Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxycodon en wiet?

Oxycodon en wiet?

15 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
C
CrankyLid
01-01-2024, 00:00
#1
hoi!

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag. Ik heb wegens een operatie oxycodon hci gl 5 Mg en oxycodon hci aurobindo retard voorgeschreven gekregen, voor de pijn, nou zou ik vanavond denk ik graag wat wiet willen vapen. Denken jullie dat dat gaat? Ik denk dat ik alleen de retard neem vandaag. Alvast bedankt!
F
FreewayLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik zit momenteel aan exact dezelfde dosissen oxycodon die jij hebt. Door een ongeval dat ik van de week heb gehad. ik vindt dat het prima gaat met wiet, eergister had ik net een langwerkende en een kortwerkende genomen. Toen ging ik een klein jointje roken, ik voelde me prima maar toen sloeg de oxycodon in en ben ik gewoon in slaap gevallen. gister ging een jointje roken terwijl ik 2 uur daarvoor de oxycodon had genomen. dit beviel veel beter. ik werd er niet zo moe van als de dag ervoor. Maar.. pas op je wordt echt super relaxed :stoned::stoned:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Misschien niet helemaal on-topic hoor maar ik maak mij best zorgen dat zware opiaten zoals oxycodon zo vaak worden voorgeschreven. Ook bij steeds jongere mensen.
Vroegerwerden zulke middelen zeer weinig voorgeschreven en alleen bij echt vreselijk onhoudbare pijn die langer aanhield.
Voor botbreuken, na operaties, zelfs bij gekneusde ribben en andere toch relatief milde aandoeningen/klachten krijg je ze al. Ik persoonlijk vind dat best verontrustend eigenlijk. Kijk naar Amerika hoe het daar is afgelopen door het té makkelijk voorschrijven van zulke zware pijnstillers.
Niet om het een of ander maar ik heb in mijn (jongere) leven al heel vaak iets gebroken, uit de kom, gekneusd gehad maar nog nooit zo een zware opiaat geslikt. (Deed Gevaarlijke sporten) Gewoon paracetamol of een pijnstiller die ietsje zwaarder was misschien.
Ja dan heb je nog steeds ietsje pijn maar pijn hoort er nou eenmaal bij als je zoiets als een breuk hebt of geopereerd bent. Dat is tijdelijk en hoeft niet volledig weg te zijn toch? (Ook heeft pijn een functie maar dat is weer een andere discussie)
Of kan de huidige mens gewoon veel minder “hebben” dan wat jaren geleden? Of zijn we gewoon “makkelijk” geworden?

Sorry off-topic maar ik maak mij er al een poosje zorgen om. We stevenen zo af op de “quickfix” generatie.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Helemaal mee eens met @De Dunne

We hebben het er hier al eerder over gehad, het begint er op te lijken dat ze hier per se dezelfde fout willen maken als de Amerikanen een of 2 generaties eerder al gedaan hebben. Als ze mij dit willen voorschrijven naar aanleiding van 'normale' pijnklachten zoals botbreuk dan ga ik toch echt wel passen.
F
FreewayLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik schrok er ook best wel van, ik lag nog in het ziekenhuisbed en nog voor dat we het überhaupt over pijnstilling en welke mate van pijn ik had hadden gehad. Had ik al een recept voor 42 5mg IR en 14 10 mg ER in mijn handen gedrukt gekregen. De woorden; als de pijn nog dermate aanwezig is en je pijnstillers op zijn kan je gewoon even bellen voor een nieuw recept vond ik ook schrikbarend. nu heb ik nog voor 3 dagen, maar ik ga geen extra recept vragen. Want ik heb geen zin in lichamelijke afhankelijkheid, Iemand een idee hoelang het ongeveer duurt voor die afhankelijkheid er is? een week, een maand?
C
CrankyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Freeway zei:
ik zit momenteel aan exact dezelfde dosissen oxycodon die jij hebt. Door een ongeval dat ik van de week heb gehad. ik vindt dat het prima gaat met wiet, eergister had ik net een langwerkende en een kortwerkende genomen. Toen ging ik een klein jointje roken, ik voelde me prima maar toen sloeg de oxycodon in en ben ik gewoon in slaap gevallen. gister ging een jointje roken terwijl ik 2 uur daarvoor de oxycodon had genomen. dit beviel veel beter. ik werd er niet zo moe van als de dag ervoor. Maar.. pas op je wordt echt super relaxed :stoned::stoned:
Klik om te vergroten...
Top! Dat is de bedoeling ook! Thnx!
C
CrankyLid
01-01-2024, 00:00
#7
@De Dunne

