Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSubutex, wanneer starten en hoe?

Subutex, wanneer starten en hoe?

18 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een paar ervaringen geplaatst maar zoals de dunne al opmerkt, zonder begeleiding /hulp is misschien niet handig omdat je niet weet hoe je reageert op de sub en dat soort zaken op internet kopen is een risico, je weet immers niet wat er exact in zit, als je afhankelijk bent is het verstandiger professionele hulp te zoeken want achter een verslaving zit toch iets meer als ziek worden na het staken, maar het is uiteraard jouw eigen keuze, in principe kan je na 6/8 uur na je laatste gebruik opstarten met subutex, ikzelf wachtte tot ik echt ziek werd, dan weet je zeker dat je niet te vroeg opstart, succes.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stel he, je gaat het wel alleen proberen met die Subutex en het lukt niet of je wordt er ziek zwak en misselijk van of iets anders. Dan merkt je gezin en werkgever dat echt wel en val je alsnog door de mand. En dan is juist alles kapot omdat zij zich belazerd voelen door jou. Vaak vinden mensen het voorgelogen worden erger dan het uiteindelijke probleem.
Dat jij denkt te kunnen afkicken van hero terwijl je dagelijkse leven en werk gewoon door gaat duidt er op dat je het erg onderschat.
Neem contact op met de verslavingszorg of anders je huisarts. Dan heb je echt de beste kans dat het lukt en dan zal je familie etc ook blij zijn. Ik denk dat als je het stiekem zelf doet het toch gaat opvallen. Afkick van hero gaat je ook met eventuele zelfmedicatie niet in de koude kleren zitten...
Succes!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
Moeten mensen dan op 'ongelijke mate' worden beoordeeld?
Volgens mij is het gewoon bezorgdheid omdat heroĂŻne een drugs is die je niet even een paar maanden gebruikt. Dat je je leven nu nog op orde hebt, zegt niet zoveel.

Ik heb een tijdje gewerkt op een opvang voor heroĂŻnejunks en ze konden hun leven i.c.m. werk en gezin etc. op het begin nog prima volhouden. Ik hoop echt dat het je zelfstandig lukt en straks weer af en toe kan genieten van een pilletje op z'n tijd.

Succes!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
+1

ik ben ook verslaafd geweest, ik heb ook een eigen bedrijf en personeel in dienst. Dat zegt allemaal niks, of je nou op straat leeft of in een mansion met 20 slaapkamers, iedereen kan verslaafd zijn.

Goed om te horen dat het gelukt is om af te bouwen. Pas wel op met andere drugs als hierboven al genoemd. Uiteraard kun je die recreatief prima gebruiken zoals je zelf beschrijft, alleen tijdens het afkicken maakt dat een terugval makkelijker. Als je even wat minder lekker gaat, bijvoorbeeld door vermoeidheid of een dinsdagdip, begin je makkelijker weer opnieuw. Drugs gebruiken tijdens het stoppen met drugs is nou eenmaal een beetje een contradictie. Met een reden :wink:

Het komt misschien niet helemaal duidelijk over, maar mensen waarschuwen je hier omdat ze vergelijkbare situaties hebben meegemaakt :)
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Andere drugs gebruiken kan lijden tot gebruik van het "oude" middel, onderschat de kracht van heroĂŻne niet en je denkt snel alles weer aan te kunnen, grote valkuil om keihard op je bek te gaan, waarom middelen nemen als je nuchter wil zijn en de draad weer op wilt pakken? Ik herken het hele gebeuren en je begeeft je op glad ijs, probeer eens een paar jaar middelenvrij te blijven en dan kijken waar je staat, en zoals eerder gemeld, verslaving heeft niets met status geld etc te maken, hooggeplaatste personen kampen ook met verslavingen en moeten daar net zo hard voor vechten als een ander! Herken je impulsiviteit en doe daar iets mee, je bent eerder naar de kloten als je denkt! Succes
F
Frank LucasLid
01-01-2024, 00:00
#6
[modknip]Dit is niet de bedoeling, valt onder vragen naar de drugs, zie forumregels...[/modknip]
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Eigen schuld hé, ik had die post van hem niet meer kunnen lezen dus weet niet wat hij vroeg maar kan het wel raden, ik dacht eerst misschien dat hij bedoelde waar hij het buiten de huisarts kon verkrijgen, tijdens een opname in een kliniek was dus ook een optie geweest maar goed, een gewaarschuwd mens telt voor twee hé...
M
MickeyMousseLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo

Vandaag mijn subutex binnen gekregen.
Ik wil hier mee starten om niet ziek te worden na een periode van 4-6 maand Hero gebruik.

Vanwege me werk kan ik niet bij een huisarts terecht.

Heb veel gezocht op internet en gelezen.
Echter niet zeker van aantal dingen.

Klopt het dat je je 1e dosis subutex in kan nemen mininmaal 6 uur na je laatste dosis Hero?

