Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvocht/zuurstof verpest heroine (?).

vocht/zuurstof verpest heroine (?).

16 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
dat is inderdaad nu juist t punt, zowat iedereen maakt de gekochte dope op binnen enkele uren tot een halve dag ofzo. maar als men nu eens de helft in de bal zou bewaren tot de volgende dag s avonds, terwijl ze die dus verschillende malen hebben geopend door de tijd heen, dan zou men echt merken dat de dope veel minder sterk is. zo erg dat t gewoon duidelijk merkbaar is, (met moet dan bijvoorbeeld ziek zijn en precies weten hoeveel men beter wordt van 1 a 2 chinezen moet goede dope, en dan diezelfde hoeveelheid nemen).
v
vorkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kan er ook geen spraken zijn van gewenning? Vind het moeilijk voor te stellen dat de kwaliteit zo hard en snel achteruitgaat.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
vork zei:
Kan er ook geen spraken zijn van gewenning? Vind het moeilijk voor te stellen dat de kwaliteit zo hard en snel achteruitgaat.
Klik om te vergroten...

Het gaat ook echt niet zo snel achteruit. Waardoor dit wel zo lijkt bij TS, weet ik ook niet. Gewenning klinkt aannemelijk.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
nee, het is gewoon echt zo.
weet niet of je nog gebruikt, zoja, test t gewoon eens uit.
zorg ervoor dat je ziek bent als je de gekochte dope opend, neem een streep en zie hoeveel beter je wordt. gebruik daarna gewoon de rest, maar hou een streep over voor de volgende ochtend, neem die wanneer je weer ziek opstaat en je zult zien dat je dan echt niet zoveel merkt van die streep als toen je de bal gisteren open maakte.
beste is natuurlijk als je enkel bruin gebruikt, geen pillen om meth, coke of wat dan ook, want dit beinvloed t allemaal zo erg dat je niet echt meer goed t verschil kunt merken.
mocht je dit na 1 keer zo gedaan te hebben niet echt goed kunnen onderschijden, herhaal t dan gewoon voor een paar dagen.
ik geef je op een briefje dat je dan terdegen t wel zult merken.

een goede vriend van mij geloofde t ook niet, heb toen een deel van zijn dope bewaard aan t eind van de dag en dat de volgende ochtend aan hem gegeven. en hij schrok er eigenlijk van hoeveel slechter t was.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Speeseend was iemand die Hero gebruikte. Nu gebruikt Eend niets meer.

Speeseend was iemand die een goed stukje bruin wel kon waarderen en er volgens hem alles aan deed om de bruin zo goed mogelijk te conserveren.

Wellicht heb je gelijk betreffende het effect pas te meten valt op moment van ziek zijn. Gelukkig hoef ik deze test niet meer uit te voeren. Misschien iemand anders die deze taak op zich kan nemen?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#6
bedankt voor deze verduidelijking. heb zelf ook wel eens aan licht gedacht maar je kan moeilijk in een pikdonkere kamer je balletje open maken, lol.
ik vrees dat t ononkoombaar is, gelukkig gebruik ik nu heel weinig en ben ik bezig af te bouwen tot 0, (met bruin alleen). dus hopenlijk behoort dit probleem snel tot t verleden.
toch heel erg bedankt!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik heb maanden geleden al eens dezelfde vraag gesteld maar helaas heb ik er nooit echt een antwoord op gekregen. en van tijd tot tijd lees ik hier kommentaren waarin mensen de chemische samenstelling of bereiding van een drugssoort onderbouwen.
nu hoop ik dat ik wel een antwoord kan krijgen, of een verklaring.

stel ik heb een gram heroine in een (plastic) balletje gekocht, en ik open deze en neem er een puntje uit en sluit de bal dan weer hermetisch. wanneer ik dan de volgende ochtend de bal weer open, dan is de dope bijna gehalveert in kracht. weinig mensen weten dit, of ze geloven het niet, maar het is een probleem waar ik nu al jaren mee worstel. en t lijkt wel of het het laatste jaar alleen maar erger is geworden.
punt is, ik koop altijd een gram om er 2 dagen mee te doen. zodra ik de gram bal heb deel ik m op in ongeveer 8 kleinere plastic balletjes, zodat ik die over de 2 dagen kan gebruiken. t is ook zo dat het zwakker worden van de dope doorwerkt over de uren heen. de volgende ochtend is het dus zwakker, en de dag erna nog zwakker, zonder de bal een tweede keer geopend te hebben. dit is iets waar ik echt gestoord van wordt, want ik gebruik de tweede dag altijd dik 2 keer zoveel als de eerste dag, en dan nog voel ik me minder goed.

is dit nu de zuurstof die de dope aantast, of is het vocht in de lucht dat dit doet?
en wat kan ik ertegen doen?

