Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringen

BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringen

19 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
K
KOMTGOEDLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

Bedankt voor je reactie eend.

Ja ik snap em ook niet helemaal, maar ik ga mn wekker zetten om morgenochtend daar op tijd te zijn, en dan praat ik em wel ff onder tafel hehe.

nja blijkbaar schrikt ie van de hoeveelheid tabletten en wil hij me eerst 50 stuks geven om te proberen en daarna zal ik ze wel per maand krijgen denk ik. maar hij moet gewoon begrijpen dat ik met 50 stuks maar een dag of 5 kan doen, en dat ik dan om de haverklap heen en weer kan om te bestellen/ophalen.

Maar jah altijd nog beter dan methadon he, want dan moet je zowieso elke dag.

Ik breng morgen nog wel verslag uit hoe het loopt.
Hopelijk krijg ik toch mn zin nadat ik em onder tafel lul.

vraagje> ze hebben het erover `dat het ook een heeeeel ander preparaat is` dat is toch onzin (behalve dan zonder de naloxone).

Ja ik weet al dat je ze om de dag kan nemen,en dat ga ik ook wel doen. Maar kan je me vertellen hoe lang de klachten aanhouden als je zeg maar uiteindelijk met het laatste compleet stopt? want op dat engelse drugsforum of geloof ik suboxone forum staan echt verhalen de zogenaamde PAWS (vertraagde lange termijn klachten) dus echt soms maanden kunnen aanhouden (daarom neem ik ook zo erg de tijd met afbouwen).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms in het weekend wel eens een pakje erbij haal, meestal met weinig effect. Maar dat is altijd omdat ik bv coke of iets gebruikt heb (maar ik doe dat nauwelijks meer). ALs ik stabiel op dit medicijn zit, heb ik eigenlijk niks nodig en verloopt mn dag vrij goed, gemotiveerd. ik merk ook wel het anti-depressieve effect van dit spul. Maar soms heb ik wel de neiging om te blowen of drinken, en blowen kan ik niet goed tegen want daar ga ik alles door voelen. en dan moet ik weleens een snipper er bij nemen.
Maar ik ben zeer spiritueel ingesteld, en wil uiteindelijk met mezelf leven zonder drugs. Maar in de dagelijkse realiteit lukt het soms niet.
Ben dus nu van plan om met de bupe iets naar beneden te gaan, maar waar ik me nog wel goed bij voel, en intussen werken aan structuur, betere vrienden(valt niet mee hmm), werk/dagbesteding regelen, alles beter indelen.
Ik ben bijna 33 nu, en dat ronddraaien in cirkels ben ik wel zat. Weet nog niet wat ik precies wil met mn normale leven, maar ben wel gemotiveerd nu.

Dit in acht nemende wil ik ook `langzaam`gaan, omdat ik de andere drugs dus ook onder de duim (is stoppen) wil houden.

Ik voel me er wel best wel alleen voor staan, maar moet het ook alleen doen. Maar ken helemaal geen `normale` mensen, dus dat beweegt me om te willen werken. Dus I go slow en ik kom dr wel.

Gr, KOMTGOED ( sambalBIJ bzz bzz)
K
KOMTGOEDLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik heb niet echt een specifieke vraag, maar alle advies is welkom.
Sinds aantal jaar gebruik ik suboxone.Ik ben begonnen met: eerste paar dagen 16mg -daarna 8mg onderhouds dosis. Mijn ervaring is positief hiermee, Maar wil ook niet heel mn leven dit middel gebruiken. dus nadat ik voor mekaar had dat ik het 1x per maand op kon halen bij de apotheek via de huisarts, ben ik zelf gaan afbouwen. En ik voel me nu goed bij 2mg per dag (af en toe om de dag).
Het afbouwen vanaf bv 8mg ging vrij soepel zonder noemenswaardige problemen.
MAar nu wil ik ook het laatste eraf hebben met minimaal discomfort.
Aangezien deze stof vrij lang in het lichaam blijft, en evt afkick verschijnselen mogelijk vertraagd kunnen optreden, wil ik kiezen voor `de langzame`weg namelijk zo klein mogelijke stapjes naar beneden. voorbeeld: als ik de 2mg tablet in 4 delen breek, zou ik met een kwart eraf gaan van 2.0mg naar 1.5mg >> nu lijkt dit in eerste instantie wel te lukken met alleen lichte klachten, maar een dag of 4-7 later kom ik erachter dat het dan toch te snel gaat, waarna ik bv tussendoor 1a2mg extra moet nemen. Nu is dit niet een levensgroot probleem, Maar door het constante `gewissel` van de dosering, voel ik mij psychisch wat minder in balans, en heb soms de hele dag nodig om alleen maar op te starten, eer ik de deur uit ben.

