen standbeelden van Alexander Shulgin zal afbeelden waar Sulhinj zit op een cactus om metaforisch duidelijk te maken dat hij boete moet bekleden voor de perverse zonden van de mens. Alexander Shulgin heeft enorm veel opgeofferd in de strijd tegen ongecontroleerde tirannie. Dat zijn offers nooit vergeten mag worden, amen. Over 100 jaar zullen mensen nog altijd spreken over hoe Sasha Shulgin mensen heeft genezen met magie en martini light.

Woensdag (27 juni) is overigens Alexander (voor vrienden Sasha) Shulgin's verjaardags! En ik weet geen eens welke dag mij eigen oude man jarig is!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat gaat me tever.
Niet, dat ik zo gelovig ben, maar deze man uit Nazareth, dat is er maar één.
Dat Shulgin een enorme markante persoon is, moge duidelijk zijn.
Maar hij is toch echt geen God.
Nee. Over water lopen, dat kan hij hooguit in een diepe trip verkerende, maar niet in de praktijk.
Natuurlijk mag iedereen daar anders over denken.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
NEE 100MG 2CB RECTAAL NU
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spoiler

Zoals sommigen van ons weten is zijn eerste laboratorium met de grond gelijk gemaakt nadat 50 DEA (Drugs Enforcement Agents) en een bulldozer zijn huis aan de Shulginstraat 1 bestormden. Zijn laboratorium werd plat gewalst, al zijn planten (legaal om te bezitten) als statement uit de grond getrokken. Uiteindelijk hebben ze een 30ml buisje met MDMA vloeistof ergens kunnen vinden in zijn huis maar niets waar ze op hoopten.

De jaren daarop is Alexander Shulgin nog herhaald aangeklaagd door DEA juristen met de beschuldiging van ernstige verontreiniging van de grond. Van deze aanklacht bleek achteraf niets te kloppen, desondanks zijn meerdere werknemers en kennissen van Alexander Shulgin nog opgebeld met de melding dat Alexander Shulgin een crimineel was die actief bijdroeg aan het verontreinigen van de grond met chemicaliën.

Terwijl het huis van de Shulgins ondersteboven werd getrokken, gebouwtjes platgewalst met bulldozer en planten massaal uit de grond getrokken werden, werden Alexander en Ann Shulgin binnenhuis waar ze onder toezicht vastgehouden werden door de DEA benaderd door verschillende DEA leden met de vraag of de Shulgins hun recent uitgebrachte boek PIKHAL met een handtekening wouden ondertekenen. Alexander Shulgin heeft in het verleden dan ook meerdere onderscheidingen ontvangen voor onder andere zijn vrijwilligerswerk als getuigenexpert voor de DEA in rechtzaken, onderscheidingen die aan de muur hingen op het moment 50 DEA agenten zijn bestaan van leven voor zover mogelijk op de kop probeerden te zetten.

Alexander Shulgin was een man met de hoogste ethische standaard zonder gelijke niet alleen wanneer het hem uit kwam maar ook wanneer de prijs voor het naleven van zijn waarden hem alles kon betekenen. Kortzichtige mensen noemen Alexander Shulgin een rebel maar aan het einde van de dag was dit een man die alles riskeerde om bij zijn eigen waarden te kunnen blijven, maar ook algemene waarden die vanzelfsprekend horen te wezen. Wanneer mensen denken aan Shulgin denkt men vaak aan drugs, maar boven alles was het een voorvechter voor de rechten van de mens. Deze meneer heeft eigenhandig de standaard voor deontologie en ethiek neergezet op het gebied van psychofarmaca en was zijn tijd zonder twijfel decennia voorbij.

De wereld zal nooit meer hetzelfde zijn, binnen een tijdloos onderwerp wellicht de grootste inspirator aller tijden.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
De shulgin waren veel meer dan drugs.
Kijk maar eens 1 interview met hun en je zult een persoon zien dat je nooit eerder hebt waargenomen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jmths zei:
Spoiler

Zoals sommige van ons weten is zijn eerste laboratorium met de grond gelijk gemaakt nadat 50 DEA (Drugs Enforcement Agents) en een bulldozer zijn huis aan de Shulginstraat 1 bestormde. Zijn laboratorium werd plat gewalst, al zijn planten (legaal om te bezitten) als statement uit de grond getrokken, Uiteindelijk hebben ze een 30ml buisje met MDMA vloeistof ergens kunnen vinden in zin huis maar niets waar ze op hoopte.

