ik zou echt zoveel kunnen tiepen op jouw antwoord eendje
![:)]()
maar dat kan ik jullie niet aandoen, dus reageer ik maar op 1 klein stukje
![:wink:]()
het zal zo al lang genoeg worden
ik nieste trouwens juist vaak als ik ziek begon te worden omdat ik geen heroine had ...tsjah
Dus jouw naasten kunnen je nu goed in de gaten houden, of hou je nog iets achter
klinkt het raar als ik zeg, dat ze me allemaal helaas nog steeds niet kennen zoals ik kan zijn duckman
![:)]()
ze denken te goed over me .. mijn geliefde directe omgeving kent me heel goed, maar ik zou ze bijna allemaal best een paar keer in de maling kunnen nemen (denk ik) .. maar ja .. bob marley zong het al .. you can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time ..
![:wink:]()
en dus probeer ik het niet eens (meer) .. maar de gedachte was er ... dat doet die zooi met je .. het zorgt dat je voorwaarden schept om het te kunnen gebruiken
het is me 1 keer een tijdje gelukt, mn laatste zogenaamde terugval. die kwam ook letterlijk vanuit het niets .. gebruikte al jaren niets meer en voelde me al jaren goed. totdat ik van het ene op het andere moment zo'n ontzettende last van craving en dus trek kreeg. Toen het wat later dus wat minder ging werd die 'trek' wel erg sterk en 'moest' ik er 1 keer aan toegeven. Natuurlijk bleef het niet bij die ene keer, al wilde ik mezelf dat graag wijsmaken ....
niemand wist ervan, al hadden er natuurlijk veel hun vermoedens, na een tijdje. Een mens valt niet voor niets veel af en vertoond daarbij niet voor niets nogal lethargisch gedrag, maar je weet het gewoon nooit echt zeker als omstander zijnde en dat maakt het zo moeilijk ..
dat maakte uiteindelijk dat ik op mn 32e (alweer) jankend mn ouders moest bellen van ma, pa .. help!!! ik ben weer dom geweest .. ( maar zo zei ik : kun je nog wel even nu gelijk wat geld met spoed overmaken, dan kan ik methadon kopen en direct afkicken anders ben ik zo ziek " dingdingding" je hoorde de alarmbellen afgaan bij ze ... 50 meter verder stond de dealer te wachten natuurlijk ...
![:flushed:]()
ze hadden daarin natuurlijk gewoon gelijk want die methadon was niet meer dan een excuusje om snel aan geld te komen, om toch nog maar even die ene kick te kunnen halen .. zeg maar een helder moment in een moment van waanzin) want ik wist ook ... op het moment dat ik dat telefoontje maakte .. die van pa ma help .. die is anders dan pa ma, maak nog eens wat geld over ..
en ze kenden het verschil wel .. maar ze wisten ook dat het niet het juiste moment was en dus maakten ze met de stress in het hart maar geld over, omdat dat het enige was wat me op dat moment kon helpen, elke keer weer .. misschien niet het handigste wat ze konden doen, maar ze konden me ook niet zien lijden .. uiteindelijk was het natuurlijk ikzelf die gewoon de rat was, die hen gebruikte voor mijn eigen zogenaamde gerief ... ik vroeg om geld en niet om hulp ... want dat wilde ik op dat moment niet .
zo walgelijk was ik als mens op dat moment .. ik wist donders goed in welke situatie ik mn ouders bracht en onder welke druk ik hen zette... ik nam me ook vaak genoeg voor om dat op zn minst dan niet te doen, majah .. 1 keertje zonder geld en rara wie ik belde en onder druk zette voor een paar tientjes ..
ik vroeg dus om hulp .. alleen de hulp die ik voor ogen had was hulp om aan dope te komen en anderen hadden natuurlijk juist het tegenover gestelde in beeld ...
ook al hadden ze die hulp zelfs opgedrongen, had het voor mij niet aangekomen .... zo verwringt die dope je geest. dat je zelfs je eigen ouders en je eigen geliefden vernachelt, alleen maar for the sake of dope. en vergeet niet ik was op het moment dat ik weer begon al 5 jaar clean .. en daarvoor was ik ook al jaren clean, behalve de eerste terugval(overduidelijk was dit mn tweede dus)
totdat de roep om hulp kwam, hulp die niet om geld vroeg van mijn kant ... maar de echte noodkreet .. zo'n moment of a million .. iets wat zelden gebeurd en waar je iets mee moet doen, want als je het niet doet op dat moment lukt het nooit ....
toen pas wisten ze dat ze konden zeggen van ja we helpen, maar nee je krijgt geen geld .. doe de voordeur maar open, want ik sta voor de deur ...