Dus ben ik gister naar de huisarts gegaan om hieer over te praten.
Nu schijnt de beste man niet helemaal te begrijpen wat ik wil doen.
namelijk: het omzetten van 2.0mg suboxone in 2.0mg temgesic per dag, met als doel AFBOUWEN MET STAPJES VAN 0.2MG TEMGESIC met als doel zo laag mogelijk komen deze winter waarna ik ermee wil stoppen.

BLIJKBAAR schrikt de huisarts van de hoeveelheid tabletjes waar ik om vraag. 2.0/0.5mg suboxone-tablet = 10x 0,2mg temgesic per dag x 31dagen = 310 tabletten per maand.

Gisteren is mij voorgeschreven: 1doosje van 50 tabletjes temgesic. (maar vandaag hadden ze het nog niet). Ik heb hem nog een briefje geschreven om uit te leggen dat ik daar hooguit 4-5-6 dagen mee kan doen. En dit word niet helemaal begrepen blijkbaar want het recept is 3x 0.2mg per dag oftewel 0.6mg bup per dag. Dit zou dus inhouden dat als ik geen suboxone erbij zou nemen(heb aardige stash opgebouwd), ;; --> dat ik dus een sprong zou moeten maken van 2.0mg bup naar 0.6mg bup.

Ik heb morgen weer een afspraak om 9uur (als ik me hopelijk niet verslaap), maar ben bang dat ik hem het probleem niet aan het verstand krijg.... Want er word ook gezegd door de assistente dat het een `geheel ander preparaat zou betreffen` -en dat ik eerst maar zou moeten proberen wat de dokter zegt. Ik denk dat ze bang zijn dat ik het zou willen misbruiken ofzo. Maar wat ik nu elke maand ophaal =suboxone 10mg per dag+ oxazepam 40mg per dag = +_ 150x 2mg tabletten suboxone en 120x10mg tabletten oxazepam. Oftwel mijn voorstel was: ik heb nu toch al afgebouwd tot 2mg suboxone per dag, maar het laatste is toch lastiger, dus geef mij Temgesic 2mg per dag (wat best minimaal is) in kleine tabletjes, dan kan ik daarmee verder afbouwen. maar hij wil me nu dus 0.6 mg bup per dag gaan geven..
Heb al gezegd dat ik met 50 tabletjes maar hooguit ong 5 dagen kan doen als ik 2mg per dag wil nemen, en dan zegtie van: probeer het eerst maar even en dan maak je een nieuwe afspraak om te kijken hoe het bevalt (want het zou ook een ander preparaat zijn/volgens mij is het dezelfde stof,maar dan zonder de naloxone toevoeging??TOCH??). MAAR op deze manier sta ik tig x per week bij de huisarts, en te bestellen/ophalen bij de apotheek (gezien de levertijd van 2 dagen bij de apotheek, en evt een weekend er tussen in), en dat geeft me onrust, en dan wordt het afkicken wel onnodig bemoeilijkt..

WAAROM doetie zo moeilijk. Ik denk dat ie me geen 310 tabletten per maand in 1 x wil meegeven, en dat terwijl als ik de 10mg suboxone die staat voorgeschreven per dag zou omrekenen naar temgesic, ik uit zou komen op ong 1500! tabletjes per maand. Snapt hij niet dat ik juist eraf probeer te komen? dat 2mg suboxone tablet hetzelfde zou moeten zijn als 10 tabletjes van 0.2mg temgesic?

