Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Oxy met Methadon?

Afkicken van Oxy met Methadon?

30 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik sluit me aan bij de rest zoek een arts die je helpt, en het beste is natuurlijk een verslavingsarts. Een gewone huisarts begrijpt hier toch niets van, dus dat is zonde van je tijd. Methadon instead of oxy's zou ik ten zeerste af raden. Oké ik denk dat je niet ziek zult worden, maar des te zieker om weer van de meet af te komen. Het probleem verschuiven noemen we dat, en valkuil waar ik zelf en menig ander hier ook wel eens ingevallen zijn.

Zoek professionele hulp, dus geen huisarts want de meeste begrijpen dit niet. Een goede verslavingsarts moet je hebben. En wees vooral eerlijk, als je liegt, daar heb je alleen zelf last van, of je word te hoog ingeschaald of te laag, waar je later weer last van krijgt.

Succes Erick
L
LatinaLid
01-01-2024, 00:00
#2
het is makkelijker om vanaf te komen van oxycodon... dan van methadone... plus je heb ook niet zo lang gebruikt... als ik jou was zou ik afwachten... misschien de afkick verschijnsel niet zo erg zijn... en als het zijn ... well suck it up... zal niet meer dan 10-14 dagen duren... moet je wel door willen zetten als je het wilt van de oxuycodon vanaf zijn.. lijkt me zeer onlogisch dat je aan de methadon wil aan beginnen... het is moeilijker om vanaf te komen.. en afkickverschijnsel krijg je zowieso... en de botpijn jonge..... neee ga nou niet aan beginnen... neem dan chlonidine voor de afkick.... of een joinjte VEEL beter...

succes ermee met wat dan ook je doet.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou, een jointje zou ik niet direct aanraden.
Zelf word ik altijd nog een stuk zieker wanneer ik dan een blowtje rook.
Zelfs van een gewone sigaret voel ik me al direct zieker worden, wanneer ik dus al dope ziek ben.
Maar, dit verschilt per persoon. Ken mensen die daar weer helemaal geen last van hebben. Zo zie je maar weer, iedereen reageert anders op drugs, en hun ontwennings verschijnselen.

"... well suck it up."
Klinkt wel erg hard Latine, alhoewel ik wel begrijp wat je bedoelt.
Toch moeten we er bij stil staan dat dit je eerste keer is dat Benzodizzy hiervan afkicked en dan is het altijd schrikken hoe ziek een mens van opiaat onthouding kan worden.

Misschien dat een opname nog wel het meest realistisch is, wil hij er echt vanaf komen.
En dan met een zeer korte suboxne kuur, van 5 dagen ofzo. Maar ook niet veel langer dan een week, want anders zitten we weer met een suboxone verslaving en dat is hetzelfde.
L
LatinaLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja kan ...ik ben keihard eerlijk... en voor mij werk op 1 manier... vanaf alle shit.... want een pilletje of die ander... uiteindelijk ben je nooit vanaf van alle shit... of buprenorfine of chlonidine of methadon... of dit of dat... opname... psychiater... verslavingzorginstellinigen of whatever... wilt je vanaf ?

dan stopt ermee en ja.. suck it up... das mijn manier en het werkt voor mij.... ja duurt even voor dat je helemaal jezelf ben en weer goed voelt.. maar als je kan doorzetten... nou ben erg dankbaar dat je aan geen enkele shit vast zit....

en misschien omdat de eerste keer is... kan moeilijker zijn... maar in mijn geval eerste keer afkicken van morfine was niet zo heel erg gek... nou 2de en 3 keer kan ik beter niks vertellen xD!


maar iig... ik wens hem/haar succes

ps: bedoel het niet rot... maar de moeilijkste van afkicken is niet de fysiek gedeelte hoor... die kan iedereen doorstaan... max 10 dagen dat je als shit voelt.. als je erg krijg.. dan niet langer dan 4 dagen. meestaal begin na 72 uur stak van de medicijn... nou even doorzetten het ligt meer aan jou dan dokters of andere pilletjes... mijn mening.
B
BenzoDizzy1990Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi,

Bedankt voor alle reacties.
Ik heb vannacht besloten dat ik acuut stop. Dus dit wordt mijn eerste dag zonder Oxycodon.
Vooralsnog vallen de afkickverschijnselen wel mee. Natuurlijk zal het nog wel even erger worden maar idd gewoon doorbijten.

