Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDokter wil mij geen suboxone voorschrijven, tips?

Dokter wil mij geen suboxone voorschrijven, tips?

17 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#1
leveldesigner zei:
Heb heel veel goede dingen over Minoya gehoord en onder narcose afkicken is natuurlijk een ideale manier. Maar wat mij er tegen staat op Minoya is dat men, voor zover ik begrepen heb, verplicht is om 8 maanden lang onderhuids een implantaat te dragen dat een constante stroom van Xuboxone afgeeft.
Klik om te vergroten...

Nee hoor. Ik wilde het ook niet. Ze hebben het liever wel, proberen je ook even te overtuigen (met gefundeerde onderbouwing natuurlijk), maar verplicht is het niet :)

Groetjes,
R@ :wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
o, dat is nieuw voor mij. Want ik had begrepen dat dat echt een eis was.
Goed om te horen voor die die graag onder narcose willen afkicken maar niet met een nieuwe verslaving willen worden opgezadelt.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#3
leveldesigner zei:
o, dat is nieuw voor mij. Want ik had begrepen dat dat echt een eis was.
Goed om te horen voor die die graag onder narcose willen afkicken maar niet met een nieuwe verslaving willen worden opgezadelt.
Klik om te vergroten...

Miroya heet niet mer enkel afkicken onder narcose. Ook is de doelgrop niet meer enkel heroïneverslaafden (omdat wij aan het uitsterven zijn in aantal).

Er zijn vele mogelijkheden: wat past bij jou, jouw voorkeur en je mogelijkheden (werk, gezin). Echt! :)

Groetjes,
R@ :wave:
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ken het probleem. Ik heb het vaak op eigen houtje gedaan zoals je hier wel kan lezen maar daardoor zit ik nu even vast aan de Temgesic.. Wat ik ook gedaan heb is het in mn vakantie dagen intern gedaan. En is er geen andere vorm van verslavingszorg in de buurt waar je je kan melden? Of als laatste optie een second opinion bij een andere huisarts?
s
semi-syntheticLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dag DF'ers!

Ik post hier bijna nooit, maar ik zit nu in een situatie waar ik jullie hulp en advies heel goed bij kan gebruiken. Ik zal maar zo to-the-point mogelijk zijn :grin: ;

Ik ben 3 jaar geleden afhankelijk geraakt van opiaten. Eerst kreeg ik opiaten ter behandeling van mijn neuropatie, en later ben ik daarnaast methadon en heroine recreatief gaan gebruiken, om uiteindelijk vrijwel helemaal op de hero over te gaan. :(

Nu heb ik 2 jaar geleden voor het eerst hulp gezocht bij de breider, daar een traject doorgelopen en suboxone gekregen icm. behandeling. Veel later 1 maal een uitglijder gemaakt en vervolgens voor iets langere tijd op de buprenorfine gezet.

Daarna ben ik door een fout van de breider uitgeschreven, en kon ik pas na een heel traject van 6 weken weer ingeschreven zijn en bij een arts terecht komen en dus weer mijn buprenorfine voorgeschreven krijgen. Ik moest toen dus Cold turkey van de buprenorfine en dit hield ik 2 weken vol en daarna toch weer hero gaan gebruiken om van de ziekte af te komen. Daarna is er wat tijd voorbijgegaan, ben ik uiteindelijk weer bij een arts terechtgekomen (na het hele traject van inschrijven en gesprekken gesprekken gesprekken) :rolleyes:


Nu is het probleem dat ik erg graag weer wil afkicken, mbv suboxone. Hiervoor heb ik altijd zelf thuis mogen afkicken, maar mijn arts zegt dat omdat ik al 2x de mist in ben gegaan met thuis afkicken en de bijbehorende behandeling bij de breider, ze mij enkel nog buprenorfine zullen geven als ik ook 2 weken intern ga. Hier heb ik geen tijd voor, en ik vind het onterecht omdat ik eigenlijk maar 1 maal echt zelf weer ben gaan gebruiken, en de andere maal niet anders kon, omdat ik nota bene door de fouten van de breider (andere arts, die is nu weg... :kots: ) zonder buprenorfine zat terwijl ik nog veel langer had moeten afbouwen.