GRRRRR hoe krijg ik dit de beste man aan het verstand. Zodat ik dalijk niet +10x per maand heen en weer moet. GRRRR onnodig

Heeft iemand suggestie voor mn afspraak van morgen? (bvd).

Gr, KOMTGOED bedankt voor het lezen (sorry is beetje uitgerekt verhaal geworden.peace-out)/
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

Op een gegeven moment kom je op een punt dat het beter is om in plaats van afbouwen, om de dag, twee dagen in te nemen. Buprenorfine werkt namelijk behoorlijk lang door. Iets met je bloedspiegel of zo.

Waarom ga je neit naar je arts waar je die andere tabletten van krijgt? Of heb ik over je antwoord heen gelezen? Ik kan mij namelijk onmogelijk voorstellen dat jouw arts niet snapt dat het eenvoudiger is om met 0,2mg. af te bouwen dan met 2,0mg.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

je kunt anders altijd kijken naar een paar uur of dagen vrijwilligers werk per week, dan kom je 'normale' mensen tegen en ze zitten altijd overal te springen om vrijwilligers. werk is er nml amper nu.

je hele verhaal doet mij des te meer achter mijn beslissing staan om nooit onder narcose af tekicken bij Minoya. want daar krijg je dan na de narcose (of tijdens) een implantaat met Xuboxone of Buprenorfine, en in tegenstelling wat mij door een arts van Brijder is verteld si de afkick van Xu of Bu dus toch erg langdurig en zwaar in zekere zin.

over dat gedoe met die arts en niet mee willen geven, beetje onzin inderdaad maar als er niets anders opzit dan zou ik als ik jou was dus maar eerst even in wat hij voorsteld meegaan en dan maar hopen dat de hoeveelheid die je meekrijgt snel sterk verhoogd kan worden. denk dat hij inderdaad bang is dat je t anders wilt verkopen, (alsof er zoveel vraag naar is :grin:)
K
KOMTGOEDLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

ik heb er nou 100 voor 10 dagen
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

Het afkicken van Buprenorfine wordt mijns inziens wel heel erg overdreven! Maak geen feit van een verhaal / verhalen. Zelf ervaren en voor jou de beste weg kiezen is enkel en alleen een weg naar succes.

Beter ene lange weg dan een opgebroken weg en weer terug bij af.

Mijn laatste jaar heb ik echt gespeeld met de inname. De ene dag / week ging het heel goed en kon ik met eens in de twee dagen 0,2mg. af. De andere week ging het minder en nam ik elke dag 0,1mg.

Wel verbaas ik mij over de weg die ieder ander, die af wil kicken, inslaat. Voor mijn gevoel maak jij het jezelf bijvoorbeeld bijzonder lastig door met je oude vriendenkring / omgeving om te gaan en daarnaast ook nog drugs te gebruiken. Misschien gaat het afkicken en clean blijven je allemaal wat gemakkelijker af zodra je een totale omslag maakt?!

Deze omslag zal ook veel tijd vragen en in het begin voel je je er misschien enkel doodongelukkig bij. Maar als de tijd vordert, zal je inzien dat het zichzelf dubbel en dwars gaat terugbetalen.

Groet,

Eend
K
KOMTGOEDLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

bedankt voor de reactie.

Ik vind het een goed verhaal en ik ben het met het meeste ook eens. In een volgende bericht zal ik er nog op terug komen
K
KOMTGOEDLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

UPDATE: ik neem nu 1-3 temgesic 0.2 per dag en gaat goed maar in weekend een streep gerookt (mag van mezelf). heb het gevoel dat ik kan stoppen, maar zal niet de eerste x zijn dat ik met burenorfine te makkelijk erover gaat denken, dus weeet wel beter :grin:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

Nu die ene streep nog, ook al mag deze gerookt..
K
KOMTGOEDLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

ik bedoel stoppen/afbouwen met bupe lijkt eerst goed te gaan. en dan na 3 dagen moet je toch weer nemen.. maar blijf het goed spul vinden
S
ShakE_iTLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

iK heb ook geprobeerd om mn suboxone af te bouwen..

