Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPapaver.

Papaver.

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet niet of ik het in het goede forum heb geplaatst.

Bij mij in de buurt staat een behoorlijk groot veld met papavers :hearteyes:
Ik weet alleen niet of dit de goede papaver somniferum is?
Het word gebruikt voor de landbouw en dus ( denk ik ) om maanzaad te kweken..

Mijn vraag is dus:

Weet iemand hier naar aanleiding van de foto's of dit de goede soort is? En waneer de normale oogsttijd is voor maanzaad? Zou jammer zijn als ik net wat wilde gaan halen en ze zijn het aan het oogsten of dat is al gebeurd :P

Sorry voor de wat kleine foto's heb ze per ongeluk laten verkleinen :flushed:

http://img200.imageshack.us/gal.php?g=papaver1.jpg
n
nvstonedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vraag het me ook af...

Ik heb deze geplukt om thee van te zetten alleen weet ik niet of ik er iets mee ben...
Er was in sommige al gekerft toen ik ze plukte ...

Kan iemand me zeggen of het al dan niet iets uitmaakt of ik er aan begin?
Of wat ik er het beste mee kan doen ?



-peace

edit: oja, sommige bevatten kleine haartjes op de steel, de meeste zijn zonder haartjes op de steel
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waar heb jij ze dan vandaan?
Ook graag een pm.. Ookal zou 'mijn' plaats genoeg moeten zijn voor heel het df.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Okee, ik ben er dus een paar wezen halen.
Toen ik thuis kwam beetje ingekerft en uit sommige kwam wat sap.. Andere bleven totaal droog.

Toen ik er eentje open maakte zatie boordevol WIT zaad. Nu dacht ik eigenlijk dat maanzaad bruin hoorde te zijn? ( dus niet zwart zoals op de broodjes..)

Mijn vermoeden is dus dat ik ze te vroeg ben wezen halen, uit voorzorg zodat de boer ze niet gaat oogsten:P Gelukkig ben ik ter plekke binnen 5 minuten en kan dus nog paar keer gaan proberen. Ter plekke kerven gaat niet lukken, valt te veel op en kan waarschijnlijk de gekervde plantjes toch niet terug vinden in het o zo grote veld.

Iemand tips of ideeen??
n
nvstonedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die dat ik ging oogsten stonden in mijn straat , de gemeente is ze al komen ommaaien....:/
Het waren allemaal paarse papavers....
Ik heb er een thee van gemaakt dmv van die pods te bevriezen en dan in koud water te laten trekken , filteren, de gefilterde dingen mixen weer half bevriezen en dan weer laten trekken, dan alles paar keer filteren.
Ik gebruikte 20 pods, ik nam er 20 want er is hier niet veel zon en ik denk niet dat ze potent zijn
we shall see
Ik zal morgen wel zeggen als ik er iets van voelde..
Schol!

Als die 20 niets doen dan gebruik ik er 40, en als dat niet werkt, ja dan geef ik het op met mijn geplukte pods...

Week geleden zette ik thee van 300gram maanzaad en mijn benen voelden wat lam aan en de andere dag bleef ik de hele dag half moe, weet niet als het de thee was of ik die gewoon moe was.
Binnen paar dagen 700-800gram maanzaad en ff opnieuw proberen

-peace
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Laat het horen :)
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Papavers zijn in (vanaf) september plukrijp,je kan aan de bol schuden om te zien of de zaadjes goed zijn, ook gaat de kleur veranderen naar een grijze schijn.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik dacht dat je ze moest plukken ongeveer 10 tot 14 dagen nadat de bloem gesloten is en de blaadjes erafgevallen zijn?

Dit is nu ongeveer het geval....?
n
nvstonedLid
01-01-2024, 00:00
#9
ok we zijn nu zeker al meer dan 2 uur verder en ik voel niets
bah zoveel werk
ik ga slapen en een andere keer van al de rest van de bollen iets rookbaars proberen te maken.
Ik geloof er wel niet meer in dat in m'n bollen iets zit :openmouth:


-peace
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is geen papaver somniferum, heb zelf papavers gekweekt die op die van jou lijken maar die werkten wel lekker. Zo te zien heb je ze te vroeg ingesneden: de rand waar de bloembladeren aan vast zat moet zwart geworden zijn.

ZIE:
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=22112
m
murdockLid
01-01-2024, 00:00
#11
papavers kan je ook vers gebruiken.
@ nvstoned, waarom dat hele gedoe met bevriezen?
je maakt er beter gewoon thee van en voeg wat citroensap toe, werkt het beste.
ps: pas wel op dat het water niet meer dan 85° C is anders word de morfine afgebroken.
n
nvstonedLid
01-01-2024, 00:00
#12
murdock zei:
papavers kan je ook vers gebruiken.
@ nvstoned, waarom dat hele gedoe met bevriezen?
je maakt er beter gewoon thee van en voeg wat citroensap toe, werkt het beste.
ps: pas wel op dat het water niet meer dan 85° C is anders word de morfine afgebroken.
Klik om te vergroten...

ja het waren verse
omdat ik had gelezen dat het makkelijk vrijkomt in het water als de moleculaire structuur word gebroken fzo door bevriezing...maar ik voelde niets dus thee zal ook niets uitmaken ....
de rest van m'n popds zitten in een zak , kheb er nog een berg
miss dat ik het na het weekend es zal proberen met warm water en alle pods
ben het hele weekend niet thuis dusja maar kheb ze dus kzal er wel nog iets meedoen


-peace
m
murdockLid
01-01-2024, 00:00
#13
thee werk heel goed, pas op voor overdosering
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik lik ook wel eens gewoon een paar van die druppels papavermelk met mijn tong eraf als ik ze net ingesneden heb. :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
En dit geeft ook al effect?
n
nvstonedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn broer svstoned heeft een veld gevonden met uitgebloeide grote papavers, heeft er al een stuk of 50 meegenomen.
hopelijk doen deze iets als ik thee wil zetten.
Misschien ga ik vanavond om een berg bollen, als mijn vriendin me wat vrije tijd geeft :wink:
Zo groot zag ik ze nog nooit in het echt :) wel op fotokes


Zal het deze maal dan zonder bevriezin doen, maar gewoon een nachtje laten trekken in lauw water en dan nog een keer in de mixer en dan weer laten trekken en filteren.
Ik hoop dat ik er ooit eens iets van zal voelen ! grr
(Mijn andere bollen waren 2x zo klein)
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb me door de kenners hier laten vertellen dat de real stuff enkel uit deze soort gewonnen kan worden. Als je die dus ergens ziet staan en ze zijn ready om gemolken te worden, dan kan je dus je mes trekken.
Echter niet op dit door mij aangeplante veldje, want dan krijg je een shot hagel in je butt :grin:



Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."