Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvaststellen of iemand H neemt

vaststellen of iemand H neemt

10 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Super dat je dit post. Ik denk dat een hoop mensen die met dit probleem te maken heeft ff rondsnuffelen op internet om info te verzamelen. Ik had nooit aan die dingen gedacht.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
netjes :) denk dat veel mensen hier wat aan zullen hebben
f
fullerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik lees met regelmaat dat mensen willen weten of hun vriend of vriendin gebruikt. Ik kan me dat levendig voorstellen. Het is echter moeilijk te merken of iemand genomen heeft. Mijn beste vrienden merken het niet aan mij. Denk ook niet dat jij -zelfs bij je partner- het wel meteen zou vaststellen, want het is niet zo. Ik ga daarom een paar tips geven. Je kan indirect veel beter vaststellen of iemand neemt. Een cursus dus.


Iemand die gebruikt heetft een aansteker, alumium folie en een pijpje nodig.

Beginnen bij de aansteker.
Is er altijd een aansteker in huis? Als de aansker op is, wordt hij dat meteen vervangen? lucifers zijn niet prettig om te chinezen. maak eens opzettelijk de aansteker des huizes op, en kijk wat er gebeurt. Hoe snel is er een nieuwe? Koopt degene dezelfde kleur, zodat het vele gebruik niet opvalt?

Veel gebruikers zetten de aansteker hoger dan kan, daarvoor wippen ze de beschermkap eraf. Een aansteker zonder beschermkap is dus verdacht. Op straat zie je die vaak liggen. 'junkenaansteker'denk ik dan.

Als de aansteker hoger is gezet moet de kunstof ring met palletje soms verwijderd. Als een aansteker geen instelmechanisme meer heeft, is het verdacht.

Gebruikte alufolie wordt vaak opgepropt en weggegooid. zie je wel eens kleine bolletjes alu folie in de afvalbak? Als je er 1 hebt, rol het dan uit. Is een kant zwart van roetaanslag? Zijn er de andere kant zwarte, dikke strepen te zien? Bewaar het, want dit is onomstotelijk bewijs.
Het enige dat op het beeld lijkt is als je paprika's roostert in de over, en laat druppelen op folie, dan krijg je ook zwarte sporen op folie.


Als je hero rookt en je houdt de buis tegen je tanden krijg je (soms) een zwarte aanslag op je tanden. Onschuldige mensen denken vaak dat het koffie is, of een etensrestje. dus zeggen ze wel eens: je hebt wat aan je tanden.

Kan je je herinneren dat je dat ooit gezegd hebt?

Heroinerook kleeft hardnekkig aan die tanden: je likt of veegt het er niet eenvoudig af. je moet met tandenborstel of met een nagel of met droge doek (kleding) even stevig wrijven. Vlekjes op de voor tanden is dus verdacht.

Tenslotte de 'buis' , het pijpje om mee op te zuigen. Ligt er in je rommelbakje wel eens een opgerold stuk papier ? Doorsnede 1 centimeter. Een rietje is te dun, een wikkel om een balpen heen bijvoorbeeld.

Als je zo'n rolletje ziet, rol het eens af en kijk of je sporen van rook aan de binnenkant kan zien. na 1 keer gebruiken is dat al zo. Het kan ook de dop van een stift zijn, waar de top vanaf is gesneden. Het gaat om -wat ze in de wiskunde- een cylinder noemen. Een buisje (lengte 8 cm / dsn 1 cm) met rookaanslag aan binnenkant is dus verdacht. Die rookaanslag kleeft ook aan kunststoffen of metalen buisjes. na lang gebruik kan je de heroine ruiken aan de buis.

Tenslotte nog over de folie: maak een piepklijn scheurtje in alu-folierol vandaag. Kijk op die manier of iemand folie gebruikt zonder dat jij het ziet. Als je ziet dat folie gebruikt is: kijk in de koelkast of er niet net een ons kabeljauw afgedekt is. Herhaal die proef. Je moet kunnen vaststellen of iemand de alu-folie gebruikt. Het gaat om kleine stukjes, bijvoorbeeld centime 10 bij 5 centimeter. De rest van wat je afscheurd hebt, gooi je weg. leidt ook tot een klein bolletje, maar zonder de aanslag waar ik het eerder over had.