Ik zit nu dus echt in een rotsituatie, de breider stuurt mij gewoon weg, wetend dat ik dus heroine zal moeten blijven gebruiken om door te kunnen werken. Intern is ook geen mogelijkheid ook door mijn werk, ik zit dus klem.

Heeft er iemand tips? Ik weet zeker dat ik als ik maar de buprenorfine voorgeschreven kan krijgen af kan kicken. Heb het ook al 2 maal cold turkey geprobeert omdat ik dat als 3e optie zag, maar dit werkt voor mij gewoon niet. Ik vind het zo lullig dat die arts mijn leven bepaald, :angry: en dat het zo makkelijk voor hem is om mij die ene kans te geven die ik nodig heb om hier doorheen te komen.

Ik hoor graag van jullie,

Semi

P.s.
Excuses voor de spelling/eventuele slechte verhaalopbouw, ik heb dit wat haastig geschreven.
s
semi-syntheticLid
01-01-2024, 00:00
#6
ricky zei:
Ken het probleem. Ik heb het vaak op eigen houtje gedaan zoals je hier wel kan lezen maar daardoor zit ik nu even vast aan de Temgesic.. Wat ik ook gedaan heb is het in mn vakantie dagen intern gedaan. En is er geen andere vorm van verslavingszorg in de buurt waar je je kan melden? Of als laatste optie een second opinion bij een andere huisarts?
Klik om te vergroten...

Dit is de verslavingszorg waar ik mij nu gemeld heb, en de huisartsen hier doen niets qua verslavingszorg, ze verwijzen allemaal door naar waar ik nu ben. En vakantieperiode is ook geen optie.

Zijn er nog andere manieren om aan subs te komen? Ik kwam op internet wat websites tegen waar je online een doktersrecept kon aanvragen door een soort vragenlijst in te vullen en een mailtje met je symptomen bij te voegen, iemand hier ervaring mee? Dat dit iets meer kost maakt niet uit, ik moet die krengen gewoon zsm hebben, en heb er best wat voor over!
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee die geven je niks zonder voorschrift. Dit is een moeilijk middel om zo maar ff aan te komen.
Waarom probeer je niet met een afbouwschema methadon af te bouwen zoals ze in de kliniek ook doen? Als je het echt zelf thuis op eigen houtje wil doen zit er bijna niks op als je echt helemaal geen hulp krijgt.. Hoeveel rook je per dag dan?
s
semi-syntheticLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hmm, teveel:P.

Ik sta nogsteeds open voor suggesties. Is het gebruikelijk dat huisartsen dit soort dingen altijd doorverwijzen en zelf niets willen voorschrijven? De vers.zorg. hier is echt een grote trage rotzooi, worden onwijs veel fouten gemaakt, waaronder een waardoor ik nu naar mijn idee onterecht mijn "laatste kans" kwijt ben.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Second opinion / andere dokter geen optie? (word bijna in elk zorgpakket vergoed standaard)

Ik sta nog steeds open voor suggesties. Is het gebruikelijk dat huisartsen dit soort dingen altijd doorverwijzen en zelf niets willen voorschrijven?
Klik om te vergroten...

De waarheid is (helaas) dat ze vaak wat huiverig ervoor zijn, moet er wel bij zeggen lang niet allemaal. Werd zelf ook doorverwezen naar instantie laat ik het X noemen, die vele malen makkelijker was/is met voorschrijven met als gevolg het probleem niet verdwijnt maar groter werd, ben daar ook weg gegaan en terug bij huisarts weer voor mij. Want instantie x had geen zin in de tuchtcommissie bij de thee..
Had een tijd terug nog zelf handig gebruik gemaakt van het feit dat apothekers niet communiceren met de huisartsen.. waardoor blijkt dat ik ineens bij 3-4 apotheken ingeschreven sta en me recept(en) kan ophalen.. sta regelmatig ingeschreven (met antiek adres soms maar boeiend) wat mogelijkheden bood tot een goede dokter te vinden.

