#1
@Zanza just saying.liberalen, socialisten en groenen
Ik deel je blijdschap helemaal Eik! Echt r e t e enthousiast over deze coalitie 😍
@Zanza just saying.liberalen, socialisten en groenen
Ik ben behoorlijk jaloers op onze buren maar ik gun het ze van harte.Ik deel je blijdschap helemaal Eik! Echt r e t e enthousiast over deze coalitie 😍
Prima hoor. Niet alle 5 de punten spreken mij aan. Maar heb er verder ook niks op tegen.@Zanza just saying.
Ik deel je blijdschap helemaal Eik! Echt r e t e enthousiast over deze coalitie 😍
Eens dat het met het cda niet gaat werken. Maar ik zie het niet voor me dat een kabinet gevormd kan worden onder aanvoering van de grootste partij van nederland, samen met een groepje linkse partijtjes waar een handvol mensen op gestemd hebben, waardoor alles waar een partij als de vvd voor staat moet weggeven. Ik heb me overigens nog niet verdiept in hoe het precies in dld is gegaan.Zo jammer dat onze VVD, naast alles wat ze zelf al fout doen, vast blijft houden aan het hypocriete CDA met figuren die hun schoenen belangrijker vinden dan de volksgezondheid (Hugo de Jonge) of infantiele liedjes zingen over mondkapjes (Ferd Grapperhaus). De enige CDA-er waar ik respect voor had (Pieter Omtzigt) heeft uiteindelijk gedaan wat elke weldenkende persoon zou doen... de partij verlaten![]()
Hoeft toch ook helemaal niet schat!!! Zal je niet meer citeren sorry❤️. Maar was wel een goed voorbeeld van wat jij niet voor mogelijk ziet in ons laag landje.Ik wil de discussie graag aan waarom ik vvd stem, want dat is ook niet per definitie omdat ik een pure vvd'er ben, maar omdat ik geen goed alternatief kan vinden op rechts en dus ook wel strategisch stem, maar daar is mijn hoofd nu niet toe in staat (daarom zit ik hier ook voornamelijk in de lollige topics. Een enkeling weet wat ik bedoel)
Hier kan ik me gewoon niet in vinden... Dat "groepje" waar een "handje" vol op heeft gestemd, vertegenwoordigen samen toch een behoorlijk aantal mensen met progressieve en/of linkse idealen. En niet PL} 00 I P6P (edit: dit ging duidelijk erg goed, was hardstikke nog niet klaar met mijn bericht maar mn telefoon wel, ik sluit snel af: ) Ik denk niet dat ALLE liberale idealen hiermee hoeven botsen, en dat onze politiek met uitstek in staat is hier goede consessies in te doen. Belangrijk verschil met Deutschland is natuuuuurlijk wel dat de liberalen flink verloren hebben, de socialisten (nipt, maar sinds heel lang) de grootste zijn en die het waarschijnlijk wat meer voor t zeggen hadden in onderhandelingen.Maar ik zie het niet voor me dat een kabinet gevormd kan worden onder aanvoering van de grootste partij van nederland, samen met een groepje linkse partijtjes waar een handvol mensen op gestemd hebben, waardoor alles waar een partij als de vvd voor staat moet weggeven.
Kijk... ik zie vooruitgangEens dat het met het cda niet gaat werken.
Ik zie dat wel degelijk voor me. Bovendien zijn er wel meer dan een "handjevol mensen" die links hebben gestemd. Natuurlijk lang niet genoeg.... maar wel meer dan een handjevol.Maar ik zie het niet voor me dat een kabinet gevormd kan worden onder aanvoering van de grootste partij van nederland, samen met een groepje linkse partijtjes waar een handvol mensen op gestemd hebben,
Dat hoeft sowieso niet als grootste partij en zo onredelijk zullen de linkse partijen ook niet zijn. Ik denk dat VVD met links heel veel ruimte geeft voor liberale en progressieve ideeen die zowel voor links als voor de VVD prima zijn. Onder andere op bijvoorbeeld het gebied van drugsbeleid. Op sociaal economisch gebied gaat het uiteraard wel botsen. Daar zal de VVD opkomen voor de belangen van de rijken en de grote bedrijven en de linkse partijen voor de belangen van de armen en de uitkeringstrekkers. Maar ook hier moet een compromis mogelijk zijn.waardoor alles waar een partij als de vvd voor staat moet weggeven.
Ben uiteraard benieuwd maar voel je uitgenodigd en niet verplicht! Vond het begin van onze PB discussie hierover al hartstikke tof maar neem lekker je tijd!Ik wil de discussie graag aan waarom ik vvd stem,
Dit is wat mij betreft ook het punt waar het heel lastig zal worden. Geldt ook voor mij persoonlijk.Op sociaal economisch gebied gaat het uiteraard wel botsen. Daar zal de VVD opkomen voor de belangen van de rijken en de grote bedrijven en de linkse partijen voor de belangen van de armen en de uitkeringstrekkers. Maar ook hier moet een compromis mogelijk zijn.
Ben uiteraard benieuwd maar voel je uitgenodigd en niet verplicht! Vond het begin van onze PB discussie hierover al hartstikke tof maar neem lekker je tijd!
Nee joh, maak je niet druk. Lekker blijven citeren. Ik kies er zelf voor om toch weer een beetje te reageren gheheHoeft toch ook helemaal niet schat!!! Zal je niet meer citeren sorry❤️. Maar was wel een goed voorbeeld van wat jij niet voor mogelijk ziet in ons laag landje.
Ik een nieuw tripblousje!!! Zal hem zo delen in een van de lolligere topics ter compensatie ja.Nee joh, maak je niet druk. Lekker blijven citeren. Ik kies er zelf voor om toch weer een beetje te reageren ghehe
Ben dol op tripblousjes, zoals je weet. Wel met de knoopjes los. Kost maar 7 dagen ban, toch?Ik een nieuw tripblousje!!! Zal hem zo delen in een van de lolligere topics ter compensatie ja.
Ben best bereid om even een oogje toe te knijpen hoor...Ben dol op tripblousjes, zoals je weet. Wel met de knoopjes los. Kost maar 7 dagen ban, toch?![]()
Dan houd ik mijne wijd open!Ben best bereid om even een oogje toe te knijpen hoor...![]()
Ze gaan wel naar de hemel... of hel. Net wat onze lieve Heer bedacht heeft.Dus... Het CDA, klootzakken he!
Als links ratje wil ik hier dus wel weer even een oogje voor toeknijpen als dat betekent dat andere crises eindelijk stevig worden aangepakt...Dit is wat mij betreft ook het punt waar het heel lastig zal worden. Geldt ook voor mij persoonlijk.
Nope. Blijf van mn poen af!!!Maar daar gaan we samen niet uitkomen denk ik😜
En mogen ze dan ook vanaf hun 16e belasting betalen?5) Stemrecht vanaf 16 jaar
Beter oogjes openen goed kijken @EikBen best bereid om even een oogje toe te knijpen hoor...![]()
Keurig antwoord. Dit had ik moeten geven.Stemrecht vanaf 16 jaar vind ik onnozel, legalisatie van cannabis natuurlijk niet.
Kolencentrales sluiten en verhoging van de minimumlonen zijn ook top.
Ben ook zeer blij dat er geen algemene snelheidsbeperking van 130 komt en ook dat er geen hippie op mobiliteit zit.
Nope. Blijf van mn poen af!!!![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."