inderdaad een mooi verhaal mushroomchick
Zo zie je maar weer: waar een wil is, is een weg.
van 80 mg afbouwen naar nul. top gedaan hoor meid!
Wederom een levend bewijs dat het wel degelijk mogelijk is.
Wat de Eend probeert te zeggen is dat methadon veel schadelijker is voor je lichaam dan dat heroine is. Het "medicijn" is dus slechter voor je body dan de veroorzaker, heroine.
Niet hero, maar methadon is dus eigenlijk de echte killer.
Wat de zachte paddomeid zegt vind ik trouwens ook Marlboroman.
Je slikt al 8 jaar zonder bijgebruik methadon, en stond tot voor kort op 164mg/dag.
Kan aan mij liggen maar ik vind het echt absurd hoog.
Ik weet natuurlijk niet het hele verhaal hoor, maar mijn eerste reactie toen ik het las...
Wat voor een incompetente eikel heeft je dat in vredesnaam om mee te beginnen aangepraat, en dan ook nog eens 8 jaar lang voorgeschreven
Hoe ben je op die dosis gekomen?
Ik weet nog goed toen ik voor het eerst meet ging halen.
Ik had eerlijk gezegd dat ik een half grammetje bruin per dag rookte.
Er werd mij een dosis van 35 mg/dag voorgeschreven, en dat was prima.
Maar ik was toen helemaal niet van plan om te stoppen met gebruiken.
Gevolg was dus dat ik om de paar maanden om verhoging vroeg.
Van 35 naar 40, naar 50, naar 60, naar 75, naar 85, naar 100, naar 110,
en uiteindelijk 125 mg/dag meet.
En nog steeds bleef ik haast dagelijks bijgebruiken.
Toen is na zo'n half jaar op 125 te staan toch het besef gekomen dat het zo nou niet echt de goede kant op ging.
Ik heb allereerst heel erg geminderd met het bijgebruik.
Alleen nog maar in het weekend.
Toen best vlot de meet afgebouwd naar honderd, en weer wat langzamer naar 75.
Ik ben geruime tijd op 75 blijven staan.
Toen wilde ik toch steeds meer serieus gaan stoppen.
Ik ben begonnen verder af te bouwen naar 50 mg/dag.
Dat ging best redelijk, maar nog steeds met af en toe bijgebruik.
Op 1 maart jongstleden stond ik op 50 mg/dag, en heb ik toen mijn laatste folietje hero gerookt.
na verder afbouwen sta ik sindsdien, over een paar daagjes op een dosis methadon van
17 en een halve mg/dag.
Ik ben er nog niet, maar ik ben onderweg.
Wat mij verbaast is dat jij zo veel last ondervond van het afbouwen van 164 naar 154mg/dag.
Toen ikzelf op 125 stond, en van de ene op de andere dag 115 innam werd ik daar niet ziek van.
Wel iets minder duf
![:wink:]()
maar niet echt ziek.
Nu weet ik ook wel dat dit heel erg kan variëren van mens tot mens hoor.
En ik noem je dus ook zeer zeker geen leugenaar hoor!!
Ik vind het gewoon vervelend voor je dat je op zo'n hoge dosis al zo'n last ondervind.
Je hebt naar mijn inziens meerder opties.
1. Als je leventje nu prima op orde is, accepteren dat je iedere dag een pilletje methadon moet blijven nemen de rest van je leven.
2. Heel langzaam afbouwen. Al is het maar 1 of 2mg/dag wekelijks minder ofzo.
Dan kun je langzaam maar zeker uiteindelijk geheel opiaatvrij verder door het leven.
3. Afkicken in een kliniek
4. Afkicken onder narcose
Als ik er nog vergeet vullen jullie me wel aan hé, leden van het clubke
Alle opties hebben iig zo hun voor en nadelen.
Aan jou de taak om je zo goed mogelijk te informeren en proberen voor jou zelf de juiste keus te maken.
Sterkte en suc6
Gr, Yoro