Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat vonden we van Peter Pannekoeks oudejaars?

Wat vonden we van Peter Pannekoeks oudejaars?

25 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wauw. Ik ben zoiezo al een fan van Peter Pannekoek, vond zijn tweede show helaas wat minder maar dit was echt ijzersterke oudejaars. Het was grappig, maar er zaten ook serieuze momenten in. Vond echt geweldig. Het was wel overwegend links, maar dat hoeft voor humor niet zoveel uit te maken. Hans Teeuwen leunt ook meer tegen het rechtse politieke spectrum aan maar toch blijft het een van de grappigste mannen die ik ooit heb gezien.

dus.... gaan we in 2023 opnieuw pannenkoeken bakken?
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
De conference van hem was top inderdaad!
Vlijmscherp en af en toe ook heerlijk droog (de Koopmans grap bijvoorbeeld).
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb de helft gezien op nieuwjaarsdag, want te brak, maar idd lachen! Ga e.d.d. de rest bekijken. (Zie je nou @Dirkjan, dat humor geen kant kent)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
Heb de helft gezien op nieuwjaarsdag, want te brak, maar idd lachen! Ga e.d.d. de rest bekijken. (Zie je nou @Dirkjan, dat humor geen kant kent)
Klik om te vergroten...
Nee precies. Zo denk ik ook over veel van die roasts. Het wordt niet leuk als het gewoon bashen is, dan is het gewoon hij is kut en hij is dom haha. Maar mijn regel is: als de grap goed is, dan mag bijna alles.

Even een voorbeeld, Jan Jaap van der Wal (niet mijn favoriet) heeft een hazenlip. Iedereen weet dat. Dan is het vrij makkelijk om daar grappen over te maken, maar als ze leuk zijn, dan mag het, zoals hij bijvoorbeeld een keer zei in de slimste mens (en hier zei hij het zelf, maar iemand anders had het ook kunnen zeggen dat is mijn punt", maar in ieder geval het ging over de zangeres Dua Lippa. Doodse stilte. En toen zei Jan Jaap: "Dua Lipa, zo noemen ze mij in Spanje".

In dit geval was het zelfspot maar dit voorbeeld is om aan te geven dat als de grap maar goed is dan zijn er zoveeo mogelijkheden. Maar het werkt natuurlijk ook van de andere kant.

Ander voorbeeld. Cafébrand in Volendam, kennen we allemaal. Verschrikkelijk. In een show van Theo Maassen maakte hij de volgende grap

"Hoezo xenofobie in Volendam? Dat hele dorp is honderd procent blank. De enige variatie in huidskleur die ze daar hebben zijn die slachtoffers van die cafébrand".

Je kunt niet ontkennen dat dit een goede grap is, maar ik snap heus wel dat het ontzettend kwetsend is en te ver gaat voor mensen die daar mee te maken hadden, of mensen kennen die ermee te maken hadden. Maar humor is het enige waar geen grens op mag zitten, MAAR, er is een verschil tussen smakeloos haatzaaien en humor.

Zoals ik zelf ook vaak dingen heb gezegd op het forum waar ik spijt van heb.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Nee precies. Zo denk ik ook over veel van die roasts. Het wordt niet leuk als het gewoon bashen is, dan is het gewoon hij is kut en hij is dom haha. Maar mijn regel is: als de grap goed is, dan mag bijna alles.

Even een voorbeeld, Jan Jaap van der Wal (niet mijn favoriet) heeft een hazenlip. Iedereen weet dat. Dan is het vrij makkelijk om daar grappen over te maken, maar als ze leuk zijn, dan mag het, zoals hij bijvoorbeeld een keer zei in de slimste mens (en hier zei hij het zelf, maar iemand anders had het ook kunnen zeggen dat is mijn punt", maar in ieder geval het ging over de zangeres Dua Lippa. Doodse stilte. En toen zei Jan Jaap: "Dua Lipa, zo noemen ze mij in Spanje".

In dit geval was het zelfspot maar dit voorbeeld is om aan te geven dat als de grap maar goed is dan zijn er zoveeo mogelijkheden. Maar het werkt natuurlijk ook van de andere kant.

Ander voorbeeld. Cafébrand in Volendam, kennen we allemaal. Verschrikkelijk. In een show van Theo Maassen maakte hij de volgende grap

"Hoezo xenofobie in Volendam? Dat hele dorp is honderd procent blank. De enige variatie in huidskleur die ze daar hebben zijn die slachtoffers van die cafébrand".

