Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDuitsland goed bezig!

Duitsland goed bezig!

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eik zei:
liberalen, socialisten en groenen
Klik om te vergroten...
@Zanza just saying.

Ik deel je blijdschap helemaal Eik! Echt r e t e enthousiast over deze coalitie 😍
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Ik deel je blijdschap helemaal Eik! Echt r e t e enthousiast over deze coalitie 😍
Klik om te vergroten...
Ik ben behoorlijk jaloers op onze buren maar ik gun het ze van harte.

Zo jammer dat onze VVD, naast alles wat ze zelf al fout doen, vast blijft houden aan het hypocriete CDA met figuren die hun schoenen belangrijker vinden dan de volksgezondheid (Hugo de Jonge) of infantiele liedjes zingen over mondkapjes (Ferd Grapperhaus). De enige CDA-er waar ik respect voor had (Pieter Omtzigt) heeft uiteindelijk gedaan wat elke weldenkende persoon zou doen... de partij verlaten :tearsofjoy:
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
@Zanza just saying.

Ik deel je blijdschap helemaal Eik! Echt r e t e enthousiast over deze coalitie 😍
Klik om te vergroten...
Prima hoor. Niet alle 5 de punten spreken mij aan. Maar heb er verder ook niks op tegen.
Eik zei:
Zo jammer dat onze VVD, naast alles wat ze zelf al fout doen, vast blijft houden aan het hypocriete CDA met figuren die hun schoenen belangrijker vinden dan de volksgezondheid (Hugo de Jonge) of infantiele liedjes zingen over mondkapjes (Ferd Grapperhaus). De enige CDA-er waar ik respect voor had (Pieter Omtzigt) heeft uiteindelijk gedaan wat elke weldenkende persoon zou doen... de partij verlaten :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Eens dat het met het cda niet gaat werken. Maar ik zie het niet voor me dat een kabinet gevormd kan worden onder aanvoering van de grootste partij van nederland, samen met een groepje linkse partijtjes waar een handvol mensen op gestemd hebben, waardoor alles waar een partij als de vvd voor staat moet weggeven. Ik heb me overigens nog niet verdiept in hoe het precies in dld is gegaan.

Ik wil de discussie graag aan waarom ik vvd stem, want dat is ook niet per definitie omdat ik een pure vvd'er ben, maar omdat ik geen goed alternatief kan vinden op rechts en dus ook wel strategisch stem, maar daar is mijn hoofd nu niet toe in staat (daarom zit ik hier ook voornamelijk in de lollige topics. Een enkeling weet wat ik bedoel)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
Ik wil de discussie graag aan waarom ik vvd stem, want dat is ook niet per definitie omdat ik een pure vvd'er ben, maar omdat ik geen goed alternatief kan vinden op rechts en dus ook wel strategisch stem, maar daar is mijn hoofd nu niet toe in staat (daarom zit ik hier ook voornamelijk in de lollige topics. Een enkeling weet wat ik bedoel)
Klik om te vergroten...
Hoeft toch ook helemaal niet schat!!! Zal je niet meer citeren sorry❤️. Maar was wel een goed voorbeeld van wat jij niet voor mogelijk ziet in ons laag landje.

Zanza zei:
Maar ik zie het niet voor me dat een kabinet gevormd kan worden onder aanvoering van de grootste partij van nederland, samen met een groepje linkse partijtjes waar een handvol mensen op gestemd hebben, waardoor alles waar een partij als de vvd voor staat moet weggeven.
Klik om te vergroten...
Hier kan ik me gewoon niet in vinden... Dat "groepje" waar een "handje" vol op heeft gestemd, vertegenwoordigen samen toch een behoorlijk aantal mensen met progressieve en/of linkse idealen. En niet PL} 00 I P6P (edit: dit ging duidelijk erg goed, was hardstikke nog niet klaar met mijn bericht maar mn telefoon wel, ik sluit snel af: ) Ik denk niet dat ALLE liberale idealen hiermee hoeven botsen, en dat onze politiek met uitstek in staat is hier goede consessies in te doen. Belangrijk verschil met Deutschland is natuuuuurlijk wel dat de liberalen flink verloren hebben, de socialisten (nipt, maar sinds heel lang) de grootste zijn en die het waarschijnlijk wat meer voor t zeggen hadden in onderhandelingen.

En op sommige onderwerpen hebben we gewoon geen consessies meer te maken, en daarmee bedoel ik natuuuuurlijk klimaat.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Eens dat het met het cda niet gaat werken.
Klik om te vergroten...
Kijk... ik zie vooruitgang :sunglasses:

Zanza zei:
Maar ik zie het niet voor me dat een kabinet gevormd kan worden onder aanvoering van de grootste partij van nederland, samen met een groepje linkse partijtjes waar een handvol mensen op gestemd hebben,
Klik om te vergroten...
Ik zie dat wel degelijk voor me. Bovendien zijn er wel meer dan een "handjevol mensen" die links hebben gestemd. Natuurlijk lang niet genoeg.... maar wel meer dan een handjevol.

