Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpium roken

Opium roken

57 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Opium...
Tja, Groningen...
Het lijkt mij geweldig spul!
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo beste mede-df'ers !

Ik ben al een tijdje in mijn bezit van een paar gram opium, en ben onlangs begonnen met het roken ervan, maar wat ik ook probeer, het werkt niet :confused: hier de verschillende bronnen en wat ik dus geprobeerd heb:

Om te beginnen erowid
erowid.org zei:
You can mix O with tobacco or pot, or smoke it on its own.
Klik om te vergroten...
Nou, dat geprobeerd maar had als effect gewoon een stinkende joint... Geen overduidelijk merkbaar effect dus

erowid.org zei:
The best way to smoke O is in a bong.
Klik om te vergroten...
Nou hoor, ook dat geprobeerd met als gevolg dat mn bong verstopt raakte ! :confused:

Verder zei een DF'er in een prive bericht dat ik een paperclip moest verwarmen, die tegen de O aanhouden en vervolgens de vrijgekomen dampen inhaleren met een rietje... Ook dat geprobeerd, maar de paperclip vreette zich steeds vast in de opium, ook geen succes dus.

Omdat dit nogal het chinezen idee is, heb ik vervolgens hoe fout het ook voelde het aluminiumfolie gepakt en een stukje gechineest. Hier kwamen aanzienlijk veel dampen vrij, die ontzettend stinken (ik wist ook niet meer of je de stash op de glanzende kant moest leggen of op de matte) en die ik nooit allemaal in kon ademen... Ik had wel het idee dat ik nu goed op weg was maar ik merkte er nog niet veel van.

Als laatste een heel vaag pijpje gepakt wat ik ooit eens gekregen heb van iemand; 2 bolletjes aan elkaar, verbonden door een staafje waar je je mond op zet. In het voorste bolletje zaten 2 gaatjes, 1 voor lucht en een klapboemgat. Nou, hier opium in gedaan, alle gaatjes dicht en fik dr'onder. Dit werkte net zo goed als het chinezen met als verandering dat er geen rook verloren kan gaan. Dit in een keer weg gehijst, en dit keer sloeg het ook zeker aan op mijn longen, maar wederom geen duidelijk waarneembaar effect :(

Nou, lijkt me dat ik toch wel bijna alles geprobeerd heb ?

Iemand suggesties ?

Ps. De opium is getest en het is zeker opium
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waar is je Opium getest?

Misschien moet je een zwaarder middel gebruiken / ben je ongevoelig voor Opium.

Gr.,

Eend
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
Begint nu wel irritant te worden...

DMT werkt niet meer,
Stoned word ik al bijna niet meer,
Coke werkt bijna niet meer,
2c* werkt pas na heel veel,
van het weekend 5 pillen gehad, maar minder leip als ik vroeger van 1 werd,
en dan nu ook de opium... ? :( terwijl ik nog nooit in contact ben geweest met opiaten

Bagger lichaam van mij
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik weet natuurlijk niet hoe je situatie is en zo, en of het daar aan ligt, maar misschien even stoppen? Dan komt het effect vanzelf wel terug.
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#6
zit je veel aan de benzo's spor? :)

zo rook je het kerel:

S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nope, niet veel benzo's...

Maar heb t wel al geprobeerd en voor zover vond ik wel een strakke combi, gewoon lekker lam... Maar geen echt "dit is opium" effect...

Ik blijf proberen tot de 3gr op zijn. Zodra ik ondervindingen doe laat ik het weten
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#8
haha leuk rookmaatje heb je dan, die ligt de hele dag of niet :tongueout:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is dat geen wit poeder - China White - dan, ongeveer eén centimeter onder de punt van dat mes-achtig werktuig?

Verder een koele pic, vooral omdat je er gewoon naast gestaan hebt. Was dit je rookmaatje in Thailand, Kwaaie Kikker?

Groeten,

Eend
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#10
gNuxx zei:
haha leuk rookmaatje heb je dan, die ligt de hele dag of niet :tongueout:
Klik om te vergroten...
speeseend zei:
Is dat geen wit poeder - China White - dan, ongeveer eén centimeter onder de punt van dat mes-achtig werktuig?
Klik om te vergroten...

Das wat pep voor als ie op moet staan om nieuwe opium te halen :wink:

OT: gisteren weer geprobeerd, voor het eerst was het een "duchtige" hijs, lang ingehouden, maar wederom geen duidelijk onderscheidbaar effect.
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#11
Das wat pep voor als ie op moet staan om nieuwe opium te halen
Klik om te vergroten...

yep hij leerde mij roken en ik leerde hem snuiven :grin: :grin: :grin:

nee nee,het was niet mijn rookmaatje.spor opium roken doe je niet in een waterpijp zoals hasj en wiet dat werkt niet.de truc met de paperclip heb ik nog gehoord maar weet niet of dat in de meeste gevallen lukt.het beste is met een echte opiumpijp,ik heb er een paar in men kast staan (zie foto) maar kan aan geen opium geraken (ga eens proberen zoeken).heb je het al geprobeerd in een reageerbuisje of zo?zo moet het normaal gezien ook lukken.

