Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDuitsland goed bezig!

Duitsland goed bezig!

30 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zelfs na heel lang en goed zoeken lukt het me de laatste tijd niet om iets positiefs te vinden in het beleid van onze demissionaire regering (anders dan de hoeveelheid positieve Coronatesten waarin we wereldwijd uitblinken). En om de sfeer toch positief te kunnen houden heb ik mijn focus maar even verlegd naar ons buurland. Daar is het binnen 2 maanden gelukt om een nieuwe coalitie te vormen tussen de liberalen, socialisten en groenen. Deze coalitie doet een aantal fantastische dingen volgens mij:

1) Ze stellen klimaat centraal in hun beleid!
2) Ze gaan stoppen per 2030 met alle kolencentrales
3) Ze verhogen het minimumloon
4) Ze willen cannabis legaliseren
5) Stemrecht vanaf 16 jaar

Op deze wijze dragen ze bij aan een eerlijkere verdeling van welvaart, het leefbaar houden van de planeet voor de mens en een logischer eerlijker drugsbeleid. Verbazingwekkend wat je allemaal kunt bereiken met een regering zonder Christelijke partijen erin... Een voorbeeld dat hoop geeft in mijn ogen.

P.S. Oh ja en voordat ik het vergeet: een dikke dankjewel naar Duitsland voor het wederom opvangen van onze Coronapatienten! Fijn dat jullie de zorg niet kapot hebben bezuinigd en wel sociaal zijn!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heeeeee wat is dat anti-hippie sentiment toch heel de tijd op een drugsforum! Ik wil een ministerie voor seks en drugs en wel NU!!!!

En ik snap jullie huiverigheid omtrent de stemleeftijd wel, maar er is 1 heel belangrijke reden die ik niet van me af kan zetten en da's vergrijzing. In het verleden is maar al te goed doorgekomen dat juist de oudere generaties voornamelijk voor zichzelf, niet voor de toekomst stemmen. Dit kan dus wel echt sick problematisch worden voor mijn generatie en die onder mij, als er relatief gezien écht nog maar heel weinig jongeren overblijven. AOW is hier een goed voorbeeld van, ik begrijp heel goed dat mensen dit niet omhoog willen, maar wij zijn echt (kneiter tering idioot boem) hard de sjaak als we dit níét anders gaan inrichten. Daarnaast hebben we in Nederland een behoorlijk probleem m.b.t. politieke kennis en betrokkenheid. De oplossing is wat mij betreft meer te vinden in het onderwijs, maar de stemgerechtigde leeftijd verlagen draagt hier ook enorm aan bij. Uiteindelijk denk ik dus dat de democratie er kwalitatief op vooruit gaat hiermee. Ik zie daarnaast ook wel in dat dit ook veel tegenargumenten betreft.

Dit zijn wel twee interessante stukken van politicologen in elk geval: https://stukroodvlees.nl/stemmen-op-16-een-goed-idee-resultaten-van-een-experiment-in-gent/ & https://www.uva.nl/shared-content/f...om-al-stemmen-op-je-16e-veel-beter-is.html?cb

Lemmy zei:
Ah wat zijn we blij dat Jennifer Lawrence eindelijk weer wat films op de rol heeft staan he. :redheart::laughing:
Klik om te vergroten...
Jaaaaa laf deze maid echt big time.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Heeeeee wat is dat anti-hippie sentiment toch heel de tijd op een drugsforum! Ik wil een ministerie voor seks en drugs en wel NU!!!!

En ik snap jullie huiverigheid omtrent de stemleeftijd wel, maar er is 1 heel belangrijke reden die ik niet van me af kan zetten en da's vergrijzing. In het verleden is maar al te goed doorgekomen dat juist de oudere generaties voornamelijk voor zichzelf, niet voor de toekomst stemmen. Dit kan dus wel echt sick problematisch worden voor mijn generatie en die onder mij, als er relatief gezien écht nog maar heel weinig jongeren overblijven. AOW is hier een goed voorbeeld van, ik begrijp heel goed dat mensen dit niet omhoog willen, maar wij zijn echt (kneiter tering idioot boem) hard de sjaak als we dit níét anders gaan inrichten. Daarnaast hebben we in Nederland een behoorlijk probleem m.b.t. politieke kennis en betrokkenheid. De oplossing is wat mij betreft meer te vinden in het onderwijs, maar de stemgerechtigde leeftijd verlagen draagt hier ook enorm aan bij. Uiteindelijk denk ik dus dat de democratie er kwalitatief op vooruit gaat hiermee. Ik zie daarnaast ook wel in dat dit ook veel tegenargumenten betreft.

