Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvraagje aan de (ex) spuiters

vraagje aan de (ex) spuiters

16 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik was geen heftige maar je kan wel wat plekjes zien in mijn armen als je er echt op let en dus weet dat ik spoot. Nu spuit ik oom sinds kort weer omdat ....nou ja omdat....ik me kut voel zonder maar ja je ziet het niet an mij
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe verbergen jullie je littekens? Misschien een beetje een heftig onderwerp voor sommigen (dus geen kinderachtige reakties svp) maar ik ben nieuwsgierig hoe anderen hiermee omgaan. Ik ben zelf al jaren clean op 4 metadons per dag na (maar dat stelt echt bijzonder weinig voor in vergelijking met mijn vroegere gebruik :wink: ) maar moet nog altijd in de zomer in lange mouwen lopen omdat ik als de dood ben dat iemand (op mijn werk) mijn littekens ziet en daar zijn conclusies uit trekt..
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Veel (ex) spuiters zul je hier niet tegenkomen.
Zijn je littekens na al die jaren nog steeds zo duidelijk?
Jij als vrouw, ken je geen zalfje of poedertje om het te verbergen?
Ik heb er geen last van, je ziet het enkel nog als je er echt naar kijkt en er op let.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voor sommige misschien een idee, hangt af van de plaats waar het litteken zit... Ik ben bang dat het in mijn geval alleen nog maar meer opvalt als ik twee tattoos zet, allebei aan de binnenkant van mijn ellenboog. :wink:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ohja, er bestaan zalfjes speciaal voor littekens. :wink:
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#6
Helaas zijn ze wel duidelijk te zien als je er een beetje op let. Ze zitten aan de binnenkant van de elleboog, beiden armen. Aan de ene arm is een klein gaatje overgebleven en aan de andere heb ik 12 jaar geleden een aderontsteking gehad en zie je dus helaas een paar aders aan de buitenkant lopen. Niet mooi dus maar ik zal er de rest van mijn leven mee rond moeten lopen. Niet te camoufleren met make-up volgens mij.
Ach, laat ik maar blij zijn dat ik er verder nog wel goed uitzie en dat ik gezond ben en nog leef :beer:
Er zijn ergere dingen.
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb ook die gaatjes aan de binnenkant van mijn ellebogen, maar dat valt volgens mij helemaal niet op.
Heb er maar 1 keer commentaar op gehad, toen een verpleegster bloed bij me moest trekken en met veelbetekenende blik zei ' dat heb je precies al vaker laten doen' . Ik heb eens schaapachtig geglimlacht.
Ik gun het haar, ze moest wel erg lang zoeken naar een goede ader. :grin: :flushed:
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#8
needlefreak zei:
Ohja, er bestaan zalfjes speciaal voor littekens. :wink:
Klik om te vergroten...
calendula zalf, overgens zijn littekens voor zover ik weet operatief te verwijderen
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb wel eens geinformeerd naar operatief verwijderen van de littekens d.m.v. plastische chirurgie maar dat schijnt erg lastig te zijn op die plek. Je huid is aan de binnenkant van je elleboog namelijk erg dun en bovendien beweegt de huid van dat gedeelte mee zodra je je arm gebruikt wat de genezing moeilijker maakt. Aan de aders aan de oppervlakte is helaas al helemaal niets meer te doen. Dat het lelijk is kan me niet eens zo heel veel schelen, maar wel dat ik na 6 jaar zonder dope nog altijd iets moet verbergen terwijl ik al jaren niet meer gebruik..
p.s. Helpt calandulazalf ook bij littekens die (al 6 jaar) 'oud' zijn?
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#10
silverfish zei:
p.s. Helpt calandulazalf ook bij littekens die (al 6 jaar) 'oud' zijn?
Klik om te vergroten...
ja als het goed is wel
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#11
o.k. thanks voor de tip. Ik zal er toch mee moeten leren leven. Dan maar zweten met mijn lange mouwen in de zomer :mrgreen:
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#12
Probeer het zo te houden. Ik baal er nu ontzettend van dat ik nog altijd iets moet verbergen. Zolang je niet al te vaak en jaren achter elkaar spuit vallen de littekens meestal erg mee. Ik ben er gewoon te lang mee doorgegaan.
En dat je gebruikt omdat je je.. nouja, kut voelt...tja... ik weet er alles van.. Sterkte :wink: .
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#13
silverfish zei:
Probeer het zo te houden. Ik baal er nu ontzettend van dat ik nog altijd iets moet verbergen. Zolang je niet al te vaak en jaren achter elkaar spuit vallen de littekens meestal erg mee. Ik ben er gewoon te lang mee doorgegaan.
En dat je gebruikt omdat je je.. nouja, kut voelt...tja... ik weet er alles van.. Sterkte :wink: .
Klik om te vergroten...

Ja of in je been spuiten of tussen je tenen
L
LeninLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bij mij zijn de meeste littekens weggetrokken..

Heb er alleen nog een paar die je wel duidelijk ziet... maar heb er iets opgevonden wat ik wss binnekort ga laten doen..

Gwn een tatoo er over laten zetten... :sunglasses: Ik kreeg het idee toen ik iemand zag met huidaandoening die zowat heel haar lichaam had laten tatoeren.. lijkt me dus ook mogelijk om zo 'sporen' uit te wissen van een uitputtend verleden :)
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lenin zei:
Bij mij zijn de meeste littekens weggetrokken..

Heb er alleen nog een paar die je wel duidelijk ziet... maar heb er iets opgevonden wat ik wss binnekort ga laten doen..

Gwn een tatoo er over laten zetten... :sunglasses: Ik kreeg het idee toen ik iemand zag met huidaandoening die zowat heel haar lichaam had laten tatoeren.. lijkt me dus ook mogelijk om zo 'sporen' uit te wissen van een uitputtend verleden :)
Klik om te vergroten...
dit werkt niet optimaal...
de tattoo zelf word er minder op want je ziet dat er litteken weefsel zit
dus als je goed kijkt zie je wel littekens
plus dat het duurder is om over littekenweefsel te tattooeren
ik zou het iig niet doen
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#16
En als je gewoon je huidskleur zou laten tattooëren?
L
LeninLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mjah.. denk niet dat de kwaliteit van de tatoo er echt toe doet :) Heb liever dat mensen denken --> Damn die heeft slechte smaak qua tatoo, dan dat ze denken... junkie :(

Maar idd, plaats zal veel verschil maken.. binnenkant aan de ellenboog moet AUW zijn om tatoo op te laten zetten :smilingimp:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."