Maar ik ga naar mn verslavingsarts van CAD (centrum voor alcohol en drugsverslaving) voor mn suboxone-behandeling.

Mn huisarts kende het middel indertijd (2 jaar terug) niet eens, maar goed bij hem ga ik voor mn ad en alprazolam.

Mn verslavingsarts stelde me ook voor om ipv per 2 mg, af te bouwen in stapjes van 0.2 mg met Temgesic dus.

Ik was van 4 mg ( 2 tabs suboxone van 2 mg/dag) naar 1 tab gegaan 2 mg dus en voelde wat te heftig, hoewel de stap van 8 naar 6 en van 6 naar 4 wel makkelijker gelukt was (moet wel zeggen dat ik toen valium erbij kreeg, van mn huisarts)

maar mn verslavingsarts schreef me dan een doos suboxone 2 mg voor ( waarvan ik elke week bij de APO een strip mocht gaan afhalen) en ook schreef ze aanvankelijk voor eerste week 63 tabs voor (per week af te halen, 9 x 0.2 mg temgesic per dag,vond zij heel normaal als verslavingsarts) en de week erna 56 tabs/ week en week daarna 49 tabs/ week (bijna 1 doos dus, waarvan 7 X 0.2 mg/dag + 2mg suboxone= 3.4 mg bupe

daarna opnieuw n voorschrift voor n doos suboxone gekregen (elke week strip van 7 tabs) en verschillende voorschriften voor temgesic, elke week 49 tabs,bijna volle doos (50) wat ik meekreeg om even op 3.4 mg te blijven staan...en dan zouden we verder kijken.

Ik moet toegeven dat het me te zwaar werd (niet zozeer lichamelijk, maar geestelijk) , buprenorfine neemt idd de drang naar heroine goed weg en werd erg zuchtig en ook wat slechter gemoedstoestand, want werkt idd ook anti-depressief)

Ben toen (wegens privesituatie) verhuisd, gaan samenwonen met vriendin, en ook naar een cad-centrum dichterbij gelegen gegaan. Heb daar uitgelegd hoe ik me voelde (zuchtig,angstig,...) en dat ik terug omhoog wou ipv verder af te bouwen...heb gezegd dat ik 2 mg suboxone nam en dan elke dag 7 temgesic erbij),die dokter heeft me toen eerst terug op 1 tablet van 8 mg gezet,wat me meteen terug op mn gemak deed voelen,zucht weg),maar enkele weken later owv privesituaties/problemen, geen breuk ofzo met mn vriendin, dat terzijde, ben blij dat ze me steunt--) maar toen gemeld dat ik me wat labiel voelde, en soms id verleiding kwam om terug te gaan gebruiken....toen dosis verhoogd naar 16 mg, wat ik nu reeds aantal maanden neem en heb erbuiten geen hero meer gebruikt.

Maar temgesic is mss wel een ander preparaat dan suboxone maar ze bevatten allebei als werkzame stof buprenorfine,behalve dat suboxone ook naloxone bevat, wat misbruik bij te hoge dosering zou moeten tegengaan,aangezien naloxone een opiaat-antagonist is.

Ik vind momenteel wel dat ik mss met 16 mg toch wat te hoog sta en probeer het elke week 2 dagen met 1 tab, 8mg dus en voel geen verschil eigenlijk,dus wil wel terug naar 8 mg gaan, maar een nieuwe poging om af te bouwen voorlopig niet...