Je kunt niet ontkennen dat dit een goede grap is, maar ik snap heus wel dat het ontzettend kwetsend is en te ver gaat voor mensen die daar mee te maken hadden, of mensen kennen die ermee te maken hadden. Maar humor is het enige waar geen grens op mag zitten, MAAR, er is een verschil tussen smakeloos haatzaaien en humor.

Zoals ik zelf ook vaak dingen heb gezegd op het forum waar ik spijt van heb.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kent iemand die sketch van Key en Peele? Dat een stand up comedian opkomt, allemaal grappen schiet en lekker gaat en plotseling ziet ie iemand, in een rolstoel, verminkt, half blind, half doof, down syndroom, zo'n beetje alle kwalen die je kan hebben, en je ziet die ongemakkelijkheid, zo van shit, humor is humor maar dit kan ik gewoon echt niet maken. Maar hij wordt aangemoedigd van nee ik kan het wel aan doe het maar gewoon.

En dan maakt ie uiteindeijk een grap, maar dan is dat nou nét de grap die eigenlijk te ver gaat

geweldige sketch
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Wauw. Ik ben zoiezo al een fan van Peter Pannekoek, vond zijn tweede show helaas wat minder maar dit was echt ijzersterke oudejaars. Het was grappig, maar er zaten ook serieuze momenten in. Vond echt geweldig. Het was wel overwegend links, maar dat hoeft voor humor niet zoveel uit te maken. Hans Teeuwen leunt ook meer tegen het rechtse politieke spectrum aan maar toch blijft het een van de grappigste mannen die ik ooit heb gezien.

dus.... gaan we in 2023 opnieuw pannenkoeken bakken?
Klik om te vergroten...
Heerluk! Vond niet alles even top, maar dat is altijd. Hij brengt wel veel op dezelfde manier, komt af en toe wat stijfjes over daardoor. Maar viel me heeeeel erg mee
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Huh had ik dat moeten kijken dan ? 😜
P
PhallicPhillLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Nee precies. Zo denk ik ook over veel van die roasts. Het wordt niet leuk als het gewoon bashen is, dan is het gewoon hij is kut en hij is dom haha. Maar mijn regel is: als de grap goed is, dan mag bijna alles.

Even een voorbeeld, Jan Jaap van der Wal (niet mijn favoriet) heeft een hazenlip. Iedereen weet dat. Dan is het vrij makkelijk om daar grappen over te maken, maar als ze leuk zijn, dan mag het, zoals hij bijvoorbeeld een keer zei in de slimste mens (en hier zei hij het zelf, maar iemand anders had het ook kunnen zeggen dat is mijn punt", maar in ieder geval het ging over de zangeres Dua Lippa. Doodse stilte. En toen zei Jan Jaap: "Dua Lipa, zo noemen ze mij in Spanje".

In dit geval was het zelfspot maar dit voorbeeld is om aan te geven dat als de grap maar goed is dan zijn er zoveeo mogelijkheden. Maar het werkt natuurlijk ook van de andere kant.

Ander voorbeeld. Cafébrand in Volendam, kennen we allemaal. Verschrikkelijk. In een show van Theo Maassen maakte hij de volgende grap

"Hoezo xenofobie in Volendam? Dat hele dorp is honderd procent blank. De enige variatie in huidskleur die ze daar hebben zijn die slachtoffers van die cafébrand".

Je kunt niet ontkennen dat dit een goede grap is, maar ik snap heus wel dat het ontzettend kwetsend is en te ver gaat voor mensen die daar mee te maken hadden, of mensen kennen die ermee te maken hadden. Maar humor is het enige waar geen grens op mag zitten, MAAR, er is een verschil tussen smakeloos haatzaaien en humor.

Zoals ik zelf ook vaak dingen heb gezegd op het forum waar ik spijt van heb.
Klik om te vergroten...
Ik heb meer gelachen van de grappen in deze comment dan van peter pannenkoek's oudejaarsconference haha
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Maar humor is het enige waar geen grens op mag zitten...
Klik om te vergroten...
Hoe zeg je dit..
Dirkjan zei:
MAAR, er is een verschil tussen smakeloos haatzaaien en humor.
Klik om te vergroten...
En dit.. in één zin?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
ZERO- zei:
Hoe zeg je dit..

En dit.. in één zin?
Klik om te vergroten...
Ja ik wist dat die ging komen. Kom ik morgen even op terug, je hebt een goed punt want er zit een tegenstrijdigheid in.

