Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsop zoek naar de juiste benzo/opiaat

op zoek naar de juiste benzo/opiaat

19 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
y
yunoLid
01-01-2024, 00:00
#1
hoi! dit is mijn eerste topic, weet dus nog niet zo goed hoe alles werkt:)

ik ben een regelmatig gebruiker van uppers zoals pep, sos en xtc. ik heb alleen nog geen ervaring met benzo’s/opiaten. het enige wat ik ooit in die richting heb gedaan is tramadol, dit gaf me een kalm en euforisch gevoel (alsof alles goedkwam), dit vond ik heerlijk.

ik heb al wat research gedaan maar aangezien er zo veel aanbod heb ik niet zo’n goed idee waar te beginnen. ik kwam erop door een vriend van die xanax gebruikte, ook vond ik clonazepam wel leuk klinken. kwam er alleen achter dit dat beide erg duur blijkt te zijn waar ik niet zo’n zin in heb.

ik zoek iets om recreatief te gebruiken maar ook omdat ik last heb van (sociale) angst en paniekaanvallen. ik wil graag iets wat kalmerend en graag ook euforisch werkt, maar niet slaperig maakt. iets sterks en langdurend zou ook wel fijn zijn aangezien ik van nature altijd meteen al hoge tolerantie heb en best wel wat kan hebben.

alvast bedankt voor de moeite:)
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#2
yuno zei:
ik zoek iets om recreatief te gebruiken
Klik om te vergroten...
Daar is een benzo niet voor bedoeld..
Ik zou er niet zomaar aan beginnen.
Onderschat een benzo niet het is heavy spul.

yuno zei:
maar ook omdat ik last heb van (sociale) angst en paniekaa
Klik om te vergroten...
Als dat zo is kan je wel oxazepam van de huisarts krijgen.
Kost dan ook niet veel.
Maar dat is ook een zware jongen.
Als je daar afhankelijk van word dan ben je nog verder van huis.

Zie benzo’s niet als recreatieve middelen.
Euforisch word je er sws niet van het zijn meestal zware downers die alles afvlakken.
y
yunoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jumping Jack zei:
Daar is een benzo niet voor bedoeld..
Klik om te vergroten...
eigenlijk bedoel ik het ook niet echt letterlijk als recreatief, meer gewoon om zelfstandig uit te proberen of ik me er beter door voel.
Jumping Jack zei:
Als dat zo is kan je wel oxazepam van de huisarts krijgen.
Klik om te vergroten...
heb dit even opgezocht en zie dat je hier als het goed is erg moe en slap van wordt, dit heb ik juist liever niet.
Jumping Jack zei:
Euforisch word je er sws niet van het zijn meestal zware downers die alles afvlakken.
Klik om te vergroten...
ik bedoel meer euforisch in de zin als relaxd, als wat ik bij tramadol kreeg. ik voelde me zorgeloos, ontspannen, niks maakte meer uit en alles leek goed te komen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
yuno zei:
ook vond ik clonazepam wel leuk klinken. kwam er alleen achter dit dat beide erg duur blijkt te zijn
Klik om te vergroten...
yuno zei:
ik kijk zelf vaak op de , heb graag iets wat hierop te bestellen valt.
Klik om te vergroten...
1630191803416.png
Anders eerst eens de forumregels lezen want prijzen noemen en verkooppunten zijn tegen de regels en mag niet.
Dus haal best de prijs en de site weg in je bericht hierboven.
Hier de link naar de forumregels: https://drugsforum.nl/help/terms/

