Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbeetje benzo's tijdens de afbouw: o.k. of niet?

beetje benzo's tijdens de afbouw: o.k. of niet?

17 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gooi er maar weer eens een vraagje in voordat het hier helemaal doodstil wordt: tijdens de afbouw van de methadon slik ik regelmatig wat diazepam (max 10 mg per dag) en 's avonds neem ik een oxazepammetje (10 mg) om nog enigzins te kunnen slapen. Dit helpt om de ergste zweetaanvallen en periodes van onrust door te komen. Ook werkt het gek genoeg tegen buikkramp.
M.a.w. het helpt me om succesvol af te bouwen. Mijn huisarts vind het o.k. mits ik de doseringen niet verhoog. Daarnaast probeer ik af en toe een 'pauze' van een paar dagen in te lassen om er niet al te erg aan gewend te raken. En ik moet zeggen dat het me niet eens al te gek veel moeite kost om er weer mee te stoppen na een paar maanden.
Ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan en hoeveel ze dan gebruiken.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik slikte destijds tijdens mijn afbouw oxa's van 50 mg, hetgeen mij bij die afbouw wel degelijk geholpen heeft.

Daarnaast hebben die oxa's me helaas ook voor een half jaar van m'n rijbewijs afgeholpen. Mijn behandelend arts verkeerde nl in de veronderstelling dat ik verantwoord met die dingen om kon gaan, en gaf me telkens een recept voor dertig pillen tegelijk mee.
Dit kon ik dus niet, en zo stapte ik ooit nadat ik acht oxa's had geslikt op m'n motor, waarna ik er later door de wouten vanaf werd gehaald.
Van het gehele incident kon ik me later niets herinneren, ware het niet dat het één en ander in het proces-verbaal terug te lezen was.

Erg pijnlijk allemaal, en voor mij voldoende reden om achter m'n gehele gebruik van alle middelen een punt te zetten.
Dus.

Tegenwoordig gebruik ik heel af en toe (eens in de drie/vier maanden) nog wel 'ns wat bruin, als ware het een korte vakantie.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#3
wat is dat benzo gebruik toch ook gigantisch slopend op lange termijn zeg, veel schadelijker dan heroine, hebben jullie hier ook ervaring mee?
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mm, dat van je motor is inderdaad flink balen. Maar ik vind benzogebruik geoorloofd - zolang je de hoeveelheden een beetje in de hand weet te houden dan. Heb vroeger ook wel 50 mg seresta gebruikt, meerdere per dag zelfs af en toe. Ik wil het nu rustiger aan doen en vind 10 mg seresta en 10 mg valium dan ook een tamelijk brave hoeveelheid in vergelijking met wat ik destijds allemaal slikte. En zolang het helpt om de methadon een beetje te dimmen... Overigens, ik merk er vrij weinig van. Ook niet als ik maanden geen benzo's heb geslikt. Pas boven de 100 mg seresta of 30 mg valium voel ik hem echt zitten maar dat doe ik dan ook niet meer :wink: .
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nouja, zoals ik al zei, ik probeer de doseringen zo laag mogelijk te houden en zie het als een (tijdelijk!) middel om mijn methadon af te bouwen. Ik heb zelf tot nu toe geen hele erge K-ervaringen met benzo's maar ken in mijn naaste omgeving meerdere mensen die totaal de weg kwijt waren door hun benzo-gebruik. Als je in zo'n periode bij ze op bezoek ging was er geen land mee te bezeilen.. er kwam echt geen zinnig woord meer uit, laat staan dat ze zich de volgende dag nog herinnerden dat je langs geweest was.
Dat moet je dus zien te vermijden.. al weet ik dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is.
Ik weet nog wel dat ik sneller driftbuien kreeg toen ik wat meer seresta slikte. Daarom mag ik van mezelf nu niet meer dan max. 20 mg per dag nemen... Tegen mijn Drambuie :beer:
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#6
By the way, Jaja...koste het je veel moeite om er mee te stoppen?
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#7
silverfish zei:
By the way, Jaja...koste het je veel moeite om er mee te stoppen?
Klik om te vergroten...

Nee, weinig, terwijl ik toch een stevige slikker was.
Zo van de één op de andere dag mee gestopt.

Om van de meet te geraken was voor mij een veel groter probleem.
Maar da's logisch.
Lijkt me.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toch maf, iedereen die ik ken begaat de grootst mogelijke ongelukken op de benzo's maar ze kunnen er meestal ook weer vrij makkelijk van af komen, jij ook zo te lezen. Ik blijf daarom nog lekker even door slikken (zolang het helpt om de meet af te bouwen dan - en helpen doet het.. So far so good dus..)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lijkt me dat je makkelijk kan stoppen met benzo's omdat het effect niet heel erg aanwezig is. Je bent niet "chill lijp" zegmaar.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Toch zijn het een van de meest verslavende medicijnen die er zijn, en kan afkicken een hel zijn.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar met de hoeveelheden die ik gebruik (max 10 mg valium en max. 20 mg seresta) heb ik nog nooit een heftige afkick gehad. Ik bouw ze op een gegeven moment rustig af naar bv 5 mg valium en 10 mg seresta en na een tijdje vergeet ik ze dan vaak gewoon te nemen. Maar ik moet zeggen dat ik er (tegenwoordig dan..) tamelijk verantwoord mee omga - al zeg ik het zelf. Ik gebruik bijv liever geen seresta overdag zodat ik op mijn werk loop te spacen.
Maar je hebt helemaal gelijk dat je altijd moet oppassen dat het niet uit de klauwen loopt. Kende ooit een meisje die 10 serestas van 50 mg per dag nam... tja, die had dus wel moeite met afkicken :cry:
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ken ook mensen die wel degelijk erg veel moeite hebben om met benzo's te kappen.

Imo zit 't echter ook voor een groot gedeelte tussen je oren, en dat geldt voor vele/alle middelen.
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Benzo's, je denkt gemakkelijk dat je ze wel aankan. Ik heb ze eens een tijdje gebruikt, kan me er niet veel van herinneren :)
Behalve dat de lichamelijke afkick extreem zwaar was, echt extreem. Had er helemaal geen idee van. Geestelijk waren ze voor mij dan weer amper verslavend, had echt geen moeite op dat vlak. Ik ben ermee gestopt omdat de voorraad op was.
Die periode was ik echt wel de weg kwijt, ik dronk nog veel bij die benzo's ook. Er komt zo'n zinnetje in me op met de woorden oog, naald en kruipen.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik ben echt wel "chill leip" van benzo's vooral op de top met heroine erbij, nothing's gonna touch me, en vooral in de afkick van heroine schieten de milligrammen erbij, bij mij iig.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoezo niet leip oiv benzo's?
Volgens PV schijn ik zelfs op mijn motor te zijn gaan staan; al rijdend.

:confused:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#16
vast een te lage dosering :wink:
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ben onder invloed van Rohypnol ook s een keer wakker geworden in Parijs de volgende dag, geen grapje. En wist echt nergens meer van.
Het effect ligt helemaal aan de dosering inderdaad.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja maar je zou zeggen dat hier de lichamelijke afkick erger is dan de geestelijke.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."