Gedrag.
Een van de weinige harde bewijzen voor heroine gebruik is verminderde sexuele interesse. Nou kan die altijd geveinsd, dus het is te camoufleren. wat niet te camoufleren is, is dat een orgasme veel moeilijker, of zelfs niet komt. Bij twijfel: controleer het condoom eens, of er wel iets in zit, zo nee. dan zou het orgasme gespeeld kunnen zijn. Het klinkt misschien vreed, omdat van vrouwen bekend is dat ze wel eens orgasmes suggereren, ik weet dat bruin-gebruikers dat ook doen.


Het voelt alsof ik de geheimen van de smit prijs geef. Het voelt ook alsof oin een ander materiaal geef om 'ons' te ontmaskeren maar ik gun een ieder het recht op de waarheid. Ik zou het wel leuk vinden om te weten of iemand iets aan de tips heeft gehad.
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit is wel interessant om te lezen eigenlijk, ook al heb ik er zelf niks aan. :P
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goede post!
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vond het heel interassant om deze post te lezen Fuller! Ik heb er dan wel niets aan, maar ik denk dat er veel mensen zijn die er wél wat aan zullen hebben!
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#7
als voormalig megastiekeme gebruiker .. klopt als een bus wat fuller neer heeft gezet :)

al is dat van dat buisje vrij ver gezocht, omdat de meesten gewoon een folietje om een stukje karton van hun vloeitjespakje wikkelen, zo kun je de restantjes in het buisje namelijk ook op een makkelijke manier roken..
dus je kunt ook opletten of iemand geen kartonnetje meer heeft bij hun vloeitjes ( let wel : mensen die joints roken, kunnen dat kartonnetje ook weer gebruiken als tippie )

vergeet ook niet op de ogen van iemand te letten, iemand die heroine heeft gebruikt krijgt vaak speldenknopjes als pupillen ... totdat ze ziek zijn of als de heroine is uitgewerkt( bv net na het wakker worden sochtends ) dan worden die pupillen zo groot als schoteltjes soms :wink:


iemand die normaal geen chocolade eet, maar opeens rondloopt met chocolade repen, kan ook ' verdacht' zijn ... aangezien in sommige chocoladerepen nog steeds aluminiumfolie als verpakking wordt gebruikt ... erg dun folie, maar beter dan niets ....

of beter dan de rol folie in de kast, omdat daar een inkeping inzit ( mijn ouders probeerden het ook zo te merken toen ze eenmaal wat gingen vermoeden vroeger, helaas was ik te slim daarvoor en merkte ik het en ging ik dus repen milka pikken :wink: )


goeie post fuller ... en helaas broodnodig denk ik :confused: .

:)
AkA
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#8
goed stuk, Fuller! "hoe herken ik een hero-user".

Dus jouw naasten kunnen je nu goed in de gaten houden, of hou je nog iets achter :wink:

Het meeste is inderdaad erg herkenbaar. Maar zoals jij zelf als geen ander weet, is een Hero(ine) meester in 't verhullen van deze (én meer) zaken.

In grote lijnen komt het overeen met mijn "dekmantel-praktijken" van vroeger. De aansteker was nu juist een attribuut dat ik contra aanpaste. Nu met al die wilde verhalen die je hier en daar leest over impotentie en niet klaar kunnen komen of geen zin hebben; nog nooit problemen mee gehad. Het werkte misschien allemaal wat "langer" dan in abstinente staat...maar ja, dat kan ook zo z'n voordelen hebben! Kortom; hij deed zijn ding op 't moment, wanneer nodig :wink:

Kleine aanvulling:
De telefoon is overigens ook een zéér belangrijk punt, hoe simpel dit ook lijkt. Verdachte telofoonnummers, SMS-jes e.d. Of juist een totaal gewist geheugen.

