Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuwe drug die huid doet rotten in opmars in VS: “Verslaafden zien eruit als zombies uit ‘The Walking Dead’”

Nieuwe drug die huid doet rotten in opmars in VS: “Verslaafden zien eruit als zombies uit ‘The Walking Dead’”

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn eerste reactie bij het zien van deze krantenkop was "allez, waarmee gaan ze nu weer eens jaren achterlopen dat al lang geweten was" maar hé, een zoektocht op "tranq" of "xylazine" leverde mij niet veel op hier, dus bij deze :) :

www.hln.be

Nieuwe drug die huid doet rotten in opmars in VS: “Verslaafden zien eruit als zombies uit ‘The Walking Dead’”

Een nieuwe dodelijk drug die letterlijk de huid van gebruikers doet wegrotten, is aan een opmars bezig in de Verenigde Staten. Het gaat om een mix van de sterke pijnstiller fentanyl en xylazine, een geneesmiddel dat gebruikt wordt om paarden en koeien te verdoven. Roepnaam: tranq.
www.hln.be www.hln.be

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarom zijn alle verdoofmiddelen altijd exclusief voor paarden en olifanten.
Xylazine wordt voor allerlei dieren gebruikt.

Rompun.jpg
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja, klinkt allemaal heel erg, maar is niet veel zwaarder dan benzo met opiaat mixen. Iemand die verslaafd is aan fentanyl en er wat pammetjes bijneemt, komt in dezelfde gevarezone.. Of Oxi met iets dat met "zolam" eindigt. Als je dan ook nog eens op straat leeft en geen toekomst ziet, dan kan het snel gaan.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar sterft je huid daar ook van af?

Of zou dat afsterven niet van dat stofje zijn maar een andere, al dan niet onrechtstreekse reden?
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zo op het eerste gezicht denk ik slechte doorbloeding en hoge bloedsuikerspiegel/insuline resistentie net zoals bij diabetespatiënten

The most common side effects in humans associated with xylazine administration include bradycardia, respiratory depression, hypotension, transient hypertension secondary to vagus nerve stimulation, and other changes in cardiac output.
Klik om te vergroten...

Xylazine appears to reduce sensitivity to insulin and glucose uptake in humans.
Klik om te vergroten...
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik had er een flinke documentaire van gezien deze dagen ("Benzodope" denk ik, weet niet meer zeker, echt honderden filmpjes achter de kiezen). Ik weet alleen niet precies waarom de gebruikers tenen missen ed. Maar infecties, en wat @HuisbaasBob beschrijft en het is een drugs waar ieder laboratorium zijn eigen shit bijgooit. Maar het is in principe Fentanyl met Benzos en Pure Fentanyl lijkt plots een ongevaarlijke drugs.. Oh Oh Oh..


als je het leuk vindt, deze dacht ik aan:


C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Maar het is in principe Fentanyl met Benzos en Pure Fentanyl lijkt plots een ongevaarlijke drugs.. Oh Oh Oh..
als je het leuk vindt, deze dacht ik aan:
Klik om te vergroten...

Vond ik ook zo geinig.

Eerst die Indianenverhalen over politiemensen die heftig vergiftigd raakten door stofjes fentanyl aan te raken en toen het alarm over de benzo's in de fentanyl.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Was dit ook niet met Flakka of iets anders? Heb dit verhaal eerder gehoord in ieder geval. Maar slechte zaak dat er mogelijk een nieuwe drug is die mensen letterlijk kapot maakt..

En die docu over benzodope was erg interessant!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mensen zijn de heroine golf van een paar decennia geleden vergeten.

Straatjunkies zagen er vroeger uit of ze zo figuranten konden zijn bij The Walking Dead. Zonder make-up.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Tijdloos zei:
Was dit ook niet met Flakka of iets anders? Heb dit verhaal eerder gehoord in ieder geval. Maar slechte zaak dat er mogelijk een nieuwe drug is die mensen letterlijk kapot maakt..

