Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3500 Nijmeegse drugsgebruikers ontvangen sms van politie met aanbod voor hulp

3500 Nijmeegse drugsgebruikers ontvangen sms van politie met aanbod voor hulp

27 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie o wie kan er maandag een sms'je verwachten? 🤪

Ik kwam dit artikel vandaag tegen. Zulke acties zijn al vaker gedaan en soms helpt het een klein groepje mensen om hulp te aanvaarden.

Persoonlijk vind ik het wel een goede actie. Al help je er misschien maar een paar mensen mee. Het lijkt me beter dan op heksenjacht gaan naar de gebruikers.

nos.nl

3500 Nijmeegse drugsgebruikers ontvangen sms van politie met aanbod voor hulp

De politie trof de nummers aan op telefoons van dealers uit een drugsnetwerk dat de afgelopen maanden is opgerold.
nos.nl nos.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Wie o wie kan er maandag een sms'je verwachten? 🤪

Ik kwam dit artikel vandaag tegen. Zulke acties zijn al vaker gedaan en soms helpt het een klein groepje mensen om hulp te aanvaarden.

Persoonlijk vind ik het wel een goede actie. Al help je er misschien maar een paar mensen mee. Het lijkt me beter dan op heksenjacht gaan naar de gebruikers.

nos.nl

3500 Nijmeegse drugsgebruikers ontvangen sms van politie met aanbod voor hulp

De politie trof de nummers aan op telefoons van dealers uit een drugsnetwerk dat de afgelopen maanden is opgerold.
nos.nl nos.nl
Klik om te vergroten...
Wat vinden jullie van de aantallen?
Toen ik las 3500 dacht ik: best veel…
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeehond zei:
Wat vinden jullie van de aantallen?
Toen ik las 3500 dacht ik: best veel…
Klik om te vergroten...
In grootstedelijk gebied arnhem-nijmegen, deze steden liggen 10 km uit elkaar met aan weerszijden grote kernen met verstedelijkte dorpen en is daarmee volgens mij het dichtsbevolkte gebied in NL na de randstad (ongeveer het werkgebied van de opgerolde dealers), wonen ruim 700.000 mensen. Dus in dat opzicht valt het wel mee.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het een goed initiatief. Je kan je wel even overrompeld voelen denk ik maar ze doen verder niets met je gegevens. Hopelijk kan het een groepje problematische gebruikers helpen om de stap te zetten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Wie o wie kan er maandag een sms'je verwachten? 🤪

Ik kwam dit artikel vandaag tegen. Zulke acties zijn al vaker gedaan en soms helpt het een klein groepje mensen om hulp te aanvaarden.

Persoonlijk vind ik het wel een goede actie. Al help je er misschien maar een paar mensen mee. Het lijkt me beter dan op heksenjacht gaan naar de gebruikers.

nos.nl

3500 Nijmeegse drugsgebruikers ontvangen sms van politie met aanbod voor hulp

De politie trof de nummers aan op telefoons van dealers uit een drugsnetwerk dat de afgelopen maanden is opgerold.
nos.nl nos.nl
Klik om te vergroten...
Die waarschuwingsacties zie ik voornamelijk als een mediastunt om even de aandacht te trekken. Ik denk dat de impact op de beeldvorming via het nieuws groter is, dus dan krijgen vooral ouderen het idee dat het goed is dat de politie drugshandel aanpakt. Goed voor het imago voor de politie, goed voor het draagvlak. Maar persoonlijk houd ik niet zo van dergelijke manipulatie van overheidsinstanties. Liever zou ik ambtenaren zien die serieus bezig zijn met beleid verbeteren, in plaats van anderen proberen te overtuigen dat het goed is wat ze doen.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Die waarschuwingsacties zie ik voornamelijk als een mediastunt om even de aandacht te trekken. Ik denk dat de impact op de beeldvorming via het nieuws groter is, dus dan krijgen vooral ouderen het idee dat het goed is dat de politie drugshandel aanpakt. Goed voor het imago voor de politie, goed voor het draagvlak. Maar persoonlijk houd ik niet zo van dergelijke manipulatie van overheidsinstanties. Liever zou ik ambtenaren zien die serieus bezig zijn met beleid verbeteren, in plaats van anderen proberen te overtuigen dat het goed is wat ze doen.
Klik om te vergroten...
"Kijk, we proberen toch de illusie in stand te houden dat we de war on drugs zullen winnen".