Een Opiaat-verslaafde zal weinig tot nooit niezen, tenminste, dit is mijn persoonlijke ervaring. Zodra ik begon af te kicken kwam het niezen weer terug met dat zalige gevoel.

Lange toilet-bezoeken; dit is ook één van de kenmerken. Tijdens het uit eten gaan, naar de bioscoop, het strand...noem maar op. Altijd had ik "last" van mijn darmen.

Controleer evt. gekke pintransacties, rare tijden / locaties, noem maar op.

Eerlijkheid duurt het langst. Wanneer je alles eerlijk opbiecht, bereid bent aan je probleem te werken, zal een relatie echt niet zomaar verbroken worden. Dit is tenminste mijn ervaring en mijn partner is totaal niet bekend met alcohol of drugs in wat voor vorm dan ook.

Gr.,

De eend

A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#9
ik zou echt zoveel kunnen tiepen op jouw antwoord eendje :) maar dat kan ik jullie niet aandoen, dus reageer ik maar op 1 klein stukje :wink: het zal zo al lang genoeg worden :tongueout:

ik nieste trouwens juist vaak als ik ziek begon te worden omdat ik geen heroine had ...tsjah

Dus jouw naasten kunnen je nu goed in de gaten houden, of hou je nog iets achter
Klik om te vergroten...

klinkt het raar als ik zeg, dat ze me allemaal helaas nog steeds niet kennen zoals ik kan zijn duckman :) ze denken te goed over me .. mijn geliefde directe omgeving kent me heel goed, maar ik zou ze bijna allemaal best een paar keer in de maling kunnen nemen (denk ik) .. maar ja .. bob marley zong het al .. you can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time .. :wink: en dus probeer ik het niet eens (meer) .. maar de gedachte was er ... dat doet die zooi met je .. het zorgt dat je voorwaarden schept om het te kunnen gebruiken

het is me 1 keer een tijdje gelukt, mn laatste zogenaamde terugval. die kwam ook letterlijk vanuit het niets .. gebruikte al jaren niets meer en voelde me al jaren goed. totdat ik van het ene op het andere moment zo'n ontzettende last van craving en dus trek kreeg. Toen het wat later dus wat minder ging werd die 'trek' wel erg sterk en 'moest' ik er 1 keer aan toegeven. Natuurlijk bleef het niet bij die ene keer, al wilde ik mezelf dat graag wijsmaken ....

niemand wist ervan, al hadden er natuurlijk veel hun vermoedens, na een tijdje. Een mens valt niet voor niets veel af en vertoond daarbij niet voor niets nogal lethargisch gedrag, maar je weet het gewoon nooit echt zeker als omstander zijnde en dat maakt het zo moeilijk ..

dat maakte uiteindelijk dat ik op mn 32e (alweer) jankend mn ouders moest bellen van ma, pa .. help!!! ik ben weer dom geweest .. ( maar zo zei ik : kun je nog wel even nu gelijk wat geld met spoed overmaken, dan kan ik methadon kopen en direct afkicken anders ben ik zo ziek " dingdingding" je hoorde de alarmbellen afgaan bij ze ... 50 meter verder stond de dealer te wachten natuurlijk ...

:flushed: ze hadden daarin natuurlijk gewoon gelijk want die methadon was niet meer dan een excuusje om snel aan geld te komen, om toch nog maar even die ene kick te kunnen halen .. zeg maar een helder moment in een moment van waanzin) want ik wist ook ... op het moment dat ik dat telefoontje maakte .. die van pa ma help .. die is anders dan pa ma, maak nog eens wat geld over ..