En ik zat zelf te denken aan 0.5 Mg te snuiven i.p.v. een grotere dosis onder me tong te leggen.

Heb in het verleden ooit eens aantal keer subutex gesnoven (zat toen nog niet aan de Hero) had toen aan 1-2 Mg snuiven genoeg voor het hele weekend.

Doel is: Stoppen met de Hero en niet ziek worden i.v.m. Werk en gezin die hier allen niks van af weten.

Hoe aan de Hero gekomen?
Veel verdriet en pijn gehad vorig jaar en in aanraking gekomen met Hero.
Van het 1 kwam het ander en nu afhankelijk :(

Ik hoop op wat nuttige info en tips omtrend het starten met de subutex.

Het gaat om subutex met B8 logo erop.
Geloof dat deze niet die Blokker tegen opiaten bevat.

Bedankt voor de info alvast.

Mvg Mickey
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zonder hulp en zonder begeleiding. Ik hoop het voor je..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
MickeyMousse zei:
Dank voor de reacties.
Inmiddels volledig op subutex overgestapt.

Nu heb ik aankomende zaterdag een festival.
Decibel staat weer voor de deur.

Hoe reageert MDMA/XTC samen met gebruik van Subutex?

Kan hier niks op het internet over vinden.
Iemand een idee?
Klik om te vergroten...
imo is het voor jou niet slim wederom drugs te gaan nemen. Maar dat vind ik he..
M
MickeyMousseLid
01-01-2024, 00:00
#11
20 jaar met mate gebruikt, nooit verslaafd geweest.
Festivalganger, max 5 keer per jaar.
Probleem waar ik nu mee zat, was vanwege dingen die ik meegemaakt heb afgelopen jaar.
En dat het op me pad gekomen is, had er recreatief ervaring mee en weet wat voor effect het heeft als je veel pijn en verdriet hebt.
Heb een eigen bedrijf met 25 man personeel, geen tijd voor gehad voor drugs in me leven.

Overgang naar subutex was appeltje eitje, bouw dit nu af.
Geen jaren lange verslaving gehad.
Zoals uitgelegd in begintopic: paar maanden Hero gebruikt in me hele leven.
Ben inmiddels 39 jaar en alles voor elkaar.
Leef niet op straat, heb alles en kan alles doen en laten wat ik wil. Heb hier zelf hard voor gewerkt.
Jammer dat iedereen hier met gelijke mate word beoordeeld. Had het wel een beetje verwacht op een drugsforum, maar hoopte op wat verdere info die ik niet kreeg helaas.

Maar goed, heb het al gevonden:

“Gebruik XTC niet in combinatie met Tramadol of andere Opioide-achtige stoffen. Dit vergroot de kans op een serotonine-syndroom (zie voor uitleg het kopje XTC en anti-depressiva)”
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Frank Lucas zei:
[modknip]bericht verwijderd
Klik om te vergroten...
Nadat je een intake behandeling hebt ondergaan bij je verslavingsarts krijg je het misschien op recept. Thats it.

Tip van de week:
lees de forumregels nog eens goed door. Vragen om drugs of verkooppunten er van is verboden en kan je een permanente ban opleveren.
Deze tip was gratis. Gewoon, zo ben ik!
F
Frank LucasLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Nadat je een intake behandeling hebt ondergaan bij je verslavingsarts krijg je het misschien op recept. Thats it.

Tip van de week:
lees de forumregels nog eens goed door. Vragen om drugs of verkooppunten er van is verboden en kan je een permanente ban opleveren.
Deze tip was gratis. Gewoon, zo ben ik!
Klik om te vergroten...
Ja snap ik maar is er een andere manier om eraan te komen ??behalve dan via je huisarts??
M
MickeyMousseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor je toevoeging.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Denk je niet dat je beter open kaart kan spelen met je gezin? En waarom zou je niet naar de huisarts kunnen? Ze hebben beroepsgeheim.

Door het geheim te houden maak je het alleen maar zwaar voor jezelf.
M
MickeyMousseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dank voor de reacties.
Inmiddels volledig op subutex overgestapt.

Nu heb ik aankomende zaterdag een festival.
Decibel staat weer voor de deur.

Hoe reageert MDMA/XTC samen met gebruik van Subutex?

Kan hier niks op het internet over vinden.
Iemand een idee?
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#17
Frank Lucas zei:
Ja snap ik maar is er een andere manier om eraan te komen ??behalve dan via je huisarts??
Klik om te vergroten...
Je bent vanmiddag al op de forumregels gewezen, door een lid én door een mod die je het voordeel van de twijfel gaf en geen ban uitdeelde. Doe je het weer. Adieu :wave:
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Frank Lucas zei:
Ja snap ik maar is er een andere manier om eraan te komen ??behalve dan via je huisarts??
Klik om te vergroten...
In de kliniek, dan moet je jezelf op laten nemen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
hansje1963 zei:
In de kliniek, dan moet je jezelf op laten nemen.
Klik om te vergroten...
Hij heeft al een ban.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."