S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nope, wel met een base pijpje... Dat geeft naar mijn mening van alles wat ik geprobeerd heb het beste effect. Is gewoon een glazen bol zeg maar, met een gaatje erin. Door het gaatje gooi ik de opium naar binnen, fik eronder met vinger op het gaatje en dan wachten tot er flink veel rook in de pijp zit. Dan gaatje loslaten en alles leegteugen. Op die manier gaat echt bijna niets verloren kwa rook, dat is met chinezen wel anders.

maarre... heb je die foto's echt zelf gemaakt... ?
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oke dan :) just wondering. Ik doe zelf fotografie en moet zeggen dat t me eerlijk gezegd best vaag lijkt om bij zo'n gast die er uitziet alsof ie half dood gaat neer te hurken en eens uitgebreid op de foto te nemen.

Maar kan iemand me uitleggen wat een opium-pijp een opium-pijp maakt ? wat is er anders aan als mijn pijp die ik voor wiet of dmt gebruik ?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kwaaie Kikker, Take it away!! Je hebt er zoveel, dan zal je ze vast wel eens in je handen hebben om ze te bewonderen / de fascinatie levend te maken :wink:

Ik doe zelf fotografie en moet zeggen dat t me eerlijk gezegd best vaag lijkt om bij zo'n gast die er uitziet alsof ie half dood gaat neer te hurken en eens uitgebreid op de foto te nemen.
Klik om te vergroten...

HAlf dood... dat is wel wat overdreven. Veelal overleven dit soort gratebalen alles en iedereen. Opiaten zijn niet zo slecht als andere drugs (alcohol / speed / XTC / ETC.) wat betreft lichamelijke slijtage.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee denk op zich ook niet dat de opiaten het 'm doen bij deze knakker, maar gewoon de algehele situatie waar hij in zit. Ik weet dat lichaamschade reuze meevalt bij opiaten maar hij ziet er toch rotter uit als de gemiddelde gebruiker die ik ken hoor.
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#16
hehe leuke reacties hier,altijd fijn.Ben best wel trots op men kastje inderdaad.Heb wel niet alle pijpen zelf gekocht,heb er ook laten meebrengen door andere mensen. :grin:

Op fotografisch gebied (das dus men 2e hobby na DF :grin: ) men maakt daar niet echt een probleem van hoor.Die kerel heeft gewoon niks en ik denk niet dat er snel verandering in gaat komen,dus zoekt hij een middel om de miserie te vergeten => opium.Aan de anderhand ik denk wel dat opium gebruikers er goed kunnen van aftakelen,ik heb daar serieuze gevallen gezien hoor.Geen hulp meer mogelijk.het is naar mijn mening een trage killer die opium.

Om zo'n foto te nemen moet je wel soms eens een klik maken in je hoofd.Als je blijft stilstaan dat je het ongeluk van een ander zo duidelijk in beeld brengt dan lukt het niet(dit was Thailand maar je zou Indië eens moeten zien :( )
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja, al moet ik zeggen dat ik er wat meer van had verwacht;

Zijn maar enkele drugs op mijn dont list, en ze hebben allemaal een goede reden. Meeste omdat ik het effect niet tof vind, of té slecht voor mijn lichaam, mar heroine is de enige op mijn lijst waar ik als het ware zo tegenop kijk dat ik het niet dúrf te nemen. Ik ben nogal een downer fan-en in tegenstelling tot bijvoorbeeld crack of meth, waar me het effect gewoon niet van aanstaat, ben ik bij heroine bang dat ik inderdaad zoiemand ben die na 1 keer verslaafd eraan is. Dáárom neem ik het niet. Als oplossing had ik opium bedacht, zodat ik toch een beetje van het gevoel zou kunnen proeven, maar met minder risico op instant verslaving.

Maar dat viel dus wel mee...
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Opium moet je leren waarderen en jezelf ontvankelijk opstellen om het effect te voelen.

Ik vind het wel verslavend aanvoelen, net als met coke voelt het vrij licht en onschuldig aan. De roes is niet supersterk ofzo.

Ik zou het elke dag wel kunnen gebruiken omdat het niet zo heftig is en je gedachten neutraal worden. Lege stonedheid is idd een goede beschrijving. Ideaal om aan de dagelijkse sleur te ontsnappen.

Middelen die na 1 x gebruik al een waarschuwing afgeven zijn het minst verslavend. Die hebben het mes in hun hand.

Middelen die het gevoel geven dat een tweede wandeling vreedzaam kan moet je direct als verdacht zien. Die hebben een mes in hun binnenvoering.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#19
heb je je opium zelf gemaakt? zoja.. welke papaversoort hadje?? ligt het daar niet gewoon aan??
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Jij snapt het :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."