Groetjes. :wave:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stoere beslissing, ik hoop dat het je goed afgaat! Heel veel succes en laat ons als je wilt weten wat je ervaringen zijn!
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou da's flink,

Ik hoop voor je dat je het volhoudt. Ik zou het je niet aanraden op deze manier. Maar als jij ervoor kiest. Op de eerste dag kun je weinig zeggen waar het heengaat, er zit immers nog genoeg in je lichaam. Nou succes ermee, en sterkte.

Erick :wave:
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#8
BenzoDizzy1990 zei:
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb vannacht besloten dat ik acuut stop. Dus dit wordt mijn eerste dag zonder Oxycodon.
Vooralsnog vallen de afkickverschijnselen wel mee. Natuurlijk zal het nog wel even erger worden maar idd gewoon doorbijten.
Klik om te vergroten...

Je HOEFT het niet alleen te doen. Er zijn professionals die je kunnen helpen hierbij. Maar ik wens je heel veel succes en sterkte.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is goed dat je het probeert, al was t maar om te zien hoe erg je verslaafd bent.
Het ziek zijn is meestal het ergst op de 2de en 3de dag, en dan zakt het langzaam weer.
heel veel succes,
B
BenzoDizzy1990Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Beste mensen,

Ik heb het vanaf gisteren geprobeert om te stoppen, helaas werden de afkickverschijnselen mij vandaag te veel en heb toch maar een verslavingsarts ingeschakeld. Helaas kon ik niet meteen terecht, dus dat wordt morgen ochtend om 09:30. Nu is wel het geval dat ik weer een terugval heb.
Ik ben nu bang dat de arts mij niet meer wilt helpen met medicatie verstrekken. Ik weet nog niet precies welke medicatie. Maar zal deze terugval invloed hebben op de hulp van de arts? :cry:

Het was inderdaad zonder professionele hulp niet vol te houden. Misschien ben ik gewoon niet zo sterk om 't vol te houden tot morgen ochtend of 't is gewoon een heel vervelend middel om acuut mee te stoppen.

Groetjes. :wave:
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beste BenzoDizzy1990

Ik begrijp best dat je het moeilijk hebt gekregen, en zo zie je maar weer hoe moeilijk het is. Ik zou dit niet als een terugval zien, maar als experiment. Als je nog maar zo kort gestopt bent kun je naar mijn idee niet praten over een terug val. Je hebt het immers nog geen 24 uur volgehouden. En je hoeft je nergens voor te schamen, dit is heel normaal. Als het je eerste keer is, denk je vaak dat doe ik wel even. Maar de realiteit is vaak anders.

Wat ik niet begrijp is dat je zegt of dit gevolgen zal hebben wat betreft de hulp van een verslavingsarts. Ik zou gewoon zeggen dat je het op eigen houtje geprobeerd hebt maar het nog geen dag volhield. Of heb je hierover al met een arts gesproken? Je kan hier toch niet praten over een terugval. Daar praat je pas over als je een paar maanden clean bent, en dan weer iets neemt naar mijn idee. En je zegt ook misschien was ik wel niet sterk genoeg, dat heeft er niets mee te maken. Niemand wil zo ziek worden.

Wat ik je wel wil zeggen als je nu met behulp van een arts gaat afbouwen, je er wel achter moet staan, er moet wel een wil zijn. Anders mislukt het. De wil en doel moet er echt zijn. En ziek worden doe je toch, maar met een goed afbouw-schema en sterke wil moet dat lukken. En kijk eens naar buiten. Het is warm en mooi weer, het is een goed moment om de weg in te slaan. Want koud hebben hoort er ook bij, en er is niets beter om dan lekker in de zon te gaan zitten, of een warme douche te nemen.

Sterkte en laat weten hoe het gaat,
Groetjes Erick

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."