en ze kenden het verschil wel .. maar ze wisten ook dat het niet het juiste moment was en dus maakten ze met de stress in het hart maar geld over, omdat dat het enige was wat me op dat moment kon helpen, elke keer weer .. misschien niet het handigste wat ze konden doen, maar ze konden me ook niet zien lijden .. uiteindelijk was het natuurlijk ikzelf die gewoon de rat was, die hen gebruikte voor mijn eigen zogenaamde gerief ... ik vroeg om geld en niet om hulp ... want dat wilde ik op dat moment niet .
zo walgelijk was ik als mens op dat moment .. ik wist donders goed in welke situatie ik mn ouders bracht en onder welke druk ik hen zette... ik nam me ook vaak genoeg voor om dat op zn minst dan niet te doen, majah .. 1 keertje zonder geld en rara wie ik belde en onder druk zette voor een paar tientjes .. :(

ik vroeg dus om hulp .. alleen de hulp die ik voor ogen had was hulp om aan dope te komen en anderen hadden natuurlijk juist het tegenover gestelde in beeld ...

ook al hadden ze die hulp zelfs opgedrongen, had het voor mij niet aangekomen .... zo verwringt die dope je geest. dat je zelfs je eigen ouders en je eigen geliefden vernachelt, alleen maar for the sake of dope. en vergeet niet ik was op het moment dat ik weer begon al 5 jaar clean .. en daarvoor was ik ook al jaren clean, behalve de eerste terugval(overduidelijk was dit mn tweede dus)

totdat de roep om hulp kwam, hulp die niet om geld vroeg van mijn kant ... maar de echte noodkreet .. zo'n moment of a million .. iets wat zelden gebeurd en waar je iets mee moet doen, want als je het niet doet op dat moment lukt het nooit ....

toen pas wisten ze dat ze konden zeggen van ja we helpen, maar nee je krijgt geen geld .. doe de voordeur maar open, want ik sta voor de deur ... :hearteyes: ( 250 kilometer afstand tussen onze woningen en toch stonden ze er plotsklaps) .. gelukkig waren/zijn mijn ouders zo .. al verdien ik het eigenlijk niet .. op zowat het laatste moment heb ik er wel van geleerd :) onvoorwaardelijke liefde, liefde tegen beter weten in en vertrouwen hebben in hoe iemand kan zijn :) dat hebben mijn ouders me geleerd. Ze hebben me geleerd dat ik dat ook kan. Ik heb het tenslotte kunnen ontvangen. Maar aangezien ik lui ben, ga ik natuurlijk liever zorgen dat al die liefde op zo'n manier niet nodig is en dat er dus geen herhaling is van het voorbeeld dat ariekanarie gaf


dus ja eendje, mijn kameraad .. 'ze' kunnen me goed in de gaten houden en nee ze doen het eigenlijk niet goed genoeg. De meesten zien alleen die lieve kanariepiet, in plaats van de gemene kakatoe die ik kan zijn als de dope-papagaai zijn snavel laat zien... (en dan te bedenken dat ik allergisch ben voor vogels :wink: )

Ook al voel ik me nu helemaal goed, de laatste twee decennia hebben me wel bewezen dat mijn gevoel van welbehagen gecontroleerd moet worden. Het liefst door mensen die van me houden, maar dan moeten ze wel stevig in hun schoenen staan. :wink: want met het schaamrood op mn kaken moet ik na a. mn initiële verslaving en b. en c. mn twee terugvallen met elk hun bijbehorende ellende, toch toegeven dat ik niet stevig genoeg in mijn schoenen sta om mezelf ervan te weerhouden naar die zooi getrokken te worden. Ik zou het eigenlijk niet mogen vragen van een ander, maar helaas moet ik wel, want overduidelijk kan ikzelf het niet. Er rest mij dus niets anders dan die ander zo goed mogelijk te helpen, met alle weerstand en eer die ik op kan brengen.

mijn vrouw begrijpt dat ze een belangrijke rol daarin speelt, maar uiteindelijk snapt zij niet in hoeverre die zooi mij in hun macht heeft. gelukkig voor mij. zo ziet mn vrouwtje me tenminste nog in een goed daglicht, minder gelukkig voor die idiote drang naar drugs ... want die kan soms flink oplaaien . met alle ellende van dien ..