Greetz
K
KOMTGOEDLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

zelf had ik bij 8 mg suboxone, geen enkele trek in hero. als je minder gaat nemen , kan je wel in verleiding komen! maar ik wil eigenlijk wel van alles af..
S
ShakE_iTLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

Idd, heb hetzelfde gevoel. Ik wil er ook vanaf komen, maar niet voor meteen,hoewel ik t al meer dan 2 jaar slik, mn arts zei dat de meeste mensen het jaren nemen. Ik denk wel dat het je gaat lukken hoor en mij of wie dan ook (als je er klaar voor bent) en ik zou rustig afbouwen,geen haast bij, over n periode van maanden (halfjaar of zelfs n jaar) en de laatste stapjes doen met 0.2 mg (temgesic ja) en vraag eventueel aan je huisarts dan n spierontspanner erbij (tetrazepam of eventueel baclofen).
K
KOMTGOEDLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

jA NEEM JE TIJD ER VOOR
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

leveldesigner zei:
je hele verhaal doet mij des te meer achter mijn beslissing staan om nooit onder narcose af tekicken bij Minoya. want daar krijg je dan na de narcose (of tijdens) een implantaat met Xuboxone of Buprenorfine, en in tegenstelling wat mij door een arts van Brijder is verteld si de afkick van Xu of Bu dus toch erg langdurig en zwaar in zekere zin.
Klik om te vergroten...

Dat heeft die Brijder-arts dus helemaal verkeerd! Bij Miroya is er een aantal mogelijke oplossingen om af te kicken:

Clean worden van opiaten en andere middelen

Wij kennen twee trajecten om clean te worden van opiaten, de detox onder narcose en het MOBAT (medicamenteuze ondersteuning bij afkicken thuis) traject. Voor de pilots cocaïne, alcohol, speed en cannabis gebruiken wij elementen van onderstaande trajecten.
Naast het medisch traject en medische begeleiding er ook intensieve psychosociale begeleiding van de patiënt en begeleider.

Afkicken onder narcose:
Deze detoxificatie is een zeer snelle opiaat ontgifting, en duurt zo’n zes uur en vindt plaats tijdens een 24 uurs opname. Deze methode is afkicken met name geschikt voor mensen die extreem bang zijn voor het afkickproces. Alle patiënten zijn na deze zes uur durende behandeling onder narcose opiaatvrij, dus lichamelijk clean.

Bij binnenkomst, krijgt u medicatie ter voorbereiding op de narcose, en is er een gesprek met een therapeut waarbij ook de begeleider aanwezig is. Dit gesprek is bedoeld om u voor te bereiden op de behandeling en de eerste week na de behandeling. De begeleider krijgt van ons instructies over de medicatielijsten en hoe om te gaan met u als patient die aan het herstellen is van de behandeling en de narcose. Gedurende de behandeling wordt een Naltrexon implantaat onderhuids geplaatst. Dit implantaat geeft gedurende 8 weken Naltrexon af waardoor u beschermd bent tegen de werking van opiaten en geen lichamelijke trek zult ervaren.

Medicamenteuze Ondersteuning bij afkicken thuis (MOBAT):

Voor patiënten die om inhoudelijke redenen niet in aanmerking komen voor een detox onder narcose en voor mensen die gedurende een korte periode zijn teruggevallen in heroïne gebruik bieden wij een MOBAT-traject met als afbouwmedicatie Suboxone (buprenorfine/naloxon). Afbouwen met heroïne, morfine of methadon is een moeilijk traject. Hiervoor in de plaats bieden wij een afbouwschema met Suboxone, waardoor u lichte opiaat effecten ervaart en toch uw opiaat receptoren bezet zijn. Suboxone hecht sterker op de receptoren dan opiaten waardoor u geen trek ervaart.
Het schema duurt 12 dagen. Uw begeleider zal in deze dagen de Suboxone beheren en per dag aan u verstrekken. Na het schema van 12 dagen volgt een periode van 10 dagen waarin u geen opiaten mag gebruiken voordat u kunt gaan beginnen met de Naltrexon. Deze 10 dagen bent u niet beschermd tegen lichamelijke trek en bent u lichamelijk zwakker waardoor een goed plan noodzakelijk is om het doel te kunnen behalen. Dit plan maakt u voor en tijdens het afbouwschema samen met uw begeleider en een therapeut.
Tijdens het afbouwschema zullen wij u gemiddeld om de dag bellen ter ondersteuning. Tijdens de 10 dagen “droog” bellen wij u dagelijks.