En die docu over benzodope was erg interessant!
Klik om te vergroten...
De benamingen van al dit soort drugs worden wel verward. Flakka is eerder synthetische cathinone (Alpha-PVP) en of die ook weer tig andere benamingen heeft weet ik niet. Ik zag toevallig dat de drugs die ik nu jaren rustig slikte om geen benzo te pakken, ook door velen recreatief gebruikt wordt en er duizenden aan verslaafd heten in Ierland.. Het is me allemaal wat, ik dacht dus dat Lerica/Pregabalin zo onschuldig was.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Het is me allemaal wat, ik dacht dus dat Lerica/Pregabalin zo onschuldig was.
Klik om te vergroten...

Iedere keer weer een nieuw 'veilig' wondermiddel op de farmaceutische markt.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Iedere keer weer een nieuw 'veilig' wondermiddel op de farmaceutische markt.
Klik om te vergroten...
vreemd ja, en op de 1 of andere manier lukt het me wel, alle drugs van de wereld te kunnen onderzoeken en begrijpen, alleen degene waar ik dan aan verslaafd ben.. Jeetje wat vreemd. Mijn Lerica gebruik is nu bijna bij 0 en dan pas kan ik achterhalen hoeveel kwaad ie kan doen..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Cerberus zei:
Maar sterft je huid daar ook van af?

Of zou dat afsterven niet van dat stofje zijn maar een andere, al dan niet onrechtstreekse reden?
Klik om te vergroten...
HuisbaasBob zei:
Zo op het eerste gezicht denk ik slechte doorbloeding en hoge bloedsuikerspiegel/insuline resistentie net zoals bij diabetespatiënten
Klik om te vergroten...
Lijkt mij ook dat veel gebruikers het intraveneus innemen. Dan heb je sowieso veel kans op problemen met wondgenezing.

Maar goed, dit is weer het klassieke probleem van nieuwsmedia als HLN. Ze doen alsof ze je een dienst bewijzen met maatschappelijk-relevante informatie voorschotelen. Maar eigenlijk roepen ze vooral meer vragen op door een bepaald narratief te verkopen en weinig context te geven, waardoor je eigenlijk nog steeds geen flauw benul hebt wat er nou aan de hand is. Alleen dan met de gevaarlijke illusie erbij dat het in de krant stond dus dat het dan wel zo zal zijn geweest.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
De benamingen van al dit soort drugs worden wel verward. Flakka is eerder synthetische cathinone (Alpha-PVP) en of die ook weer tig andere benamingen heeft weet ik niet. Ik zag toevallig dat de drugs die ik nu jaren rustig slikte om geen benzo te pakken, ook door velen recreatief gebruikt wordt en er duizenden aan verslaafd heten in Ierland.. Het is me allemaal wat, ik dacht dus dat Lerica/Pregabalin zo onschuldig was.
Klik om te vergroten...
Ja dat spul wordt zwaar misbruikt in aantal landen.. zo onschuldig is het niet. Oxycodon ook niet maar heb het gewoon nodig. Net als jij je stofje nodig hebt?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Tijdloos zei:
Net als jij je stofje nodig hebt?
Klik om te vergroten...
Pffff, mijn brein heeft me vanalles wijsgemaakt. Ik zat aan de 600 mg pregabalin en nonstop wiet en tabak en koffie en uiteindelijk geloof ik dat ik niets "nodig" heb en ik ook rust kan vinden zonder. Alleen een pil voor trage schildklier lijkt me sterk dat ik die niet nodig heb.
Ik heb wel pijn bij het lopen met een knie die nooit meer echt goedkomt, maar de pillen tegen de pijn hebben me vooral pijn gedaan is mijn geloof ondertussen. Ik bouw af na 10 jaar uit de hand gelopen gebruik van stofjes..
Sterkte ik weet dat pijn wegwerken met pillen eigenlijk geen fijne boel is. Al mis ik mijn wiet nog wel dagelijks!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."