Zo vermoeiend allemaal dit.
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeehond zei:
Wat vinden jullie van de aantallen?
Toen ik las 3500 dacht ik: best veel…
Klik om te vergroten...
Ik betwijfel dat ook 3500 frequent bellende klanten zijn.
Sommige dealers zijn super fanantiek in prijzen knallers door berichten(of je er op zit te wachten of niet)
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snoozerboy5000 zei:
Ik betwijfel dat ook 3500 frequent bellende klanten zijn.
Sommige dealers zijn super fanantiek in prijzen knallers door berichten(of je er op zit te wachten of niet)
Klik om te vergroten...
👃Nu coke 3 voor een tientje! Laatste bolletjes! 👃

💯 vaste haze klant? Dan krijg je extra 💯

🍷 flessen Bacardi, Jack, stroh, nergens goedkoper! 🍷

📍 we bezorgen gratis in jou woonplaats en omstreken bij besteding van 100+ euro! 📍

zoiets dus
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Rotjoch zei:
👃Nu coke 3 voor een tientje! Laatste bolletjes! 👃

💯 vaste haze klant? Dan krijg je extra 💯

🍷 flessen Bacardi, Jack, stroh, nergens goedkoper! 🍷

📍 we bezorgen gratis in jou woonplaats en omstreken bij besteding van 100+ euro! 📍

zoiets dus
Klik om te vergroten...
Haha ik ben wel verkocht bij flessen bacardi nergens goedkoper :tongueout:..
Wel chill als je toch al sos besteld
Ha wat lief je pakt 30 euro op een pak maar de bezorging is gratis
(Voed me meer mohammed praatjes haha)
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Die waarschuwingsacties zie ik voornamelijk als een mediastunt om even de aandacht te trekken. Ik denk dat de impact op de beeldvorming via het nieuws groter is, dus dan krijgen vooral ouderen het idee dat het goed is dat de politie drugshandel aanpakt.
Klik om te vergroten...

Tja daar heb je een punt. Het is een beetje dweilen met de kraan open zo natuurlijk.

Toch denk ik niet dat het echt een waarschuwingsactie is. Tenminste, ik mag hopen dat het doel erachter toch draait om dat handjevol mensen te helpen. Ik denk niet dat ze iets anders met de gegevens uit de klantenbestanden van plan zijn.

Maar andere beleidsvoering zou wel fijn zijn ja.

Beetje off topic:...
Is het je ooit opgevallen dat beleid en debiel uit dezelfde 6 letters bestaan? 🥁📀

(Tijd om naar bed te gaan denk ik 😂)
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Wie o wie kan er maandag een sms'je verwachten? 🤪

Ik kwam dit artikel vandaag tegen. Zulke acties zijn al vaker gedaan en soms helpt het een klein groepje mensen om hulp te aanvaarden.

Persoonlijk vind ik het wel een goede actie. Al help je er misschien maar een paar mensen mee. Het lijkt me beter dan op heksenjacht gaan naar de gebruikers.

nos.nl

3500 Nijmeegse drugsgebruikers ontvangen sms van politie met aanbod voor hulp

De politie trof de nummers aan op telefoons van dealers uit een drugsnetwerk dat de afgelopen maanden is opgerold.
nos.nl nos.nl
Klik om te vergroten...
Had het ook gelezen... ben benieuwd haha
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snoozerboy5000 zei:
Ik betwijfel dat ook 3500 frequent bellende klanten zijn.
Sommige dealers zijn super fanantiek in prijzen knallers door berichten(of je er op zit te wachten of niet)
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk niet. Maar naast die fanatieke reclame zijn die klantbestanden ook veel geld waard om door te verkopen.