Dit zijn wel twee interessante stukken van politicologen in elk geval: https://stukroodvlees.nl/stemmen-op-16-een-goed-idee-resultaten-van-een-experiment-in-gent/ & https://www.uva.nl/shared-content/f...om-al-stemmen-op-je-16e-veel-beter-is.html?cb


Jaaaaa laf deze maid echt big time.
Klik om te vergroten...

E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
Nope. Blijf van mn poen af!!! :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Ik zie een nieuwe slogan voor de VVD... :sunglasses:
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dus ze gaan van kolen af ...... geven subsidie als je aan het gas gaat ipv stookolie en wij moeten van het gas af
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waaauw! Goooo Deutschland! Ich liebe dich.

5C134F05-C9D7-4FC9-A8CC-2494275A915D.jpeg

(Als ik over Duitsland lees krijg ik somehow vaak de neiging om spontaan in een soort fout Porno-Duits-accent over bratwursten en schnitzels te gaan brabbelen, maar gezien de serieusheid van dit topic - en omdat het ook gewoon totaal nergens op slaat - ga ik me inhouden, jawohl.)

ljuv zei:
Ik een nieuw tripblousje!!! Zal hem zo delen in een van de lolligere topics ter compensatie ja.
Klik om te vergroten...

Ik ben dus niet de enige die trip outfits heeft, lol! Mijne is alleen wat minder sexy geloof ik, vanalles lezende hier over open knoopjes en dergelijke. Een knalpaarse hoodie met kattenoren en snorharen op de muts. 🤟 Misschien niet erg spiritueel ogend, maar hey het zit lekker, en katten zijn cool, dus mocht ik entiteiten tegenkomen on the other site dan moeten ze dit maar voor lief nemen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
(Als ik over Duitsland lees krijg ik somehow vaak de neiging om spontaan in een soort fout Porno-Duits-accent over bratwursten en schnitzels te gaan brabbelen, maar gezien de serieusheid van dit topic - en omdat het ook gewoon totaal nergens op slaat - ga ik me inhouden, jawohl.)
Klik om te vergroten...
HAHAHA Olifantje:hearteyes: Ik heb deze neiging ook. ERG problematisch als ik eenmaal in Duitsland ben ook..........

En weinig seksies(?) aan mijn tripoutfitjes - dat was helemaal naar eigen invulling van de heren. Ik wil vooral erg zacht en bij voorkeur kleurrijk.
Wacht, je hoeft voor mij niet tussen de onzintopics te zoeken:
1637947878117.png
1637947955380.png
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
HAHAHA Olifantje:hearteyes: Ik heb deze neiging ook. ERG problematisch als ik eenmaal in Duitsland ben ook..........

En weinig seksies(?) aan mijn tripoutfitjes - dat was helemaal naar eigen invulling van de heren. Ik wil vooral erg zacht en bij voorkeur kleurrijk.
Wacht, je hoeft voor mij niet tussen de onzintopics te zoeken:
Bekijk bijlage 32840
Bekijk bijlage 32841
Klik om te vergroten...

Ooooooh zo leuk! En idd, zacht is een pre! Toffe outfits hoor. Lekker fleurig. :)

Ik ben dus ook niet de enige met die vreemde Duitse-porno-brabbel-neigingen, toch prettig om te weten! :’D Maar come on, woorden als Schwanz, dan vraag je er als taal ook wel een beetje om dat dit met een hese ranzige-Duitse-mannetjes-stem wordt uitgesproken. Ik heb ooit gedate met een knappe Duitser, die helaas best saai bleek, ben eigenlijk blij dat het niet tot seks gekomen is want dat was niet goed gekomen denk ik, ik zou het meteen al verpest hebben. :’)
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Ooooooh zo leuk! En idd, zacht is een pre! Toffe outfits hoor. Lekker fleurig. :)

Ik ben dus ook niet de enige met die vreemde Duitse-porno-brabbel-neigingen, toch prettig om te weten! :’D Maar come on, woorden als Schwanz, dan vraag je er als taal ook wel een beetje om dat dit met een hese ranzige-Duitse-mannetjes-stem wordt uitgesproken. Ik heb ooit gedate met een knappe Duitser, die helaas best saai bleek, ben eigenlijk blij dat het niet tot seks gekomen is want dat was niet goed gekomen denk ik, ik zou het meteen al verpest hebben. :’)
Klik om te vergroten...
HAHAHAHAHA
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
liberalen, socialisten en groenen
Klik om te vergroten...
@Zanza just saying.

