Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweejarige test positief op harddrugs, parket waarschuwt voor ‘monkey dust’

Tweejarige test positief op harddrugs, parket waarschuwt voor ‘monkey dust’

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#1
m.standaard.be

Tweejarige test positief op harddrugs, parket waarschuwt voor ‘monkey dust’

Het parket van Oost-Vlaanderen waarschuwt voor monkey dust nadat een 28-jarige vrouw onder invloed van de designerdrug op intensieve zorgmoest worden opgenomen. Bij meerdere huiszoekingen werden acht personen opgepakt en allerlei drugs aangetroffen. Bovendien testte een tweejarig kind positief...
m.standaard.be m.standaard.be

Met dit soort dingen vraag ik me echt af: Hoe?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gelato43 zei:
m.standaard.be

Tweejarige test positief op harddrugs, parket waarschuwt voor ‘monkey dust’

Het parket van Oost-Vlaanderen waarschuwt voor monkey dust nadat een 28-jarige vrouw onder invloed van de designerdrug op intensieve zorgmoest worden opgenomen. Bij meerdere huiszoekingen werden acht personen opgepakt en allerlei drugs aangetroffen. Bovendien testte een tweejarig kind positief...
m.standaard.be m.standaard.be

Met dit soort dingen vraag ik me echt af: Hoe?
Klik om te vergroten...

Je wil niet weten hoe diep sommigen gezakt zijn.
Dat kind moet echt al veel rotte shit gezien hebben.
M
MatineusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Triest.
Heel triest.
Dat deze vrouw dit zichzelf aandoet, tot daar aan toe. Maar een 2-jarige? Ik denk dat veel moederharten breken
..
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekz zei:
Je wil niet weten hoe diep sommigen gezakt zijn.
Dat kind moet echt al veel rotte shit gezien hebben.
Klik om te vergroten...
Zat het niet gewoon in de moedermelk?
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekz zei:
Je wil niet weten hoe diep sommigen gezakt zijn.
Dat kind moet echt al veel rotte shit gezien hebben.
Klik om te vergroten...
Matineus zei:
Triest.
Heel triest.
Dat deze vrouw dit zichzelf aandoet, tot daar aan toe. Maar een 2-jarige? Ik denk dat veel moederharten breken
..
Klik om te vergroten...
Echt zielig voor dat kind, dat kind zit wss nu de rest van zn leven met veel problemen waar die zelf niks aan heeft kunnen doen. Ik wil niet eens weten wat voor schade dit aan de hersenen hebben gegeven op zon jonge leeftijd.

Maar ik vraag me nogsteeds af hoe het in zijn systeem is kunnen komen, het kan toch niet dat het gewoon in de lucht van dat huis zit ofzo?

Ik weet verder niks van MDPHP af, er staat ook niet in het artikel of het kind op deze drug positief is getest trouwens maar alsnog veel vraagtekens
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Zat het niet gewoon in de moedermelk?
Klik om te vergroten...
Dit zou nog wel eens kunnen, het kan ook second hand smoke van een joint kunnen zijn of whatever ze aan het roken waren, dit zijn voor mij de enigste 2 logische antwoorden.
M
MatineusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gelato43 zei:
Maar ik vraag me nogsteeds af hoe het in zijn systeem is kunnen komen, het kan toch niet dat het gewoon in de lucht van dat huis zit ofzo?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat we het beter niet willen weten.
Heb in het verleden gelezen over een moeder die haar eigen kindjes alcohol had voorgeschoteld, zodat de kindjes “niet meer zouden huilen”.

Jongens, jongens
. Wat kan het soms een stomme wereld zijn.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Matineus zei:
Ik denk dat we het beter niet willen weten.
Heb in het verleden gelezen over een moeder die haar eigen kindjes alcohol had voorgeschoteld, zodat de kindjes “niet meer zouden huilen”.

Jongens, jongens
. Wat kan het soms een stomme wereld zijn.
Klik om te vergroten...
Het is mij verteld dat dit heel vroeger zelfs normaal was, ff de speen in een drankfles (whiskey, jenever, weetikhet allemaal) en dan aan de baby geven zodat ze rustig werden.
Ik praat wel over de cowboytijd en daarvoor nu. Ookal is dat nog niet eens zo heel lang geleden nu ik erover nadenk...
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Matineus zei:
Ik denk dat we het beter niet willen weten.
Heb in het verleden gelezen over een moeder die haar eigen kindjes alcohol had voorgeschoteld, zodat de kindjes “niet meer zouden huilen”.

Jongens, jongens
. Wat kan het soms een stomme wereld zijn.
Klik om te vergroten...