Als ik verder je bericht lees krijg ik het idee dat je een opiaat zoekt ipv een benzo.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tramadol is een optiaat. Geen benzo :)
y
yunoLid
01-01-2024, 00:00
#6
transformated zei:
Anders eerst eens de forumregels lezen want prijzen noemen en verkooppunten zijn tegen de regels en mag niet.
Klik om te vergroten...
oh sorry! wist ik idd niet bedankt.
transformated zei:
Als ik verder je bericht lees krijg ik het idee dat je een opiaat zoekt ipv een benzo.
Klik om te vergroten...
ja zou best kunnen, zoals aangegeven heb ik zo goed als 0 ervaring op dit gebied, alleen met hele andere type drugs.
y
yunoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Tramadol is een optiaat. Geen benzo :)
Klik om te vergroten...
nee ik schreef ook “iets in die richting”, weet namelijk niet precies waar alles onder valt
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
yuno zei:
nee ik schreef ook “iets in die richting”, weet namelijk niet precies waar alles onder valt
Klik om te vergroten...
O-dsmt lijkt er volgens sommige op. Vond het zelf helemaal niet op elkaar lijken.... Niet aan te raden dus.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#9
yuno zei:
heb dit even opgezocht en zie dat je hier als het goed is erg moe en slap van wordt, dit heb ik juist liever niet.
Klik om te vergroten...
Bij de eerste keer 10mg oxa kreeg ik enorme euforie wat je normaal niet snel bij een benzo vind.
yuno zei:
ik last heb van (sociale) angst en paniekaanvallen
Klik om te vergroten...
Voor dat schrijft een huisarts dus oxa voor en zou je het met hem moeten bespreken.
Een hoge dosering kan je op slapen dat klopt.
Maar een normale dosering heeft een ander effect. Het is een angst remmer.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
yuno zei:
ja ik zit sinds kort al via de huisarts bij een psycholoog, maar ze zijn heel erg terug houdend in het geven van medicatie aangezien ik nog jong ben en gewoon omdat ze in het algemeen daarop tegen zijn (beide mijn ouders en de psycholoog). ook geven ze dit liever niet omdat het al bekend is dat ik recreatief gebruik.

voor mij alleen jammer aangezien ik al meer ervaring heb met therapie en dit op zichzelf voor mij nooit echt gewerkt heeft en paniekaanvallen vooral nu school weer begint best wel hinderlijk zijn.
Klik om te vergroten...
Ben er helaas ook bekend mee. Heb laag van spierspanning en een spastische been. Veel onderzoeken gehad maar ze hebben niks gevonden. Een benzo zou m'n been laten stoppen maar de arts wil het niet voorschrijven. Bang dat ik verslaafd raak op mijn jonge 37jarige leeftijd :)
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#11
yuno zei:
oh sorry! wist ik idd niet bedankt.
Klik om te vergroten...
No problem🙂 Gebeurt soms wel eens bij nieuwe leden.

Ik quote deze 2 even:
yuno zei:
ja zou best kunnen, zoals aangegeven heb ik zo goed als 0 ervaring op dit gebied, alleen met hele andere type drugs.
Klik om te vergroten...
yuno zei:
ik zoek iets om recreatief te gebruiken maar ook omdat ik last heb van (sociale) angst en paniekaanvallen.
Klik om te vergroten...
Ik zou dan als ik jou was niet echt beginnen kijken voor een RC of gewone drugs of medicatie voor te experimenteren tot je de juiste drug zou hebben. Want dit kan al snel de slecht kant opgaan.
Beste wat je zou kunnen doen is naar je huisarts gaan en daar even uitleggen dat je last heb van je genoemde problemen. Die zal dan wel jou de juiste hulp kunnen geven met je angst en paniekaanvallen.
y
yunoLid
01-01-2024, 00:00
#12
transformated zei:
Beste wat je zou kunnen doen is naar je huisarts gaan en daar even uitleggen dat je last heb van je genoemde problemen. Die zal dan wel jou de juiste hulp kunnen geven met je angst en paniekaanvallen.
Klik om te vergroten...
ja ik zit sinds kort al via de huisarts bij een psycholoog, maar ze zijn heel erg terug houdend in het geven van medicatie aangezien ik nog jong ben en gewoon omdat ze in het algemeen daarop tegen zijn (beide mijn ouders en de psycholoog). ook geven ze dit liever niet omdat het al bekend is dat ik recreatief gebruik.