Ik deel je blijdschap helemaal Eik! Echt r e t e enthousiast over deze coalitie 😍
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Ik deel je blijdschap helemaal Eik! Echt r e t e enthousiast over deze coalitie 😍
Klik om te vergroten...
Ik ben behoorlijk jaloers op onze buren maar ik gun het ze van harte.

Zo jammer dat onze VVD, naast alles wat ze zelf al fout doen, vast blijft houden aan het hypocriete CDA met figuren die hun schoenen belangrijker vinden dan de volksgezondheid (Hugo de Jonge) of infantiele liedjes zingen over mondkapjes (Ferd Grapperhaus). De enige CDA-er waar ik respect voor had (Pieter Omtzigt) heeft uiteindelijk gedaan wat elke weldenkende persoon zou doen... de partij verlaten :tearsofjoy:
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
@Zanza just saying.

Ik deel je blijdschap helemaal Eik! Echt r e t e enthousiast over deze coalitie 😍
Klik om te vergroten...
Prima hoor. Niet alle 5 de punten spreken mij aan. Maar heb er verder ook niks op tegen.
Eik zei:
Zo jammer dat onze VVD, naast alles wat ze zelf al fout doen, vast blijft houden aan het hypocriete CDA met figuren die hun schoenen belangrijker vinden dan de volksgezondheid (Hugo de Jonge) of infantiele liedjes zingen over mondkapjes (Ferd Grapperhaus). De enige CDA-er waar ik respect voor had (Pieter Omtzigt) heeft uiteindelijk gedaan wat elke weldenkende persoon zou doen... de partij verlaten :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Eens dat het met het cda niet gaat werken. Maar ik zie het niet voor me dat een kabinet gevormd kan worden onder aanvoering van de grootste partij van nederland, samen met een groepje linkse partijtjes waar een handvol mensen op gestemd hebben, waardoor alles waar een partij als de vvd voor staat moet weggeven. Ik heb me overigens nog niet verdiept in hoe het precies in dld is gegaan.

Ik wil de discussie graag aan waarom ik vvd stem, want dat is ook niet per definitie omdat ik een pure vvd'er ben, maar omdat ik geen goed alternatief kan vinden op rechts en dus ook wel strategisch stem, maar daar is mijn hoofd nu niet toe in staat (daarom zit ik hier ook voornamelijk in de lollige topics. Een enkeling weet wat ik bedoel)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Ik wil de discussie graag aan waarom ik vvd stem, want dat is ook niet per definitie omdat ik een pure vvd'er ben, maar omdat ik geen goed alternatief kan vinden op rechts en dus ook wel strategisch stem, maar daar is mijn hoofd nu niet toe in staat (daarom zit ik hier ook voornamelijk in de lollige topics. Een enkeling weet wat ik bedoel)
Klik om te vergroten...
Hoeft toch ook helemaal niet schat!!! Zal je niet meer citeren sorry❤️. Maar was wel een goed voorbeeld van wat jij niet voor mogelijk ziet in ons laag landje.

Zanza zei:
Maar ik zie het niet voor me dat een kabinet gevormd kan worden onder aanvoering van de grootste partij van nederland, samen met een groepje linkse partijtjes waar een handvol mensen op gestemd hebben, waardoor alles waar een partij als de vvd voor staat moet weggeven.
Klik om te vergroten...
Hier kan ik me gewoon niet in vinden... Dat "groepje" waar een "handje" vol op heeft gestemd, vertegenwoordigen samen toch een behoorlijk aantal mensen met progressieve en/of linkse idealen. En niet PL} 00 I P6P (edit: dit ging duidelijk erg goed, was hardstikke nog niet klaar met mijn bericht maar mn telefoon wel, ik sluit snel af: ) Ik denk niet dat ALLE liberale idealen hiermee hoeven botsen, en dat onze politiek met uitstek in staat is hier goede consessies in te doen. Belangrijk verschil met Deutschland is natuuuuurlijk wel dat de liberalen flink verloren hebben, de socialisten (nipt, maar sinds heel lang) de grootste zijn en die het waarschijnlijk wat meer voor t zeggen hadden in onderhandelingen.

