Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAan anoniem internetten komt een einde

Aan anoniem internetten komt een einde

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jumping Jack zei:
dat had ik al verwacht dat er een schaap zou opduiken die daar tegen in gaat. 😅
Klik om te vergroten...

For real. Gaan we het woord schaap erbij halen?donkey-animal.gif
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Laat ik heel kort over dit onderwerp zijn.

Als je echt anoniem wilt zijn, gebruik je geen internet.

Je kan echter wel je best doen het zo lastig mogelijk te maken:

1. Geen gebruik maken (of zo min mogelijk) van social media (en met name Facebook en Google services, verwijder al die troep).

2. Gebruik de TOR browser zoveel mogelijk (met name voor websites als social media en andere tracking-sites).

3. Gebruik een ander besturingssysteem dan Windows. Het liefste een linux distro. Goeie distro's kun je hier vinden: https://distrowatch.com/ (zelf gebruik ik trouwens Manjaro Linux).

4. Gebruik op je smartphone MicroG als je Google apps wilt blijven gebruiken op een veilige manier: https://microg.org/

5. Gebruik nergens je echte naam of andere informatie die je identiteit kan achterhalen.

6. Als je foto's upload, haal alle metadata dan uit deze foto's (locatie e.d.). Op Android is hier een hele mooie app voor in de F-Droid store: https://f-droid.org/en/packages/com.jarsilio.android.scrambledeggsif/

Je kan hier nog veel meer tips vinden: https://privacytools.io
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jumping Jack zei:
Er zijn veel mensen die niet geloven in een new world order of een great reset.
Dat kan, maar na alles wat er is gebeurd de afgelopen jaren moet je wel inzien dat onze vrijheid ernstig is ingeperkt.

Een van de plannen die er bij hoort is dat je niet meer anoniem online kan.
En het begin is al gemaakt.
Facebook vraagt naar mijn ID al een jaar geleden.
Nu wil ik een You Tube filmpje kijken van de week en moet ik een kopie van mijn paspoort sturen!
Zogenaamd om mijn leeftijd te checken.

Mijn account is al meer dan 10 jaar oud en actief.
Ook doe ik ook aan streamen en dat gaat allemaal niet meer mogelijk zijn als ik niet mijn kopie ID stuur.

Dit is het nieuwe normaal!
Kaag die ineens uit het niets opdook en in de toekomst de rol van Rutte gaat overnemen had al aangegeven dat ze alles online onder toezicht wil hebben en dat er niks meer anoniem kan.

Hebben mensen hier nu ook al last van op andere sites?

Ik ga mijn ID niet sturen en download mijn muziek al een lange tijd.
Klik om te vergroten...
Dan plaats jij dingen die twijfelachtig zijn of je gebruikt een nep naam. Dat mag niet en staat in de voorwaarden. Ik ben ook nog nergens geblokt of id moeten laten zien.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik gebruik fb al 5 jaar niet meer. (Posten enzo)
Iedereen gaat er aan geloven ze doen het stap voor stap.. Tot het normaal is.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#5
KlaasVaak zei:
Ja typisch, lekker vaag lullen en als iemand er iets over zegt ben je een schaap. Blijf vooral in je echokamer.

Als je ingelogd bent op Facebook word je gevolgd op sites die een Facebook-plugin hebben (Facebook-duimpjes). Ook als je niets post.
Klik om te vergroten...
De toon die je zet in je bericht is bijdehand.
Dus ja dan krijg je ook zo een antwoord.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jumping Jack zei:
Ik haal helemaal niks door elkaar.
Je snap er gewoon niks van haahahaha

Ja precies dat had ik al verwacht dat er een schaap zou opduiken die daar tegen in gaat. 😅
Klik om te vergroten...
We zijn allemaal schapen, we lopen alleen achter verschillende kuddes aan. 🤯
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blikje Pløp zei:
We zijn allemaal schapen, we lopen alleen achter verschillende kuddes aan. 🤯
Klik om te vergroten...
Animal Farm - George Orwell
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jumping Jack zei:
Gebruik het niet post niks heb het gewoon staan dus hoefde het helemaal niet te sluiten voor privacy
Klik om te vergroten...

KlaasVaak zei:
Als je ingelogd bent op Facebook word je gevolgd op sites die een Facebook-plugin hebben (Facebook-duimpjes). Ook als je niets pos
Klik om te vergroten...

Inloggen, of de app openen is al voldoende. Facebook etc is de meest “gevaarlijke” site als je zo op je privacy gesteld bent. Net als Whatsapp trouwens.
Dat snap ik dan niet van je.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou zeggen. Ga offline.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Blikje Pløp zei:
We zijn allemaal schapen, we lopen alleen achter verschillende kuddes aan. 🤯
Klik om te vergroten...
Precies. Zelfs de zogenaamde “wappies” lopen samen in een kudde 1 kant op. Net zoals de bedoelde “schapen”.
De mens is nou eenmaal een kuddedier.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Straks gaan ze iedereen die het over privacy heeft in kampen opsluiten. Want dat zijn allemaal boefen en taboe liefhebbende figuren. 😆

Een goede burger heeft geen privacy nodig. Wat heb je te verbergen?
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Inloggen, of de app openen is al voldoende. Facebook etc is de meest “gevaarlijke” site als je zo op je privacy gesteld bent. Net als Whatsapp trouwens.
Dat snap ik dan niet van je.
Klik om te vergroten...
Het gaat mij niet zozeer om privacy.
Maar om overal mijn ID op te sturen dat doe ik niet. En het gaat er om dat ik een filmpje aanklik op you tube en dat niet kan bekijken. Gewoon jammer dat het zo moeilijk moet.

Dan download ik het nummer via myfreemp3 als ik het van youtube niet meer mag bekijken zonder id

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."