Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiamorfine (heroïne) geregistreerd voor beh. verslaving!

Diamorfine (heroïne) geregistreerd voor beh. verslaving!

13 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#1
het kan worden toegepast bij de behandeling van slecht functionerende, therapieresistente patiënten met een langdurige heroïne (diacetylmorfine)-verslaving, die dagelijks heroïne gebruiken, die niet gereageerd hebben op behandeling in tenminste één regelmatig bezocht methadon onderhoudsprogramma en die nog steeds worden behandeld met methadon.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#2
21 December 2006

Diacetylmorfine (heroïne) geregistreerd voor behandeling verslaving

Op 20 december is diacetylmorfine (heroïne) als geneesmiddel geregistreerd voor de behandeling van heroïneverslaving in door het Ministerie van VWS aangewezen behandelcentra. Het College heeft dit geneesmiddel beoordeeld en heeft geconstateerd dat de kwaliteit gewaarborgd is, en dat de balans tussen effectiviteit en risico's positief is.

Diacetylmorfine is aantoonbaar effectief in de behandeling van een specifieke groep heroïneverslaafden: het kan worden toegepast bij de behandeling van slecht functionerende, therapieresistente patiënten met een langdurige heroïne (diacetylmorfine)-verslaving, die dagelijks heroïne gebruiken, die niet gereageerd hebben op behandeling in tenminste één regelmatig bezocht methadon onderhoudsprogramma en die nog steeds worden behandeld met methadon.

Diacetylmorfine mag alleen onder toezicht verstrekt en toegediend worden in door het Ministerie van VWS speciaal daarvoor aangewezen behandelcentra. De behandeling bestaat uit een injectie of een inhalatie. Het publieke beoordelingsrapport van diacetylmorfine zal over enkele weken op de website van het CBG worden gepubliceerd.

Voor meer informatie over de behandeling kunt u contact opnemen met de Centrale Commissie Behandeling Heroïneverslaafden: tel. 030-2538802, b.g.g. 030-2538807.
__________________________________________________________

Bron: http://www.cbg-meb.nl/nl/nieuws/act06/act1221.htm (check die links! xD)
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#3
ligt dit nu aan mij of is dit echt complete onzin? iemand behandelen met heroine omdat ie heroine verslaafd is?
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik het goed begrijp wordt dit enkel toegepast bij vergevorderde heroïneverslaafden, waar er eigenlijk totaal geen hoop meer bij is?
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja ik kan wel lezen hoor.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#6
lol, product informatie bladen
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#7
spreek je later over aantal jaren maar dan wat dunner en zonder tanden.... :)
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#8
pepito zei:
spreek je later over aantal jaren maar dan wat dunner en zonder tanden.... :)
Klik om te vergroten...

:)

Ja; en zijn negers lui, Marrokanen crimineel, en kunnen vrouwen niet autorijden?
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#9
pepito zei:
spreek je later over aantal jaren maar dan wat dunner en zonder tanden.... :)
Klik om te vergroten...
Als je wat goeie tanden hebt en je poetst ze regelmatig, dan gaje je tanden niet verliezen. Ook al neem je elke dag heroïne. Er kunnen natuurlijk altijd andere zaken meespelen waardoor je je tanden verliest. Maar veel heroïnejunks verwaarlozen allerlei dingen. Dat kan vanalles zijn: hygiene, eten, relaties, etc. Als je een junk ziet zonder tanden dan heeft hij waarschijnlijk niet veel z'n tanden gepoetst. Ik nam nog elke dag een douche en poetste m'n tanden maar er zijn er veel die dat niet doen.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#10
jaja zei:
pepito zei:
spreek je later over aantal jaren maar dan wat dunner en zonder tanden.... :)
Klik om te vergroten...

:)

Ja; en zijn negers lui, Marrokanen crimineel, en kunnen vrouwen niet autorijden?
Klik om te vergroten...

haha inderdaad, geweldige opmerking
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#11
BillyBilo zei:
jaja zei:
pepito zei:
spreek je later over aantal jaren maar dan wat dunner en zonder tanden.... :)
Klik om te vergroten...

:)

Ja; en zijn negers lui, Marrokanen crimineel, en kunnen vrouwen niet autorijden?
Klik om te vergroten...

haha inderdaad, geweldige opmerking
Klik om te vergroten...

je vergeet nog te melden dat DRUGS gebruikers crimineel zijn... :grin: maar denk wel aan de tong-in-de-wang! :)
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#12
tong in de wang?
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#13
jaja zei:
pepito zei:
spreek je later over aantal jaren maar dan wat dunner en zonder tanden.... :)
Klik om te vergroten...

:)

Ja; en zijn negers lui, Marrokanen crimineel, en kunnen vrouwen niet autorijden?
Klik om te vergroten...

jaja heus waar: dat van die negers klopt, je kent me zeker? :mrgreen: Kom zelf uit Negerland hier vlak om de hoek....
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben dan ook een neger.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."