voor mij alleen jammer aangezien ik al meer ervaring heb met therapie en dit op zichzelf voor mij nooit echt gewerkt heeft en paniekaanvallen vooral nu school weer begint best wel hinderlijk zijn.
y
yunoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Ben er helaas ook bekend mee. Heb laag van spierspanning en een spastische been. Veel onderzoeken gehad maar ze hebben niks gevonden. Een benzo zou m'n been laten stoppen maar de arts wil het niet voorschrijven. Bang dat ik verslaafd raak op mijn jonge 37jarige leeftijd :)
Klik om te vergroten...
ja ik kan ook wel begrijpen dat ze er terug houdend mee zijn, maar met mijn huidige levensstijl kan dit er ook nog wel bij.
daarnaast zie ik pillen slikken niet als een probleem :wink: en heb ik liever een fijn gevoel dankzij een hulpmiddel dan dat ik me de hele dag angstig voel
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Morfine, heroine, oxycodon zijn de mens ze kryptonite.
Nothing can compare and i tried almost every drug known to man.
Maakt je euforisch en gelukkig en geeft je het gevoel dat alles oké is tegelijkertijd met een heerlijke bodyload wat aanvoelt als een warm dekentje.
Maar uiterst gevaarlijk heel toxisch kwa overdoseren en in het ziekenhuis aan de beademing belanden heeft al een hoop mensen hun leven gekost helaas...:grimacing:
Benzo's zijn lekker om te relaxen maar zijn niet echt een drug die een rush geeft of euforie kwa downers is morfine degene die de sterkste dopamine rush geeft. Er zijn alleen betere middelen te gebruiken voor een roes en je kunt opium beter bewaren voor heftige lichamelijke pijn.
y
yunoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dopemonster zei:
Morfine, heroine, oxycodon zijn de mens ze kryptonite.
Nothing can compare and i tried almost every drug known to man.
Maakt je euforisch en gelukkig en geeft je het gevoel dat alles oké is tegelijkertijd met een heerlijke bodyload wat aanvoelt als een warm dekentje.
Maar uiterst gevaarlijk heel toxisch kwa overdoseren en in het ziekenhuis aan de beademing belanden heeft al een hoop mensen hun leven gekost helaas...:grimacing:
Benzo's zijn lekker om te relaxen maar zijn niet echt een drug die een rush geeft of euforie kwa downers is morfine degene die de sterkste dopamine rush geeft. Er zijn alleen betere middelen te gebruiken voor een roes en je kunt opium beter bewaren voor heftige lichamelijke pijn.
Klik om te vergroten...
morfine kreeg ik een paar jaar geleden in het ziekenhuis toegediend en voelde idd wel erg lekker. een vriend van me heeft dit wel eens zelf gemaakt, moet ik misschien ook maar eens proberen.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#16
yuno zei:
morfine kreeg ik een paar jaar geleden in het ziekenhuis toegediend en voelde idd wel erg lekker. een vriend van me heeft dit wel eens zelf gemaakt, moet ik misschien ook maar eens proberen
Klik om te vergroten...
Ach ja benzotje.. what morfine? Nice ook maar eens proberen 😅 jij hebt echt zin..
Psychologen in huis altijd makkelijk 🙄
y
yunoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jumping Jack zei:
Ach ja benzotje.. what morfine? Nice ook maar eens proberen 😅 jij hebt echt zin..
Psychologen in huis altijd makkelijk 🙄
Klik om te vergroten...
wacht huh wat
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#18
yuno zei:
eigenlijk bedoel ik het ook niet echt letterlijk als recreatief, meer gewoon om zelfstandig uit te proberen of ik me er beter door voel.

heb dit even opgezocht en zie dat je hier als het goed is erg moe en slap van wordt, dit heb ik juist liever niet.

ik bedoel meer euforisch in de zin als relaxd, als wat ik bij tramadol kreeg. ik voelde me zorgeloos, ontspannen, niks maakte meer uit en alles leek goed te komen.
Klik om te vergroten...
De beste kick krijg je nog van Flunitrazépam (Rohypnol), maar als je daar aan vast zit is heroïne een koekje
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Packjam zei:
De beste kick krijg je nog van Flunitrazépam (Rohypnol), maar als je daar aan vast zit is heroïne een koekje
Klik om te vergroten...
Wat lul jij nou stom man🤣
E
ExtraminimalLid
01-01-2024, 00:00
#20
Euhm fluni (rohypnol) vergelijken met Hero? Denk dat dat toch wel volledig misplaatst is. Tenzij je de ontwenning bedoelt. Ik hoor wel vaker (toen ik jaren geleden op detox zat ook) van een Hero verslaafde dat die de lichamelijke afkick van een benzo wel veel heftiger vinden dan Hero. MAAR slim afbouwen is zowat sleutel in alles. Bij een opiaat (Hero kan ik niet over spreken door zijn sterkte en beste lange t1/2? Gaat dat wel snel tegenover een benzo.

beiden stoffen kunnen een syndroom veroorzaken bij te plots of snel stoppen (zonder afbouw) post-benzodiazepines- & post-opiaat syndroom. Die kunne maanden soms wel tot een jaar of langer aanhouden.

ik gebruik al lang niet meer voor recreatieve doeleinden enkel mijn medische medicatie en daar doe ik ook geen dingen mee.

