Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskramp in kuiten na stoppen bruin?

kramp in kuiten na stoppen bruin?

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Komt door het stoppen van bruin ... heel lastig, maar niet levensbedreigend. Gaat vanzelf weg. Neem vitamine, neem je rust en geef je lichaam de kans om te herstellen
y
yogivrouwLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal,
Na lang meelezen nu toch mijn eerste topic.
Ik ben sinds enkele maanden gestopt met het roken van bruin na een verslaving van een half jaar. Niet echt lang, wel een heftige ervaring en noooooit meer!
Nou heb ik sinds ongeveer 2 maanden vaak last van kramp in mijn kuiten. Weet iemand of dat kan komen door mijn bruingebruik of door het stoppen ermee en hoe komt dat dan? Ook heb ik vaak enorme niesbuien, had begrepen dat dat er wel bij hoort? Vind ut wel een fijn gevoel maar hoe komt dat? :confused: :confused:
Hoop dat iemand antwoorden voor mij heeft..
Liefs, yogivrouw
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste yogivrouw,



Spierkrampen zijn volstrekt normaal als je bruin gebruikt hebt, het gaat van verloop van tijd wel weg maar in het begin kan je er inderdaad last van krijgen. Ik heb enkel last van zweten en maagpijn. Maar zoals ik al eerder vermeld had is het normaal dat je last hebt van spierkramen (zeker na 6mnd gebruik), rusten en goed eten is de boodschap.
y
yogivrouwLid
01-01-2024, 00:00
#4
Okay superbedankt!En ook zo snelle reacties!Erg fijn.
Weten jullie toevallig ook waar het door komt? Las goed eten en vitaminepillen nemen dus komt het doorvitaminetekort of zit er iets in de bruin wat het veroorzaakt?
Liefs,yogivrouw
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#5
yep your usual withdarwalsymmptoms...
y
yogivrouwLid
01-01-2024, 00:00
#6
speedjunky69 zei:
yep your usual withdarwalsymmptoms...
Klik om te vergroten...
Dat dat dat zo lang duurt! Ben op 1 uitglijdertje 1,5maand geleden nu 3 maand gestopt! Hoe lang blijf je lichamelijke verschijnselen houden dan..?
Liefs, yogivrouw
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#7
mmm is wel erg lang idd...geen restless-legsyndroom?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Begin magnesium te slikken!
y
yogivrouwLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee restless legs had ik inderdaad wel de eerste week ongeveer na ik gestopt was, ook errug irritant trouwens. Dit is echt die pijnlijke kramp die er met rekken uit gaat.
Zal de magnesium eens proberen, want is wel ernstig irritant, thanx!
Liefs, yogivrouw
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#10
beste yogivrouw,

normaal gesproken horen die verschijnselen er idd bij maar als je het na een paar maanden nog hebt na een betrekkelijk korte verslaving zou ik langs de huisarts gaan.
dat je nog zoveel last hebt van kramp is idd irritant maar ik kan me haast niet voorstellen dat het na 2/3 maanden nog komt van het stoppen.
ik ben zelf 20 jaar verslaafd geweest aan heroine en daarbij ook zo'n 25 jaar methadon geslikt, het ziek zijn van methadon duurt veel langer maar geen maanden pijn, wel lusteloos en niet kunnen slapen.
dat niesen kan duiden op een allergie/hooikoorts, dat klinkt raar maar dat hebben veel meer mensen die gestopt zijn, alsof het er dan ineens uitkomt, dat had ikzelf ook, ik bleef maar niesen,lag dus niet aan het stoppen( de eerste weken wel natuurlijk) maar ik had hooikoorts en dat hoor ik nu veel vaker.
y
yogivrouwLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vond het zelf ook al lang duren,dacht al dat het geen maanden kon duren...
Heb vandaag magnesium gekocht, dat ga ik eerst proberen en lukt dat niet dan maar eens naar de huisarts inderdaad...
Mbt dat niesen...hooikoorts zit wel in mn familie dus dat zou best eens kunnen.. Tsja bruin onderdrukt ook griepjes enzo dus waarom dan geen allergie..klinkt logisch, thanx joolie-ah!
Liefs, yogivrouw
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Magnesium werkt niet van de een op de andere dag, geeft het even tijd
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#13
bij mij werkt het ook wel tegen gespannen nek-schouderspieren dus magnesium zal je zeker uit kunnen proberen zonder schadelijke bijwerkingen.
y
yogivrouwLid
01-01-2024, 00:00
#14
OKay ik zal geduld hebben...hoe lang moet ik ongeveer wachten op eventueel effect met die magnesium?
Liefs, yogivrouw
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Daar staat geen tijd op, het hangt van persoon tot persoon af.
Even geduld hebben en vooral je lichaam goed laten rusten.
y
yogivrouwLid
01-01-2024, 00:00
#16
Superbedankt allemaal voor de heldere reacties!
Zal hier zeker nog eens vaker komen als ik vragen heb!
Liefs, yogivrouw
e
estherrosaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Weet uit eigen ervaring dat zowel het niezen als de kramp in de kuiten typische afkickverschijnselen zijn. Niezen gebeurde soms wel tot zestien keer achtereen, dat was het meeste dat ik ooit heb geteld!
Echter, dat deze symptomen er nog zijn na zoveel maanden klopt niet. Dan is er toch iets anders aan de hand, inderdaad allergie, hooikoorts wat betreft het niezen, de kramp in de kuiten zou ik niet zo gauw weten. Dus zeker naar de huisarts gaan.
Als het nu nog slecht slapen was, dat kan wel heel lang duren na het afkicken, dat je weer normaal en regelmatig, en lang kan slapen. Maar de meeste verschijnselen zijn na zo een tijd toch wel verdwenen!
Sterkte en houd vol! Goed hoor!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."