Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Xanax heeft 7 jaar van mijn leven verpest en beheerst me nog steeds'

'Xanax heeft 7 jaar van mijn leven verpest en beheerst me nog steeds'

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
"Ik ben nog steeds woedend op de medische wereld dat ze deze shit zo lang door mijn strot hebben geduwd zonder me iets te vertellen over het risico op verslaving."

www.vice.com

Xanax heeft 7 jaar van mijn leven verpest en beheerst me nog steeds

"Ik ben nog steeds woedend op de medische wereld dat ze deze shit zo lang door mijn strot hebben geduwd, zonder me iets te vertellen over het risico op verslaving".
www.vice.com www.vice.com

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
"Ik ben nog steeds woedend op de medische wereld dat ze deze shit zo lang door mijn strot hebben geduwd zonder me iets te vertellen over het risico op verslaving."

www.vice.com

Xanax heeft 7 jaar van mijn leven verpest en beheerst me nog steeds

"Ik ben nog steeds woedend op de medische wereld dat ze deze shit zo lang door mijn strot hebben geduwd, zonder me iets te vertellen over het risico op verslaving".
www.vice.com www.vice.com
Klik om te vergroten...
Heftig stuk zeg...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat een aantallen... Zo dan.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een arts die therapie aanraad ipv meteen pillen voorschrijft; ze zijn zeldzaam...
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb ook jaren alprazolam geslikt tegen mijn angststoornis. Het viel best mee om er vanaf te komen, maar ook dat moet eigenlijk onder strikte begeleiding gebeuren. Bij mij was dat tijdens een opname. Ik kreeg in de plaats Uni-Tranxene, een langwerkende vraiant van Tranxene. Ook die is er bijna weer uit omdat het zo goed gaat. Maar ik benadruk het belang van goede ondersteuning!! Dat krijg je niet vaak van een ha. Daar hebben die dan ook simpelweg te weinig tijd voor. Volgens mij kan je best een goede psychiater zoeken voor je meds, en een goede psycholoog voor de verdere behandeling. En àls je dan toch alprazolam (of eender welke benzo) krijgt voorgeschreven, deel dit dan met je naasten, zodat ze een oogje in het zeil kunnen houden...
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Poeh heftig, volgens mij bij paniekaanvallen is kortdurende medicatie nog steeds eerste keus tezamen met therapie. Vaak als mensen voor het eerst komen met een paniekaanval kan wat oxazepam voor 3 dagen al goed werken en hoeven sommigen verder geen follow up als er verder weinig speelt. Dat die arts wat voorschreef vind ik niet eens zo shockerend, wel dat het erna zo uit de hand gelopen is waarbij zij steeds meer ging slikken en recepten aanvragen en dat niemand een vinger aan de pols leek te hebben. Bijna niet te geloven dat niemand in dat proces de verslavende effecten heeft uitgelegd en zij dit nooit heeft geweten 😖
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ze zouden doktoren die zomaar benzo's en dergelijke voorschrijven zonder enige voorlichting en zonder de patiënt in een therapie traject te zetten van mij strafbaar mogen stellen. Met serieuze straffen. Want dit gaat al veel te lang door en verwoest veel teveel levens...
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Ze zouden doktoren die zomaar benzo's en dergelijke voorschrijven zonder enige voorlichting en zonder de patiënt in een therapie traject te zetten van mij strafbaar mogen stellen. Met serieuze straffen. Want dit gaat al veel te lang door en verwoest veel teveel levens...
Klik om te vergroten...

Eens! In dit geval vraag ik me wel af wat er nog meer bij het verhaal hoort. Ze kreeg voor 2 maanden mee maar genoot zo van de high en verdoving dat ze zelf veel meer is gaan slikken en alcohol erbij is gaan gebruiken. Dat klinkt ook niet heel doordacht en gezond. Even los van het feit dat de arts had moeten ingrijpen toen ze meer en meer medicatie ging aanvragen, dat is echt nalatig.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe komen ze dan aan hun voorschriften? Van 3 naar 10 en meer per dag, dat is drie keer zoveel voorschriften... Dokters aflopen??
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk gewoon van dezelfde huisarts die het blijkbaar allemaal wel best vond. Dat maakt het ook nalatig
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."