Oh ok. Net als Tijdloos aangeeft zou ik beginnen met een dosering van 20mg, deze kun je oraal innemen. Na ongeveer anderhalf uur zou je wel een idee moeten hebben van de sterkte. Is het wat mild kun je na anderhalf uur nog eens 10mg bijnemen. Ik zou het daar wel bij laten de eerste keer, omdat je anders waarschijnlijk erg misselijk wordt namelijk. Een volgende keer kun je altijd nog een hogere dosering nemen als het wat mild bleek.
Hier kun je meer informatie vinden over dosering, effecten, duur van effecten, etc.
Ik weet niet hoeveel je hebt, maar opiaten zijn wel echt behoorlijk verslavend. Het is niet zo dat je na 1 keer of enkele keren direct verslaafd bent, maar zeker met een flinke voorraad kan het snel gaan. Stel van te voren duidelijk regels over de frequentie van gebruik voor jezelf op. Dit is belangrijk, omdat je tijdens gebruik je grenzen kunnen vervagen en dan kun je je gebruik altijd tegen je regels aanhouden van voor dat je begon met gebruiken. Persoonlijk heb ik voor mezelf de regel opgesteld dat ik opiaten hooguit 1 keer per maand gebruik, op die manier is er geen sprake van gewennig of tolerantie en wordt het ook geen gewoonte. Ik gebruik opiaten overigens minder 1 keer per maand, omdat ik ze niet heel boeiend vind maar dat verschilt natuurlijk per persoon.
Gebruik verder ook niet om even je problemen te vergeten of iets dergelijks, dan ligt een verslaving ook op de loer. Je wordt van opiaten enorm apatisch, wat voor sommige mensen erg fijn is als ze hun problemen willen vergeten. In feite vergeet je je problemen niet, maar niks boeit je nog op dat moment, zowel de problemen als de leuke dingen doen er even niet meer toe. Je kunt je denk ik wel voorstellen dat om die reden gebruiken voor veel mensen tot een verslaving kan lijden, maar uiteindelijk heb je dan naast je huidige problemen een probleem erbij, namelijk je verslaving.