![:hearteyes:]()
( 250 kilometer afstand tussen onze woningen en toch stonden ze er plotsklaps) .. gelukkig waren/zijn mijn ouders zo .. al verdien ik het eigenlijk niet .. op zowat het laatste moment heb ik er wel van geleerd
![:)]()
onvoorwaardelijke liefde, liefde tegen beter weten in en vertrouwen hebben in hoe iemand kan zijn
![:)]()
dat hebben mijn ouders me geleerd. Ze hebben me geleerd dat ik dat ook kan. Ik heb het tenslotte kunnen ontvangen. Maar aangezien ik lui ben, ga ik natuurlijk liever zorgen dat al die liefde op zo'n manier niet nodig is en dat er dus geen herhaling is van het voorbeeld dat ariekanarie gaf
dus ja eendje, mijn kameraad .. 'ze' kunnen me goed in de gaten houden en nee ze doen het eigenlijk niet goed genoeg. De meesten zien alleen die lieve kanariepiet, in plaats van de gemene kakatoe die ik kan zijn als de dope-papagaai zijn snavel laat zien... (en dan te bedenken dat ik allergisch ben voor vogels
![:wink:]()
)
Ook al voel ik me nu helemaal goed, de laatste twee decennia hebben me wel bewezen dat mijn gevoel van welbehagen gecontroleerd moet worden. Het liefst door mensen die van me houden, maar dan moeten ze wel stevig in hun schoenen staan.
![:wink:]()
want met het schaamrood op mn kaken moet ik na a. mn initiële verslaving en b. en c. mn twee terugvallen met elk hun bijbehorende ellende, toch toegeven dat ik niet stevig genoeg in mijn schoenen sta om mezelf ervan te weerhouden naar die zooi getrokken te worden. Ik zou het eigenlijk niet mogen vragen van een ander, maar helaas moet ik wel, want overduidelijk kan ikzelf het niet. Er rest mij dus niets anders dan die ander zo goed mogelijk te helpen, met alle weerstand en eer die ik op kan brengen.
mijn vrouw begrijpt dat ze een belangrijke rol daarin speelt, maar uiteindelijk snapt zij niet in hoeverre die zooi mij in hun macht heeft. gelukkig voor mij. zo ziet mn vrouwtje me tenminste nog in een goed daglicht, minder gelukkig voor die idiote drang naar drugs ... want die kan soms flink oplaaien . met alle ellende van dien ..
en gelukkig .... omdat ik alweer een tijdje mezelf onder controle heb, kan ik dit topic aan mijn vrouwtje laten lezen, want ook eendje had een heel stel hele slimme voorbeelden, waardoor ik een tijd terug door de mand had kunnen vallen . mn allereerste rookseltje kwam via een pin transactie om 4 uur snachts .. zo'n 100 euro ... terwijl 4 uur later mijn werkdag zou beginnen ...
![:)]()
AkA
ps ..
ik heb nog steeds weinig zin in sex ( voor de dope op mn 17e was het vier keer per dag, nu vier keer per maand, hooguit) .. ik kan momenteel zeggen dat er al maandenlang geen opiaat mijn lichaam in is gekomen, maar twee keer per maand sex is niet echt heel erg onderschat zeg maar .... en dat is niet omdat het lichamelijk niet wil ( ik doe het vaker om mn vrouw blij te maken, maar voor mij zou het niet per se hoeven, gewoon wat knuffelen zonder erotiek had net zo goed geweest voor mijn beleving vooraf .. tijdens de sex is het meestal dan wel weer helemaal boomie enzo
![:wink:]()
) ,
maar gewoon geestelijk. daar zit nog zoveel 'dullness' die er voor die heroine niet zat, dat ik me afvraag hoe stom ik kon zijn geweest om het te doen en vooral hoe idioot ik kan zijn, omdat het nog steeds in mn geest zit . .elke keer nee is een gevecht , niet altijd maar wel vaak ....
en dan zie ik hier van die guppies als cuttertje en nog een stel anderen .. die net doen alsof opiaten en alle soorten drugs een speeltje zijn die je in de zandbak gebruikt .. en dan hoop ik maar 1 ding .. laat dat jong te dom zijn om eraan te komen, laat hem dan maar desnoods bruine suiker kopen en keer op keer genaaid te worden, want niemand wordt beter van die zooi en ik gun het mn ergste vijand nog niet eens. laat staan zo'n pubertje dat in feite onze toekomst resembleert
en vaak is het zo dat als je nieuw bent in de heroine drugsscene dat je wordt genaaid ... voor hem misschien rot, maar ik weet nu eenmaal uit eigen ervaring wat ervan kan komen en dat gun ik geen hond. zelfs mn ergste vijand niet. dus al die wannabee guppies met hun opiaten nieuwsgierigheid .. ik hoop dat je suiker krijgt! en nooit meer omkijkt naar die troep, want het risico is er dat je tien jaar na nu net zulke ellende ervan hebt gekregen als ik .. en ik gun je heel wat beterz zeg maar
ariekanarie in een jammerbui blijkbaar