(Bron: http://www.miroya.nl/stap2.php?start_from=0&ucat=&archive=&subaction=&id=& )
R
RockingRebelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

In Nederland is het grootste probleem; ''het probleem van de 4-leerfasen van Maslow'' http://www.mijndoelenstellen.nl/hoe-pak ... an-maslow/ ALTHANS; In Nederland verkeren vele mensen in de EERSTE FASE VAN MASLOW! Dit weten ze zelf niet eens maar zo'n huisarts waar KOMTGOED over spreekt verkeerd zeker in fase 1. Dit is op zich niet erg want zo'n huisarts kan ook niet alles weten MAAR WAT IK ERG VINDT IS DAT IE, NADAT KOMTGOED HEM OP DAT PUNT VAN DIE TEMGESIC HEEFT GEWEZEN, HIJ HET EEN PAAR WEKEN LATER NOG NIET WEET! En waarschijnlijk weet die huisarts het nu nog niet. Het gruwelijke probleem in Nederland is, is dat dat soort lieden, die onbewust ''lekker onbewust-onbekwaam'' ''willen'' blijven ofzo(anders weet ik het ook niet) wel op SLEUTELPOSITIES zitten waar je als vechtersbaasje potverdikke niet omheen kan of met veel gezeik en veel moeite!

Ik ken namelijk dat probleem met die Temgesic en de werkelijk vulgair onnozele TEGENREACTIES die ik krijg van mensen(in fase 1 dus van Maslow = ONBEWUST-ONBEKWAAM) WAARVAN verondersteld wordt dat ze op HBO-NIVEAU functioneren.............
En nogmaals; ZE KUNNEN NIET ALLES WETEN maar ook al weten ze het niet; DAN NOG DOEN ZE HEEL VAAK OF ZE HET WEL WETEN EN ALS JE ZE ER DAN OP WIJST DAT HET ANDERS INELKAAR ZIT BLIJVEN ZE VASTHOUDEN AAN HUN EIGEN GELIJK, STELLEN ZE DAT ''JIJ MAAR'' DE PATIENT BENT en ook al ONDERBOUW je jouw argumentatie met bergen bewijs..........DAN NOG blijven ze vasthouden aan hun eigen gelijk(die dus ongelijk is)...........

nederland loopt gruwelijk achter op de andere landen en als je met verslaving te maken hebt hier ben je wat hulp betreft in Nederland ''bij de duvel te biecht'' zoals het gezegde luidt. wat verslaving betreft kun je beter definitief (wat ik ook ga doen) naar SCOTLAND emigreren. En niet alleen t.a.z van verslaving hoor.Wat vele andere terreinen betreft kun je beter naar Scotland gaan EN NEE HET REGENT ER NIET MEER DAN IN NEDERLAND; STERKER.....HET REGENT HIER VEEL MEER......DE LUCHTDRUK IS DAAR MINDER ZWAAR, ER WONEN MINDER MENSEN EN.............ZE ZIJN DAAR IN HUN DOEN EN LATEN EN IN HUN MENTALITEIT NIET ZO AUTISTISCH ALS HIER.............STERKER; ZE ZIJN IN SCOTLAND SUPER GASTVRIJ EN SPONTAAN EN ALS JE MAN ALLEEN BENT HEB JE DAAR ZO EEN LEUKE VROUW AAN DE HAND...DUS 1 ADVIES ALS JE NET ALS IK EEN HIGH SENSITIEVE BEELD DENKER BENT; NAAAAAAAAAR SCHOTLAND!!!! DAAR DENKEN ZE ZEKER WETEN MET JE MEE EN IK KAN DAT WETEN WANT IK BEN DAAR BEST LANG GEWEEST EN TOEN IK HIER IN NEDERLAND TERUGKWAM DONDERDE IK IN EEN HEEL DIEP ZWART GAT...............DUS IK GA NEXT YEAR TERUG NAAR MIJN SCOTTISCH FRIENDS.