Artsen die fouten maken en ineens weg gaan is ook geen nieuwtje voor me , wel jammer te horen dat het weer gebeurt.

Mijn tip zou zijn (correct me if I'm wrong)

Al je verslagen documenten e.d opvragen van breider en huisarts / andere arts(en) die je dingen hebben voorgeschreven (heb je volledig recht op als patient zie WGBO ).. En met dat dossier in je arm naar de nieuwe dokter gaat en je situatie uitlegt. Moet glashelder zijn voor hem dan , ipv dat de nieuwe arts alles opvraagt en je weer moet wachten.

Anders zijn er nog vele andere artsen/mensen die willen helpen! Maar moet je wel serieus zijn in het stopen natuurlijk :)

Veel succes hoop dat je hier iets aan hebt!
s
semi-syntheticLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou niet weten naar welke arts, ik moet uberhaupt wachten op een verslavingsdeskundige te Mogen spreken, dan moet ik eerst worden "ingeschreven, besproken, beoordeeld, etc. ". Gaat zo 6-8 weken overheen voor ik een arts zie.

Helaas zit er maar een verslavingsscentrum hier waar ik woon. Verder nog tips misschien? Misschien hoe ik op korte termijn een andere arts vind?

Bedankt! ik waardeer de moeite die je neemt om mij verder op weg te helpen!

Semi
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik weet als geen ander hoe vervelend t is om zolang te moeten wachten op een intake, en het uiteindelijk echt verstrekt krijgen van medicatie of hulp in welke vorm dan ook.

Maar, er zijn 2 redenen aan te voeren waarom dit zo lang duurt.
weet niet of de volgorde juist is waarin ik ze zet, maar beiden spelen een belangrijke rol;

- bezuinigingen.
- kijken of de client wel echt gemotiveerd is, (dus m laten wachten).

heb dit een paar keer met de hulpverlening besproken, want ik moest 10 weken wachten eer ik geholpen werd. Ze spraken t tegen, het was gewoon druk. Maar 15 jaar geleden ofzo vertelde een therapeut mij zelf eens dat men een client vaak een paar weken liet wachten om te zien of hij of zij wel echt gemotiveert was. Iedereen wil graag hulp wanneer de nood hoog is, maar, willen ze nog steeds clean worden wanneer die noog weer geledigd is. Daarmee bedoel ik, had t zelf vaak dat ik een week of 2 zonder poen zat of dakloos was, en t zou dan fantastisch zijn geweest wanneer ik me maar even hoefde te melden om dan direct of de dag erna meth of opvang te krijgen in een detox of wat dan ook. Maar zodra mijn uitkering dan weer binnen was was ik gewoon weer aan t gebruiken. En de hulpverlening kost bakken (BAKKEN) met geld, een opname kost gemiddelt enkele honderden euro per dag!! en medicatie is ook niet goedkoop. En wanneer men dit dan enkel moet doen om de verslaafde even een paar ellende dagen of weken te moeten helpen overbruggen, dan ziet men daar geen heil in. Kan daarin goed meegaan.
Vervelende is wanneer men echt goede bedoelingen echt en oprecht clean wilt worden, dan is zolang wachten op zijn minst verschrikkelijk, en of zijn meest kan t zelfs betekenen dat de client alle wil verliest en van hulp afziet.

Bezuinigingen behoeven geen nadere uitleg neem ik aan.

