Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTreurig nieuws met een goed einde

Treurig nieuws met een goed einde

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Typisch Nederlands dit. Ergens nog wel de schone schijn ophouden, maar zo halfslachtig dat je het eigenlijk beter kan laten. Of is dit meer één van de uitwassen van het poldermodel? Zo van: Als sommige mensen tegen de legalisatie van cannabis zijn dan moeten we er toch wat mee doen, maar ook weer niet teveel.

Speculatie van een politieke leek dit, maar wel grappig allemaal.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
De gemeente Amsterdam heeft een blowverbod ingevoerd. In de eerste drie maanden van dat verbod zijn er 0 boetes uitgedeeld.

www.nrc.nl

Blowverbod Amsterdam: nul boetes in drie maanden

(Geen) handhaving: Bij de invoering was al duidelijk dat Amsterdam geen extra handhaving ging aanwenden voor het blowverbod. Nu blijken de boa’s ook geen enkele bon te hebben uitgeschreven.
www.nrc.nl www.nrc.nl
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
In een deel van de binnenstad.

Als Halsema al waarschuwde voor overspannen verwachtingen, hoe groot is dan de kans dat ze dit zelf verzonnen heeft?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Als Halsema al waarschuwde voor overspannen verwachtingen, hoe groot is dan de kans dat ze dit zelf verzonnen heeft?
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je precies?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Wat bedoel je precies?
Klik om te vergroten...
Halsema wil nog wel eens dingen doordrukken in Amsterdam waar ze zelf eigenlijk niet helemaal achter lijkt te staan, zie ook het gedoe rond het nog te bouwen erotisch centrum.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Halsema wil nog wel eens dingen doordrukken in Amsterdam waar ze zelf eigenlijk niet helemaal achter lijkt te staan, zie ook het gedoe rond het nog te bouwen erotisch centrum.
Klik om te vergroten...
Ah zo: die kans is erg aanwezig want Halsema is uitgesproken voorstander van legalisering van drugs. Maar als burgemeester is je belangrijkste portefeuille openbare orde en veiligheid, dus zal ze ook naar adviezen van de veiligheidsdriehoek e.d. moeten luisteren. Daarnaast, als burgemeester sta je boven partijpolitiek. Dat betekent ook dat je soms je politiek/ideologische standpunten voorbij moeten laten gaan aan de beslissingen van wethouders of de gemeenteraad.

Als ik burgemeester was zou ik alle auto’s uit de binnenstad weren. Maar dat idee kan ik natuurlijk meteen vergeten haha, en dat is maar goed ook want het is zeker niet wat de meeste Rotterdammers willen🤷🏻‍♀️
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Als ik burgemeester was zou ik alle auto’s uit de binnenstad weren.
Klik om te vergroten...
Halsema zou dat waarschijnlijk binnen niet haar ambtstermijn lukken als GL dat überhaupt wil. Haar voorgangers lukte dat ook niet.

Verkeer in Amsterdam is een heel sneu iets met de auto.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Halsema zou dat waarschijnlijk binnen niet haar ambtstermijn
Klik om te vergroten...
Een burgemeester heeft niet echt een politiek ambtstermijn zoals wethouders😅 Ze worden aangesteld voor zes jaar en zijn vervolgens meteen verkiesbaar. Vaak kiezen gemeenten ervoor alleen de huidige burgemeester aan te dragen tenzij ze aangeven te stoppen.
Maar in haar levensjaren, of de onze, zal dat nog niet lukken nee. Dat is ook niet iets waar de gemeente over kan beslissen, natuurlijk, maar het Rijk.

Casrus zei:
als GL dat überhaupt wil.
Klik om te vergroten...
Veel GLers zijn er uitgesproken voorstander van, maar in hun huidige verkiezingsprogramma zijn ze er minder stellig over. Dat zal ook te maken hebben met dat het een loze belofte zou zijn.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
Typisch Nederlands dit. Ergens nog wel de schone schijn ophouden, maar zo halfslachtig dat je het eigenlijk beter kan laten. Of is dit meer één van de uitwassen van het poldermodel? Zo van: Als sommige mensen tegen de legalisatie van cannabis zijn dan moeten we er toch wat mee doen, maar ook weer niet teveel.

Speculatie van een politieke leek dit, maar wel grappig allemaal.
Klik om te vergroten...

Het Nederlandse systeem ten voeten uit. De schuilkerk bestaat om dezelfde reden als de coffeeshop.

Ander voorbeeld, in Duitsland zijn alle winkels (uitgezonderd op het station) op zondag dicht.
Wie was er in Nederland voor 'de 24-uurs economie'? Juist! Oud-premier Balkenende, van het CDA.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."