De jaren daarop is Alexander Shulgin nog herhaald aangeklaagd door DEA juristen met de beschuldiging van ernstige verontreiniging van de grond. Van deze aanklacht bleek achteraf niet te kloppen, desondanks zijn meerdere werknemers en kennissen van Alexander Shulgin nog opgebeld met de melding dat Alexander Shulgin een crimineel was die actief bij droeg aan het verontreinigen van de grond met chemicaliën.

Terwijl het huis van de Shulgins onderste boven werd getrokken, gebouwtjes platgewalst met bulldozer en planten massaal uit de grond getroken werden Alexander en Ann Shulgin binnenhuis waar ze onder toezicht vastgehouden werden door de DEA benadert door verschillende DEA leden met de vraag of de Shulgins hun recent uitgebracht boek PIKHAL met een handtekening wouden ondertekeken. Alexander Shulgin heeft in het verleden dan ook meerdere onderscheidingen ontvangen voor onder andere zijn vrijwilligerswerk als getuigenexpert voor de DEA in rechtzallen, onderscheidingen die aan de muur hingen het moment 50 DEA agenten zijn bestaan van leven voor zover mogelijk op de kop probeerde te zetten.

Alexander Shulgin was een man met de hoogste ethische standaard zonder gelijke niet alleen wanneer het hem uit kwam maar ook wanneer de prijs voor het naleven van zijn waarden hem alles kon betekenen. Kortzichtige mensen noemen Alexander Shulgin een rebel maar aan het einde van de dag was dit een man die alles riskeerde om bij zijn eigen waarden kon blijven maar ook algemene waarden die vanzelfsprekend horen te wezen. Wanneer mensen denken aan Shulgin denkt men vaak aan drugs, maar boven alles was het een voorvechter voor de rechten van de mens. Deze meneer heeft eigenhandig de standaard voor deontologie en ethiek neergezet op het gebied van psychofarmaca en was zijn tijd zonder twijfel decennia voorbij.

De wereld zal nooit meer hetzelfde zijn, binnen een tijdloos onderwerp wellicht de grootste inspirator aller tijden.
Klik om te vergroten...
Ja daar heb je volledig gelijk in met Alexander Shulgin, dat de mensen die man mis interpreteren.
Aan het einde van de dag is hij ook gewoon een mens zoals ons maar hij bleef strijden voor de rechten.
Ik vind het een interessante man en ik ga me nu eens wat meer inlezen op hem.
Zelf weet ik niet veel van hem dus ik ga eens googlen of @Jmths heb jij een paar links van hem dat ik kan lezen, zodat ik het juiste perspectief over hem heb.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
benzzzy zei:
De......
Kijk maar eens 1 interview met hun en je zult een persoon zien dat je nooit eerder hebt waargenomen.. ....
Klik om te vergroten...

Nou nou, het is Jezus niet....
Maar wél een zeer markant persoon, van wie er best nog meer van geboren mogen worden!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#19
transformated zei:
Zelf weet ik niet veel van hem dus ik ga eens googlen of @Jmths heb jij een paar links van hem dat ik kan lezen, zodat ik het juiste perspectief over hem heb.
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf het grootste deel uit PIKHAL. :grimacing:

Er staan wel wat goede interviews online, er is ook een lezing waarin hij het gebruik van LSD en de atoombom tegen elkaar afzet dat ik wel interessant vond.

Maar er staan ook minder sterke dingen tussen online, de documentaire dirty pictures was iets minder goed ontvangen bijvoorbeeld.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Legio Patria Nostra zei:
Nou nou, het is Jezus niet....
Maar wél een zeer markant persoon, van wie er best nog meer van geboren mogen worden!
Klik om te vergroten...
Op bet gebied van psychedelische fenethylamines is hij god ja.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."