Zanza zei:
waardoor alles waar een partij als de vvd voor staat moet weggeven.
Klik om te vergroten...
Dat hoeft sowieso niet als grootste partij en zo onredelijk zullen de linkse partijen ook niet zijn. Ik denk dat VVD met links heel veel ruimte geeft voor liberale en progressieve ideeen die zowel voor links als voor de VVD prima zijn. Onder andere op bijvoorbeeld het gebied van drugsbeleid. Op sociaal economisch gebied gaat het uiteraard wel botsen. Daar zal de VVD opkomen voor de belangen van de rijken en de grote bedrijven en de linkse partijen voor de belangen van de armen en de uitkeringstrekkers. Maar ook hier moet een compromis mogelijk zijn.

Zanza zei:
Ik wil de discussie graag aan waarom ik vvd stem,
Klik om te vergroten...
Ben uiteraard benieuwd maar voel je uitgenodigd en niet verplicht! Vond het begin van onze PB discussie hierover al hartstikke tof maar neem lekker je tijd!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
Op sociaal economisch gebied gaat het uiteraard wel botsen. Daar zal de VVD opkomen voor de belangen van de rijken en de grote bedrijven en de linkse partijen voor de belangen van de armen en de uitkeringstrekkers. Maar ook hier moet een compromis mogelijk zijn.
Klik om te vergroten...
Dit is wat mij betreft ook het punt waar het heel lastig zal worden. Geldt ook voor mij persoonlijk.
Eik zei:
Ben uiteraard benieuwd maar voel je uitgenodigd en niet verplicht! Vond het begin van onze PB discussie hierover al hartstikke tof maar neem lekker je tijd!
Klik om te vergroten...
:handok2:
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Hoeft toch ook helemaal niet schat!!! Zal je niet meer citeren sorry❤️. Maar was wel een goed voorbeeld van wat jij niet voor mogelijk ziet in ons laag landje.
Klik om te vergroten...
Nee joh, maak je niet druk. Lekker blijven citeren. Ik kies er zelf voor om toch weer een beetje te reageren ghehe
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Nee joh, maak je niet druk. Lekker blijven citeren. Ik kies er zelf voor om toch weer een beetje te reageren ghehe
Klik om te vergroten...
Ik een nieuw tripblousje!!! Zal hem zo delen in een van de lolligere topics ter compensatie ja.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
Ik een nieuw tripblousje!!! Zal hem zo delen in een van de lolligere topics ter compensatie ja.
Klik om te vergroten...
Ben dol op tripblousjes, zoals je weet. Wel met de knoopjes los. Kost maar 7 dagen ban, toch? :nerd:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Ben dol op tripblousjes, zoals je weet. Wel met de knoopjes los. Kost maar 7 dagen ban, toch? :nerd:
Klik om te vergroten...
Ben best bereid om even een oogje toe te knijpen hoor... :wink:
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
Ben best bereid om even een oogje toe te knijpen hoor... :wink:
Klik om te vergroten...
Dan houd ik mijne wijd open!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dus... Het CDA, klootzakken he!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Dus... Het CDA, klootzakken he!
Klik om te vergroten...
Ze gaan wel naar de hemel... of hel. Net wat onze lieve Heer bedacht heeft.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zanza zei:
Dit is wat mij betreft ook het punt waar het heel lastig zal worden. Geldt ook voor mij persoonlijk.
Klik om te vergroten...
Als links ratje wil ik hier dus wel weer even een oogje voor toeknijpen als dat betekent dat andere crises eindelijk stevig worden aangepakt...

Al zit voor mij de oplossing voor een heeeeele boel gedoetjes toch wel echt in het kapitalisme aanpakken... Maar daar gaan we samen niet uitkomen denk ik😜
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Maar daar gaan we samen niet uitkomen denk ik😜
Klik om te vergroten...
Nope. Blijf van mn poen af!!! :tonguewink:
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#16
5) Stemrecht vanaf 16 jaar
Klik om te vergroten...
En mogen ze dan ook vanaf hun 16e belasting betalen?

Hier werd dat ook geopperd twee verkiezingen geleden maar dan kreeg je dat als tegenantwoord.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Stemrecht vanaf 16 jaar vind ik onnozel, legalisatie van cannabis natuurlijk niet.

Kolencentrales sluiten en verhoging van de minimumlonen zijn ook top.

Ben ook zeer blij dat er geen algemene snelheidsbeperking van 130 komt en ook dat er geen hippie op mobiliteit zit.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
Ben best bereid om even een oogje toe te knijpen hoor... :wink:
Klik om te vergroten...
Beter oogjes openen goed kijken @Eik
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lemmy zei:
Stemrecht vanaf 16 jaar vind ik onnozel, legalisatie van cannabis natuurlijk niet.

Kolencentrales sluiten en verhoging van de minimumlonen zijn ook top.

Ben ook zeer blij dat er geen algemene snelheidsbeperking van 130 komt en ook dat er geen hippie op mobiliteit zit.
Klik om te vergroten...
Keurig antwoord. Dit had ik moeten geven.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
Nope. Blijf van mn poen af!!! :tonguewink:
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."