Dag DF'ers!
Ik post hier bijna nooit, maar ik zit nu in een situatie waar ik jullie hulp en advies heel goed bij kan gebruiken. Ik zal maar zo to-the-point mogelijk zijn
![:grin:]()
;
Ik ben 3 jaar geleden afhankelijk geraakt van opiaten. Eerst kreeg ik opiaten ter behandeling van mijn neuropatie, en later ben ik daarnaast methadon en heroine recreatief gaan gebruiken, om uiteindelijk vrijwel helemaal op de hero over te gaan.
Nu heb ik 2 jaar geleden voor het eerst hulp gezocht bij de breider, daar een traject doorgelopen en suboxone gekregen icm. behandeling. Veel later 1 maal een uitglijder gemaakt en vervolgens voor iets langere tijd op de buprenorfine gezet.
Daarna ben ik door een fout van de breider uitgeschreven, en kon ik pas na een heel traject van 6 weken weer ingeschreven zijn en bij een arts terecht komen en dus weer mijn buprenorfine voorgeschreven krijgen. Ik moest toen dus Cold turkey van de buprenorfine en dit hield ik 2 weken vol en daarna toch weer hero gaan gebruiken om van de ziekte af te komen. Daarna is er wat tijd voorbijgegaan, ben ik uiteindelijk weer bij een arts terechtgekomen (na het hele traject van inschrijven en gesprekken gesprekken gesprekken)
Nu is het probleem dat ik erg graag weer wil afkicken, mbv suboxone. Hiervoor heb ik altijd zelf thuis mogen afkicken, maar mijn arts zegt dat omdat ik al 2x de mist in ben gegaan met thuis afkicken en de bijbehorende behandeling bij de breider, ze mij enkel nog buprenorfine zullen geven als ik ook 2 weken intern ga. Hier heb ik geen tijd voor, en ik vind het onterecht omdat ik eigenlijk maar 1 maal echt zelf weer ben gaan gebruiken, en de andere maal niet anders kon, omdat ik nota bene door de fouten van de breider (andere arts, die is nu weg...

) zonder buprenorfine zat terwijl ik nog veel langer had moeten afbouwen.
Ik zit nu dus echt in een rotsituatie, de breider stuurt mij gewoon weg, wetend dat ik dus heroine zal moeten blijven gebruiken om door te kunnen werken. Intern is ook geen mogelijkheid ook door mijn werk, ik zit dus klem.
Heeft er iemand tips? Ik weet zeker dat ik als ik maar de buprenorfine voorgeschreven kan krijgen af kan kicken. Heb het ook al 2 maal cold turkey geprobeert omdat ik dat als 3e optie zag, maar dit werkt voor mij gewoon niet. Ik vind het zo lullig dat die arts mijn leven bepaald,
![:angry:]()
en dat het zo makkelijk voor hem is om mij die ene kans te geven die ik nodig heb om hier doorheen te komen.
Ik hoor graag van jullie,
Semi
P.s.
Excuses voor de spelling/eventuele slechte verhaalopbouw, ik heb dit wat haastig geschreven.