Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsooit heroine of opium gebruikt en niet verslaafd geraakt?

ooit heroine of opium gebruikt en niet verslaafd geraakt?

45 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hmm, ja, wel lekker opzich, maar er zijn wel leukere drugs vind ik...ik vond xtc zelf lekkerder en het is ook minder verslavend...
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#2
na het zien van christiane f en requiem for a dream zie je mij niet snel een naald in me arm stoppen :grin:
U
UvALid
01-01-2024, 00:00
#3
Jammer genoeg zijn we juist op zoek naar degene die niet verslaafd zijn geraakt. Maar toch bedankt voor je sympathieke reactie. Ken je misschien nog mensen uit je omgeving of verleden die niet verslaafd zijn geraakt maar wel gebruikt hebben?
Vr.gr. Patrick
U
UvALid
01-01-2024, 00:00
#4
Ooit heroïne of opium gebruikt en niet verslaafd geraakt?
Onderzoek aan Universiteit van Amsterdam
Het onderzoek naar genetische factoren bij verslaving staat op dit moment nog in de kinderschoenen. Daarom willen wij meer inzicht krijgen in de rol van erfelijke verschillen tussen mensen bij verslaving.
Voor deze studie naar erfelijke factoren en opiaten verslaving, zoeken we mensen die in hun leven tenminste vijf keer opium of heroïne hebben gebruikt en niet verslaafd zijn geraakt.

Ben of ken je iemand met zo’n profiel, neem dan contact op voor deelname aan dit onderzoek. Deelnemers aan het onderzoek krijgen een ruime financiele vergoeding. Deelname is strikt vertrouwelijk.

Voor meer informatie: Universiteit van Amsterdam,
Patrick van Ginkel: 020-5253919 of mail: [email protected]
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#5
wat houdt het in? als ik van achter mijn computer een vragenlijstje kan invullen wil ik het als ex-opiaatverslaafde (fentanyl, heroïne, methadon) zo gratis even doen...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Valt heel erg mee....ik heb ook een keer een opiaat gebruikt en daarna nooit meer :wave:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik denk dat het bijzonder zeldzaam is: mensen die opiaten (anders dan codeïne, tramadol etc.) hebben gebruikt meer dan 5 keer en niet verslaafd zijn geraakt

succes met het zoeken.. :)
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ken verscheidene mensen die jarenlang incidenteel gebruikt hebben en daarbij nooit verslaafd zijn geraakt, dus zo vreemd is dat echt niet. Ik heb zelf ook zo'n vijf jaar lang incidenteel (eens in de twee, drie maanden) heroïne gebruikt, totdat 't door omstandigheden toch fout liep.
Ik vrees echter dat die mensen waarbij het nooit fout is gegaan niet op dit forum te vinden zullen zijn; waarom zouden ze, ze hebben inmiddels andere interesse's, en die €40 zal daar weinig aan veranderen.
:smoke:
Succes verder met Uw onderzoek.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#9
fneawognfkgln zei:
ik denk dat het bijzonder zeldzaam is: mensen die opiaten (anders dan codeïne, tramadol etc.) hebben gebruikt meer dan 5 keer en niet verslaafd zijn geraakt

succes met het zoeken.. :)
Klik om te vergroten...

Hmm ja ok, het was codeine :rolleyes:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
en waarom telt dat niet?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Is opzich wel redelijk licht :)
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja, 3 x heroine en niet verslaafd.
i
icedheadLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik ben een poosje gelden verslaafd geweest vanwege die 'eerste en laatste keer' dat ik het koch van een zogenaamde vriend. Ik kan het beschrijven als de meest helse periode uit mijn leven. zonde kon ik niet en ik had nooit genoeg. nuja afkickkliniek hielp alleszins en gelukkig
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#14
stuikerken zei:
Jep ooit gebruikt en niet verslaafd geraakt.
kben wel nog maar 16 :flushed: heb het ongeveer 8X gebruikt en ben nu al langer als een maand gestopt. Een maat van mij had geld gestolen voor b, maar z'n moeder was er (gelukkig) achter gekomen, heeft alles moeten weerbetalen, vanaf dan maar ingezien dat de verhalen dus echt kloppen, dat je er alles zou voor doen zelfs stelen van mensen dat je graag ziet, en zo'n leven leiden, nee bedankt. :)

Die maat van mij is te samen met mij zonder problemen ook gestopt. :)
Dus al bij al is alles toch nog goed afgelopen.
Klik om te vergroten...

Ho dit zie ik nu staan. Wel het is toch allemaal anders uitgedraaid...
Lees maar topic ik ga stoppen. :(
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#15
kan je denk ik lang zoeken...
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#16
ja wat is dat kratom gedoe eigenlijk

voor een vrij hoge prijs in de smartshop verkrijgbaar

die het aanrpijzen als vervanging voor opium of heroïne

maar dat moet je niet al te serieus nemen denk ik
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
wel lekker dan?

aanrader?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
mmmkey :)
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vaak genoeg bruin gerookt .ben niet verslaaft er aan ,af en toe een pijpje bruin is goed :)

ik typ best kut maar ja :)
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#20
codeïne is op zich niet zo verslavend en je kan er wel meechillen maar het blijft een opiaat met alle gevaren van dien

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."