dit is GEEN grap maar echt PURE ernst!!!

mocht je geinteresseert zijn in die andere topic van mij over dit onderwerp waarin ik het waarschijnlijk beter uitleg kijk dan hier;

viewtopic.php?f=19&t=25768&p=774339#p774339
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
is er nu echt niemand die hier wat meer info over kan geven?
ik zit hier echt mee, al vele jaren en zoek me gek naar antwoorden...
graag dus een reactie....?
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Omdat niemand op je vraag antwoordt, zal ik maar een poging doen om je te helpen. Ik heb zelf geen ervaring met heroïne of andere opiaten, dus kan ik je alleen op de chemische kant een beetje verder helpen.

Er zijn MSDS-fiches (= Material Safety Data Sheet) van heroïne te vinden op het internet:

http://www.sigmaaldrich.com/catalog...roin&D7=0&D10=heroin&N1=S_ID&ST=RS&N25=0&F=PR

Klikken op "MSDS" naast het eerste of tweede zoekresultaat, in de rechterbovenhoek kan je van taal veranderen. Punt 7 behandelt de opslag van heroïne.

Je kan heroïne dus best op een koele (2-8°C) en droge plaats bewaren. Ook staat er dat heroïne hygroscopisch is, wat wil zeggen dat het waterdamp uit de lucht zal aantrekken.

Misschien kan je de bal heroïne in een kleine, luchtdichte doos bewaren samen met wat vochtvreters. Dit geheel dan in de koelkast plaatsen.

Maar dat de kwaliteit zo hard daalt op twee dagen vind ik toch best vreemd, aangezien de heroïne al een lange reis achter de rug heeft voor hij hier aankomt. En ik betwijfel of dit transport onder ideale opslag omstandigheden gebeurt. :P
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
poison drink zei:
..En ik betwijfel of dit transport onder ideale opslag omstandigheden gebeurt. :P
Klik om te vergroten...

Haha, dat is volgens mij inderdaad lariekoek. Ik bewaarde mijn Hero altijd in zo een bruin-plastic medicijnen potje zonder enig gevoel van verval. Smaak was ook altijd uitmuntend. De ballen bruin die ik in boterhamzakjes bewaarde, smaakten ook net zo appetijtelijk aan het eind van de voorraad, als aan het begin.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Probeer je heroïne dan eens in de koelkast te bewaren, luchtdicht te verpakken, en eventueel nog wat vochtvreters te gebruiken in het doosje waar je de heroïne legt.

Meer kan je denk ik niet doen zonder speciale materialen aan te schaffen..
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
bedankt kon alleen punt 7; opslag van heroine niet vinden.

en ik kan me heel goed voorstellen dat je denkt dat t onzin is, maar dat is het echt niet. ik zelf kwam daar zo'n jaar of 8 geleden achter. ik had toen 5 grm in een stuffzakje zitten dat open lag op tafel met een aardappel mesje erin gestoken om steeds wat te nemen. de dope was toen erg sterk en dus viel ik in slaap en lag t zakje dus de gehele dag open. de volgende ochtend was het zeker met 30% of meer verzwakt, toen ik de dealer ernaar vroeg zei hij dat dit inderdaad kwam omdat ik het open had laten liggen.

sinds dien is het alleen maar erger geworden. zoals ik al eerder zei, en nu nog even kort samen vat. als je een bal dope hebt en deze enkel even open en dicht doet (zo dat alle lucht zoveel mogelijk eruit is) dan zal de dope verzwakken in de uren erna. neem ik na 4 uur een puntje eruit dat is het al een beetje merkzaam, wacht ik 12 uur dan is de kwaliteit echt gezakt met dik 50%. enkel door die bal 1 keer open gedaan te hebben.

ik heb geen meth of wat dan ook, t is bij mij enkel dope (en stuff of weed natuurlijk maar dat doet er hier niet toe). als mijn dope dus zwakker is dan merk ik dan direct, vooral s ochetnds wanneer ik beter moet worden. had ik eerst 2 snuifjes nodig dan heb ik er na dik 12 uur zeker 4 nodig, en nog voel ik me dan niet echt tof.

nogmaals, ik weet dat dit absurd klinkt, en geloof me, ik zou willen dat t onzin was, maar het is gewoon zo. ik heb dit probleem al zeker 8 jaar en t wordt alleen maar erger. neem aan dat de berijding van de dope tegewoordig anders gaat als voeger.

waarom veel mensen t ook niet merken is omdat wanneer ze wat kopen ze het op gebruiken in de uren erna, maar weinig mensen zullen 24 of 48 uur ermee doen.

helaas, t is dus geen onzing, ook al hoort het zich onzinnig aan...
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#13
het is zeker het proberen waard en dat zal ik dan ook doen.
maar dit zou dus inhouden dat t niet de zuurstof is die de kwaliteit zo sterk aantast, maar het vocht in de lucht.
en het probleem treed al direct op wanneer ik de aangekochte gram open, (of ik zou het eerst in de koeling moeten leggen en t daar openen,
in ieder geval bedankt voor je raad en ik zal het zeker uitzoeken!
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Tja, zooi ontbindt wel waardoor de sterkte wel daalt. Maar zoals jij het zegt, met die 50% na 12u dus, heb ik nooit gehoord en is ook echt niet normaal hoor.