De perfecte match opiaat en benzo:

die is er niet, gebruik te samen wordt sterk afgeraden. Is het gevaarlijk? In mijn opinie hangt alles van dosis en tolerantie af en natuurlijk ook toedieningsvorm.

ik zou als je dit echt wil doen eerst eens kijken hoe een opiaat je bevalt en niet meteen combineren met een opiaat. Als je enkel voor een benzo kiest vind ik clonazepam nog wel fijn, zeker voor sociale angst. Flunitrazepam heb ik gehad voor ernstige slaapproblemen en dat was goed en fijn spul, maar ook de enige waar ik een kater van had de dag erna en het spul werkt super lang. Voor iemand die nog een actieve levensstijl heeft is dat niet de beste keuze vind ik.

Xanax werkt te kort en goed voor een paniekaanval snel te stoppen, maar het risico hooked te geraken gaat daarbij omhoog.

clonazepam vind ik een mooie middenweg. Heeft ook een best lange halfwaardetijd en het leuke vind ik dat je de druppeltjes kan vragen (hier in België bestaat dat toch) die gebruik ik. Dan kan je “onder doseren” algemene dosis is 0,5 maar ik heb aan 0,3 meestal genoeg. 1drup = 0,1mg. Afbouwen kan dus heel rustig en met kleine stapjes. Al paar keer op 0 gegaan en nooit last gehad van iets.

ik zou het gebruik van een benzo dan echt beperken tot wanneer je ergens naartoe moet waar je sociaal het angstigst van wordt, als een soort training. Je gaat dan merken dat je sociale angst ongegrond is en het zich vooral in de scenario’s in je hoofd afspeelt. Vermijd daarom kortwerkende, clonazepam is ook goed voor een paniekaanval te stoppen.

vermijd ook heel erg lang werkende, clonazepam is dat eigenlijk ook wel (8-12) uur, maar goed ik heb door Fibro altijd hoge spierspanning, dus voor mij is dat gunstig.
Clonazepam wordt trouwens ingezet bij angst wanneer andere methode niet effectief genoeg zijn. Volgens mijn arts werkt het toch milder op je prikkeloverdracht. Dat valt ook te merken aan de bijsluiter waar men hier pas van afhankelijkheid spreekt na 2maanden dagelijks gebruik. Bij de meeste benzo’s is dat al na 2 weken.

ik zie soms horrorverhalen over klonopin/clonazepam/rivotril maar vraag me af waar dat van komt? Toen ik voor het eerst afbouwde had ik erg bang door de verhalen. Maar ik minderde 1drup (0.1mg) om de 2 weken en dat was echt makkelijk. Mss komt het omdat ik nooit hoger ben gegaan als 0,6 en maar zelden overdag. Altijd vlak voor het slapen.

goed nu ben ik heel afgedwaald. Sorry Dex werkt nog niet 😅

Kort samengevat
- Vermijd kortwerkende benzo voor angst! Sociale gebeurtenissen deuren meestal langer en je wilt zo weinig mogelijk moeten bijsleepten.

- gebruik benzo enkel in de moeilijkste situatie en maak er gebruik van om te leren. Als je gerust bent door de benzo, wees dan aandachtig wat het verschil is zonder in zo’n sociale situatie.

- gebruik voor de zekerheid Max 3x op de week, probeer altijd een dag tussen te laten.

- geen combo opiaat of benzo is ideaal, maar het kan wel. Houd je dosis dan zo laag mogelijk.

-Hou ook rekening met andere middelen die je eventueel gebruikt. Alle middelen die op het CNS werken tellen om, en zijn vooral bij combo met een opiaat potentieel gevaarlijk (ademhalingsdepressie ) hoewel het via orale weg niet veel voorkomt en vooral bij iv, echter combineren vergroot het potentieel aanzienelijk

- geen alcohol! Ik zelf worstel hier soms mee omdat men op internet zegt dat een matige consumptie wel kan 1glas, maar het gaat vooral om de combinatie: en opiaat en benzo en alcohol (mss ook nog AD?) niet goed!

genruik niet meteen de 2, en als het niet om pijn gaat zou ik opiaten in het algemeen mijden. Doe je toch recreatief kijk dan eerst wat het doet. Maak er geen dagelijkse gewoonte van.

als je de benzo en een opiaat samen gaat doseren halveer dan eerst de standaard dosis van de benzo en kijk of dat goed gaat.


ik hoop dat ik iets zinnigs heb gezegd, ik kijk vooral vanuit medisch aspect omdat er toch een sociale fobie bij betrokken is :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."