En op sommige onderwerpen hebben we gewoon geen consessies meer te maken, en daarmee bedoel ik natuuuuurlijk klimaat.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zanza zei:
Eens dat het met het cda niet gaat werken.
Klik om te vergroten...
Kijk... ik zie vooruitgang :sunglasses:

Zanza zei:
Maar ik zie het niet voor me dat een kabinet gevormd kan worden onder aanvoering van de grootste partij van nederland, samen met een groepje linkse partijtjes waar een handvol mensen op gestemd hebben,
Klik om te vergroten...
Ik zie dat wel degelijk voor me. Bovendien zijn er wel meer dan een "handjevol mensen" die links hebben gestemd. Natuurlijk lang niet genoeg.... maar wel meer dan een handjevol.

Zanza zei:
waardoor alles waar een partij als de vvd voor staat moet weggeven.
Klik om te vergroten...
Dat hoeft sowieso niet als grootste partij en zo onredelijk zullen de linkse partijen ook niet zijn. Ik denk dat VVD met links heel veel ruimte geeft voor liberale en progressieve ideeen die zowel voor links als voor de VVD prima zijn. Onder andere op bijvoorbeeld het gebied van drugsbeleid. Op sociaal economisch gebied gaat het uiteraard wel botsen. Daar zal de VVD opkomen voor de belangen van de rijken en de grote bedrijven en de linkse partijen voor de belangen van de armen en de uitkeringstrekkers. Maar ook hier moet een compromis mogelijk zijn.

Zanza zei:
Ik wil de discussie graag aan waarom ik vvd stem,
Klik om te vergroten...
Ben uiteraard benieuwd maar voel je uitgenodigd en niet verplicht! Vond het begin van onze PB discussie hierover al hartstikke tof maar neem lekker je tijd!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
Op sociaal economisch gebied gaat het uiteraard wel botsen. Daar zal de VVD opkomen voor de belangen van de rijken en de grote bedrijven en de linkse partijen voor de belangen van de armen en de uitkeringstrekkers. Maar ook hier moet een compromis mogelijk zijn.
Klik om te vergroten...
Dit is wat mij betreft ook het punt waar het heel lastig zal worden. Geldt ook voor mij persoonlijk.
Eik zei:
Ben uiteraard benieuwd maar voel je uitgenodigd en niet verplicht! Vond het begin van onze PB discussie hierover al hartstikke tof maar neem lekker je tijd!
Klik om te vergroten...
:handok2:
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Hoeft toch ook helemaal niet schat!!! Zal je niet meer citeren sorry❤️. Maar was wel een goed voorbeeld van wat jij niet voor mogelijk ziet in ons laag landje.
Klik om te vergroten...
Nee joh, maak je niet druk. Lekker blijven citeren. Ik kies er zelf voor om toch weer een beetje te reageren ghehe
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zanza zei:
Nee joh, maak je niet druk. Lekker blijven citeren. Ik kies er zelf voor om toch weer een beetje te reageren ghehe
Klik om te vergroten...
Ik een nieuw tripblousje!!! Zal hem zo delen in een van de lolligere topics ter compensatie ja.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Ik een nieuw tripblousje!!! Zal hem zo delen in een van de lolligere topics ter compensatie ja.
Klik om te vergroten...
Ben dol op tripblousjes, zoals je weet. Wel met de knoopjes los. Kost maar 7 dagen ban, toch? :nerd:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zanza zei:
Ben dol op tripblousjes, zoals je weet. Wel met de knoopjes los. Kost maar 7 dagen ban, toch? :nerd:
Klik om te vergroten...
Ben best bereid om even een oogje toe te knijpen hoor... :wink:
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eik zei:
Ben best bereid om even een oogje toe te knijpen hoor... :wink:
Klik om te vergroten...
Dan houd ik mijne wijd open!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."