Bij speed heb je wel dat de kwaliteit merkbaar kan zakken als het nog nat was en het slecht bewaart, dus bijvoorbeeld open in een stuffzakje/ziplock om het zo te noemen. Maar zelfs na 12u is dat bijlange nog geen 50%.

Er bestaan wel manieren om je dope best goed te bewaren, degene waar ik nu aan denk die het makkelijkst is is gewoon in een plastic zakje, liefst voor etenswaren (waar ze groenten en shit bij de supermarkt in stoppen vaak, na het wegen) en dan inderdaad een bal maken, dus alle lucht eruit duwen zodat het goed strak zit en er dan evt. een knoop in leggen. Kan nog een 2de keer en dan in een ziplock, waar je met je handen de lucht eruit kan duwen voor je de sluiting dichtmaakt. En dan op een koele/donkere/droge plaats.

Werkt bij mij het best, maarja. Van wat ik begrijp koop je je dope waarschijnlijk al op die manier verpakt? :confused:

leveldesigner zei:
sinds dien is het alleen maar erger geworden. zoals ik al eerder zei, en nu nog even kort samen vat. als je een bal dope hebt en deze enkel even open en dicht doet (zo dat alle lucht zoveel mogelijk eruit is) dan zal de dope verzwakken in de uren erna. neem ik na 4 uur een puntje eruit dat is het al een beetje merkzaam, wacht ik 12 uur dan is de kwaliteit echt gezakt met dik 50%. enkel door die bal 1 keer open gedaan te hebben.
Klik om te vergroten...
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#15
ja, ik koop altijd een gram, of half gram, naar gelang ik geld heb. en t is inderdaad al zo verpakt, in plastic bal vorm en puntje dicht gebrand. ik kan ook precies merken wanneer de dealers weer een nieuwe voorraad hebben (of aanbreken). zij hebben een bepaalde voorraad in een zak en openen die steeds opnieuw om er dan een deel uit te halen en daar balletjes van te maken. en iedere keer dat ze die zak openen zakt de kwaliteit weer. en als ze dit een aantal keer hebben gedaan dan is de kwaliteit gewoon waardeloos, terwijl deze eerst goed was. t zakt niet 50% in kwaliteit in 12 uur maar in 24 uur ongeveer, na 1 keer openen. wanneer het harde brokjes zijn dat gaat t wat langzamer, maar vooral wanneer het fijne poeder is dan is er geen houden aan meer.

ik weet dat dit erg ongeloofwaardig klinkt, maar toch is het zo. punt is, ik heb geen methadon, enkel bruin. iedereen die ik ken heeft altijd eerst al een 'bodempje' omdat ze al meth ophebben en daarom merken ze het niet zo, en ook omdat iedereen dat wat hij heeft gekocht in 1 keer opmaakt. daarom geloven zelfs mijn beste vrienden hier niet in, die denken dat ik overdrijf.
helaas, was t maar waar.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#16
leveldesigner zei:
maar dit zou dus inhouden dat t niet de zuurstof is die de kwaliteit zo sterk aantast, maar het vocht in de lucht.
Klik om te vergroten...

Volgens mij zijn er meerdere factoren die de kwaliteit doen dalen. Welke hiervan het meeste doorweegt/wegen kan ik echter zo snel niet vinden.

Bijvoorbeeld: oxidatie door luchtzuurstof, hydrolyse door waterdamp in de lucht, eventueel fotolyse door lichtenergie, hitte, ..

In één van de MSDS fiches staat dat je heroïne het best onder een inerte admosfeer kan bewaren, maar dit lijkt me onmogelijk om thuis uit te voeren.
r
ratmatje020Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit is denk ik gewoon niet waar maat iig niet met de snelheid waarmee jij denkt dat het gaat, ik heb ook wel verhalen gehoord van ja als heroine nat word verliest het zn kracht enzo maar zelfs daarvan heb ik niet veel gemerkt.
Dan moet ik er wel bij zeggen dat meestal de heroine na aanschaf behoorlijk snel op is bij de meesten dus veel ervaring zal er wel niet zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."