Ben zelf 29 jaar verslaafd geweest aan heroine en coke, dus weet waarover ik praat.
Hoe je het beste in jouw geval kunt reageren weet ik niet, ken jou situatie daarvoor te slecht.
Hopenlijk is alles al in orde, en ben je al geholpen.

succes,
h
hellLid
01-01-2024, 00:00
#12
afkickkliniek

hoi,ik ben zelf methadon verslaafd en slink 50 milliegram daarbij rook ik ook nog iederedag cocaine..het gaat thuis niet goed. en ik wil het gaan proberen om naar een afkickkliniek te gaan. me ene helft zegt dat ik moet gaan en me andre helft niet..dat is waarschijnlijk geen goed teken maar ik wil tog gaan..ik zie er namelijk heel slecht uit en ouwe bekenden van me schrikken als ze me zien.. en daarom wil ik aan de wereld bewijzen dat ik wel van die zooi kan afblijven en er wel goed uit kan zien.. ik wilde eerst naar emillie hoeve gaan. maar heb daar zulke slechte verhalen over gehoord.. nu ben ik aant het kijken om naar de rodersana kliniek te gaan.het is wel in brabant volgens mij en ik kom uit leiden. wie heeft ervaring met die kliniek?? wie is er geweest? khoop dat ik een reactie krijg..er staan wel ervaringsverhalen op de site maar die zijn van mensen boven de 45 en ik ben 25 .ben benieuwd of er ook jongeren zijn geweest!
groetjes anoniem
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi Hell, je mag gerust een nieuwe topic aanmaken hoor, zodat je daarin je vraag kunt stellen. Je hebt dan een veel grotere kans dat mensen erop reageren. Maar, ik zal je vraag even hier beantwoorden. Over leeftijd, t maakt niet veel uit hoor, hoe oud je bent. Alle leeftijden zitten door elkaar heen in een detox. En soms is het juist wel goed om met oudere en of mensen te praten die al hun halve leven verslaafd zijn zodat je ervaringen met hen kunt uitdelen.

Over the Emile hoeve, vroeger was dat inderdaad zowat een hel om daar te moeten zitten. Maar, dat is allang niet meer zo. Het is nu bijna zo dat t veel te soft is. Je hebt ook triplle X, wat er vlak bij zit, en dat is zo streng als wat de emile hoeve vroeger was. Ze zitten beiden in het park waar ook de detox zit van Brijder, ligt net buiten Monster, dus vlak bij den Haag. Je kunt dan eerst afkicken in de detox (heb er net zelf een tijd gezeten met succes, wel voor heroine, geen coke. maar dat maakt niet uit.) en daarna kun je kijken welke vervolg behandeling goed voor je is.

Maar, als ik jou verhaal lees dan weet ik niet zeker of je al wel klaar bent om af te kicken. Begrijp
me alsjeblieft niet verkeerd, ik zie je graag afkicken. Maar van wat ik begrijp uit je text is dat je graag clean wilt worden om te laten zien aan je omgeving dat je het wel kunt, en ook om er weer beter uit te gaan zien. Van coke word je inderdaad erg mager meestal, en tekend t je uiterlijk heel erg. Probleem hiermee is dat afkicken ENKEL lukt wanneer je t zelf wilt, en echt enkel voor jezelf doet. Zelf ben ik zo vaak afgekicked voor mijn moeder en of vrienden, zoals jij, om hen te laten zien dat ik niet die eeuwige junk was. Maar, dat hield nooit stand. Want uiteindelijk verdwijnt dat gevoel om t voor hen allemaal te willen opbrengen. Afkicken lukt eigenlijk enkel alleen wanneer je t echt zelf graag wilt, en dat je je gebruik gewoon strontzat bent. Maar, als er nog ergens een deel in jezelf zit want t eigenlijk allemaal wel best vind, of zelfs graag gewoon weer doorgaan, dan zal de kans op slagen vrees ik kleiner zijn.
Maar, niet geschoten is altijd mis.
Dus, als ik jou was zou ik toch gewoon te kans wagen en het proberen. Want blijven gebruiken is geen oplossing, en je vergooid je leven terwijl de dagen aan je voorbij trekken.