SUCCES EN VRIENDELIJKE GROETEN VAN ROCKINGREBELRENE
R
RockingRebelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

1 DING NOG; NOOOOIT EN TE NIMMER NAAR MIROYA GAAN, LEES DE ARTIKELEN DAAR MAAR OVER EN BIJ ''AFKICKEN ONDER NARCOSE'' WORDEN DE RISICO NIET VERNOEMD DOOR MIROYA..................1 GROTE NEPZOOI DAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

hahaha, het is duidelijk dat je erg van Schotland houdt.
Maar om nu te zeggen dat daar alles beter is gaat mij duidelijk wat te ver, maar, maar het geeft niets wanneer jij deze mening bent toegedaan.

Ik vind de mening van dat nederland achter loopt op het gebied van verslavings hulp wel zwaar onderbouwd en ook ben ik het daar niet mee eens.
Helaas is het wel zo dat er veel te zwaar is bezuinigt op de (verslavings)zorg, en dus is helaas veel goede zorg weg bezuinigt. Toch zou ik niet terug willen gaan naar de verslavings zorg van rond 1980/90, want die was echt teveel. Toen kon alles, hoe gek en belachelijk ook.

Ik hoop dat je vind in Schotland wat je zoekt, en dat te daar wel clean kunt blijven.
Dat je in nederland bij terug komst in een zwart gat viel heeft denk ik meer te maken met dat je weer in een oude omgeving terecht kwam en niet zozeer met de zorg. Tevens ben ik van mening dat je waarschijnlijk ook in Schotland in zwaar weer terecht was gekomen omdat het altijd een moeilijk punt is wanneer de zorg eindigt en je het weer op eigen houtje moet zien te rooien. Miroya vind ik behoren tot een van de betere zorg verleners en tevens is het de enige voor zover ik weet waar je onder narcose kunt afkicken in nederland, op een ziekenkosten verzekering. Dat onder narcose afkicken gevaarlijk kan zijn is duidelijk, iedere behandeling onder narcose is gevaarlijk, niet enkel afkicken. Maar, voor sommige mensen is het de enige manier nog om ervan af te komen. Dus om zo sterk van leer tegen Miroya te trekken vind ik ook ongegrond. Het is duidelijk dat jij daar slechte ervaringen mee hebt, maar dat maakt niet dat jij die hele instelling over 1 kam kunt scheren. OP dit forum kun je vele verhalen vinden van mensen die wel hele goede ervaringen hebben met die instelling. En nee, ik werk daar niet, word niet door ze betaald, of heb zelfs ook maar ooit met die instelling te maken gehad. Maar, ik ken wel ook hele goede en positieve verhalen van andere mensen. Het is dus beter dat je je houdt tot je eigen slechte ervaring met hun, en die deelt met ons. In plaats van die hele instelling als slecht af te doen. Want dat klopt simpelweg niet.

En, graag wil ik je vragen niet ZOVEEL CAPS TE GEBRUIKEN.
WANT CAPS WERKEN ENKEL WANNEER DEZE SPAARZAAM WORDEN GEBRUIKT, MAAR WANNEER JE HELE BLOKKEN TEKST ZO NEERZET DAN VERLIEST HET ZIJN KRACHT.
DUS GRAAG VOORTAAN GEWOON WEER kleine lettertjes gebruiken.
En, bedankt voor je kommentaar en heel veel succes gewenst!!

Leveldesigner.
r
reteppLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

miroya bestaat niet meer eindelijk is die vage tent verdwenen
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: BUPENORFINE=goed spul. MAAR hoe afkicken/afkickervaringe

Hoezo bestaat Miroya niet meer?
Op hun site zeggen ze dat ze vanaf september 2015 enkel nog opiaat verslaafden behandelen, niets over stoppen of hele instantie opdoeken.

Dus, wat bedoel je?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."