en gelukkig .... omdat ik alweer een tijdje mezelf onder controle heb, kan ik dit topic aan mijn vrouwtje laten lezen, want ook eendje had een heel stel hele slimme voorbeelden, waardoor ik een tijd terug door de mand had kunnen vallen . mn allereerste rookseltje kwam via een pin transactie om 4 uur snachts .. zo'n 100 euro ... terwijl 4 uur later mijn werkdag zou beginnen ... :sunglasses:

:) AkA

ps ..

ik heb nog steeds weinig zin in sex ( voor de dope op mn 17e was het vier keer per dag, nu vier keer per maand, hooguit) .. ik kan momenteel zeggen dat er al maandenlang geen opiaat mijn lichaam in is gekomen, maar twee keer per maand sex is niet echt heel erg onderschat zeg maar .... en dat is niet omdat het lichamelijk niet wil ( ik doe het vaker om mn vrouw blij te maken, maar voor mij zou het niet per se hoeven, gewoon wat knuffelen zonder erotiek had net zo goed geweest voor mijn beleving vooraf .. tijdens de sex is het meestal dan wel weer helemaal boomie enzo :wink: ) ,

maar gewoon geestelijk. daar zit nog zoveel 'dullness' die er voor die heroine niet zat, dat ik me afvraag hoe stom ik kon zijn geweest om het te doen en vooral hoe idioot ik kan zijn, omdat het nog steeds in mn geest zit . .elke keer nee is een gevecht , niet altijd maar wel vaak ....

en dan zie ik hier van die guppies als cuttertje en nog een stel anderen .. die net doen alsof opiaten en alle soorten drugs een speeltje zijn die je in de zandbak gebruikt .. en dan hoop ik maar 1 ding .. laat dat jong te dom zijn om eraan te komen, laat hem dan maar desnoods bruine suiker kopen en keer op keer genaaid te worden, want niemand wordt beter van die zooi en ik gun het mn ergste vijand nog niet eens. laat staan zo'n pubertje dat in feite onze toekomst resembleert

en vaak is het zo dat als je nieuw bent in de heroine drugsscene dat je wordt genaaid ... voor hem misschien rot, maar ik weet nu eenmaal uit eigen ervaring wat ervan kan komen en dat gun ik geen hond. zelfs mn ergste vijand niet. dus al die wannabee guppies met hun opiaten nieuwsgierigheid .. ik hoop dat je suiker krijgt! en nooit meer omkijkt naar die troep, want het risico is er dat je tien jaar na nu net zulke ellende ervan hebt gekregen als ik .. en ik gun je heel wat beterz zeg maar

:hearteyes:

ariekanarie in een jammerbui blijkbaar :openmouth:
:wave:
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#10
ArieKanariE zei:
ik nieste trouwens juist vaak als ik ziek begon te worden omdat ik geen heroine had ...tsjah
Klik om te vergroten...

Dat is ook wat ik bedoel / tik! Zolang ik Hero gebruik (of een ander Opiaat), zal ik niet niezen. Pas bij de afkick komt het weer terug. De verwarring komt misschien omdat ik er vanuit ga dat iedereen altijd Hero in zijn bezit kan hebben, dsie mazzel had ik tenminste.

Gr., De eend
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#11
@ Tell

Probeer in ieder geval vertrouwen in jezelf te houden. Ik kan me donders goed voorstellen dat dit niet gemakkelijk is, maar wel noodzakelijk.

Wanneer het zelfvertouwen weer op niveau is, dan komt de rest vanzelf. Je hebt nog genoeg te bieden lijkt mij?! Bekijk anders wat je nog wel te bieden hebt.

De vraag "voor wie doe ik het?" Klinkt mij bekend in de oren. op een gegeven moment is het doel zoek. Hierin zal je jezelf moeten overtuigen, wat jouw doel ook zal worden.

Persoonlijk heb ik nog wel even te gaan om pas te kunnen zeggen dat ik me geen verslaafde meer voel, met alle risico's van dien. Het enige waar ik blij mee ben is dat ik in die twee jaren zonder Bruin geen behoefte meer heb hoeven ervaren. Niet in die mate van: nu móet ik halen-gevoel.

De tijd zal het leren..
Gr.,

Eend

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."