Dat deden ze vroeger (in de jaren Vijftig) vaker. Mijn moeder kreeg een washandje met Eau de cologne om op te bijten zodat ze beter kon slapen.

En het resultaat is Baby Casrus...
M
MatineusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gelato43 zei:
Het is mij verteld dat dit heel vroeger zelfs normaal was, ff de speen in een drankfles (whiskey, jenever, weetikhet allemaal) en dan aan de baby geven zodat ze rustig werden.
Ik praat wel over de cowboytijd en daarvoor nu. Ookal is dat nog niet eens zo heel lang geleden nu ik erover nadenk...
Klik om te vergroten...

Had ik niet eens bij stilgestaan
..
Okeee, vroeger toen ik als kleine peuter door de woonkamer liep, stond het ook blauw van de sigaretten rook en was alcohol misschien ook wel toegankelijk.

Maar tegenwoordig (met alle nieuwe kennis over gezondheid, meer voorlichting etc.) toch wel naar.
Zal maar zeggen dat sommige dingen ten goede veranderd zijn.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Matineus zei:
Had ik niet eens bij stilgestaan
..
Okeee, vroeger toen ik als kleine peuter door de woonkamer liep, stond het ook blauw van de sigaretten rook en was alcohol misschien ook wel toegankelijk.
Klik om te vergroten...

Gitanes... zonder filter.

En Gauloises (ook zonder condoom),

Ma rookte Marlboro Red, die leeft nog (ze is er jaren terug mee gestopt).

Toen Pa niet meer sigaretten mocht roken van de dokter werd het o.a. La Reina Oud Kampen.

Ik zeg altijd maar zo; koningin Elizabeth is overleden in Balmoral, Pa is overleden aan Balmoral.

Matineus zei:
Maar tegenwoordig (met alle nieuwe kennis over gezondheid, meer voorlichting etc.) toch wel naar.
Zal maar zeggen dat sommige dingen ten goede veranderd zijn.
Klik om te vergroten...

Bij die baby van twee niet zo.
M
MatineusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Gitanes... zonder filter.

En Gauloises (ook zonder condoom),
Klik om te vergroten...
Oh god.
Belinda, om niet te vergeten.
Casrus zei:
Ma rookte Marlboro Red, die leeft nog (ze is er jaren terug mee gestopt).

Toen Pa niet meer sigaretten mocht roken van de dokter werd het o.a. La Reina Oud Kampen.

Ik zeg altijd maar zo; koningin Elizabeth is overleden in Balmoral, Pa is overleden aan Balmoral.
Klik om te vergroten...
Knap dat je moeder gestopt is! Zit zelf ook te hannesen met die rot sigaretten. Rust zacht, pa van Casrus đŸ•Šïž.
Casrus zei:
Bij die baby van twee niet zo.
Klik om te vergroten...
Klaarblijkelijk niet nee. Hoop dat de ouders een gepaste straf te wachten staat.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casrus zei:
Zat het niet gewoon in de moedermelk?
Klik om te vergroten...

Zou kunnen maar zie jij een 29 jarige junk moedermelk aftappen?
Waarschijnlijk heeft ze amper nog een tiet.
Een schrijnende situatie, dat kind kruipt al zeker 1 jaar over een vloer waar verschillende drugs op belanden.
De mentale achterstand en het trauma wat dat kind opgelopen heeft is ongezien.
Gelukkig nog te jong om het te beseffen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gelato43 zei:
Maar ik vraag me nogsteeds af hoe het in zijn systeem is kunnen komen, het kan toch niet dat het gewoon in de lucht van dat huis zit ofzo?
Klik om te vergroten...

2 jarig kind kruipt en loopt al rond.
Mensen die dagelijks gebruiken laten vanalles rondslingeren zoals snuifbuisjes, korrels, rookpijpjes,...
Verwondert me niet dat het kind vanalles binnengekregen heeft.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
PsyTekz zei:
Zou kunnen maar zie jij een 29 jarige junk moedermelk aftappen?
Waarschijnlijk heeft ze amper nog een tiet.
Een schrijnende situatie, dat kind kruipt al zeker 1 jaar over een vloer waar verschillende drugs op belanden.
De mentale achterstand en het trauma wat dat kind opgelopen heeft is ongezien.
Gelukkig nog te jong om het te beseffen.
Klik om te vergroten...
Borstvoeding is natuurlijk wel relatief goedkoop. Is 2 jaar niet wat oud om nog aan/van moeders tiet te drinken?

Moedermelk lijkt me wel de meest logische verklaring. Een 2 jarige "monkey dust" (LOL) geven is wel echt evil.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Is 2 jaar niet wat oud om nog aan/van moeders tiet te drinken?
Klik om te vergroten...
Sommige moeders gaan nog veel langer door.....
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."