Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspapaver

papaver

39 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#1
siroop? :tongueout: nee man, je moet het chinezen
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Tuincentrum :P
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik geloof dat ik het nu voor de vijfde keer zeg, omdat er nog geen enkel topic is over opium dat de naam papaver draagt, zeg ik het dus nog een keer, je gebruikt een dosis tergrote van een luciferskopje
s
samszzzLid
01-01-2024, 00:00
#4
hey,
misschien is het een hele gekke vraag en is het heel logisch.
maar ik heb niet zo veel verstand van planten enzo.
maar ik heb dus papaver zaadjes. maar ik vroeg me af..
of je ze misschien binnen in een pot met grond kan planten?

groetjess :flushed:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja hoor die kun je in een pot grond planten. Net als alle andere zaden. :rolleyes:
s
samszzzLid
01-01-2024, 00:00
#6
dankjeeee!!! :mrgreen:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
samszzz zei:
hey,
misschien is het een hele gekke vraag en is het heel logisch.
maar ik heb niet zo veel verstand van planten enzo.
maar ik heb dus papaver zaadjes. maar ik vroeg me af..
of je ze misschien binnen in een pot met grond kan planten?

groetjess :flushed:
Klik om te vergroten...

Er zal evt. een mooie bloem tevoorschijn komen. En indien de klaproos niet van zich zal laten horen, zou ik, als ik jou was, de resterende maanzaadjes lekker over mijn bolletje met pindakaas uitstrooien :wink:
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#8
samszzz zei:
hey,
misschien is het een hele gekke vraag en is het heel logisch.
maar ik heb niet zo veel verstand van planten enzo.
maar ik heb dus papaver zaadjes. maar ik vroeg me af..
of je ze misschien binnen in een pot met grond kan planten?

groetjess :flushed:
Klik om te vergroten...

Zijn het papaver somniferum zaadjes?

Er zijn verschillende soorten papaver, enkel uit de Somniferum kan je opium halen.

Met klaprozen ben je niets

Het is mogelijk om ze buiten te kweken.

Gids : http://www.erowid.org/plants/poppy/opiu ... tion.shtml
S
StellaLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik wil ook wel van die plantjes, waar kun je die krijgen dan?
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#10
kan ik opium ook gewoon in een jointje doen en oproken? :)
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#11
nee dat kan niet.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik chinees eigenlijk altijd alles, heroine en opium, als je het in een joint stopt werkt het minder, en bij heroine is het gewoon een schande, dan kun je net zo goed gewoon morfine slikken, dan is de hero van de ine af.
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#13
met heroine gaat dat toch :) , mja opium is geen heroine.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#14
zonde van je dope omdat zo te gebruiken, ken ook niemand die dat doet
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#15
maar met schone opium gaat het niet om het in een jointje op te roken of vind je het gewoon zonde? :grin:
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#16
http://www.travellersgarden.nl/producti ... ctmain=840

Papaver somniferum is een eenvoudige plant om te kweken. Plant de zaden eind winter/begin lente, na de vorst, vlak onder de oppervlakte. Binnen in een ruime pot of gewoon in de tuin, met een goede bemesting en afwatering. Water geven tot ontkieming, daarna matigen i.v.m. rot. De volwassen Papaver somniferum verlangt veel zon en een goede beschutting is aan te raden. De wind zorgt namelijk al snel voor ‘kale’ bloemen. Wil je de plant op zijn plek houden, let er dan op, wanneer de bollen ‘afgehard’ zijn, om tijdig de zaden op te vangen.

De Papaver somniferum kan ongeveer 1 meter hoog worden. Bloeit elk jaar in de zomer en in de herfst zijn de zaden ‘rijp’. De bloemen kunnen uiteenlopende kleuren hebben van wit tot paars en iedere mogelijke tint rood en roze daar tussenin. Bloeitijd is van juni tot augustus.
Klik om te vergroten...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dissonant zei:
Hoe bedoel je? Dat het arbeidsintensief is?

Het is waar dat je hier moeilijk papaver kan beginnen kweken voor massale heroineproductie.

Maar als je gewoon een keer wil proberen hoe opium voelt, is het wel goed te doen denk ik. Gewoon wat papaver zaaien, en als ze gegroied zijn wat kerven in de pods zodat er ruwe opium uitkomt. Dat koken en je hebt je opium.
Klik om te vergroten...

Okay, klinkt goed. Ware het niet dat je met opiaten van doen hebt. Ik zeg je dat experimenteren niet op z'n plek is. Opium voel je over 't algemeen niet voor één keer.

Er zal waarschijnlijk één van deze twee dingen in je opkomen na het proberen.

1).Je denkt:''dat valt mee, kom, doe 't nog een keer''
2).Je zal concluderen dat het idd. zo lekker is als iedereen beweert en je zet direct je volgende shotje klaar.

Maar ja, tis een vrij land, doe wat je niet laten kunt. Eigen ervaring is immers de beste :wink:
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoe bedoel je? Dat het arbeidsintensief is?

Het is waar dat je hier moeilijk papaver kan beginnen kweken voor massale heroineproductie.

Maar als je gewoon een keer wil proberen hoe opium voelt, is het wel goed te doen denk ik. Gewoon wat papaver zaaien, en als ze gegroied zijn wat kerven in de pods zodat er ruwe opium uitkomt. Dat koken en je hebt je opium.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nu ben ik toch benieuwd wat jullie ermee willen doen?! Het lijkt mij namelijk niet echt iets voor de homegrow-sector.

Zoals er ook op die link geschreven is ''The contents of ten to fifteen pods seems to be about the right amount for one high if eaten. It takes considerably more if smoked.''

Het is immers niet voor niets dat de produtie van opium in lage-lonen-landen zit.

Indien je gewoon een beetje lol wilt hebben met het planten en bewerken ervan...
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik was ook niet direct van plan om het zelf te gaan doen hoor :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."