Maar goed, oplettend
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#12
ZERO- zei:
Hoe zeg je dit..

En dit.. in één zin?
Klik om te vergroten...
Omdat een beetje decent persoon het verschil wel weet wat betreft de, overigens soms dunne grens, van iemand in de zeik nemen of gewoon iemand voor schut wil zetten of expres te vernederen. Feit is dat iedereen de vrijheid heeft, of zou moeten, om te zeggen wat hij/zij wil betekent niet we dat altijd maar moéten doen. Respect goes both ways, neemt niet weg dat iedereen vrij moet kunnen zijn om slechte humor te hebben.

Om in te haken op het onderwerp, heb een klein stukje gezien, de grappen waarin hij Lil kleine aanpakt vond ik legendarisch, die van Lange Frans ook, tot het op een gegeven moment gewoon goedkoop werd toen die eindigde met een low blow over iets met dyslexie en een rapper die niet zou mogen schrijven oid. Kan het mis hebben op de woord afgemeten, maar vond het iig een nare bijsmaak hebben. Je hebt hem al goed aangepakt, waarom dan nog zo'n low blow erachteraan met weinig toevoegende waarde.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
De Rijdende Rachid zei:
Omdat een beetje decent persoon het verschil wel weet wat betreft de, overigens soms dunne grens, van iemand in de zeik nemen of gewoon iemand voor schut wil zetten of expres te vernederen. Feit is dat iedereen de vrijheid heeft, of zou moeten, om te zeggen wat hij/zij wil betekent niet we dat altijd maar moéten doen. Respect goes both ways, neemt niet weg dat iedereen vrij moet kunnen zijn om slechte humor te hebben.

Om in te haken op het onderwerp, heb een klein stukje gezien, de grappen waarin hij Lil kleine aanpakt vond ik legendarisch, die van Lange Frans ook, tot het op een gegeven moment gewoon goedkoop werd toen die eindigde met een low blow over iets met dyslexie en een rapper die niet zou mogen schrijven oid. Kan het mis hebben op de woord afgemeten, maar vond het iig een nare bijsmaak hebben. Je hebt hem al goed aangepakt, waarom dan nog zo'n low blow erachteraan met weinig toevoegende waarde.
Klik om te vergroten...
Dat was dus exact mijn punt. Ik vind mensen voor schut zetten of expres vernederen dan ook geen humor, ook geen slechte humor.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
de humor dictatuur is begonnen. Gaan we net als Thailand, waar je de gevangenis in wordt gekieperd als je een Snorretje tekent op de poster van de koning? Wat is dit voor azijn pisserij. Hans doet het ook al weet ik veel hoe lang en iedereen staat te klappen en te juichen (terecht want hans is legendarisch)
Gewoon niet zo zeiken man het is satire en humor.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vond het prachtig. Kan niet wachten tot hij wat gaat zeggen over TVOH.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Moet eerlijk bekennen dat ook ik PP de beste vond tijdens "The roast".
Maar ik besef ook dat dat niet iedereen hun type humor is. 😅
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
de humor dictatuur is begonnen. Gaan we net als Thailand, waar je de gevangenis in wordt gekieperd als je een Snorretje tekent op de poster van de koning? Wat is dit voor azijn pisserij. Hans doet het ook al weet ik veel hoe lang en iedereen staat te klappen en te juichen (terecht want hans is legendarisch)
Gewoon niet zo zeiken man het is satire en humor.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
CuriousExplorer zei:
Moet eerlijk bekennen dat ook ik PP de beste vond tijdens "The roast".
Maar ik besef ook dat dat niet iedereen hun type humor is. 😅
Klik om te vergroten...
Henri van Loon was ook wel aardig maar PP was verreweg de beste bij Giel en Gordon. (Dat stukje van Rutte en het torentje echt briljant gevonden).
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
FredKroket zei:
Henri van Loon was ook wel aardig maar PP was verreweg de beste bij Giel en Gordon. (Dat stukje van Rutte en het torentje echt briljant gevonden).
Klik om te vergroten...
Ik hou gewoon van grenzeloze humor.
Zeker als die donker is. Of flauw. 😂😂
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
Ik hou gewoon van grenzeloze humor.
Zeker als die donker is. Of flauw. 😂😂
Klik om te vergroten...
Wat vind je van Hans Teeuwen? Die moet je dan ook briljant vinden lijkt me.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."