Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie heeft ervaring met alternatief methadon!?

Wie heeft ervaring met alternatief methadon!?

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
r
ronikronLid
01-01-2024, 00:00
#1
Om met bruin en metha te stoppen gebruik ik nu suboxone en dat bevalt goed.
Metha heeft me altijd tegengestaan en daarom gebruikte ik liever alleen bruin om vandaaruit over te stappen op suboxone
Ik heb 34 jaar gebruikt en heb nu vanaf september 2009 een onderhoudsdosis suboxone
In de laatste paar maanden van 2009 heb ik af en toe een beetje bruin gebruikt, maar vanaf de kerstdagen tot nu helemaal niets meer en de suboxone heb ik pijnloos afgebouwd van 3x8=24 mg per dag naar 4x2=8mg per dag
Zelf verwacht ik dat ik in juni dit jaar ook geen suboxone meer nodig heb.(blijf langzaam afbouwen)
Ben zelf ook via het miroya traject bij temgesik en suboxone uitgekomen omdat ik problemen had met de naltrexon(nalorex) ik sliep nog maar 2-3 uur per dag en dat trok ik op een gegeven moment niet meer.
Maar goed ,een alternatief voor methadon en het gebruiken op zich is voor mij de suboxone
groetjes ron
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ha die Ron,
Allereerst goed dat je nu zo laag zit,miroya kan idd verschillende trajecten doen waaronder die met suboxone..Voor mij werkt dit niet ik ben huisvader en kan mij het ziek zijn en afbouwen over lange tijd niet veroorloven.Ik ga daarom de narcose behandeling doen eind februari.Ik hoop dat je het gaat redden,ik wens je i.i.g heel veel sterkte en succes met je queste.
Ten tweede die (vervloekte)veel te hoge dosis naltrexon is ook voor mij een hel geweest bij mijn vorigr poging in 2006. Het blokt alles ,dus ook vooral je eigen stoffen,die zeer belangrijk zijn.
Ook ik kon nauwelijks slapen,en voelde mij depri,had totaal nergens zin aan,en dat leide uiteindelijk tot niet innemen en terugval,met alle sjeit vandien.!!!
Nu krijg ik weer een implantaat voor 8 weken,waar ik niet onderuit kan,(al ga ik nogmaals keihard lobbyen vlak voor de behandeling!!!)maar zodra die periode voorbij is wil ik graag LDN(low dose naltrexon)van 3 tot 5 mg i.p.v 50 mg!!!!
Daar is Cat ,de arts van Miroya het uiteraard niet mee eens,maar er zijn meer artsen die dit kunnen en mogen voorschrijven,ook van de verslavingsinstellingen.Dan hoop ik de depressies over te kunnen slaan,en meer plezier uit dagelijkse dingen te kunnen halen,en energie te hebben om daadwerkelijk zaken aan te pakken en op te bouwen..Natuurlijk voel je je niet helemaal top eerst,maar ik(en velen met mij) wijt een groot deel van de ellende toch echt aan de naltrexon!!We gaan er voor!!Nou ,ik hoor nog wel hoe alles verloopt,en jullie horen ook van mij.(ook op nieuw topic over angst voor afkick)SUCCES EN GO GET IT!!

Groet De Reiziger :wave:
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi Bladerunner;
Ikzelf ben niet zo`n grote fan van methadon.Ik heb`t eigenlijk alleen maar gebruikt om HEEL snel af te kicken(Bajes en zo).Buprenorfine is(in MIJN ogen)een veel beter middel.Dit is een halfopiaat(syntetisch)wat er voor zorgt dat je lijf een beetje in de maling wordt genomen(Vraag je arts,als ik dat allemaal moet gaan opschrijven ben ik nog wel ff bezig,het werkt in ieder geval heel "slim").Het mooie is is dat`t "niet" veslavend is,het nadeel is is dat echt ALLE bruin\\methadon uit je lijf moet zijn eer je kan beginnen(Je moet dus ff 1 a 2 dagen doorbijten),maar het is dan wel ook een soort "rem" op je gebruik !!!Ik ben zelf nou al een tijdje van de bruin af en lijd een vrij "normaal" leven door de buprenorfine(Heel af en toe een terugval,2a3X per jaar).De eerste +/-2 dgn. is kl***te en zal je effe moeten doorbijten.
Ik wens je heel veel success,groetjes;Eric. :grin:
b
bladerunnerLid
01-01-2024, 00:00
#4
bladerunner

Beste mensen, ik lees aardig wat reacties op mijn topic.
Maar alle reacties gaan ervanuit dat ik wil stoppen.
Dat is niet zo.
Ik wil voor de rest van mijn leven de beste kwaliteit opiaat nemen.
Ik wil wél stoppen met methadon, daar begin ik na 14 jaar héél erg van te balen.
Maar naast het afbouwen met mathadon wil ik een opiaat nemen met de mooiste
geestelijke werking.
En ik wil niét afhankelijk zijn van kleine dealertjes óf van een heroïneproject.
Vandaar mijn vraag betreffende palfium of een ander op heroïne lijkend opiaat.(en mijn
opmerking om dan maar desnoods 1 kilo zuivere dope te kopen, nadat ik een geldloper heb
geript natuurlijk)
totzover, ik moet naar de stad, groetjes.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat kratom in dit soort gevallen een alternatief zou kunnen zijn. In elk geval zou die mogelijkheid een serieus onderzocht moeten worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."