Mocht je graag hierover door willen praten dan zou ik je willen vragen om zelf een topic te openen, want nu liften we mee op iemand anders zijn topic. tevens krijg je dan meer antwoorden denk ik.

succes, wat je ook besluit. weet wel dat t 1 tot 2 maanden kan kosten eer je echt opgenomen wordt. Dus is snel aanmelden wel belangrijk.
h
hellLid
01-01-2024, 00:00
#14
hoi hoi,hoe maak je je eigen topic aan dan zit wel te kijken maar kan het niet vinden! groetjes anoniem
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gewoon even naar de hoofdpagina van een Onderwerp gaan, in dit geval Opiaten;
http://www.drugsforum.nl/viewforum.php?f=19
en dan zie je links boven in het rood het woordje NieuwOnderwerp
staan, daar even op klikken. Werkt verder hetzelfde als een antwoord op een topic geven.
succes,
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: afkickkliniek

hell zei:
hoi,ik ben zelf methadon verslaafd en slink 50 milliegram daarbij rook ik ook nog iederedag cocaine..het gaat thuis niet goed. en ik wil het gaan proberen om naar een afkickkliniek te gaan. me ene helft zegt dat ik moet gaan en me andre helft niet..dat is waarschijnlijk geen goed teken maar ik wil tog gaan..ik zie er namelijk heel slecht uit en ouwe bekenden van me schrikken als ze me zien.. en daarom wil ik aan de wereld bewijzen dat ik wel van die zooi kan afblijven en er wel goed uit kan zien.. ik wilde eerst naar emillie hoeve gaan. maar heb daar zulke slechte verhalen over gehoord.. nu ben ik aant het kijken om naar de rodersana kliniek te gaan.het is wel in brabant volgens mij en ik kom uit leiden. wie heeft ervaring met die kliniek?? wie is er geweest? khoop dat ik een reactie krijg..er staan wel ervaringsverhalen op de site maar die zijn van mensen boven de 45 en ik ben 25 .ben benieuwd of er ook jongeren zijn geweest!
groetjes anoniem
Klik om te vergroten...

He Hell er staan zeker ervaringsverhalen van methadongebruikers van jouw leeftijd op dit forum. Zoals mijn ervaringen ben zelf 26 jaar en gebruik nu 2 en half jaar methadon ter vervanging voor mijn heroine verslaving. Gewoon het forumgedeelte opiaten verder doorspitten. Ben hier nu een jaar actief dus je hoeft niet zo ver terug te gaan. En wat ik kan zeggen over als je wil stoppen is dat je het echt moet willen en het zelf doen.

En als het goed is kan je pas na 5 posts een nieuw topic openen. Succes met alles en laat nog wat horen hoe het verder met je gaat.

Grtzz Willem
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi Hell,

Als ik een tip mag geven: Miroya in Amersfoort:

http://www.miroya.nl/

Miroya
Bergstraat 8
3811 NH Amersfoort
Tel: 033 - 4220970
Fax: 033 - 4220971
Email: [email protected]

Zij zijn kleinschalig, zeer ervaren en kundig en luisteren écht naar jou en naar jouw wensen, maar ook je mogelijkheden m.b.t. werk, gezin etc.

Mij heeft het ontzettend goed geholpen!

Als je vragen hebt, stel ze gerust :wink:

Groetjes,
R@r@ :wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb heel veel goede dingen over Minoya gehoord en onder narcose afkicken is natuurlijk een ideale manier. Maar wat mij er tegen staat op Minoya is dat men, voor zover ik begrepen heb, verplicht is om 8 maanden lang onderhuids een implantaat te dragen dat een constante stroom van Xuboxone afgeeft. En nu heb ik wel goede ervaringen met Xubosone, maar ENKEL om het heel kort, paar weken, te gebruiken voor afkicken. Afkicken van Xuboxone is heel erg zwaar en kan vergeleken worden met afkicken van methadon, dat is althans mijn ervaring.
Dus tja, dan ben je wel clean door onder narcose afte kicken, maar daarna zit je wel verplicht met een zware Xuboxne verslaving.

Al snap ik wel dat ze zo werken hoor, zo verzekeren ze zichzelf dat de kans op terug val veel kleiner wordt. Maar, hoeveel kicken er daarna van die Xuboxone af?
Of men moet een onderhouds dosering daarvan willen nemen, dat is weer wat anders.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."