Nooit eens bericht met een nummer waar je nooit klant van bent geweest? Zo wel, grote kans dat jouw klantgegevens dan ooit doorverkocht zijn.
(Kan natuurlijk ook zijn dat je eigen dealer een nieuw nummer had. Maar dit gebeurt best veel)
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rotjoch zei:
👃Nu coke 3 voor een tientje! Laatste bolletjes! 👃

💯 vaste haze klant? Dan krijg je extra 💯

🍷 flessen Bacardi, Jack, stroh, nergens goedkoper! 🍷

📍 we bezorgen gratis in jou woonplaats en omstreken bij besteding van 100+ euro! 📍

zoiets dus
Klik om te vergroten...
Mensen zijn dom als ze in dit soort dingen trappen. 3 halve voor de normale prijs is altijd bs. Oftewijl meer versneden of nog minder in het sealtje.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Blauweaap zei:
Mensen zijn dom als ze in dit soort dingen trappen. 3 halve voor de normale prijs is altijd bs. Oftewijl meer versneden of nog minder in het sealtje.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk, snap ik. En het feit dat ze zich zo moeten presenteren. Een goede dealer heefr geen reclame nodig
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Rotjoch zei:
Tuurlijk, snap ik. En het feit dat ze zich zo moeten presenteren. Een goede dealer heefr geen reclame nodig
Klik om te vergroten...
Exact goede drugs verkopen zichzelf.
LucidLucy zei:
Waarschijnlijk niet. Maar naast die fanatieke reclame zijn die klantbestanden ook veel geld waard om door te verkopen.

Nooit eens bericht met een nummer waar je nooit klant van bent geweest? Zo wel, grote kans dat jouw klantgegevens dan ooit doorverkocht zijn.
(Kan natuurlijk ook zijn dat je eigen dealer een nieuw nummer had. Maar dit gebeurt best veel)
Klik om te vergroten...
Ik ben hiervan op de hoogte kan zo 10 K waard zijn zo'n klanten bestand.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn dealer stuurde laatst een bericht naar alle klantjes of er nog iemand een lucratief bijbaantje zocht als bezorger.
Je mocht geen strafblad en geen drugsprobleem hebben.
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Natozlato zei:
Mijn dealer stuurde laatst een bericht naar alle klantjes of er nog iemand een lucratief bijbaantje zocht als bezorger.
Je mocht geen strafblad en geen drugsprobleem hebben.
Klik om te vergroten...
Ja en dan krijg je 10/15 euro per pakje? waar hij minstens het dubbelen op pakt.
Voor een of andere vreemde mohammed(Niks mis mee zo heeten ze gewoon)ik sla over.
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Natozlato zei:
Mijn dealer stuurde laatst een bericht naar alle klantjes of er nog iemand een lucratief bijbaantje zocht als bezorger.
Je mocht geen strafblad en geen drugsprobleem hebben.
Klik om te vergroten...
Plus dan kan je toch gewoon zeggen dat je geen strafblad hebt of wil hij ook je BSN en CV zien? :joycat:
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snoozerboy5000 zei:
Plus dan kan je toch gewoon zeggen dat je geen strafblad hebt of wil hij ook je BSN en CV zien? :joycat:
Klik om te vergroten...
Je gaat door een heel sollicitatie process heen
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Rotjoch zei:
Je gaat door een heel sollicitatie process heen
Klik om te vergroten...
En dan worden de rotte appels er tussen uitgekinkkerd als je bijv je nek tasje aan de verkeerde kant draagt.
Of je gucci petje niet 90 graden naar het westen draait.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."