Ik ben me zeer bewust van de gevaren van oxy, was ook niet mijn eerste keus, maar helaas wel de enige omdat ik geen ontstekingsremmende pijnstillers mag. Nou moet ik zeggen dat zelfs met beide oxy’s en paracetamol in m’n mik ik de pijn nog steeds behoorlijk voel, dus ja misschien ben ik zo’n mietje die niet tegen pijn kan. Maar ja de eerste dag had ik t alleen op paracetamol geprobeerd omdat ik liever geen opiaten gebruik en toen heb ik 13 uur liggen huilen van de pijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het gaat mij vooral om het voorschrijven. Voel je niet persoonlijk aangevallen hoor, dat bedoel ik zeker niet.
Vooral de artsen zijn in mijn optiek veel te makkelijk met het voorschrijven. De meeste patiënten nemen het aan uit onwetendheid of van “de arts zegt t dus zal t wel oke zijn” idee.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Superchille combinatie! :hearteyes:
C
CrankyLid
01-01-2024, 00:00
#10
fair enough. Sorry denk dat t kwam omdat ik sowieso al een hekel heb aan opiaten en deze nu eindelijk is een keer goed vallen dat ik daardoor in de verdediging schoot. Maar je zal daar best een punt hebben. Het is nu al zo overduidelijk in america dat het gewoon dezelfde rotzooi met zich mee brengt als morfine. Nu ik er over na denk, het stond ik het boekje van het ziekenhuis zelf zoiets als ‘als u opiaten voorgeschreven krijgt .... hoeft u zich geen zorgen te maken over verslaving.’ Geen idee wat er precies stond maar iets van die strekking. Dus waarschijnlijk toch wel terecht dat u zich er zorgen overmaakt.
C
CrankyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
Superchille combinatie! :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Ha! Daar ging t me alleen niet om, meer dat ik niet omdonder ofzo haha.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je zult er alleen wat instabieler/suffer dan normaal van worden. :)
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Of kan de huidige mens gewoon veel minder “hebben” dan wat jaren geleden? Of zijn we gewoon “makkelijk” geworden?

Sorry off-topic maar ik maak mij er al een poosje zorgen om. We stevenen zo af op de “quickfix” generatie.
Klik om te vergroten...

Dan heb ik slecht nieuws voor je, Dunne. De quick-fix generatie bestaat al en zal alleen maar verder pieken:

Op Instragram heeft iedereen een mooi leven. We zijn het hele jaar op vakantie. Als we niet flex-werken hebben we te weinig vrije tijd. We hebben al helemaal geen tijd voor pijn, verdriet of depressie: daar zijn pillen voor. We sparen niet, we lenen wel. De (studie)schuld onder jongeren is nog nooit zo hoog geweest. En als je als marketeer langer dan 50 seconden de aandacht van een consument kan vasthouden, ben je je gewicht in goud waard. Vergelijk voor de grap eens wat filmtrailers uit 2003 met die van nu, 15 jaar later. Over gewicht gesproken; maanden naar de sportschool voor dat weekje geleende vakantie? Mooi niet! Pak een kuurtje, wat fit-tea en een '20-minute-workout-plan'. Dan hoef je ook niet naar de Appie te fietsen, want die staan morgen met een kratje bij je op de stoep.

Afijn, je snapt mijn punt denk ik. De enige troost voor ons, bikkelharde zuurpruimen, zit 'm in dit sombere vooruitzicht:

Hard times create strong men.
Strong men create good times.
Good times create weak men.
Weak men create hard times.

... :swirl:
j
japLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb bijna 3j dagelijks ( en veel ) Oxynorm gebruikt ( heb een chronische ziekte) ben moeten stoppen omdat de verslaving veel te erg was gwn. Nu wel al weer paar dagen verschrikkelijke pijn en medicatie zoals Dafalgan enz helpt allemaal 'iet bij me. Huisarts zegt ook dat m'n lijf het gewoon is van die oxy van het verleden allemaal. Maar dit krijg ik spijtig genoeg niet meer. Iemand suggesties ?
L
Liza23Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik neem 8 oxynorm instant smelttabletten per dag, had ook nog 3 Buprenorfine pleisters en druppelde elke avond THC 25%
Nu ben ik van de pleisters af (thankgod), heb nog vele andere meds, maar de Oxy neem ik nog steeds overdag, ca 5x dus per dag
En de THC dus ook in de avond (al is het bijna op, dus vrees dat de oxy weer 8 word).
Enkel met CBD moet je uitkijken bij opiaten heb ik altijd vernomen (geen idee of dit dus echt zo is, maar ik neem het hierom maar niet, ook omdat ik het geld niet heb :") haha).

(Darmpatient, mis vrijwel al mn darm, door medische fouten en dinsdag weer geopereerd welke mislukt is, dagelijks ileusen, tot soms dus perforaties aan toe; vandaar al die rommel..)
j
japLid
01-01-2024, 00:00
#16
Liza23 zei:
Ik neem 8 oxynorm instant smelttabletten per dag, had ook nog 3 Buprenorfine pleisters en druppelde elke avond THC 25%
Nu ben ik van de pleisters af (thankgod), heb nog vele andere meds, maar de Oxy neem ik nog steeds overdag, ca 5x dus per dag
En de THC dus ook in de avond (al is het bijna op, dus vrees dat de oxy weer 8 word).
Enkel met CBD moet je uitkijken bij opiaten heb ik altijd vernomen (geen idee of dit dus echt zo is, maar ik neem het hierom maar niet, ook omdat ik het geld niet heb :") haha).

(Darmpatient, mis vrijwel al mn darm, door medische fouten en dinsdag weer geopereerd welke mislukt is, dagelijks ileusen, tot soms dus perforaties aan toe; vandaar al die rommel..)
Klik om te vergroten...

Spijtig te moeten lezen dat dit allemaal is door medische fouten

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."