Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMarieke was verslaafd aan lachgas

Marieke was verslaafd aan lachgas

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Don Draper zei:
@Mindless ik ga het nog meemaken dat alcohol in de boe sfeer komt als tabak nu.
Klik om te vergroten...

Als daarvoor in de plaats komen ketaminetrips en/of dmtrips en/of lsdtrips, dan ben ik voor de stigmatisatie van alcohol. Moet je je voorstellen dat mensen maandelijks trippen i.p.v. zichzelf volgooien met alcohol. Hoe zou de wereld er dan uitzien? #wishfulthinking

Ik vind alcohol op zichzelf een zeer nare drug, hoewel ik me er toch wel regelmatig naar vergrijp.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Als je op sommige wat meer afgelegen hangplekken van de jeugd ziet, hoeveel ballonnetjes daar liggen, dan zie je dat het lachgas gebruik wel degelijk een probleem aan het worden is....
Klik om te vergroten...
Amsterdam Westpoort... liggen ballonnen en uitwerpselen van losgeslagen wause tieners.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je op sommige wat meer afgelegen hangplekken van de jeugd ziet, hoeveel ballonnetjes daar liggen, dan zie je dat het lachgas gebruik wel degelijk een probleem aan het worden is....
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
dan zie je dat het lachgas gebruik wel degelijk een probleem aan het worden is....
Klik om te vergroten...
Denk dat niemand ontkent dat het voor sommigen, met name jongeren, een groot probleem is met veel negatieve effecten in het verkeer en op straat.

Er zijn genoeg andere gebruikers, mezelf inclusief, die een paar keer per jaar ballonnen nemen in combinatie met iets anders voor een nog toffere ervaring.
Doen we niemand kwaad mee, uiteraard ook niet in het verkeer en rommel opruimen.

Daarom vind ik verbieden de meest slechte optie. Het blijft verkrijgbaar hoor, alleen wordt het nu illegaal en crimineel..

Een verbod lost niks op, zien we al jaren toch?
Maar nadenken over een betere oplossing? Bredere maatschappelijke discussie hierover? Betere voorlichting? Strengere leeftijdscontrole, registratie etc. etc.
Met onze politici? Mwah nee hoor. Oogkleppen op en doorgaan.
Verbieden is de sleutel tot succes.
Zet hem op!

Ik schaf nog wel wat tanks aan, komt helemaal goed (ook daarna als ze leeg zijn).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeehond zei:
Denk dat niemand ontkent dat het voor sommigen, met name jongeren, een groot probleem is met veel negatieve effecten in het verkeer en op straat.

Er zijn genoeg andere gebruikers, mezelf inclusief, die een paar keer per jaar ballonnen nemen in combinatie met iets anders voor een nog toffere ervaring.
Doen we niemand kwaad mee, uiteraard ook niet in het verkeer en rommel opruimen.

Daarom vind ik verbieden de meest slechte optie. Het blijft verkrijgbaar hoor, alleen wordt het nu illegaal en crimineel..

Een verbod lost niks op, zien we al jaren toch?
Maar nadenken over een betere oplossing? Bredere maatschappelijke discussie hierover? Betere voorlichting? Strengere leeftijdscontrole, registratie etc. etc.
Met onze politici? Mwah nee hoor. Oogkleppen op en doorgaan.
Verbieden is de sleutel tot succes.
Zet hem op!

Ik schaf nog wel wat tanks aan, komt helemaal goed.
Klik om te vergroten...
Onbegrijpelijk ja.

Ik heb ook weleens gehoord "dat we daar als maatschappij nog niet klaar voor zijn", voor meer progressiever beleid op dit vlak en voor minder verboden en opleggingen. Maar dan beredeneer ik andersom: ik denk dat je een bevolking ook dom en onverantwoordelijk houdt met zo'n verbod beleid.

Maar als je de mensen informeert en het gevoel geeft dat ze er kennis en zelf verantwoordelijkheid over hebben, in plaats van dat ze als kleine kinderen straf krijgen voor slecht gedrag... Dan is dat toch een veel positievere impuls die je afgeeft? En is het niet soms gewoon zo simpel dat positiviteit leidt tot meer positiviteit...

We worden er ook nooit klaar voor op deze manier. Hoe kunnen we klaar worden voor verantwoordelijk relatief veilig gedrag, als dat niet aangemoedigd wordt. Bestraffen van slecht gedrag betekent niet aanmoedigen van goed gedrag. Het is een negatieve impuls.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."